مجله هایپریک مجله هایپریک

نکات طلایی برای انتخاب تجهیزات مناسب سوپرمارکت

مقالات نکات طلایی برای انتخاب تجهیزات مناسب سوپرمارکت
زمان برای مطالعه: 7 دقیقه

فهرست مطالب

این یک راهنما برای خرید تجهیزات مناسب سوپرمارکت است! برای‌آنکه بتوانید سوپرمارکتتان را با بهترین و کاربردی‌تری تجهیزات تکمیل کنید. در این مقاله می‌گوییم به چه وسایلی نیاز دارید و هنگام خرید آن‌ها باید چه نکاتی را در نظر بگیرید. قطعاً می‌دانید که خرید در یک فروشگاه مجهز برای مشتریان راحت‌تر است. چون استفاده از وسایل مناسب، مثل یخچال‌های استاندارد، کمک می‌کند تا مشتری، سریع محصول مدنظرش را پیدا کند و بخرد. همچنین مدیریت کردن فروشگاهی که تجهیزات مجهزی دارد، برای شما آسان‌تر خواهد بود. با راهنمای خرید تجهیزات مناسب سوپرمارکت، همراهمان باشید.

 

وسایل مورد نیاز سوپرمارکت کوچک و بزرگ

قبل از آنکه سراغ راهنمای خرید و بررسی نکات مربوط به تجهیزات فروشگاه برویم، بهتر نیست بگوییم اصلاً برای یک سوپرمارکت باید چه وسایلی را بخرید؟ لیست وسایل موردنیاز در سوپرمارکت را باهم مرور کنیم:

 

یخچال‌های فروشگاهی!

اولین وسیله ضروری که باید برای فروشگاه تهیه کنید، یخچال است! پناهگاه امن خوراکی‌های فاسدشدنی. یخچال‌ها، خوراکی‌های منجمد و نیمه‌آماده یا حتی لبنیات و مواد غذایی که به یخچال نیاز دارند را سالم و تازه نگه می‌دارند. در نتیجه مشتری‌تان هم از خرید تازه‌اش راضی خواهد بود.

یخچال‌ها به زیبایی فروشگاه هم کمک می‌کنند. بسته به نوع یخچالی که می‌خرید، می‌توانید خوراکی‌ها را منظم و زیبا در آن بچینید و مشتریان را به خریدشان ترغیب کنید. از طرف دیگر به مشتریان اجازه می‌دهد مواد غذایی در آن‌ها را از نزدیک بررسی کنند و راحت‌تر برای خریدشان تصمیم بگیرند.

 

قفسه فروشگاهی

بعد از یخچال‌ها، چیزی که به فروشگاهتان نظم می‎بخشد، قفسه‌های فروشگاهی است. درست مانند یخچال‌ها، با قفسه‌های فروشگاهی هم می‌توانید محصولات را بیشتر در معرض دید خریداران قرار بدهید و حداقل برای بررسی محصولات از نزدیک، آن‌ها را به سمت قفسه‌ها بکشانید.

اگر سوپرمارکتتان کوچک باشد، باز هم به قفسه‌ها برای چیدن محصولات و نظم‌دهی به آن‎ها نیاز دارید. لبنیات و بستنی، حتی در سوپرمارکت‌های کوچک هم باید موجود باشند. پس برای نگه‌داشتن این دست از محصولات هم باید یخچال را تهیه کنید.

 

 ترازوی فروشگاهی

اگر در فروشگاهتان، مواد خوراکی کیلویی می‌فروشید، پس به یک ترازو فروشگاه هم نیاز خواهید داشت. باورتان نمی‌شود اگر بگوییم حتی وجود این دستگاه هم به رضایت بیشتر مشتری کمک می‌کند! چون مشتری خیالش راحت است که قیمت دقیق محاسبه شده و خریدش منصفانه بوده است.

 

کارت‌خوان

هیچ فروشگاهی بدون کارت‌خوان نمی‌تواند حتی یک هفته هم دوام بیاورد! دیگر کسی پول نقد همراهش ندارد و همه خریدها را با کارت حساب می‌کنند. از طرف دیگر، فروشگاه‎ها باید برای محاسبه مالیاتشان صورت‌حساب الکترونیکی صادر کنند. این صورت‌حساب‎‌ها را پایانه‌های فروشگاهی صادر می‌کنند. کارت‌خوان هم یک پایانه فروشگاهی است. بنابراین درهرصورت باید کارت‌خوان داشته باشید تا صورت‌حساب‌های الکترونیکی را برای سازمان امور مالیات و سامانه‎ مودیان بفرستد. در مقاله « 3 کاربرد مهم دستگاه کارت‌خوان برای نرم افزار صندوق فروشگاهی » مفصل درباره کاربرد کارت‌خوان در مغازه‌ها صحبت کرده‌ایم.

 

بارکد خوان و فیش پرینتر

تکلیف کارت‌خوان را روشن کردیم. بارکدخوان و فیش‌پرینتر چطور؟ اگر فروشگاه متوسط رو به بزرگی دارید، از تهیه بارکدخوان و فیش‌پرینتر غافل نشوید. شاید این دو ابزار چندان به کار سوپرمارکت‌های محلی و کوچک نیاید، اما سوپرمارکت‌هایی که کمی بزرگ‌تر‌ند، حتماً با این دو نیاز خواهند داشت.

 

استفاده از این اقلام دقت و سرعت در پرداخت هزینه محصولات و فرایند فروش را به نحو چشمگیری افزایش می‌دهد. به کمک بارکدخوان و با اسکن کردن بارکد روی محصولات، اطلاعات آن‎ها مثل قیمت، وزن، تخفیف و… را روی صندوق فروشگاهی می‎بینید. با اسکن کردن بارکد، محصولات مدنظرتان خودکار پیدا و وارد فاکتور می‌شوند؛ سریع و راحت! در مقاله « بارکدخوان‌ چیست؟ اَبَر قهرمان مدیریت کالا!» مفصل درباره کاربرد بارکدخوان و اهمیت وجودش در فروشگاه‌ها هم صحبت کرده‌ایم.

 

فیش پرینتر چه اهمیتی دارد؟ برای جلب‌اعتماد! بیشتر مشتریان بعد از خرید، مبلغ نهایی فاکتور یا قیمت هر محصول را بررسی می‌کنند. دادن فیش خرید به آن‌ها، خیالشان را راحت می‌کند که اشتباهی در محاسبات وجود ندارد و همه چیز دقیق و شفاف است. از طرف دیگر، شما را مسئولیت‌پذیر و معتمد هم نشان می‌دهد.

 

صندوق فروشگاهی

برای‌آنکه بتوانید از کارت‌خوان، بارکدخوان و فیش‌پرینتر نهایت استفاده را کنید، به یک صندوق فروشگاهی نیاز دارید. صندوق فروشگاهی با یک نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی، کمکتان می‌کند بخش‌های مختلف فروشگاه را دقیق، سریع و راحت مدیریت کنید. خواندن اطلاعات اجناس با بارکدخوان، محاسبه قیمت نهایی همراه با تخفیف و مالیات، پرداخت نقدی، الکترونیکی و چاپ فاکتور فروش و…، همگی با وجود این دستگاه امکان‌پذیر است. صندوق فروشگاهی، خطای انسانی هنگام محاسبه قیمت یا حتی آماده کردن فاکتور را کمتر می‌کند، سرعت‌العمل را افزایش می‌دهد.

 

نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی

برای‌آنکه بتوانید فروشگاه را با بهترین روش مدیریت کنید، به نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی احتیاج دارید. این نرم‌افزارها را می‌توانید روی صندوق فروشگاهی راه بیندازید. اما اگر صندوق فروشگاهی ندارید، می‌توان با کامپیوتر، لپ‌تاپ یا حتی گوشی تلفن و تبلت هم از آن‌ها استفاده کرد. صفر تا صد کارهای فروشگاهی را می‌توان با این نرم‌افزارها مدیریت کرد. چطوری؟ چون بخش‌هایی مختص به انبارداری، حسابداری، مدیریت خرید و فروش، مدیرت هزینه‌ها و… دارد.

 

نکات طلایی برای انتخاب تجهیزات مناسب سوپرمارکت

 

نکات طلایی برای انتخاب تجهیزات مناسب سوپرمارکت

تجهیزاتی که برای سوپرمارکت نیاز دارید را مرور کردیم. حالا به نکات طلایی برای انتخاب تجهیزات مناسب سوپرمارکت می‌رسیم. اول‌ازهمه بگوییم هنگام خرید تجهیزات سوپرمارکت، باید به سه نکته توجه کنید. اول! اندازه فروشگاه و ظرفیت آن است؛ دوم بازدهی و سوم، بودجه. چهارم را هم در ادامه بخوانید.

 

ظرفیت و اندازه فروشگاه

مسلماً هنگام خرید تجهیزات، باید اندازه فروشگاه را در نظر بگیرید. مخصوصاً اگر فروشگاهتان کوچک است، باید با دقت نکته‌نسجیده‌تری وسایل مغازه‌تان را انتخاب کنید. اما اگر فروشگاهتان بزرگ است، با خیال راحت هر وسیله‌ای که نیاز دارید بخرید. اگر از یک طراح داخلی برای چیدمان فروشگاهتان مشورت بگیرید، احتمالاً کار هوشمندانه‌تری انجام داده‌اید!

 

بازدهی

هنگام خرید تجهیزات به بازدهی و عملکردشان هم توجه کنید. مثلاً یخچال‌ها انواع مختلفی دارند؛ پرده‌ای، صندوقی، ویترینی و… .کدام یک برای فروشگاه شما مناسب‌تر است و کاربرد بیشتری دارد؟ مشتری با کدام یک راحت‌تر است و سریع، برای خرید تصمیم می‌گیرد؟ این نکته طلایی را در نظر بگیرید!

 

بودجه

اگر از ما می‌پرسید، بعد از آنکه لیست تجهیزات موردنیازتان را نوشتید، اولین کاری که باید انجام بدهید مشخص کردن بودجه است. بعضی از افراد، حتی قبل از نوشتن لیست، بودجه‌شان را مشخص می‌کنند. بعد از لیستتان، آن‎هایی که اولویت دارند را با یک‌رنگ خاص، مشخص کنید و اول آن‎ها را تهیه کنید و برایشان بودجه در نظر بگیرید.

 

میزان بودجه، روی کیفیت تجهیزات هم تأثیر می‌گذارد. تجهیزاتی را انتخاب کنید که در عین تناسب با بودجه‌تان، کیفیت مطلوبی هم داشته باشند. در غیر این صورت باید به‌زودی بودجه‌ای برای هزینه نگهداری و تعمیر در نظر بگیرید!

 

خدمات پس از فروش

هنگام خرید تجهیزات، به‌هیچ‌عنوان گارانتی، وارانتی و خدمات پس از فروش را نادیده نگیرید و درباره آن‌ها غفلت نکنید. حتماً و حتماً نوعی را تهیه کنید که فروشنده یا تولیدکننده آن خدمات پس از فروش را ارائه می‌دهد؛ خدماتی مانند نصب، بیمه، پشتیبانی، راه‌اندازی، گارانتی و… .

 

هایپریک، نرم‌افزاری برای مدیریت سوپرمارکت شما

در لیست تجهیزات مورد نیاز فروشگاه، از نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی نام بردیم. نظرتان چیست که یکی از این نرم‌افزارها را معرفی کنیم؟ هایپریک، نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی است که می‌توانید مدیریت صفر تا صد امور فروشگاه را به آن بسپارید. اگر از این نرم‌افزار استفاده کنید، دیگر نیازی به استخدام حسابدار نخواهید داشت. چون تمام حساب‌وکتاب مغازه و کارهای دیگر مربوط به حسابداری مانند تهیه ترازنامه یا گزارش سود و زیان را می‌توان با هایپریک انجام داد.

 

می‌توانید هایپریک را روی صندوق فروشگاهی نصب کنید و کارت‌خوان، بارکدخوان، فیش‌پرینتر و حتی ترازو را به آن وصل کنید! به‌عنوان‌مثال با وصل کردن ترازو، هایپریک وزن محاسبه و کار تبدیل ضرایب را خودکار انجام می‌دهد. بعد هم قیمت نهایی فاکتور را با محاسبه مالیات و تخفیف، به کارت‌خوان می‌فرستد. تنها کاری که شما باید انجام بدهید وارد کردن رمز است. فیش مشتری نیز چاپ می‌شود. بعد از تمام شدن خرید مشتری، این نرم‌افزار سند حسابداری مربوط به این خرید را در دفتر روزنامه ثبت می‌کند. حواله خروج از انبار نیز خودکار ثبت می‌شود. در واقع با هایپریک تمامی کارها خودکار است! تنها کاری که شما باید انجام بدهید وارد کردن فاکتورهای خرید و فروش و هزینه است.

 

نکات طلایی برای انتخاب تجهیزات مناسب سوپرمارکت را باهم مرور کردیم. سری هم به تجهیزات مورد نیاز در سوپرمارکت‌ها زدیم. گفتیم که ابتدا با کمک این مطلب، یک لیست از تجهیزات مدنظرتان تهیه کنید و بعد بودجه را مشخص کنید. بعد متناسب با بودجه، انواع تجهیزات را بسنجید و نوعی را انتخاب کنید که در عین مقرون‌به‌صرفه بودن، کیفیت خوبی هم داشته باشند. به نظرتان دیگر باید چه نکاتی را رعایت کرد؟

سوالات متداول

1. هنگام خرید تجهیزات سوپرمارکت به چه چیزی توجه کنیم؟

ظرفیت و بازدهی فروشگاه، خدمات پس از فروش، بودجه و کیفیت و برند تجهیزات را مد نظر بگیرید.

2. چرا برای مدیریت فروشگاه، به یک نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی نیاز داریم؟

چون این نرم‌افزارها کمکتان می‌کنند کارهای مربوط به حسابداری فروشگاه را سریع‌تر، بادقت‌تر و راحت‌تر پیش ببرید. با استفاده از این نرم‌افزارها دیگر نیازی به استخدام یک حسابداری نخواهید داشت.

آینده حسابداری مغازه خود را با هایپریک تجربه کنید

آینده را امروز شروع کنید

خرید اشتراک