مجله هایپریک مجله هایپریک

6 نکته قبل از خرید نرم افزار حسابداری فروشگاهی

مقالات 6 نکته قبل از خرید نرم افزار حسابداری فروشگاهی
زمان برای مطالعه: 5 دقیقه

فهرست مطالب

قصد کرده‌اید نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی بخرید؟ این راهنمای خرید برای شماست! خرید نرم افزار حسابداری یکی از کارهایی است که باید قبل از انجام آن، حسابی تحقیق کرد. چرا؟ چون خرید نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی طیف مختلفی از وظایف مالی و غیرمالی را در فروشگاهتان به عهده می‌گیرد. کنار ما باشید تا 6 نکته قبل از خرید نرم افزار حسابداری فروشگاهی را با هم بررسی کنیم.

 

چطور یک نرم افزار حسابداری فروشگاهی انتخاب کنیم؟

یک کاغذ بردارید و مشخص کنید که دقیقاً چه انتظاراتی از نرم افزار حسابداری برای فروشگاه دارید. برنامه‌هایی را نیز بنویسید که برای آینده در سر دارید. پیش از آنکه سراغ شرکتی خاص برای خرید نرم‌افزار حسابداری بروید، باید به خودتان رجوع کنید و نیازها و خواسته‌هایتان را بنویسید. آنچه که تعیین می‌کنید کدام نرم‌افزار مناسب شماست، همین لیست است.

 

6 نکته مهم قبل از خرید نرم افزار حسابداری فروشگاهی

 

6 نکته قبل از خرید نرم افزار حسابداری فروشگاهی

بعد از نوشتن لیست، نوبت به تهیه فهرستی از نرم‌افزارهای حسابداری فروشگاهی مناسب با آن می‌رسد. بعد برای انتخاب کردن از بین این نرم‌افزارها، از 6 نکته زیر کمک بگیرید.

 

سن کسب‌وکار

اگر سال‌های زیادی است که کسب‌وکارتان را راه انداخته‌اید، باید مشخص کنید قصد وارد کردن سوابق مالی قبلی را هم در نرم‌افزار دارید یا نیازی به وارد کردن این اطلاعات قدیمی نیست. اگر جواب مثبت است، باید نرم‌افزاری تهیه کنید که این امکان را داشته باشد.  

 

حجم معاملات

حجم و مقدار معاملات کسب‌وکارتان را مشخص کنید. فقط یک صندوق فروش دارید؟ چند انبار دارید یا از یک انبار استفاده می‌کنید؟ تقریباً روزانه چه مقدار فاکتور ثبت می‌کنید؟ پاسخ این قبیل پرسش‌ها تعیین می‌کنند که شما به چه حد از پیچیدگی و دقت در انجام امور نیاز دارید. اگر به یک نرم‌افزار با دقت ریزبینانه، برای انجام حجم بالایی از معاملات نیاز دارید، بهتر است سراغ نرم‌افزارهایی بروید که از نظر تخصص و حرفه‌ای بودن در سطح پیشرفته قرار دارند.

 

اندازه کسب‌وکار

بسیاری از افراد تفاوتی بین حجم معاملات و اندازه کسب‌وکار قائل نمی‌شوند؛ اما واقعیت چیز دیگری است. مقصود از اندازه کسب‌وکار، این است که فروشگاهتان چند بخش دارد، چقدر کارمند دارید، چند شعبه دارید و… . اما منظورمان از حجم معاملات، تعداد و مقدار مبلغی معاملات در یک بازه زمانی است. به‌عنوان‌مثال یک سوپرمارکت روزی صد تراکنش مالی با مبلغ نسبتاً پایین دارد. درحالی‌که یک فروشگاه لوازم‌خانگی، روزی 5 تراکنش با مبالغ چند میلیونی دارد. پس هنگام انتخاب، اندازه کسب‌وکارتان را در نظر بگیرید. اگر چند انبار، چند صندوق فروشگاه و چند شعبه دارید، باید نرم‌افزاری تهیه کنید که امکان مدیریت آن‌ها را داشته باشد.

 

قابلیت‌های اضافه

آیا نیاز دارید تا نرم‌افزار حسابداری، بخش محاسبه دستمزدها و حقوق کارکنان را داشته باشد و خودکار این کار را انجام بدهد؟ آیا مایلید که نرم‌افزار به شکل هوشمند، صورت‌حساب‌های هر بخش را به خود آن بخش منتقل کند یا خودتان قصد دسته‌بندی صورت‌حساب‌ها را دارید؟ این قابلیت‌های اضافه را مشخص و اولویت و ضرورت آن‌ها را تعیین کنید

 

دسترسی آنلاین یا آفلاین

می‌خواهید اطلاعات را در حافظه فیزیکی ذخیره کنید یا با فضای ابری آشنایی دارید و آن را ترجیح می‌دهد؟ برایتان مهم است که خارج از فروشگاه هم به نرم‌افزار دسترسی داشته باشید و بتوانید امور فروشگاه را تحت‌نظر بگیرید و مدیریت کنید؟ اگر پاسخ مثبت است، باید سراغ نرم افزار حسابداری فروشگاهی آنلاین و تحت وب بروید. مثلاً با نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی آنلاین و تحت وب هایپریک، هرکجا که باشید و در هر زمانی که بخواهید، می‌توانید وارد نرم‌افزار شوید و فروشگاهتان را مدیریت کنید.

 

سطح دانش کاربران نرم‌افزار

چه کسانی قرار است از این نرم‌افزار استفاده کنند؟ نکته آخری است که در خرید بهترین نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی باید مدنظر بگیرید. آیا کارمندان شما دانش کافی در حیطه حسابداری دارند؟ یا قرار است افراد عادی از آن استفاده کنند؟ اگر گزینه دوم درست است، پس باید سراغ نرم‌افزاری بروید که برای کار کردن با آن، نیازی به دانش حسابداری نیست، کار کردن با آن ساده است و همه می‌توانند به‌راحتی کار کردن با آن را یاد بگیرند.

 

خرید نرم افزار حسابداری فروشگاهی برای مدیریت فروشگاه کافی است؟

اگر نرم‌افزاری جامع تهیه کنید، چرا که نه؟! در بخش قبلی به نرم افزار حسابداری فروشگاهی هایپریک اشاره کردیم. این نرم‌افزار، صفر تا صد امور فروشگاه را به عهده می‌گیرد. هایپریک بخش‌های زیر را دارد:

  • مدیریت خریدوفروش؛
  • مدیریت هزینه‌ها؛
  • انبارداری و مدیریت موجودی‌ها؛
  • مدیریت تأمین‌کنندگان؛
  • مدیریت مشتریان؛
  • گزارش‌دهی؛
  • و… .

 

پس اگر نرم‌افزار حسابداری فروشگاه جامع و یکپارچه‌ای را انتخاب کنید که بتوانید امور مالی و غیرمالی را به آن بسپارید، می‌توان گفت این نرم افزار برای مدیریت فروشگاه کافی است.

 

استفاده از نرم افزار نیاز به دانش حسابداری دارد؟!

همان‌طور  که گفتیم، همه چیز بستگی به نوع نرم‌افزاری دارد که انتخاب می‌کنید. اگر نرم‌افزاری تهیه کنید که پیشرفته است و مختص به حسابداران ساخته شده است، باید بگوییم بله! باید دانش حسابداری داشته باشید تا بتوانید با آن کار کنید. اما این موضوع برای نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی صدق نمی‌کند. چون این نرم‌افزارها را مختص به صاحبان فروشگاه‌های کالا و خدمات ساخته‌اند. این افراد دانش حسابداری ندارند. بنابراین نرم‌افزارها را طوری ساخته‌اند که برای کار با آن، نیازی به دانش حسابداری نیست و راحت می‌توان کار کردن با آن را یاد گرفت و به دیگران هم یاد داد.

 

6 نکته قبل از خرید نرم افزار حسابداری فروشگاهی را بررسی کردیم. برای خرید یک نرم‌افزار مناسب، حتما لیست نیازها و خواسته‌هایتان را بنویسید و اولویت‌بندیشان کنید. هایپریک را معرفی کردیم که می‌توانید صفر تا صد امور فروشگاهی‌تان را با آن انجام بدهید و برای کار با آن، نیازی به دانش حسابداری هم نخواهید داشت. درباره هایپریک سوالی دارید؟ با 02143378 تماس بگیرید. پشتیبان‌های هایپریک در خدمت شمایند.

 

سوالات متداول

1. هایپریک چیست؟

هایپریک یک نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی است که با کمک آن می‌توانید امور مالی و غیرمالی فروشگاهتان را مدیریت کنید.

2. هایپریک اشتراک رایگان دارد؟

بله هایپریک، اشتراک رایگان هفت روزه دارد. با اینجا کلیک کردن، اشتراک رایگان را دریافت کنید.

3. چطور نرم افزار هایپریک را بگیرم؟

برای خرید نرم‌افزار هایپریک، وارد صفحه لیست قیمت شوید و اشتراک مدنظرتان را تهیه کنید. نیازی به دانلود و نصب این نرم‌افزار نیست. بعد از ثبت نام، با نام کاربری و رمز عبورتان وارد نرم‌افزار شوی

آینده حسابداری مغازه خود را با هایپریک تجربه کنید

آینده را امروز شروع کنید

خرید اشتراک