مجله هایپریک مجله هایپریک

5 دلیل استفاده از نرم افزار حسابداری فروشگاهی

مقالات 5 دلیل استفاده از نرم افزار حسابداری فروشگاهی
زمان برای مطالعه: 7 دقیقه

فهرست مطالب

به نظرتان نرم افزار حسابداری باید چه قابلیت‌هایی داشته باشد؟ احتمال زیاد شما هم می‌دانید این سؤال پاسخ مطلقی ندارد. زیرا جواب آن به نوع کاربری و محیطی بستگی دارد که از آن استفاده می‌کنند. پس این سؤال جواب‌های مختلفی خواهد داشت. اصلی‌ترین هدف در استفاده از نرم‌افزار حسابداری، تلاش برای انجام خودکار وظایف یک حسابداری در فروشگاه است. بنابراین اگر از یک نرم افزار حسابداری فروشگاهی استفاده کنید، دیگر نیازی به استخدام یک حسابدار و کمک گرفتن از او نیست. یکی از دلایل به کار گرفتن این نرم‌افزارها، همین بود. در این مقاله می‌خواهیم 5 دلیل دیگر استفاده از نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی را با هم بررسی کنیم. با هایپریک همراه باشد.

 

چرا به یک نرم‌افزار حسابداری نیاز دارید؟

 

 

چرا به یک نرم‌افزار حسابداری نیاز دارید؟

نگاهی به وظایف یک حسابدار بیندازید. حالا فرض کنید تمام این وظایف را یک نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی انجام می‌دهد. حالا فکر می‌کنید چرا باید از یک نرم‌افزار حسابداری استفاده کنید؟ ما برایتان 5 دلیل آورده‌ایم. با دقت بخوانید.

 

استفاده از نرم‌افزار حسابداری موجب افزایش بازده خواهد شد

بی‌شک هدف شما هم عملکرد عالی و بهره‌وری مناسب است. برای افزایش بهره‌وری و رسیدن به عملکرد عالی، استفاده از یک نرم‌افزار حسابداری معتبر، گام بزرگ و تأثیرگذاری است. چطور؟ به دو دلیل! اول آنکه نیازی نیست تا هزینه اضافی برای راه‌اندازی بخش حسابداری پیشرفته در شرکت یا استخدام حسابدار برای یک فروشگاه بپردازید. از سوی دیگر نیازی نیست وقت خود را برای پیشبرد دقیق و درست عملیات حسابداری هدر بدهید و فرایند خرید، فروش، ثبت و بایگانی را با روش‌های زمان‌بر انجام بدهید.

 

استفاده از این نرم‌افزار، منجر به قوت گرفتن خودکارسازی کارها خواهد شد

برای داشتن یک سازمان، شرکت و فروشگاه در سطح اول بازار رقابت، باید در راستای خودکارسازی کارها قدم بردارید. در یک نگاه کلی، اتوماسیون یا خودکار کردن کارها، باعث کاهش احتمال خطاها در عملیات، کاهش هزینه‌ها، صرفه‎‌جویی در زمان و ایجاد نظم می‌شود. در نتیجه، به بهترین شکل، کسب‌وکارتان را مدیریت می‌کنید. با نصب و راه‌اندازی یک نرم‌افزار حسابداری مناسب، در عمل بخش مهمی از بدنه مالی فروشگاه را خودکار می‌کنید. این قدم، یکی از فاکتورهای مهم موفقیت بخش مالی است.

 

با نرم‌افزار حسابداری از دغدغه امور مالیاتی رهایی پیدا کنید

با نزدیک‌شدن به پایان هر سال مالی، دغدغه امور مالیاتی ذهنتان را به‌عنوان صاحب یک کسب‌وکار درگیر می‌کند؟ چاره کار راه‌اندازی یک نرم‌افزار حسابداری قدرتمند و با امکانات کافی است. اگر نرم‌افزار حسابداری به‌قدر کافی توانایی داشته و از قابلیت‌های مناسبی بهره‌مند باشد، بدون نیاز به دخالت شما و مطابق با الگوریتم‌هایی از پیش تعیین شده، مندرجات مورد نیاز برای فرم‌های مالیاتی را نیز فراهم می‌سازد. مسلماً، فاکتورها و سندهای مختلف مالی را هم ثبت می‌کند. بنابراین در پایان سال مالی، می‌توانید بدون هیچ چالشی از آن برای خوداظهاری مالیاتی استفاده کنید.

 

 با اطمینان کامل در حسابرسی‌ها حاضر شوید

اگر تابه‌حال به هر علتی، تجربه یک حسابرسی سخت و دقیق از سوی نهادهای نظارتی را داشته باشید، حتماً می‌دانید که این امر تا چه حد استرس‌زا، سخت و خسته‌کننده است. اصلی‌ترین راه نجات از شکست در یک حسابرسی سخت‌گیرانه، داشتن مستنداتی دقیق از رخدادهای مالی کسب‌وکار است. با داشتن نرم‌افزار حسابداری تمام سوابق، مستندات، فرم‌ها و صورت‌های مالی ثبت شده و با نظم زمانی دقیقی بایگانی می‌شوند. البته فراموش نکنید که این تنها در دایره توانایی‌های یک نرم‌افزار حسابداری موفق است.

 

حال را شفاف ببینید و آینده را پیش‌بینی کنید

نباید از امکانات تحلیلی و حرفه‌ای نرم‌افزار حسابداری غافل شد. این تحلیل‌ها کمکتان می‌کنند تا به‌عنوان یک مدیر متوجه وضعیت بخش‌های مختلف کسب‌وکار، ناتوانی و توانایی‌ها و نقاط ضعف و قوت شوید. درعین‌حال، دید شفافی نسبت به وضعیت فعلی کسب‌وکار خواهید داشت. با کمک همین داده‌ها و ابزار تحلیلی، می‌توانید آینده کسب‌وکار خود را نیز پیش‌بینی کنید.

 

مقصود از نرم‌افزار حسابداری آنلاین و تحت وب چیست؟

تحت وب بودن یک برنامه، در یکی یا چند مرحله از مراحل دریافت داده، پردازش و ذخیره داده‌ها، متکی به یک نقطه دسترسی آنلاین است. می‌دانیم که این یک تعریف خشک و نظریه‌ای است. در عمل نرم‌افزار حسابداری تحت وب چگونه کار می‌کند؟ یک نرم‌افزار حسابداری تحت وب و آنلاین این امکان را به شما می‌دهد تا بخشی یا تمام اطلاعات مالی و حسابداری خود را در یک سرور اینترنتی ذخیره کنید و از هر کجای جهان، در هر زمانی و با هر دستگاهی به طور اختصاصی به آن دسترسی داشته باشید. البته ذخیره‌سازی اطلاعات تنها بخشی از داستان است. امکانات دیگر نرم‌افزار حسابداری آنلاین و تحت وب را بخوانید:

  • از داده‌های فروشگاه محافظت خودکار، پشتیبان‌گیری می‌کند؛
  • نیازی به خرید و نگهداری سرور و تجهیزات شبکه ندارد؛
  • تنها با ثبت‌نام در سایت می‌توان از آن استفاده کرد؛
  • نیاز به نصب نرم‌افزار روی سیستم فروشگاه نیست؛
  • به‌حساب و کتاب فروشگاه در هر زمان و هر مکان دسترسی خواهید داشت؛
  • از آخرین به‌روزرسانی‌ها خودکار و رایگان بهره‌مند خواهید شد؛
  • از اطلاعات فروشگاه محافظت می‌کند و پشتیبان‌گیری آن خودکار است.

 

آیا می دانید:

مهمترین قابلیت های نرم افزار انبارداری هایپریک

 

هایپریک باری از دوش ما برمی‌دارد؟

هایپریک، نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی است. نرم‌افزاری که با کمک آن می‌توانید دخل‌وخرج مغازه را مدیریت کنید. یعنی حساب و کتاب‌ها را به او بسپارید و دیگر نیازی نباشد حسابدار استخدام کنید. هایپریک بخش‌هایی مختص به مدیریت خریدوفروش، مدیریت هزینه‌ها، حسابداری، انبارداری، مدیریت مشتریان و تأمین‌کنندگان و… دارد. با هایپریک می‌توانید:

  • امور حسابداری و مالی فروشگاه را بدون نیاز به دانش حسابداری مدیریت کنید و انجام بدهید؛
  • سفارش‌های خریدوفروش را با پشتیبانی از روش‌های مختلف دریافت و پرداخت ثبت کنید؛
  • موجودی کالاها را مدیریت کنید؛
  • انبارگردانی کنید و گزارش‌های انبار را در بازه زمانی دلخواهتان بگیرید؛
  • گزارش‌های سود و زیان، خرید، فروش، انبار، اشخاص و… را در هر بازه زمانی که می‌خواهید از نرم‌افزار دریافت کنید؛
  • حساب مشتریان و تأمین‌کنندگان فروشگاه را بررسی کنید؛
  • و… .

بنابراین، با هایپریک صفر تا صد امور مالی و غیرمالی فروشگاه را سریع، راحت و دقیق مدیریت می‌کنید. به دانش حسابداری هم نیازی ندارید. پس هایپریک باری از دوش ما بر می‌دارد؟ بله! دیگر چایی‌تان سرد نخواهد شد.

 

هایپریک تحت وب و آنلاین است. یعنی نیازی نیست آن را دانلود یا نصب کنید. فقط باید وارد سایت شوید و بعد از ثبت نام و خرید اشتراک یا فعال کردن اشتراک هفت روزه رایگان، وارد نرم‌افزار شوید و مدیریت فروشگاه را شروع کنید. برای استفاده از نرم‌افزار وارد صفحه لیست قیمت شوید.

 

هایپریک به ابزارهای مختلف مانند صندوق فروشگاهی، کارت‌خوان، بارکدخوان، ترازو، فیش پرینتر، لیبل‌پرینتر و… هم وصل می‌شود. با هر دستگاهی مانند لپ‌تاپ، کامیپوتر، موبایل، تبلت و… و با هر سیستم عاملی مانند اندروید، ویندوز، مک و iOS  نیز سازگار است. بنابراین هر کجایی که باشید و در هر زمانی که بخواهید می‌توانید وارد نرم افزار شوید و فروشگاه را مدیریت کنید و سری به حساب‌وکتاب‌ها بزنید. بله! درست خواندید. نیازی نیست همیشه در فروشگاه حضور داشته باشید تا بتوانید آن را مدیریت کنید. فراموش نکنید که هایپریک، اشتراک رایگان هفت روزه هم دارد. قابلیت‌ها و ویژگی‌های این اشتراک هیچ فرقی با اشتراک‌های غیررایگان هایپریک ندارد. از این فرصت برای بررسی ویژگی‌ها و امکانات هایپریک و کاربردی بودن آن برای کسب‌وکارتان استفاده کنید.

 

5 دلیل استفاده از نرم افزار حسابداری فروشگاهی را مرور کردیم. گفتیم که این نرم‌افزارها با خودکار کردن کارها، کمکتان می‌کنند فروشگاه را با دقت، سریع و راحت مدیریت کنید. دیگر نیازی نیست هزینه زیادی برای حسابداری بپردازید. در وقتتان هم صرفه‌جویی می‌کنید. درباره بالا بردن بهره‌وری و بهتر کردن عملکرد فروشگاه هم صحبت کردیم. در عین حال، گفتیم با گزارش‌های آماده این نرم‌افزارها، می‌توانید عملکردتان را تجزیه و تحلیل کنید و برای آینده تصمیم‌های بهتری بگیرید. دلیل شما برای استفاده از نرم‌افزارهای حسابداری چیست؟

 

سوالات متداول

1. اصلی ترین کابردهای یک نرم‌افزار حسابداری چیست؟

اگر بخواهیم از کاربردهای اصلی یک نرم‌افزار حسابداری نام ببریم، بهتر است به مدیریت هزینه‌ها، خرید و فروش، مدیریت موجودی کالاها، ثبت اسناد و فاکتورهای مختلف و در نهایت، آماده کردن خودکار گزارش‌ها و صورت‌های مالی حیاتی اشاره کنیم.

2. روش کار با نرم افزار هایپریک چگونه است؟

برای کار با هایپریک نیازی نیست حسابداری بلد باشید. کار کردن با آن را راحت یاد می‌گیرید و به دیگران نیز آموزش می‌دهید. آموزش کار با نرم‌افزار نیز رایگان است. کافی‌ست از پشتیبان‌های هایپریک، بخواهید نحوه کار با هایپریک را یادتان بدهند.

3. نرم افزار حسابداری فروشگاهی چیست؟

از این برنامه یا نرم‌افزار، برای مدیریت صفر تا صد امور مالی فروشگاه و مغازه، مانند حسابداری، خرید، فروش، هزینه‌ها و حتی انبارداری استفاده می‌کنند. شما با این نرم‌افزار می‌توانید حسابداری، انبارداری، خرید، فروش، هزینه و بسیاری از موارد دیگر را مدیریت کنید.

4. چرا باید از نرم افزار حسابداری فروشگاهی استفاده کنیم؟

چون این نرم افزارها بازدهی فروشگاه را بیشتر می‌کنند، بسیاری از کارها را خودکار انجام می‌دهند، در اداره امور مالیاتی کمکتان می‌کنند و گزارش‌های مختلفی در اختیارتان قرار می‌دهند تا بتوانید در آینده تصمیم‌های سودبخشی بگیرید. 

آینده حسابداری مغازه خود را با هایپریک تجربه کنید

آینده را امروز شروع کنید

خرید اشتراک