مجله هایپریک مجله هایپریک

حسابداری آنلاین برای مغازه

مقالات حسابداری آنلاین برای مغازه
زمان برای مطالعه: 6 دقیقه

فهرست مطالب

یکی از معضلات مدیریت مغازه، حسابداری آن است. در بعضی از کسب‌وکارها، حسابداری نه آن‌قدر پیچیده است که به یک حسابدار نیاز داشته باشند و نه آن‌قدر ساده و پیش‌پاافتاده است که بتوانند با روش‌های سنتی، حساب‌وکتاب کنند. چاره چیست؟ چاره این کسب‌وکارها، استفاده از حسابداری آنلاین برای مغازه است. یعنی نرم‌افزارهای حسابداری را برای مدیریت راحت‌تر، سریع‌تر و بادقت‌تر امور مالی به کار بگیرید. البته، ناگفته نماند که این نرم‌افزارها، برای کسب‌وکارهای بزرگ و پیشرفته هم مناسب‌اند. در ادامه مقاله، با حسابداری برای مغازه و نرم افزار حسابداری آنلاین، بیشتر آشنا شوید.

 

حسابداری آنلاین به چه معنی است؟

اجازه بدهید اول کمی درباره حسابداری آنلاین صحبت کنیم. در حسابداری آنلاین، دخل و خرج مغازه، تمام فعالیت‌ها و پروسه‌های حسابداری را با استفاده از اینترنت و فناوری اطلاعات انجام می‌دهید. یعنی همه امور مالی و حتی غیرمالی مغازه، مثل ثبت فاکتور خریدوفروش، تهیه گزارش‌های مالی مختلف مانند ترازنامه یا صورت سود و زیان، مدیریت مشتریان، مدیریت هزینه‌ها و… در بستر اینترنت و با یک نرم‌افزار _اصولاً نرم‌افزار ابری_ انجام می‌شوند. به زبان کمی تخصصی‌تر، این نوع حسابداری از امکانات ابری و نرم‌افزارهای مبتنی بر وب برای ذخیره، پردازش، و مدیریت اطلاعات مالی استفاده می‌کند.

 

چرا باید از حسابداری آنلاین استفاده کنیم؟

 

چرا باید از حسابداری آنلاین استفاده کنیم؟

متوجه شدید که حسابداری آنلاین چیست؟ پس سراغ چرایی استفاده از آن برویم! در ادامه، اصل مطلب را بخوانید:

 

یکپارچه کردن

یک دفتر برای ثبت خریدها دارید، یکی برای ثبت فروش‌ها و یکی هم برای ثبت هزینه‌ها؟ موجودی‌های انبار یا مغازه را کجا نگه می‌دارید؟ نرم‌افزارهای حسابداری آنلاین، کمکتان می‌کنند همه بخش‌های مغازه را یکپارچه مدیریت کنید. مثلاً، اگر با کمک صندوق فروشگاهی، سریع فاکتور فروش ثبت کنید، نرم‌افزار سند حسابداری آن  را در دفتر روزنامه و حواله خروجش از انبار را، خودکار ثبت می‌‌کند. بنابراین فقط با ثبت یک فاکتور فروش، سه بخش مدیریت فروش، انبار و حسابداری را یکپارچه مدیریت کرده‌اید.

 

دسترسی در هر لحظه و از هر مکان

اگر یک نرم‌افزار حسابداری آنلاین تهیه و حسابداری آنلاین مغازه را انتخاب کنید، هر جایی که باشید، حساب‌وکتاب مغازه زیر دستتان است. اگر به اینترنت وصل باشید، از راه دور و در هر زمان و نقطه جغرافیایی که هستید، می‌توانید امور مالی و حتی غیرمالی مغازه را رصد و مدیریت کنید.  پس دیگر به زمان و مکان محدود نیستید.  

 

همچنین بخوانید:

جلب رضایت مشتری با نرم افزار حسابداری

 

کاهش هزینه‌ها

در گذشته باید نرم‌افزارها را به‌صورت فیزیکی می‌خریدید و روی کامپیوتر یا لپ‌تاپ نصب می‌کردید. بعد برای هر به‌روزرسانی باید دوباره نسخه جدید نرم افزار را می‌خریدید. اگر خطایی پیش می‌آمد، باید با پشتیبانی تماس می‌گرفتید تا حضوری بیایند و مشکل را برطرف کنند. بعضی از نرم‌افزارها هزینه‌ای هم برای این پشتیبانی حضوری دریافت می‌کردند. اما امروز، با استفاده از نرم‌افزارهای آنلاین، دیگر خبری از هزینه‌های اضافی این‌چنینی نیست. چون نرم‌افزارهای آنلاین، خودکار و رایگان به‌روزرسانی می‌شوند. رفع خطاهای احتمالی در این نرم‌افزارها هم نیازی به حضور پشتیبان ندارد. کافی است خطای مدنظرتان را گزارش بدهید تا پشتیبان با شما تماس بگیرید و آن را برطرف کند. اصولاً پشتیبانی این نرم‌افزارها هم رایگان است.

 

ذخیره اطلاعات در فضای ابری

برای ثبت حساب‌وکتاب‌ها در روش سنتی، از دفترهای مختلف استفاده می‌کردید. در نرم‌افزارهای حسابداری آفلاین هم باید حافظه‌ای‌های فیزیکی تهیه می‌کردید تا بتوانید اطلاعات حساب‌وکتاب مغازه را در آن نگه دارید. هرچند وقت یک بار هم باید از اطلاعات جدید پشتیبان‌گیری و آن‎ها را در حافظه ذخیره می‌کردید. با حسابداری آنلاین مغازه، نیاز به انجام هیچ‌کدام از این کارها نیست. این نرم‌افزارها اطلاعات را در یک فضای ابری در بستر اینترنت ذخیره می‌کنند، بنابراین خبری از حافظه فیزیکی نیست. اطلاعات نیز خودکار و در بازه‌های زمانی منظم پشتیبان‌گیری می‌شوند. یعنی نگرانی برای از بین رفتن این اطلاعات، بی‌معنی است.

 

مقیاس‌پذیری

همه ما به فکر پیشرفتیم. با رشد کسب‌وکارتان نیازهای شما هم رشد می‌کند و قطعاً حساب‌وکتاب‌ها نیز پیچیده‌تر خواهند شد. استفاده از حسابداری آنلاین، رشد را برایتان راحت‌تر می‌کند. یعنی حتی اگر چند شعبه فعال داشتید، انبارهای مختلف را به کار گرفتید، تعداد فروشندگان و صندوق‌های فروشگاهی‌تان زیاد شد، همچنان می‌توانید از حسابداری آنلاین و نرم‌افزارهای مرتبط با آن استفاده کنید.

 

برای داشتن حسابداری آنلاین در مغازه چه‌کار کنیم؟

حالا چطور حسابداری آنلاین را در مغازه راه بیندازیم؟ با نرم‌افزارهای حسابداری فروشگاهی آنلاین! نرم‌افزارهایی که مختص به فروشگاه‌های خدماتی و کالا طراحی شده‌اند و کار اصلی‌شان، آسان‌تر کردن حساب‌وکتاب برای صاحبان این کسب‌وکارهاست. به‌عنوان‌مثال، هایپریک، نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی است که امکانات زیر را در اختیارتان قرار می‌دهد:

  • حسابداری؛
  • مدیریت خریدوفروش؛
  • مدیریت هزینه‌ها؛
  • مدیریت چک و پرداخت نسیه‌ای؛
  • تعیین مالیات‌های متنوع؛
  • انبارداری؛
  • گزارش‌های پیشرفته؛
  • مدیریت مشتریان و تأمین‌کنندگان؛
  • امکان اتصال به ابزارهای متنوع مانند کارت‌خوان، بارکدخوان، ترازو و…؛
  • و… .

 

آیا حسابداری با هایپریک راحت است؟

هایپریک حسابدار آنلاین مغازه شماست. تمام فرایند حسابداری از ثبت سند در دفتر روزنامه گرفته تا محاسبه میزان سود و زیان، محاسبه میزان تخفیف، مالیات و مبلغ نهایی فاکتور، تهیه گزارش‌های لازم مانند صورت سود و زیان و… به عهده این نرم‌افزار است. تنها کاری که شما باید انجام بدهید، وارد کردن فاکتورهای هزینه، خرید و فروش است. حساب‌وکتاب کردن‌های بعد از ثبت فاکتور را هایپریک انجام می‌دهد. به همین خاطر برای کار با هایپریک ( نرم‌افزار صدور فاکتور برای انواع کسب و کارها )، نیازی نیست حسابداری بدانید. بنابراین بله! حسابداری با هایپریک، مثل آب‌خوردن است.

 

همان‌طور که می‌دانید هایپریک آنلاین، ابری و تحت وب است. یعنی برای استفاده از آن نیازی نیست دانلود یا نصبش کنید. کافی است وارد سایت هایپریک شوید و اشتراک تهیه کنید. می‌توانید مدیریت خریدوفروش، هزینه‌ها، حسابداری، انبارداری، مشتریان، تأمین‌کنندگان، صندوق فروشگاهی و… را به این نرم‌افزار بسپارید.

 

 هایپریک از الگوریتم‌های استاندارد برای محافظت اطلاعات مالی‌تان استفاده و آن‌ها را روی چند سرور ذخیره و به‌طور منظم، پشتیبان‌گیری می‌کند. همین‌طور، در صورت بروز اتفاقات ناگهانی مانند سیل یا آتش‌سوزی، این اطلاعات از بین نمی‌روند. با دستگاه‌های مختلف مانند لپ‌تاپ، کامپیوتر، تبلت یا موبایل و سیستم‌عامل‌های مختلف مانند ویندوز، مک، اندروید و iOS هم سازگار است. می‌توان آن را به ابزارهای مختلف مانند صندوق فروشگاهی، بارکدخوان، ترازو، فیش پرینتر، کارت‌خوان و… نیز متصل کرد.

 

حسابداری آنلاین مغازه را درک کردید و متوجه میزان راحتی آن شدید؟ هدف تکنولوژی و پیشرفت کردن آن، راحت‌تر کردن زندگی ما انسان‌هاست. حالا مدیریت مغازه هم با این نرم‌افزارهای حسابداری آنلاین، راحت شده‌اند تا بتوانید به کارهای مهم‌تر برسید! کارهایی مثل برنامه‌ریزی برای سودآوری بیشتر یا حتی سرمایه‌گذاری کردن درآمدتان در کسب‌وکار دیگر!

سوالات متداول

1. حسابداری آنلاین به چه معنی است؟

این نوع حسابداری از امکانات ابری و نرم‌افزارهای مبتنی بر وب برای ذخیره، پردازش، و مدیریت اطلاعات مالی استفاده می‌کند.

2. نرم افزار حسابداری هایپریک چیست؟

هایپریک یک نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی است که با کمک آن می‌توانید امور مالی و غیرمالی فروشگاهتان را مدیریت کنید.

3. هایپریک اشتراک رایگان دارد؟

بله هایپریک، اشتراک رایگان هفت روزه دارد. با اینجا کلیک کردن، اشتراک رایگان را دریافت کنید.

4. چطور نرم افزار هایپریک را بگیرم؟

برای خرید نرم‌افزار هایپریک، وارد صفحه لیست قیمت شوید و اشتراک مدنظرتان را تهیه کنید. نیازی به دانلود و نصب این نرم‌افزار نیست. بعد از ثبت نام، با نام کاربری و رمز عبورتان وارد نرم‌افزار شوید.

آینده حسابداری مغازه خود را با هایپریک تجربه کنید

آینده را امروز شروع کنید

خرید اشتراک