مجله هایپریک مجله هایپریک

3 کاربرد مهم دستگاه کارت خوان برای نرم افزار صندوق فروشگاهی

آموزش 3 کاربرد مهم دستگاه کارت خوان برای نرم افزار صندوق فروشگاهی
زمان برای مطالعه: 6 دقیقه

فهرست مطالب

فروشگاه‌ها بدون وجود بعضی از ابزارها، عملا هیچ کاری نمی‌توانند انجام بدهند. دستگاه پوز یا کارت‌خوان، یکی از این دستگاه‌هاست. دیگر کسی پول نقد همراه ندارد و همه برای خرید کردن، از کارت‌های عابربانک استفاده می‌کنند. اگر فروشگاهی دستگاه کارت‌خوان نداشته باشد، اکثر مشتری‌هایش را از دست می‌دهد. به‌همین خاطر است که بیشتر نرم افزارهای صندوق فروشگاهی، به کارت‌خوان وصل می‌شوند و از آن پشتیبانی می‌کنند. در ادامه با مقاله ” 3 کاربرد مهم دستگاه کارت خوان برای نرم افزار صندوق فروشگاهی ” همراه ما باشید.

 

در این مقاله قرار است درباره چند کاربرد مهم دستگاه کارت‌خوان برای نرم افزار صندوق فروشگاهی صحبت کنیم. ابزاری که زندگی فروشگاه‌ها به وصل بودن آن بستگی دارد.

 

چرا کارت خوان برای فروشگاه لازم است؟

آخرین باری که در جیبتان پول نقد داشته‌اید، چه زمانی بود؟ اصلا یادتان می‌آید؟ برای همین است که باید دستگاه کارت‌ خوان داشته باشید. دیگر کسی از پول نقد استفاده نمی‌کند. پس باید این دستگاه را داشته باشید تا مشتریانتان را از دست ندهید.

از طرف دیگر، این دستگاه تمام اطلاعات مالی‌تان را درباره میزان فروش یا موجودی‌تان جمع‌آوری می‌کند تا دولت بتواند میزان مالیات فروشگاهتان را محاسبه کند. اگر کارت‌خوانی در مغازه وجود داشته باشد که در سامانه‌های مربوط ثبت نشده است، مسدود می‌شود و دیگر امکان استفاده از آن نیست. بنابراین برای حفظ مشتری‌ها و داشتن گزارش‌های مالیاتی درست، باید دستگاه کارت‌ خوان داشته باشید.

 

 

3 کاربرد مفید قابلیت اتصال به کارت خوان در نرم افزارهای حسابداری فروشگاهی

با خواندن بخش قبلی متوجه شدید که وجود کارت خوان در فروشگاه ضروری است. حالا وقت آن است که کمی درباره نرم افزار صندوق فروشگاهی صحبت کنیم. این نرم افزارها، در واقع برای مدیریت فروشگاه طراحی شده‌اند. یعنی می‌توان با آن‎ها، بخش‌های مختلف فروشگاه مانند خرید و فروش، صندوق فروشگاهی، انبارداری، هزینه‌ها، حسابداری، ورود و خروج کالا و … را مدیریت کرد.

یکی از ابزارهایی که به شما کمک می‌کند تا بتوانید فروشگاه را بهینه‌تر مدیریت کنید، نرم افزار های صندوق فروشگاهی‌اند. کارت‌خوان‌ها، تکمیل کننده این نرم‌افزارهایند. زمانی که در نرم افزار صندوق فروشگاهی فاکتور فروش را ثبت می‌کنید، برای پرداخت هزینه می‌توانید گزینه کارت‌خوان را انتخاب کنید. نرم افزار به صورت خودکار مبلغ را روی کارت خوان نشان می‌دهد و مشتری فقط باید رمز را وارد کند. بنابراین دستگاه پوز، به عملکرد بهتر نرم افزارهای صندوق فروشگاهی (حسابداری فروشگاهی) کمک می‌کنند. چند کاربرد مفید قابلیت اتصال به کارت خوان در نرم افزارهای حسابداری فروشگاهی را در ادامه بخوانید:

 

فروش سریع‌تر

یکی از فواید مهم دستگاه پوز، سریع‌تر کردن روند فروش است. با این دستگاه‌ها، سریع‌تر کار مشتری را راه می‌اندازید. نیازی به انتظار کشیدن برای شمارش پول نقد یا برگرداندن باقی آن نیست. کارمندان سریع و راحت، سفارش مشتری را کامل می‌کنند. در عین حال فاکتور فروش در نرم‌افزار ثبت و میزان آن نیز از انبار کم می‌شود. از آن طرف، کارت‌خوان به صورت خودکار، رسید مشتری را چاپ می‌کند. همه کارها همزمان انجام می‌شود و کار مشتری سریع راه می‌افتد.

 

خطاهای کمتر

اگر کارت خوان را به نرم‌افزارهای حسابداری فروشگاهی وصل کنید و تنظیمات مورد نیاز را انجام بدهید، آن‌وقت کارت‌خوان، به‌صورت خودکار مبلغ نهایی فاکتور را نشان می‌دهد. یعنی دیگر نیازی نیست فروشنده مبلغ را وارد کند. این ویژگی چه سودی دارد؟ دیگر هنگام وارد کردن مبلغ فاکتور در کارت‌خوان، خطایی پیش نخواهد آمد. اعتماد و رضایت مشتری را هم با مشاهده مبلغ دقیق روی کارت‌خوان به‌دست خواهید آورد.

 

 ثبت کارت‌خوان متعدد و تعیین کارت‌خوان پیش‌فرض

می‌توانید کارت‌خوان‌های متعددی را به نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی وصل کنید. بعد تراکنش‌ها را بین کارت‌خوان‌های مختلف تقسیم کنید. با این روش اگر کارت‌ خوانی خراب بود یا به هر دلیلی قطع شده بود، مشتری منتظر نمی‎ماند و می‌تواند از کارت‌خوان دیگری برای پرداخت هزینه استفاده کند. در بعضی از نرم‌افزارهای حسابداری فروشگاهی، می‌توانید کارت‌خوان پیش‌فرض تعیین کنید تا هزینه نهایی همه فاکتورها، وارد حساب پیش‌فرض کارت‌خوان شوند.

 

کمی درباره مالیات کارت‌خوان‌ها بخوانید

حالا که درباره کاربرد بارکدخوان‌ها صحبت کردیم، بهتر است اشاره‌ایم هم به داستان مالیات کارتخوان‌ها کنیم. هر کارت‌خوانی که برای فروشگاه تهیه می‌کنید، باید در سامانه مودیان ثبتش کنید. کارت‌خوان رسید الکترونیک هر تراکنش را برای سامانه می‌فرستد تا بتوان میزان مالیات را مشخص کرد. نرخ مالیات از یک میلیون تومان تا دویست میلیون تومان، 15درصد است. از دویست میلیون تومان تا چهارصد میلیون تومان، این نرخ 20 درصد می‌شود. بیشتر از چهارصد میلیون تومان، 25 درصد نرخ مالیات دارد.

 

3 کاربرد مفید قابلیت اتصال به کارت خوان در نرم افزارهای حسابداری فروشگاهی

 

نحوه راه‌اندازی کارت خوان در هایپریک چگونه است؟

هایپریک، نرم افزار حسابداری فروشگاهی است. این نرم‌افزار صفر تا صد مدیریت فروشگاه یا مغازه را به عهده می‌گیرد. بخش‌های مختلفی مانند مدیریت خرید و فروش، مدیریت هزینه‌ها، صندوق فروشگاهی، انبارداری، حسابداری و … را دارد. هایپریک به ابزارهای مختلف مانند صندوق فروشگاهی، کارت‌خوان، بارکدخوان، فیش پرینتر، آی‌دی کالر و … وصل می‌شود.

برای اتصال کارت‌خوان به هایپریک، باید تنظیمات شبکه و تنظیمات لازم جهت اتصال به حساب بانکی را انجام دهید. بعد وارد بخش تنظیمات فروشگاه شوید و کارت خوان را انتخاب کنید. در این قسمت لیستی از کارت‌خوان‎هایی را می‌بینید که به فروشگاهتان متصل‌اند. در بالای صفحه، روی گزینه عملیات کلیک و افزودن کارت‌خوان جدید را انتخاب کنید. در این قسمت باید اطلاعات دستگاه کارت خوان را وارد کنید. گزینه ذخیره را بزنید تا کارت‌خوان ذخیره شود. اگر کارت‌خوان به هر دلیلی قطع باشد، هایپریک هشدار قطعی آن را می‌دهد. در هایپریک می‌توانید کارت‌خوان پیش‌فرض تعریف کنید. اگر تنظیمات لازم را هم انجام بدهید، کارت‌خوان به صورت خودکار، مبلغ نهایی فاکتور را نشان می‌دهد.

 

مدیریت فروشگاه با هایپریک

 

نسخه جدید نرم افزار Hyperyek از پوزبانکی پشتیبانی می کند؟

بله. همه نسخه‌های هایپریک به‌عنوان بهترین نرم افزار مدیریت فروشگاه به دستگاه کارت خوان بانکی وصل می‌شوند. در حال حاضر صندوق فروشگاهی از کارت‌خوان‌های پاسارگاد، پارسیان، سامان کیش، به پرداخت ملت و ایران کیش پشتیبانی می‌کند.

چند کاربرد مهم دستگاه کارت خوان برای نرم افزار صندوق فروشگاه را خواندید. ابتدای مقاله درباره اهمیت وجود کارت‌خوان در مغازه برای حفظ مشتری و فروش بیشتر صحبت کردیم. همینطور گفتیم که دولت برای محاسبه مالیات، از اطلاعات دستگاه‌های کارت‌خوان استفاده می‌کند و اگر دستگاه کارت خوانی در سامانه‌های مربوط ثبت نشده باشد، مسدود می‌شود و دیگر نمی‌توان از آن استفاده کرد.

 

با استفاده از کارت خوان می‌توانید کار مشتری را سریع‌تر راه بیندازید، بیشتر بفروشید و یک راه ارتباطی با فروشگاه را در اختیار مشتری قرار بدهید. به نظر شما کارت خوان دیگر چه فایده‌ای برای کسب‌وکارها دارد؟

آینده حسابداری مغازه خود را با هایپریک تجربه کنید

آینده را امروز شروع کنید

خرید اشتراک