مجله هایپریک مجله هایپریک

چگونه با هایپریک روی محصول تخفیف بگذاریم؟

راهنمای کاربران چگونه با هایپریک روی محصول تخفیف بگذاریم؟
زمان برای مطالعه: 7 دقیقه

فهرست مطالب

هایپریک، همراه جشنواره‌های تخفیفی؛ چطور با هایپریک تخفیف بگذاریم؟

به نظر شما تخفیف، فروش را زیاد می‌کند؟ تخفیف، یکی از استراتژی‌های فروش است که به کار کسب‌وکارها و برندها می‌آید. بعضی کسب‌وکارها، از این روش فروش، به عنوان راهی برای بازاریابی دائمی استفاده می‌کنند. یعنی دائما روی محصولاتشان تخفیف می‌گذارند. در حالی که کسب‌وکارهای دیگر، فقط در مناسبات خاص مانند روز مادر، پدر و بلک فرایدی، یا برای مناسبت‌های خاص مانند عیدها تخفیف می‌گذارند. تخفیف گذاشتن امر عادی است و به افزایش فروش در یک بازه زمانی خاص، کمک می‌کند.

 

در این مقاله قرار است درباره دو موضوع صحبت کنیم. اول مزایا تخفیف گذاشتن و انواع آن را بررسی می‌کنیم. بعد، سراغ نحوه تخفیف گذاشتن با نرم افزار حسابداری فروشگاهی هایپریک، همراه جشنواره‌های تخفیفی می‌رویم و کاربرد آن برای مدیریت تخفیف‌ها را بررسی خواهیم کرد.

 

مزایای تخفیف گذاشتن برای کسب‌وکارها

تقریباً همه مشتریان، همیشه به دنبال راهی برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها و خرید با قیمت کمترند. به‌همین خاطر اکثر افراد ترجیح می‌دهند از برندهایی خرید کنند که در کنار کیفیت محصول مرغوب، قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ای داشته باشند. از طرف دیگر، تخفیف گذاشتن همیشه مشتری‌ها را جذب می‌کند. حتی اگر از شما خرید نکنند، نگاهی به محصولاتتان می‌اندازند و شما را به خاطر می‌سپارند. در ادامه مطلب، قرار است درباره معایب و مزایای تخفیف گذاشتن برای کسب‌وکارها صحبت کنیم.

 

فروش بیشتر و حس بهتر

تخفیف گذاشتن، کمک می‌کند تا در یک بازه مشخص، بیشتر بفروشید، مشتریان جدیدی را جذب کنید و سود بیشتری به دست بیاورید. البته نباید فراموش کنید که تخفیف حس بهتری به مشتری‌ها می‌دهد. مطالعه‌ها نشان می‌دهند که وقتی مشتری، پیشنهاد تخفیف و قیمت پایین‌تر را می‌بیند، آرامش بیشتری پیدا و خوشحال‌تر خرید می‌کند. در نتیجه نسبت به برند یا کسب‌وکار شما، احساس بهتری خواهد داشت.

 

پیروز میدان مقایسه

مشتریان قبل از خرید هر کالا، آن را با محصول‌های دیگر مقایسه می‌کنند. با گذاشتن تخفیف، محصول شما امتیاز بیشتری نسبت به محصول دیگر کسب‌وکارها به دست می‌آورد. حالا اگر کالایتان کیفیت مرغوب و مناسبی هم داشته باشد، پیروز میدان خواهید شد. زمانی که روی یک کالا تخفیف می‌گذارید و مشتریان آن را برای خرید انتخاب می‌کنند، سراغ بررسی کالاهای دیگر نیز می‌روند و به احتمال زیاد، محصولات دیگری می‌خرند. در نتیجه، مشتریان بالقوه زیادی جذب می‌کنید، خریداران بالقوه بیشتری برای محصول‌های دیگر در فروشگاه خود خواهید داشت، افراد بیشتری فروشگاه شما را می‌شناسند و به بقیه نیز معرفی می‌کنند.

 

معروفیت و محبوبیت!

آگاهی از برند یعنی چه میزان افراد شما را می‌شناسند و چقدر می‌شناسند. اگر صاحب یک مغازه‌اید، چند نفر مغازه شما را می‌شناسند و به خاطر محصولات باکیفیت و دیگر ویژگی‌هایتان، از شما خرید می‌کنند؟ تخفیف گذاشتن، یکی از راه‌های جلب توجه و افزایش آگاهی از برند است. با این روش، کسب‌وکار، خدمات یا محصولتان را در مقابل چشم مخاطبین و مشتری‌هایتان قرار می‌دهید و آن‌ها را از وجود خود باخبر می‌کنید. بسته به نوع تخفیف و همچنین نحوه تبلیغ محصول و کیفیت آن، می‌توانید به راحتی، مشتریان جدید به دست بیاورید و بین آن‌ها معروف شوید.

معروفیت را بررسی کردیم. حالا برویم سراغ محبوبیت. محبوبیت برند با رضایت مشتری به دست می‌آید. یعنی هرچه مشتری از خدمات و قیمت شما راضی‌تر باشد، بیشتر دوستتان خواهد داشت و کسب‎وکارتان، محبوب دل‌هایشان خواهد شد. محبوبیت کسب‌وکار یا فروشگاهتان، نشان‌دهنده اعتماد مصرف‌کنندگان به محصولات شما و اطمینان از خریدشان است. وقتی به مصرف‌کنندگان تخفیف می‌دهید، اعتماد آن‌ها را جلب می‌کنید و این اعتماد، به افزایش معروفیت و محبوبیت برندتان کمک می‌کند. با ارائه تخفیف‌ها و پیشنهادهای ویژه، می‌توانید شهرت کسب‌وکار یا فروشگاه خود را به طرز باورنکردنی گسترش بدهید.

هایپریک چطور در جشنواره تخفیفی به شما کمک می‌کند؟

هایپریک چطور در جشنواره تخفیفی به شما کمک می‌کند؟

در بعضی از مناسبت‌های خاص، همه فروشگاه‌ها تخفیف می‌گذارند. مانند شب‌های عید، یلدا، روزهای خاص مانند روز پدر، مادر و بلک فرایدی یا همان جمعه سیاه! به خاطر وجود این تخفیف‌ها، تعداد مشتریان و فروش نیز در این دوران بیشتر می‌شود و اگر یک سیستم منظم و خودکار برای مدیریت این حجم از فروش نداشته باشید، قطعا به مشکل بر می‌خورید. بنابراین چاره چیست؟ از هایپریک استفاده کنید.

با کمک هایپریک می‌توانید روی هر محصول، به صورت جداگانه یا روی فاکتور خرید و فروش تخفیف کلی بگذارید. از طرف دیگر، نیازی نیست که به صورت دستی میزان تخفیف برای هر کالا یا فاکتور را حساب کنید. کافیست درصد یا قیمت تخفیف را در نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی هایپریک مشخص کنید. نرم‌افزار به صورت خودکار قیمت نهایی را مشخص می‌کند و آن را روی کارتخوان می‌فرستد. حالا فقط باید از مشتری بخواهید رمز عبور خود را وارد کند.

بعد از تمام شدن جشنواره تخفیف نیز، یک گزارش میزان فروش در بازه جشنواره بگیرید و میزان سود و زیان را ببینید. به‌همین راحتی و بدون دانش حسابداری، مشخص می‌کنید که آیا تخفیف به فروش و بالا رفتن سودتان کمک کرده است یا خیر. در نتیجه، برای جشنواره تخفیفی بعدی، برنامه‌ریزی بهتری خواهید داشت.

 

چطور با هایپریک تخفیف بگذاریم؟

در قسمت قبلی، کاربرد هایپریک برای جشنواره‌های تخفیفی را خواندید. هایپریک، همراه جشنواره های تخفیفی شماست و به‌راحتی با کمک آن، روی هر کالا به صورت درصدی یا ثابت، تخفیف بگذارید. در عین حال، می‌توانید پای صندوق نیز روی مبلغ کل فاکتور، تخفیف بدهید. برای استفاده از این امکانات، طبق دستور‌العمل زیر پیش بروید:

 

تخفیف روی هر قلم هنگام ثبت سفارش

اولین روش تخفیف در هایپریک، تخفیف هنگام ثبت سفارش و روی هر قلم است. برای این کار کافیست محصولات مدنظرتان را انتخاب کنید. در جدول، قیمت‌ هر کالا مشخص است. جلوی هر کالا، دو گزینه تخفیف درصدی و تخفیف ثابت فی را می‌بینید. در هر بخشی که مدنظرتان است، دوبار کلیک کنید. حالا میزان درصد یا قیمت مدنظرتان را بنویسید. با این روش، پای صندوق روی هر کالا به صورت جداگانه، تخفیف داده‌اید.

 

هایپریک چطور در جشنواره تخفیفی به شما کمک می‌کند؟

 

تخفیف روی کل فاکتور هنگام ثبت سفارش

یک روش دیگر برای تخفیف دادن پای صندوق، روی کل فاکتور است. فرض کنید شما تصمیم گرفته‌اید که برای روز مادر یا شب یلدا، روی فاکتورهای بالای 500 هزار تومان، 20 درصد تخفیف بدهید. بعد از وارد کردن اقلام خریداری شده در قسمت صندوق فروشگاه، روی گزینه تخفیف کلی، در فاکتور فروش، کلیک کنید. در اینجا می‌توانید درصد تخفیفی مدنظر روی کل فاکتور را بنویسید.

 

چطور با هایپریک تخفیف بگذاریم؟

 

تخفیف روی هر قلم به صورت پیش‌فرض

در روش سوم، می‎توانید روی یک محصول، به صورت پیش‌فرض تخفیف بگذارید. این میزان تخفیف روی محصول تا زمانی باقی می‌ماند که آن را تغییر بدهید. یعنی دیگر نیاز نیست برای هر فاکتور فروش، میزان تخفیف را وارد کنید. مثلا شما تصمیم می‌گیرید که برای بلک فرایدی، سه روز تخفیف بگذارید. در قسمت محصولات، کالاهای مدنظرتان را انتخاب می‌کنید و با ویرایش کردن اطلاعات آن، میزان تخفیف درصدی یا ثابت فی را می‌نویسید. تا زمانی که دوباره اطلاعات را ویرایش نکنید و این تخفیف‌ها را برندارید، قیمت کالاهای شما با تخفیف به صورت خودکار، محاسبه خواهند شد.

 

برای این کار، از پنل کاربری‌تان، وارد بخش محصولات شوید. گزینه تعریف محصول را انتخاب کنید. کالای مدنظرتان را بر اساس بارکد یا نام پیدا کنید. سمت چپ، تخفیف درصدی یا تخفیف ثابت را وارد کنید. بعد گزینه ثبت را انتخاب کنید تا قیمت نهایی فروش کالا، تغییر کند. کالای شما تا زمانی با همین قیمت محاسبه می‌شود که تخفیف‎ها را برندارید.

 

تخفیف کلی روی هر محصول با هایپریک

 

سخن پایانی

بلک‌فرایدی یکی از بزرگ‌ترین روزهای تخفیف در سال است. توصیه می‌کنیم داستان بلک‌فرایدی را بخوانید تا از تاریخچه جذاب این رویداد بزرگ، بیشتر بدانید. در این روز، فروشگاه‌های بزرگ و کوچک و حتی برندهای مطرح، تخفیف‌های زیادی می‌گذارند. چندین سال است که موج بلک فرایدی و تخفیف‌هایش به ایران نیز رسیده است و برندهای ایرانی هم تخفیف‌گذاری در روز بلک فرایدی را شروع کرده‌اند. بهتر است شما هم زودتر دست بجنبانید تا از این غافله عقب نمانید. با تخفیف گذاشتن در بلک فرایدی، می‌توانید مشتری‌های زیادی را جذب و از این فرصت برای فروش بیشتر استفاده کنید. برای مدیریت تخفیف‌ها و شلوغی‌های بلک فرایدی روی کمک هایپریک حساب باز کنید.

 

اگر سوالی درباره هایپریک دارید، با شماره 02143378 تماس بگیرید. همکاران ما در پشتیبانی، پاسخگو سوالات شما خواهند بود.

 

در این مقاله به مزایای تخفیف اشاره کردیم. همچنین هایپریک، همراه جشنواره‌های تخفیفی را نیز معرفی کردیم. با هایپریک، می‌توانید صفر تا صد امور مالی فروشگاهتان را مدیریت کنید. برای تخفیف گذاشتن، در بلک فرایدی روی کمک هایپریک حساب باز کنید. می‌توانید اشتراک هایپریک را به مناسب بلک فرایدی، با 20% تخفیف تهیه کنید.

برچسب‌ها:
آینده حسابداری مغازه خود را با هایپریک تجربه کنید

آینده را امروز شروع کنید

خرید اشتراک