مجله هایپریک مجله هایپریک

نرم افزار حسابداری فروشگاهی چیست؟

مقالات نرم افزار حسابداری فروشگاهی چیست؟
زمان برای مطالعه: 7 دقیقه

فهرست مطالب

نرم افزار حسابداری فروشگاهی چیست؟ از این برنامه یا نرم‌افزار، برای مدیریت صفر تا صد امور مالی فروشگاه و مغازه، مانند حسابداری، خرید، فروش، هزینه‌ها و حتی انبارداری استفاده می‌کنند. شما با این نرم‌افزار می‌توانید حسابداری، انبارداری، خرید، فروش، هزینه و بسیاری از موارد دیگر را مدیریت کنید. این روزها، مدیریت فروشگاه با کمک چنین نرم‌افزارهایی بین صاحبان کسب‌وکار معروف شده است. زیرا آن‌ها به یک سیستم آسان و جامع برای مدیریت کسب‌وکارهاشان نیاز دارند. در ادامۀ این مطلب، می‌خواهیم با نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی، امکانات و کاربردهای مختلف آن بیشتر آشنا شویم.

 

چرا برای مدیریت فروشگاه و مغازه، به یک نرم افزار حسابداری فروشگاهی نیاز داریم؟

بیایید قبل از آنکه با ماهیت یک نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی آشنا شویم، کمی دربارۀ ویژگی‌های اصلی آن صحبت کنیم. البته، در ادامۀ مقاله، مفصل درباره ویژگی‌ها و خصوصیت‌های مهم صحبت خواهیم کرد. ویژگی‌های کلی بهترین نرم افزار حسابداری فروشگاهی را در ادامه بخوانید:

  • حسابداری؛
  • مدیریت انبار و ثبت خودکار حواله ورود و خروج؛
  • مدیریت هزینه‌ها؛
  • ثبت فاکتور و پیش‌فاکتور خرید و فروش؛
  • گزارش‌‌گیری خودکار؛
  • وصل شدن به ابزارهای مختلف مانند صندوق فروشگاهی، بارکدخوان، کارت‌خوان و … .

این موارد، تعداد اندکی از مزیت‌ها و ویژگی‌های یک نرم‌ افزار حسابداری فروشگاهی‌اند. قابلیت‌های این نرم افزار، آن را به یک دارایی ارزشمند برای مشاغل کوچک و بزرگ تبدیل می‌کند. این مدل نرم‌افزار، ابزارهای مورد نیاز برای مدیریت بهتر امور مالی و عملیات فروشگاه‌ها را در اختیار صاحبان کسب‌وکارها قرار می‌دهد.

 

به‌‌عنوان مثال، حساب‌وکتاب همه فاکتورهای فروشگاه را خودکار انجام می‌دهد و احتمال بروز خطاهای انسانی را به صفر می‌رساند. با راحت‌تر کردن مدیریت موجودی کالاها و ثبت خودکار حوالۀ ورود و خروج به انبار و از آن، به آن‌ها کمک می‌کند تا:

  • اطلاعات لحظه‌ای از موجودی کالاها داشته باشند؛
  • راحت‌تر انبارگردانی کنند؛
  • پرطرفدارترین کالاهایشان را بشناسند؛
  • گزارش ورود و خروج کالا به تفکیک هر کالا را داشته باشند؛
  • و… .

 

 با وجود این‌ اطلاعات دقیق و ریزبینانه، برای خریدهای بعدی، برنامۀ بهتری بریزند و تصمیم‌های سودبخش‌تری بگیرند.

 

مشاهدۀ جریان نقدینگی، هزینه‌ها، حساب‌های دریافتنی و حساب‌های پرداختنی، از دیگر مزیت‌های خوب نرم‌افزار حسابداری فروشگاه به حساب می‌آید. بنابراین، یک اتوماسیون فروشگاهی آنلاین با کاربری بسیار آسان و ساده، صاحبان کسب‌و‌کارها را قادر می‌سازد تا بدون نیاز به دانش حسابداری، دخل‌وخرج خود را مدیریت کنند، گزارش‌های مالی لازم مانند صورت سود و زیان یا ترازنامه را داشته باشند و برای رشد کسب‌وکارشان، برنامه‌ریزی کنند.

 

با هایپریک انباری منظم داشته باشید

مزیت‌های یک نرم افزار حسابداری فروشگاهی

نرم افزار حسابداری فروشگاهی برای همۀ کسب‌وکارها کارایی دارد. زیرا راه حلی جامع، برای مدیریت امور مالی ارائه می‌دهد. این نرم‌افزار کاربردی و محبوب است. چون می‌تواند به ساده‌سازی و بهینه‌سازی بخش مالی کسب‌وکارها کمک کند. در ادامه برخی از  کاربردهای مهم نرم افزار حسابداری فروشگاه را مرور خواهیم کرد. موارد زیر را با دقت بخوانید.

 

اطمینان از دقیق و به روز بودن حساب‌های مالی

یکی از مهم‌ترین کاربردهای نرم افزار مدیریت فروشگاهی، به‌روز نگه‌ داشتن حساب‌های مالی، اطلاعات مالیاتی و محصولات انبار به صورت دقیق و بدون اشتباه است. این ویژگی، به صاحبان کسب‌وکار کمک می‌کند تا بدون کمک حسابدار، امور مالی و مالیاتی را مدیریت کنند. بدون آنکه زمان زیادی بگذارند و دچار خطای انسانی بشوند. اگر نرم‌افزار اختلافی در حساب‌ها پیدا کند، به سرعت به صاحب فروشگاه هشدار می‌دهد تا به این موضوع رسیدگی کند.

 

اطمینان از مدیریت دقیق و کارآمد موجودی کالا

نرم افزار حسابداری فروشگاهی موجودی کالاها را کنترل و اطمینان حاصل می‌کند که محصول کافی برای پاسخگویی به تقاضای مشتری در دسترس است یا خیر. این ویژگی کمک می‌کند تا مدیریت موجودی کالاها و انبارداری بهتر انجام شود. در نتیجه، می‌دانید هر لحظه در انبار چه خبر است و می‌توانید برای فروش کالاها برنامه بهتری بریزید. با این روش، دیگر از خراب شدن اجناس خبری نیست و جلوی ضررهای مالی احتمالی را می‌گیرید. می‌توانید از گزارش‌های آمادۀ این نرم‌افزار دربارۀ موجودی کالاها و انبار، استفاده کنید.

 

پرسرعت‌تر کردن روند فروش و ثبت فاکتورهای مختلف

اگر می‌خواهید جواب مشتری را سریع‌تر بدهید، بیشتر بفروشید و در عین حال، خطایی هم در صدور فاکتور مشتری و محاسبۀ هزینه آن پیش نیاید، باید از یک نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی کمک بگیرید. این نرم‌افزارها بخش صندوق فروشگاهی دارند که امکانات متنوعی را در اختیارتان می‌گذارند. مثلا می‌توانید برای هر فاکتور، تخفیف‌های مختلف مشخص یا میزان مالیات تعیین کنید. این نرم‌افزارها به ابزارهای مختلف مانند کارت‌خوان، بارکدخوان، فیش‌پرینتر، ترازو و… هم وصل می‌شوند تا بتوانید کار مشتری‌ها را سریع‌تر راه بیندازید و آن‌ها راضی نگه دارید.

 

ارائه گزارش‌های دقیق و کارآمد مالی برای کمک به تصمیم‌گیری سودبخش‌تر

نرم افزار حسابداری فروشگاهی با تجزیه و تحلیل اطلاعات خرید، فروش و هزینه، به صاحبان کسب‌و‌کار کمک می‌کند تا فرصت‌ها و نقاط ضعف کسب‌و‌کار خود را شناسایی کنند. صاحبان کسب‌وکار، می‌توانند از این فرصت‌ها به بهترین شکل استفاده و نقاط ضعف را برطرف کنند. به غیر از این، می‌توان از این ابزار برای نمایش سود و زیان سفارش‌ها نیز استفاده کرد. گزارش‌های مالی دقیقی را ارائه می‌دهند تا صاحبان مشاغل از آن برای تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی اهداف خود استفاده کنند.

 

همچنین بخوانید:

4 کاربرد مهم نرم‌ افزار مدیریت فروشگاه هایپریک

یک نرم افزار حسابداری فروشگاهی چه کاری برای ما انجام می‌دهد؟

در طول این مطلب، کم‌وبیش، کاربردهای نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی را گفتیم. در دنیای کسب‌و‌کار، فناوری توانسته نحوۀ تجارت فروشگاه‌ها و مدیریت مالی آن‎ها را متحول کند. حالا صاحبان فروشگاه‌ها می‌توانند از قدرت نرم‌افزارهای پیشرفته و هوشمند استفاده کنند تا کنترل حساب‌وکتاب فروشگاه را خودشان در دست بگیرند، دیگر نیازی به حسابدار نداشته باشند و بیشتر از همیشه بفروشند. می‌توانید انجام کارهای زیر را به این نرم‌افزارها بسپارید:

  • مدیریت انبار و انبارگردانی؛
  • صدور انواع فاکتور، پیش‌فاکتور خرید و فروش؛
  • ثبت انواع فاکتور و پیش‌فاکتور برگشت از خرید و فروش؛
  • مدیریت مشتریان و تامین‌کنندگان؛
  • تعیین میزان مالیات؛
  • تعیین انواع تخفیف‌ها روی کالاها و کل فاکتور؛
  • تجزیه، تحلیل و ارائه گزارش‌های مالی مختلف؛
  • مدیریت چک‌های دریافتی و پرداختی؛
  • ثبت اسناد حسابداری در دفتر روزنامه؛
  • و… .

یک نرم افزار حسابداری فروشگاهی چه کاری برای ما انجام می‌دهد؟

برای انتخاب یک نرم افزار حسابداری فروشگاهی کاربردی، به چه نکات و ویژگی‌هایی توجه کنیم؟

مهم‌ترین ویژگی یک نرم افزار حسابداری فروشگاهی کاربردی، کار کردن آسان با آن است. یعنی بتوانید با صرف حداقل زمان، کار کردن با آن را یاد بگیرید و به دیگران هم یاد بدهید. نوعی را انتخاب کنید که برای کار کردن با آن، نیازی به دانش حسابداری نداشته باشید. فراموش نکنید که این نرم‌افزارها، قرار است شما را از حسابدار بی‌نیاز کنند! پس همۀ افراد بدون دانش حسابداری باید بتوانند با آن کار کنند.

 

نرم‎افزارهای آنلاین و تحت وب را امتحان کنید. این نرم‌افزارها نیازی به دانلود و نصب ندارند و برای کار کردن با آن‎ها، تنها به یک مرورگر احتیاج دارید. به خاطر تحت وب بودن، می‌توانید در هر زمان و هر مکانی با آن‌ها کار کنید و به اطلاعات فروشگاهتان دسترسی داشته باشید. نرم‌افزارهای حسابداری تحت وب، با لپ‌تاپ، کامپیوتر، موبایل و تبلت و با سیستم‌ عامل‌های مختلف مثل اندروید، ویندوز، iOS و مک، سازگارند.

 

نکتۀ دیگر، نحوۀ تامین اطلاعات است. لازم نیست از اهمیت و میزان حساسیت اسناد مالی بگوییم. دنبال نرم‌افزاری باشید که از سیستم امنیتی استاندارد و به‌روز، برای محافظت از اطلاعات مالی‌تان استفاده می‌کند. مثلا نرم‌افزارهای تحت وب حسابداری معتبر و ایمن، از چند سرور برای ذخیرۀ اطلاعات استفاده می‌کنند. پس اطلاعات مالی فروشگاهتان، در چند سرور ذخیره می‌شود. با این روش اگر برای یک سرور مشکلی پیش بیاید، خراب شود یا از کار بیفتد، آسیبی به اطلاعاتتان نخواهد رسید و همچنان می‌توانید به آن‎ها دسترسی داشته باشید. سراغ نوعی بروید که استانداردها و پروتکل‌های امنیتی را مداوم بررسی می‌کند و آن‎ها را به‌روز نگه می‌دارد. برنامه‌های اختصاصی تامین امنیت و ضد بدافزارها را هم برای جلوگیری از هک و مشکلات این چنینی، در دستور کارش هست.

 

بهترین نرم افزار حسابداری فروشگاهی که  در موفقیت کسب‌وکارتان نقش مهمی و بسزایی دارد، نرم افزار هایپریک است. فروشگاه‌ها می‌توانند برای مدیریت حسا‌ب‌وکتاب فروشگاه، روی آن حساب باز کنند. با این نرم‌افزار مناسب، می‌توانید کنترل کاملی روی امور مالی خود داشته باشید و تصمیمات آگاهانه‌ای بگیرید که به موفقیت شما کمک می‌کند. درباره هایپریک سوالی دارید؟ با شماره 02143378 تماس بگیرید. پشتیبان‌های هایپریک در خدمت شمایند.

سوالات متداول

1. نرم افزار حسابداری فروشگاهی چیست؟

از این برنامه یا نرم‌افزار، برای مدیریت صفر تا صد امور مالی فروشگاه و مغازه، مانند حسابداری، خرید، فروش، هزینه‌ها و حتی انبارداری استفاده می‌کنند.

2. بهترین نرم افزار حسابداری فروشگاهی کدام است؟

نرم افزارهای حسابداری فروشگاهی متعددی در بازار وجود دارد. اما هایپریک، مخصوص فروشگاه‌ها و مغازه‎هاست. برای کار با هایپریک، نیازی به دانش حسابداری نیست.

3. نرم افزار حسابداری فروشگاهی چه کار می‌کند؟

با این نرم‌افزار می‌توانید حسابداری، انبارداری، خرید، فروش، هزینه و بخش‌های دیگر فروشگاه را مدیریت کنید.

آینده حسابداری مغازه خود را با هایپریک تجربه کنید

آینده را امروز شروع کنید

خرید اشتراک