مجله هایپریک مجله هایپریک

نرم افزار حسابداری لوازم التحریر

کسب و کار نرم افزار حسابداری لوازم التحریر
زمان برای مطالعه: 7 دقیقه

فهرست مطالب

وقتش رسیده که برای شلوغی مغازۀ لوازم التحریر فکری کنید! کسی در این دنیا وجود ندارد که عاشق لوازم‌التحریر نباشد. اصلا بوی خوش مغازه‌ها و فروشگاه‌های آن  را باید به یک عطر تبدیل کرد! با این حال، مطمئنا مدیریت یک فروشگاه لوازم‌التحریر، کار سختی است و به علت تعداد بالای محصولات و تنوعشان در این فروشگاه، کنترل حساب‌کتاب‌ها نیز پیچیده می‌شود. به‌همین خاطر است که برای مدیریت دخل‌وخرج فروشگاه لوازم‌التحریر، باید به تکنولوژی تکیّه کنید. در این مقاله، قرار است یک نرم افزار حسابداری لوازم‌ تحریر ساده و کاربردی را به شما معرفی کنیم تا با کمک آن، بتوانید حساب‌کتاب را بهتر مدیریت کنید. برای آنکه بدانید به یک نرم افزار حسابداری فروشگاهی در مغازه‌تان نیاز دارید یا خیر، با ادامۀ مطلب همراهی‌مان کنید.

 

یک نرم‌افزار حسابداری لوازم تحریر می‌خواهید اگر…

موارد زیر را با دقت بخوانید. در ادامۀ مطلب، نیازهای فروشگاه لوازم تحریر را مرور کرده‌ایم. اگر در مغازۀ شما نیز این موارد وجود دارد، بهتر است حسابداری را با یک نرم افزار حسابداری فروشگاهی انجام بدهید تا بتوانید دخل‌وخرج را بدون خطا و با سرعت بیشتری مدیریت کنید.

 

همچنان با روش سنتی حساب‌وکتاب می‌کنید

خرید، فروش و ثبت هزینه‌ها در مغازۀ زیبای شما چطور مدیریت می‌شود؟ همچنان با روش سنتی و دستی، دخل‌وخرج را محاسبه می‌کنید؟ پس احتمال اینکه، در صدور فاکتورهای مختلف یا ثبت هزینه‌ها به مشکل بر بخورید وجود دارد و اشتباه‌های زیادی در انتظارتان است. اگر اشتباه محاسباتی باشد، حساب‌وکتاب‌ها به هم می‌ریزند. اگر اقلام را در فاکتور اشتباه ثبت کنید، موجودی انبار به هم می‌ریزد.

بدی ماجرا، آنجایی است که احتمالا زمانی متوجه این خطاها می‌شوید، دیگر برای اصلاح کردن دیر شده است. مثلا زمانی متوجه اشتباه‌ها می‌شوید که آخر ماه شده است و می‌خواهید گزارش ماهیانه دخل‌وخرج مغازه را حساب کنید؛ ولی حساب‌ها درست از آب در نمی‌آیند. اینجای کار است که نیاز به وجود یک نرم افزار حسابداری فروشگاهی را در مغازه لوازم‌التحریر احساس می‌کنید.

این نرم‌افزارها صفر تا صد مدیریت امور مالی و حساب‌وکتاب فروشگاه را به عهده می‌گیرند. تنها کاری که باید انجام بدهید، ثبت فاکتورها و هزینه‌هاست! دیگر لازم نیست خودتان محاسبۀ مبلغ نهایی آن‎ها، محاسبۀ میزان سود و زیان هر فاکتور، محاسبۀ میزان مالیات و تخفیف، صدور حوالۀ‎های انبار، آماده کردن گزارش‌های مالی آخر سال مانند ترازنامه یا صورت مالی سود و زیان، ثبت اسناد حسابداری در دفتر روزنامه و… را انجام بدهید یا انجام آن‎ها را به یک حسابدار بسپارید! همۀ این‌ها را یک نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی، خودکار و دقیق انجام می‌دهد.

 

نمی‌توانید به کالاها نظم ببخشید

در یک مغازه لوازم‌التحریر، کالاها گروه‌بندی خاص خودشان را دارند. مثلا انواع مختلف دفترها، مانند دفتر دوخط، دفتر 100 برگ و دفتر نقاشی، در یک گروه کالایی قرار می‌گیرند. اگر این گروه‌بندی را انجام ندهید، چطور می‌خواهید به تنوع زیاد محصولاتتان نظم ببخشید و موجودی کالاها را مدیریت کنید؟ قطعا سردرگم خواهید شد و به مشکل برمی‌خورید. بنابراین به یک نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی نیاز دارید تا بتوانید انبار و موجودی مغازه را به‌درستی و بدون خطا مدیریت کنید. نرم‌افزاری که امکان انبارگردانی داشته باشد و به شما اجازه بدهد:

  • کالاها را گروه‌بندی کنید؛
  • موجودی اولیۀ کالاها را ثبت کنید؛
  • حوالۀ انبار را برای کلیۀ فاکتورها، خودکار ثبت کند؛
  • موجودی تعدادی و ریالی کالاها را ببینید؛
  • بتوانید اسناد را در صورت منفی شدن موجودی انبار ثبت کنید؛
  • تعداد کالا‌های ناموجود و کالاهای در ‌حال اتمام را ببینید؛
  • بتوانید از ورود و خروج به تفکیک کالاها گزارش بگیرید.

 

به یک صندوق فروشگاهی نیاز دارید

تا به حال چندبار شده است که مبلغ نهایی فاکتور را اشتباه محاسبه کنید؟ یا موقع حساب کردن مالیات و تخفیف، دچار مشکل شوید؟ ماشین حساب را کنار بگذارید و تمام این حساب‌کتاب‌ها را به نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی‌تان بپسارید. کافیست این نرم‌افزار را به یک صندوق فروشگاهی، بارکدخوان و کارت‌خوان مغازه متصل کنید. هر بارکدی که خوانده شود، خودکار به فاکتور اضافه می‌شود و اگر مالیات یا تخفیفی برای آن در نظر گرفته باشید، نرم افزار آن را محاسبه می‌کند. مبلغ نهایی نیز روی کارت‌خوان نشان داده خواهد شد. دیگر نیازی نیست مبلغ را دستی در کارت‌خوان ثبت کنید. فقط باید از خریدار بخواهید کارت بکشد و رمز عبورش را وارد کند. اگر مبلغ را نقدی می‌گیرید، همان‌جا در نرم‌افزار ثبتش کنید.

با صندوق فروشگاهی می‌توانید سریع، راحت و با دقت فاکتور خرید و فروش ثبت کنید و محاسبۀ مبلغ نهایی را به آن بسپارید. اگر یک نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی یکپارچه انتخاب کرده باشید، صندوق فروشگاهی (خرید و فروش) با انبارداری هماهنگ خواهد شد. یعنی با ثبت هر فاکتور خرید یا فروش، میزان آن خودکار به انبار اضافه یا از آن کسر می‌شود.

 

اگر چند کارمند دارید

اگر فروشگاه لوازم تحریر شما بزرگ است، پس برای مدیریت آن به چند کارمند نیاز است. فروشنده، صندوقدار، انباردار و خودتان به عنوان مالک، جزء کارمندان این فروشگاهید. احتمالا یک مدیر فروش و یک مدیر خرید هم دارید که در نبود شما، مسئولیت کارها را به عهده می‌گیرند. بنابراین، به یک نرم افزار فروشگاهی نیاز دارید که با کمک آن، بتوانید وظایف تمام این کارمندان را باهم هماهنگ کنید. به عنوان مثال، اگر صندوقدار فاکتور فروشی را ثبت می‌کند، همزمان مقدار کالای فاکتور، از انبار یا موجودی مغازه خارج شود. بدون آنکه نیازی باشد، انباردار دوباره خروج کالا را ثبت کند. دربارۀ این ویژگی، در بخش قبلی صحبت کردیم.

 با کمک یک نرم افزار حسابداری فروشگاهی، می‌توانید دسترسی هر کارمند را محدود کنید. به عنوان مثال، فروشنده و صندوقدار، فقط به صندوق فروشگاهی دسترسی دارند. شما به عنوان صاحب فروشگاه، به تمام سطوح نرم‌افزار دسترسی خواهید داشت و می‌توانید تمام موارد از فروش تا هزینه را بررسی و مدیریت کنید.

 

یک نرم‌افزار حسابداری لوازم تحریر می‌خواهید اگر…

مدیریت حسابداری مغازه لوازم تحریر با نرم افزار حسابداری فروشگاهی هایپریک

موارد بالا را یک بار دیگر با دقت بخوانید. اگر در مغازۀ زیبای شما هم این نیازها وجود دارد، چرا از یک نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی کمک نمی‌گیرید و همچنان کارها را سنتی پیش می‌برید؟ این نرم‌افزارها کمکتان می‌کند تا بتوانید مدیریت مالی فروشگاه‌ را بدون خطا و با سرعت بیشتری انجام بدهید. در حالی که نیازی به دانش‌ حسابداری یا کمک یک حسابدار نخواهید داشت. فقط کافیست اطلاعات لازم و فاکتورهای خرید، فروش و هزینه را ثبت کنید. بعد هر زمانی که بخواهید می‌توانید میزان فروش، خرید، هزینه، سود و زیان، موجودی انبار، گزارش‌های مال لازم و… را مشاهده و بررسی کنید. نرم افزار حسابداری فروشگاهی هایپریک و استفاده از آن به شما در انجام موارد زیر کمک می‌کند:

 

  • انواع روش‌های دریافت و پرداخت نقدی، کارت‌خوان، چک و نسیه را در اختیار داشته باشید و راحت مدیریتشان کنید؛
  • فاکتورها و پیش‌فاکتورهای مختلف را ثبت کنید؛
  • فاکتورهای برگشتی را بزنید؛
  • روی فاکتورها تخفیف و مالیات تعریف کنید؛
  • دفتر روزنامه و گزارش سود و زیان داشته باشید؛
  • ثبت خودکار اسناد دریافتی و پرداختی خرید و فروش را به نرم‌افزار بسپارید؛
  • چک‌های دریافتی و پرداختی را مدیریت کنید؛
  • انبار را مدیریت کنید و انبارگردانی را گروهی انجام بدهید؛
  • ثبت خودکار حوالۀ ورود و خروج به انبار و از آن را به نرم‌افزار بسپارید؛
  • گزارش‌های مالیاتی، جابه‌جایی و گردش‌های کالا، تعداد و حجم فروش کالاها و… را در بازۀ زمانی دلخواهتان بگیرید؛
  • دریافتی و پرداختی مشتریان و تامین‌کنندگان را بررسی کنید.

 

مواردی که در بالا نام بردیم، تنها تعداد اندکی از کارهایی بود که نرم‌افزار حسابداری مالی هایپریک برای فروشگاه لوازم ‌التحریرتان انجام می‌دهد. دغدغۀ قیمت نرم افزار حسابداری لوازم تحریر را نداشته باشید. این نرم‌افزار به قدری برای فروشگاهتان کاربرد خواهد داشت و مدیریت آن را آسان خواهد کرد که حتما به خریدش می‌صرفد.

 

دانلود نرم افزار حسابداری لوازم تحریر

هایپریک تحت وب و آنلاین است و نیازی نیست آن را دانلود و نصب کنید. کافیست در سایت ما ثبت نام کنید و عضو شوید. هایپریک اشتراک یک ماهه، سه ماهه، شش ماهه و یک ساله دارد. برای مشاهدۀ قیمت‌ اشتراک‌ها، وارد صفحۀ لیست قیمت شوید. امور مختلف فروشگاه مانند انبارداری، حسابداری، مدیریت خرید و فروش، مدیریت هزینه‌ها، آماده‌سازی گزارش‌های مالی لازم، مدیریت مشتریان و تامین‌کنندگان و… را به هایپریک بسپارید. هایپریک، همۀ آن چیزی است که برای مدیریت فروشگاه به نیاز دارید.

 

مدیریت فروشگاه با هایپریک

 

احتمالا بعد از خواندن این مقاله، جای خالی نرم افزار حسابداری لوازم تحریر هایپریک را در مدیریت فروشگاهتان حس می‌کنید. بنابراین در تهیۀ بهترین نرم‌افزار حسابداری لوازم تحریر، یعنی هایپریک، تعلل نکنید. اگر دربارۀ این نرم‌افزار سوالی دارید، می‌توانید از چت آنلاین سایت هایپریک استفاده کنید یا با شماره 02143378  تماس بگیرید. پشتیبان‌های ما در شرکت (همکاران ایده پرداز یکتا) پاسخگو سوال‌های شما خواهند بود.

سوالات متداول

1. هایپریک برای مغازۀ لوازم‌التحریر، مناسب است؟

بله. برای مدیریت حسابداری مغازۀ لوازم‌التحریر، می‌توانید روی کمک هایپریک حساب باز کنید.

2. در هایپریک، می‌توان کالاها را گروه‌بندی کرد؟

بله. در هایپریک می‌توانید گروه‌های مختلف و متعددی برای نظم بهتری بخشیدن به موجودی مغازه، ایجاد کنید.

3. چطور هایپریک را دانلود کنم؟

هایپریک، دانلود یا نصب‌کردنی نیست. فقط کافیست وارد سایت شوید و در آن ثبت نام کنید. بعد اشتراک مدنظرتان را تهیه کنید.

آینده حسابداری مغازه خود را با هایپریک تجربه کنید

آینده را امروز شروع کنید

خرید اشتراک