مجله هایپریک مجله هایپریک

بهترین تبلیغات برای سوپرمارکت

مقالات بهترین تبلیغات برای سوپرمارکت
زمان برای مطالعه: 7 دقیقه

فهرست مطالب

به نظر شما بهترین راه برای تبلیغ کردن یک سوپرمارکت چیست؟ شاید استفاده از کیسه‌های خرید مخصوص، پیشنهاد دادن اشانتیون، امکان امتحان کردن خوراکی‌های مختلف و…، جزء بهترین تبلیغات برای سوپرمارکت باشند. احتمال زیاد می‌دانید که برای فروش بیشتر و افزایش سود و درآمد، باید رفتارهای مشتری و محیط اجتماعی فروشگاهتان را در نظر بگیرید و یک راه خلاقانه برای تبلیغ کردن سوپرمارکتتان طراحی کنید. در این مقاله، ما تصمیم گرفته‌ایم 6 راه ساده و درعین‌حال مؤثر برای تبلیغات سوپرمارکت را با شما به اشتراک بگذاریم تا با ایده گرفتن از آن‌ها، تبلیغات خلاقانه و منحصربه‌فرد خودتان را داشته باشید.

 

قبل از انتخاب و شروع یک تبلیغ…

قبل از آنکه بخواهید یک روش تبلیغاتی انتخاب و حتی شروع کنید، ابتدا باید هدفتان را از شروع این مسیر، مشخص کنید. هرچه اهداف را با جزئیات بیشتری مشخص کنید، بهتر خواهد بود. فرض کنید هدف شما از تبلیغات افزایش فروش است. چه میزان افزایش فروش مدنظر شماست؟ در حال حاضر روزانه چقدر می‌فروشید و قرار است به چه میزان فروش برسید؟

 

بنابراین ابتدا از خودتان بپرسید هدفتان چیست. بعد گزارشی از وضعیت فعلی سوپرمارکت تهیه کنید. در آخر هم اعداد و ارقامی را مشخص کنید که در پایان تبلیغات می‌خواهید به آن‌ها برسید. مشخص کردن بازه زمانی تبلیغات هم نکته مهمی است که نباید فراموششان کنید. در بازه زمانی مشخص کنید که برنامه تبلیغاتی شما کوتاه‌مدت است یا بلندمدت.

 

بهترین روش تبلیغات برای فروشگاه سوپرمارکت

 

بهترین روش تبلیغات برای فروشگاه سوپرمارکت

در ادامه مطلب، چند ایده و روش تبلیغاتی را باهم مرور می‌کنیم که مناسب سوپرمارکت‌هاست و کمی خلاقیت هم در آن‌ها به کار برده‌اند تا نتیجه بهتر و سود بیشتری داشته باشد.

 

تبلیغات تراکتی

از رایج‌ترین تبلیغات سوپرمارکت‌ها، تراکت است. نمی‌توان این موضوع را انکار کرد. اما اینکه چه تراکتی طراحی کنید و در آن چه چیزهایی می‌نویسید، اهمیت دارد. سعی کنید از یک‌رنگ ثابت برای تراکت‌های مختلف و به‌صورت کلی، تبلیغاتتان استفاده کنید. این رنگ را در دکور مغازه و تابلوی آن هم به کار ببرید. با این کار، هر زمان که مشتریان این رنگ خاص را ببینند، یاد سوپرمارکت شما می‌افتند.

 

همچنین بدانید:

10 ترفند برای افزایش فروش سوپرمارکت

 

 

در تراکت‌هایتان حتماً به مزیت‌های رقابتی‌تان اشاره کنید. به‌عنوان‌مثال اگر پیک دارید و برای مشتریان، امکان خرید غیرحضوری را فراهم کرده‌اید، پس آن‌ها را در تراکت‌هایتان بیاورید. حتماً یک کد تخفیف در تراکت در نظر بگیرید تا مشتریان را به خرید ترغیب کنید.

 

تخفیف‌های فصلی

منظورمان از تخفیف‌های فصلی، تخفیف‌های مخصوص به تابستان یا زمستان نیست. روزهای مهم هر فصل را مشخص کنید و حوالی آن روزها، تخفیف‌هایتان را برگزار کنید. یک پیشنهاد جذاب هم کنار تخفیف‌ها بگذارید. به‌عنوان‌مثال، برای روز ولنتاین تخفیف بگذارید و یک دستورالعمل پخت کیک قلبی شکل را هم روی کاغذ چاپ کنید. مواد اولیه این کیک را هم جزء کالاهای تخفیف‌دار بیاورید. 

 

این کار خلاقانه را برای روزهای مهم دیگر سال، مانند روز پدر یا مادر و… هم انجام بدهید. مثلاً تراکتی با عنوان یک لازانیای خوشمزه برای روز پدر چاپ کنید. در کنار دستورالعمل، مواد لازم را هم چاپ کنید و روی آن‌ها تخفیف بگذارید. با این روش، تجربه خرید جذابی برای مشتریانتان ایجاد کرده‌اید. روی لبشان لبخند نشانده‌اید و با یک کار خلاق، در ذهنشان ماندگار شده‌اید.

 

گذاشتن جشنواره تخفیفی ساده، همیشه نتیجه رضایت‌بخشی ندارد. اما اگر با یک روز ماندگار و یک روش خلاق ترکیب شود، نتیجه اثربخشی خواهد داشت و قطعاً به فروش بیشتر، کمک خواهد کرد.

 

نمونه‌های رایگان

مشتریان تا یک محصول را امتحان نکنند، چطور از کیفیت آن مطمئن شوند؟ با عرضه نمونه‌های رایگان از محصولات مختلف، مخصوصاً محصولاتی که برندشان چندان معروف نیست، به مشتریان فرصت می‌دهید کیفیتشان را امتحان کنند. در نتیجه، اگر راضی باشند، در خریدهای بعدی‌شان سراغ آن‎ها می‌روند.

چند بار وارد یک سوپرمارکت شده‌اید و این نمونه‌های رایگان را دیده‌اید؟ در ایران، دادن نمونه‌های رایگان چندان رواج ندارد. از این فرصت استفاده کنید تا با روشی جدید، مشتریان بیشتری جذب کنید. این کار، راهنمایی‌شان می‌کند تا در خریدهای بعدی، راحت‌تر تصمیم بگیرند کدام کالاها را از کدام برند تهیه کنند. 

برگزاری کلاس‌های آشپزی و آموزشی

شاید عجیب به نظر برسد، اما اگر جای کافی دارید، حتماً این روش را امتحان کنید. کلاس‌های آشپزی برگزار کنید و لوازم مورد نیاز را از فروشگاه خودتان تأمین کنید. با این روش، ده‌ها نفر را به سمت فروشگاه کشانده‌اید و فروشگاه و محصولات را به آن‎ها معرفی کرده‌اید. حتی اگر جای کافی برای برگزاری کلاس آشپزی ندارید، اسپانسر شوید! سراغ مکان‌هایی بروید که این‌چنین کلاس‌هایی برگزار می‌کنند. اسپانسرشان شوید و مواد موردنیازشان را تأمین کنید و درعین‌حال با تبلیغات چاپی مختلف مانند تراکت یا حتی بنرهای ایستاده، فروشگاه را تبلیغ کنید. 

 

همچننی بخوانید:

چگونه نام مناسبی برای فروشگاه انتخاب کنیم؟

 

‌اگر صفحه اجتماعی دارید، از دانش‌آموزان و حتی استادان کارگاه بخواهید، هنگام اشتراک‌گذاری عکس‌های کلاس آموزشی در فضای اجتماعی، سوپرمارکت شما را هم تگ کنند.

 

دستور‌العمل آشپزی

‌یک دفترچه یا حتی یک تراکت درست کنید و در آن دستورهای آشپزی خوشمزه‌ای را بنویسید که وسایلشان در مغازه‌تان موجود است. آن‎ها را در اختیار مشتریان قرار بدهید تا برای امتحان کردن یک دستور‌العمل جدید و خرید موارد مورد نیاز آن از فروشگاهتان، تشویق شوند. درست مانند آنچه که در بخش تخفیف‌های فصلی گفتیم.

 

کارهای خیرخواهانه و کمک به نیازمندان

مردم‌دوست دارند در انجام کارهای خیر شریک باشند. یک برنامه برای کمک به نیازمندان بچینید. به‌عنوان‌مثال یک خانه سالمندان را مشخص کنید. بعد به مشتریان بگویید درصدی مشخص از خریدشان را صرف کمک به این سالمندان یا نیازمندان می‌کنید. می‌توانید اسپانسر یک خیریه مشخص شوید و با تهیه غذا یا تأمین مواد اولیه، به آن‌ها کمک کنید و برای انجام این کار، از مشتریانتان هم کمک بگیرید.

 

آیا می دانید:

لیستی از پرفروش‌ترین محصولات سوپرمارکت

 

نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی برای افزایش فروش

برای‌آنکه نتیجه همه کارهای بالا را بررسی کنید تا متوجه شوید سودبخش بوده‌اند و موجب افزایش فروشتان شده‌اند یا خیر، باید گزارش‌های نهایی کار را ببینید. اگر از نرم‌افزارهای حسابداری فروشگاهی مانند هایپریک، برای مدیریت دخل‌وخرج مغازه و انجام کارهای حسابداری استفاده کنید، این گزارش‎ها هم با چند کلیک در دسترستان خواهد بود.

 

در بازه زمانی که تخفیف گذاشته‌اید، گزارش فروش و سود و زیان را از نرم‌افزار بگیرید تا عملکردتان را بررسی کنید، ایرادات کار را بیابید و برای آینده، تصمیم‌های سودبخش‌تر و آگاهانه‌تری بگیرید. این نرم‌افزارهای حسابداری، بخش‌های زیر را دارند:

  • مدیریت خریدوفروش؛
  • مدیریت هزینه‌ها؛
  • انبارداری و مدیریت موجودی کالاها؛
  • روش‌های مختلف پرداخت و دریافت مبلغ؛
  • مدیریت چک‌ها و پرداخت و دریافت‌های نسیه‌‌ای؛
  • صندوق فروشگاهی؛
  • اتصال به ابزارهای مختلف مانند کارت‌خوان، بارکدخوان، ترازو، لیبل پرینتر و…؛
  • و… ؛

 

نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی هایپریک، اشتراک رایگان هفت‌روزه‌ای دارد تا با استفاده از این فرصت، با امکانات و ویژگی‌های هایپریک آشنا شوید و آن‎ها را بررسی کنید. برای تهیه این اشتراک رایگان، وارد صفحه لیست قیمت شوید. اگر درباره هایپریک سؤالی دارید، با شماره 021433378 تماس بگیرید. مشاوران هایپریک، در خدمت شمایند.

 

به بهترین تبلیغات برای سوپرمارکت‌ها اشاره کردیم. برای افزایش فروش، همیشه سراغ راحت‌ترین یا ساده‌ترین راه نروید. بعضی مواقع با تغییر چند بخش کوچک و خرج کردن کمی خلاقیت، با راه‌ها و ایده‌های سودبخش‌تری خواهید رسید. هرچه خلاقانه‌تر کار کنید، مشتریان بیشتری جذب خواهید کرد و مسلماً فروشتان هم بیشتر خواهد شد.

سوالات متداول

1. رایج‌ترین روش برای تبلیغ سوپرمارکت، چه روشی است؟

اصولاً سوپرمارکت‌ها از تراکت برای تبلیغ کردن استفاده می‌کنند. اگر بتوانید یک تراکت خلاقانه طراحی کنید و مزیت‌هایتان را به رخ بکشید، به افزایش فروشتان کمک خواهد کرد.

2. نرم افزار هایپریک چیست؟

یک نرم افزار حسابداری فروشگاه است که با امکانات مختلف برای مدیریت امور مالی و غیرمالی فروشگاه‌ها ساخته است. این نرم‌افزار بخش‌های مختلفی برای مدیریت خریدوفروش، هزینه‌‌ها، موجودی کالاها و… دارد تا و حسابداری مغازه را خودکار انجام می‌دهد.

آینده حسابداری مغازه خود را با هایپریک تجربه کنید

آینده را امروز شروع کنید

خرید اشتراک