مجله هایپریک مجله هایپریک

نرم افزار فاکتور آنلاین

مقالات نرم افزار فاکتور آنلاین
زمان برای مطالعه: 6 دقیقه

فهرست مطالب

دنیای حسابداری روی فاکتورها ایستاده است. اگر فاکتوری نباشد، در واقع سندی برای اثبات هزینه‎ها، خریدها و فروش‌های اتفاق افتاده وجود ندارد. به همین خاطر است باید همه تلاشمان را بکنیم تا فاکتورهای دقیق، با جزئیات و بدون اشتباه ثبت کنیم. یکی از ابزارهایی که برای رسیدن به این هدف کمک می‌کند، نرم‌افزارهای فاکتور آنلاین است. در ادامه مقاله بیشتر درباره این نرم‌افزارها صحبت می‌کنیم.

 

نرم افزار فاکتور آنلاین چیست؟

با کمک این نرم‌افزارها می‌توانید کار صدور و مدیریت آنلاین فاکتور را به‌راحتی در فروشگاهتان انجام بدهید. همان‌طور که گفتیم فاکتور یک سند مهم برای همه کسب‌وکارهاست. این سند ثابت می‌کند که شما جنسی فروخته‌اید، خریده‌اید یا هزینه‌ای کرده‌اید. بنابراین باید همیشه فاکتور بدهید و برای خریدها و هزینه‌هایتان فاکتور دریافت کنید. در مقاله «فاکتور رسمی فروش چیست؟» حسابی درباره فاکتورهای رسمی و غیررسمی صحبت کرده‌ایم و گفتیم که چه تفاوتی با یکدیگر دارند.

 

حالا ابزارهایی در دنیای تکنولوژی وجود دارند که فاکتورهای کاغذی را کنار می‌گذارند و آن‌ها را به نسخه دیجیتال تبدیل می‌کنند. با این روش مدیریت فاکتورها بسیار ساده‌تر می‌شود و در وقت نیز صرفه‌جویی می‌کنید. چون نیازی نیست که حساب‌وکتاب هر فاکتور را خودتان انجام بدهید. این نرم‌افزارها مبلغ نهایی هر فاکتور را همراه با میزان مالیات و تخفیف، برایتان محاسبه می‌کنند.

 

در بعضی از نسخه‌ها، می‌توانید لینک فاکتورهای دیجیتال را برای مشتریانتان بفرستید. آن‎ها هم با باز کردن لینک می‌توانند مبلغ نهایی را به‌صورت آنلاین پرداخت کنند. این دسته از ابزارها برای فروشگاه‌های آنلاین، کاربرد بی‌شماری دارد.

 

صدور و مدیریت آنلاین فاکتور؛ راه‌حلی نوآورانه برای کسب‌وکار شما!

حالا که می‌دانید نرم افزار فاکتور آنلاین چیست، برویم سراغ ویژگی‌هایش. نظرتان چیست؟ در ادامه ویژگی‌ها و مزایای این دست از نرم‌افزارها را بخوانید.

 

شخصی‌سازی و چاپ فاکتور آنلاین

این نرم‎افزارها قالب‌های آماده دارند تا به‌راحتی از هر قالبی که مناسب کسب‌وکار شماست استفاده کنید. در بعضی از نرم‌افزارها می‌توانید فاکتورها را تغییر بدهید و شخصی‌سازی کنید. یعنی مشخص کنید دقیقاً چه اطلاعاتی می‌خواهید در آن وجود داشته باشد.  همین‌طور می‌توانید لوگو و نام فروشگاهتان را به فاکتورها اضافه کنید و آن‌ها را دانلود یا چاپ کنید. بنابراین دیگر نیازی نیست دسته فاکتورهای سنگین و آماده چاپ شده بخرید.

 

فرمول‌نویسی و محاسبه‌گر

همه کسب‌وکارها به این بخش نیاز دارند. محاسبه کردن قیمت نهایی فاکتور همراه با تخفیف‌ها و مالیات، کار ساده‌ای نیست و اگر به‌صورت دستی انجام شود، ممکن است خطاهای بسیاری در آن پیش بیاید. این نرم‌افزارها خودکار مبلغ نهایی را برایتان محاسبه می‌کنند تا فاکتوری دقیق داشته باشید و از خطا و اشتباه دور بمانید.

 

گزارش‌گیری و نمودارهای آماری

یکی از کاربردهای فاکتور، این است که بعد از ثبتشان بتوان از آن‌ها به‌عنوان منبعی برای گزارش‌گیری استفاده کرد. نرم افزارهای فاکتور آنلاین، باتوجه‌به فاکتورها و اطلاعات دیگری که ثبت کرده‌اید گزارش‌های متنوعی را در اختیارتان می‌گذارند؛ گزارش‌هایی مانند:

  • دفتر روزنامه؛
  • سود و زیان؛
  • ترازنامه؛
  • گزارش چک‌های دریافتی و پرداختی؛
  • گزارش جابه‌جایی و گردش‌های کالا؛
  • گزارش‌های فصلی؛
  • گزارش تعداد و حجم کالاهای پرفروش؛
  • گزارش تعداد و حجم بیشترین کالاهای خریداری شده؛
  • گزارش موجودی کالا؛
  • گزارش سفارش‌های خرید و فروش؛
  • و… .

بله درست متوجه شدید! اگر از یک نرم افزار حسابداری فروشگاهی استفاده کنید که ثبت فاکتور هم بخشی از آن است، می‌توانید گزارش‌های دیگری هم از بخش انبار، مدیریت موجودی، مدیریت پرداخت‌ها و دریافت‌های نسیه‌ای و… داشته باشید. درباره نرم‌افزارهای حسابداری فروشگاهی، در ادامه مطلب صحبت خواهیم کرد.

 

پرداخت آنلاین

طرف‌داران خرید آنلاین هر روز بیشتر و بیشتر از گذشته می‌شوند. بنابراین اگر می‌خواهید سود خوبی به دست بیاورید، باید فروش آنلاین را هم به برنامه فروشتان اضافه کنید. با نرم افزارهای فاکتور آنلاین، می‌توانید لینک فاکتور را برای مشتری بفرستید تا او آنلاین مبلغ را برایتان واریز کند. همین‌طور می‌توانید از درگاه‌های پرداخت استفاده کنید تا مشتری با چند کلیک ساده، هزینه نهایی را بپردازد.

 

امضا دیجیتال و مهر

بعضی از فاکتورها را باید حتماً امضاکردن و بدون امضا، اعتباری ندارند. نگران نباشید، این نرم‌افزارها برای امضا هم فکری کرده‌اند. با استفاده از ابزار فاکتور ساز می‌توانید در فاکتور مهر پرداخت یا مهر و امضا فروشنده را درج کنید. به همین راحتی هم کارها انجام می‌شود و فاکتور شما آماده خواهد بود.

 

خداحافظ با فاکتورهای کاغذی؛ نرم افزار فاکتور آنلاین، آسان و سریع!

ویژگی‌ها و مزایای نرم‌افزار فاکتور آنلاین را خواندید؟ در این دنیای که هم چیز به‌سرعت پیش می‌رود، شما هم باید با سرعت پیش بروید و کارهای فروشگاه را در پرسرعت‌ترین حالت ممکن انجام بدهید. هیچ مشتری از معطل شدن خوشش نمی‌آید! نرم‌افزارهای فاکتور آنلاین به شما امکان انجام سریع کارها و صدور پرسرعت فاکتورها را می‌دهند. همین‌طور با وصل شدن به ابزارهای مختلف مانند کارت‌خوان، اجازه می‌دهند دریافت هزینه نیز سریع انجام شود. بنابراین هم کارها آسان و بدون هیچ اشتباهی پیش خواهد رفت و در نهایت، رضایت مشتری را به دست خواهید آورد.

 

 معرفی هایپریک، نرم‌افزاری برای مدیریت فاکتور مغازه شما

در بخش‌های قبلی کمی به نرم افزارهای حسابداری فروشگاهی اشاره کردیم. گفتیم که صدور و ثبت فاکتور، بخشی از این نرم‌افزار است. هایپریک، نرم افزار حسابداری فروشگاهی است که می‌توانید صفر تا صد فروشگاه را با کمک آن مدیریت کنید. این نرم‎افزارهای بخش‌های مختلفی مانند حسابداری، انبارداری، مدیریت خرید و فروش، صندوق فروشگاهی، مدیریت چک و پرداخت‌های نسیه‌ای و… دارد. مسلماً صدور فاکتور و مدیریت آن‎ها نیز یکی از بخش‌های اصلی این نرم افزار است.

 

هایپریک ( نرم‌افزار صدور فاکتور برای انواع کسب و کارها ) آنلاین و تحت وب است. یعنی نیازی نیست آن را دانلود یا نصب کنید. کافی‌ست وارد سایت هایپریک شوید و بعد از ثبت‌نام و تهیه اشتراک، می‌توانید با نرم‌افزار کار کنید. به‌خاطر آنلاین و تحت وب بودن، این نرم‌افزار به هیچ دستگاهی وابسته نیست. یعنی با موبایل، تبلت، لپ‌تاپ و… می‌توانید در هر زمان و هر مکانی با آن کار کنید که هستید. بنابراین حتی اگر روزی در فروشگاه حضور فیزیکی هم نداشتید، همچنان امکان مدیریت حساب‌وکتاب فروشگاه برای شما وجود دارد.

 

هایپریک به ابزارهای مختلف مانند کارت‌خوان، ترازو، بارکدخوان، فیش پرینتر و لیبل پرینتر هم وصل می‌شود تا بخش خرید و فروش، بدون هیچ مانعی مدیریت شود و کارهای مربوط به آن سریع و دقیق انجام شوند.

 

در این مقاله درباره نرم افزار فاکتور آنلاین صحبت کردیم. گفتیم این نرم‌افزارها کمکتان می‌کنند فاکتورهای فروشگاه را مدیریت کنید. از ویژگی‌ها و مزایای آن‌ها هم گفتیم. در آخر شما را با نرم‌افزارهای حسابداری فروشگاهی آشنا کردیم که نرم‌افزارهای کاربردی‌تر و جامع‌تری برای مدیریت امور مالی و غیرمالی فروشگاه‌اند. درباره هایپریک سؤالی دارید؟ با شماره 02143378 تماس بگیرید و سؤالتان را مشاورین هایپریک بسپرید.

سوالات متداول

1. نرم افزار فاکتور آنلاین چیست؟

با کمک این نرم‌افزارها می‌توانید کار صدور و مدیریت آنلاین فاکتور را به‌راحتی در فروشگاهتان انجام بدهید.

2. نرم افزار حسابداری فروشگاهی چیست؟

از این برنامه یا نرم‌افزار، برای مدیریت صفر تا صد امور مالی فروشگاه و مغازه، مانند حسابداری، خرید، فروش، هزینه‌ها و حتی انبارداری استفاده می‌کنند. شما با این نرم‌افزار می‌توانید حسابداری، انبارداری، خرید، فروش، هزینه و بسیاری از موارد دیگر را مدیریت کنید.

آینده حسابداری مغازه خود را با هایپریک تجربه کنید

آینده را امروز شروع کنید

خرید اشتراک