مجله هایپریک مجله هایپریک

بهترین نرم افزار حسابداری

مقالات بهترین نرم افزار حسابداری
زمان برای مطالعه: 6 دقیقه

فهرست مطالب

در هر حیطه، شاخه و عرصه‌ای، همواره این پرسش مطرح می‌شود که چگونه باید بهترین را شناخت و اساساً بهترین بودن نیازمند چه شاخصه‌هایی است. در دنیای حسابداری فروشگاه‌ها نیز، این سوال مطرح است. به نظر شما بهترین نرم‌افزار حسابداری را چگونه باید شناخت؟ یک برنامه باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد تا بتوان آن را بهترین نرم‌افزار حسابداری دانست؟ اگر کنجکاوید، جواب را ادامه این مطلب پیدا خواهید کرد.

 

ویژگی‌های بهترین نرم افزار‌های حسابداری

هر ابزاری، چه فیزیکی و چه مجازی باید کاربردی باشد. نرم‌افزار حسابداری هم از این قاعده مستثنی نیست. پس مهم‌ترین ویژگی برای بهترین بودن، کاربردی بودن است. منظورمان از کاربردی بودن و ادامه ویژگی‌های بهترین نرم افزار حسابداری فروشگاهی را در ادامه نوشته‌ایم.

 

کاربردی بودن

مقصود از کاربردی بودن در این زمینه، برخی ویژگی‌های خاص است؛ مانند داشتن محیطی کاربردی، ساده و فهمیدنی. تا همه افراد بدون دانش حسابداری بتوانند از آن استفاده کنند. در کنار این موضوع، بهترین نوع، بدون اشکال است. یعنی هنگام کار دچار مشکل نشود و درست کار کند تا بدون اتلاف وقت، به همه کارها برسید.

 

چند کاربره بودن

دسترسی چندگانه و چند کاربره نیز یکی از ویژگی‌هایی است که بهترین را از بقیه جدا می‌کند. فرض کنید صاحب یک فروشگاه بزرگ‌اید و چند کارمند دارید. همه کارمندها باید از نرم‌افزار استفاده کنند و هر کدام هم با بخش مجزایی کار دارند. مثلا صندوق‌دار می‌خواهد یک فاکتور فروش ثبت کند؛ در حالی که مسئول خرید قصد دارد فاکتور خرید ثبت کند. بنابراین بهترین نرم افزار حسابداری فروشگاهی، باید از چند کاربر، همزمان پشتیبانی کند.

 

تحت وب و ابری بودن

نرم افزارهای حسابداری تحت وب و ابری، گزینه بهتری‌اند. حافظه ابری، بستری آنلاین است که می‌توانید اطلاعاتتان را در آن ذخیره کنید. با داشتن حافظه ابری، هرکجای دنیا که باشید و با هر دستگاهی، به این اطلاعات دسترسی خواهید داشت. فقط باید به اینترنت وصل شوید. دیگر نیازی به خرید هارد یا حافظه‌های جانبی برای نگهداری اطلاعاتتان ندارید. یک نرم افزار حسابداری فروشگاهی تحت وب و ابری هم این ویژگی‌ها را دارد. هرجایی و در هر زمانی، با هر دستگاهی به این نرم‌افزارها دسترسی خواهید داشت و می‌توانید حسابداری و امور مختلف فروشگاه را تحت کنترل بگیرید.

 

امنیت داشتن

یکی از ویژگی‌هایی که هنگام انتخاب بهترین نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی باید دنبال به آن توجه کنید، امنیت و حفظ اطلاعات است. شرکت سازنده باید از اسرار و صورت‌های مالی شما محافظت کند و اجازه انتشار مستندات و مندرجات مالی‌تان را ندارد. یک نرم‌افزار حسابداری که قرار است به هسته اصلی سیستم حسابداری کسب و کار شما بدل شود، باید امنیت بالایی داشته و نفوذناپذیر باشد.

 

یکپارچی و جامع بودن

بهترین نرم‌افزار حسابداری جامع و یکپارچه است تا شما را از هر برنامه دیگری بی‌نیاز کند. یعنی جامع باشد و با کمک آن بتوانید بخش‌های مختلف فروشگاه را یکپارچه و هماهنگ مدیریت کنید. مثلا با ثبت هر فاکتور، میزان سود و زیان را خودکار محاسبه کند و دیگر نیازی نباشد، شما کاری انجام بدهید. جامع بودن یعنی تمام فرآیندهای فروشگاه، از مدیریت خرید و فروش گرفته تا هزینه‌ها، حسابداری، انبارداری، مدیریت اعضای فروشگاه و مدیریت تامین‌کنندگان و فروشندگان را به او بسپارید.

 

مستقل بودن

یعنی به دستگاه خاصی وابسته نباشد و بتوانید با هر دستگاهی از آن استفاده کنید که دارید. بهترین نرم افزار حسابداری سوپرمارکت، با دستگاه‌های مختلف مانند کامپیوتر، لپ‌تاپ، موبایل، تبلت و سیستم عامل‌های مختلف مانند اندروید، ویندوز، مک و iOS سازگار است. همینطور برای کار کردن با آن نیازی به دستگاه‌های قوی و گران‌قیمت هم نباشد.

 

محدودیت نداشتن

نامحدود بودن، ویژگی حیاتی است. روزانه چند فاکتور ثبت می‌کنید؟ یا چند کالا در مغازه دارید؟ سراغ نرم‌افزارهایی نروید که برای ثبت فاکتور، ثبت کالا و …، محدودیت گذاشته‌اند. معمولا در این نرم‌افزارها، زمانی که به سقف ثبت اطلاعات می‌رسید، باید هزینه‌ای پرداخت کنید تا سقف محدودیت را بردارند یا آن را تمدید کنند. یعنی در کنار خرید نرم افزار، هر چند وقت یک بار هم باید هزینه‌ای هم برای تمدید ویژگی‌های جانبی پرداخت کنید! در حالی که می‌توانید یک نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی نامحدود بخرید تا دستتان در ثبت سند حسابداری، ثبت فاکتور، کالا، مشتریان و …، باز باشد.

 

متصل شدن

یکی از وظایف نرم افزار حسابداری، سرعت بخشیدن به فرآیند خرید و نهایی کردن فروش است. وصل شدن به ابزارهای فروشگاهی، به تحقق این وظیفه کمک می‌کند. پس نرم‌افزاری تهیه کنید که به ابزارهای مختلف مانند کارت‌خوان، بارکدخوان، ترازو، فیش پرینتر، کالرآیدی و… وصل شود.

 

پشتیبانی داشتن

پشتیبانی، آموزش و توسعه رایگان نرم‌افزار، ویژگی‌های مهمی‌اند که هنگام انتخاب نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی، باید کیفیت آن‌ها را بسنجید. بدون پشتیبانی خوب، چطور می‌خواهید مشکلات احتمالی نرم‌افزار را برطرف کنید یا سوالتان درباره بخش‌های خاص نرم‌افزار را از که می‌خواهید بپرسید؟ بهترین نرم افزار حسابداری، نوعی است که پشتیبانی باکیفیت و ترجیحا رایگان داشته باشد.

 

مدیریت فروشگاه با هایپریک

 

بهترین نرم افزار حسابداری متناسب با نیازمان را چگونه پیدا کنیم؟

برای یافتن بهترین نرم‌افزار حسابداری متناسب با نیازتان، باید جواب چند سوال اساسی را پیدا کنید. بی‌شک با پاسخ به این پرسش‌ها، متوجه خواهید شد که نرم‌افزار حسابداری انتخاب شده تناسبی با انتظارات شما دارد یا خیر. این سوال‌ها را:

  • آیا نرم‌افزار شما برای زمینه کاری و فروشگاه من مناسب است؟
  • در صورت پاسخ منفی یا مبهم به پرسش بالا، آیا شما امکان شخصی‌سازی و ارائه راهکار متناسب با نیازهای من را دارید؟
  • چند کارمند و مشتری امکان استفاده متوازن و روان با نرم افزار حسابداری شما را دارند؟
  • آیا نرم‌افزار صندوق فروشگاهی شما به ما در پیروی از قوانین مالیاتی و مقررات و اصول حسابداری کمکی می‌کند؟
  • آیا نرم‌افزار حسابداری از داده‌ها و اطلاعات من پشتیبان‌گیری می‌کند؟ این اطلاعات به چه شکل، تا چه تاریخی و تا چه حد دقیق بازیابی می‌شوند؟
  • چه تدابیری برای حفظ امنیت اطلاعات کسب و کار و مشتریان اندیشیده شده؟
  • قیمت نهایی نرم‌افزار حسابداری چقدر است؟
  • پشتیبانی شما به چه صورت است؟

 

نرم افزار حسابداری شخصی ویندوز برای مغازه وجود دارد؟

بله! اگر یک نرم‌افزار حسابداری انتخاب کنید که تحت وب باشد، با هر سیستم عاملی از جمله اندروید، ویندوز، iOS  و مک سازگار خواهد بود. همینطور می‌توانید با هر دستگاهی مانند لپ‌تاپ، کامپیوتر شخصی، تبلت و … از آن استفاده کنید. نرم افزار حسابداری مغازه Hyperyek، دقیقا همینطور است. با این نرم‌افزار، هرجایی و در هر زمانی که باشید، امور فروشگاه زیر دستانتان است.

 

نرم افزار حسابداری هایپریک چه ویژگی‌هایی دارد؟

بیایید نگاهی به ویژگی‌های نرم‌افزار حسابداری هایپریک بیندازیم:

  • صندوق فروشگاهی؛
  • بانک کالا؛
  • صدور فاکتور و پیش فاکتور؛
  • مدیریت خرید و هزینه؛
  • انبارداری؛
  • انبارگردانی؛
  • وصل شدن به ابزارهای مختلف مانند کارت‌خوان، بارکدخوان، صندوق فروشگاهی، فیش‌پرینتر و …؛
  • حسابداری؛
  • مدیریت مشتریان؛
  • مدیریت فروشندگان؛
  • تحت وب و آنلاین؛
  • پشتیبانی هفت روز هفته و نامحدود؛
  • به‌روزرسانی خودکار؛
  • راه‌اندازی باشگاه مشتریان؛
  • امکان ثبت نامحدود اسناد مختلف؛
  • و…

 

برای آنکه بتوانید بهترین نرم‌ افزار حسابداری فروشگاهی را پیدا کنید، باید ویژگی‌هایش را بررسی کنید و بعد، آن 8 سوال اساسی را بپرسید. پاسخ آن سوال‌ها، مشخص می‌کند که نرم‌افزار مدنظرتان مناسب فروشگاه شماست یا خیر. به نظر شما، بهترین نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی دیگر چه ویژگی‌هایی دارد؟

آینده حسابداری مغازه خود را با هایپریک تجربه کنید

آینده را امروز شروع کنید

خرید اشتراک