مجله هایپریک مجله هایپریک

5 عامل موثر در قیمت نرم افزار حسابداری فروشگاهی

مقالات 5 عامل موثر در قیمت نرم افزار حسابداری فروشگاهی
زمان برای مطالعه: 7 دقیقه

فهرست مطالب

زمانی که می‌خواهید یک نرم افزار حسابداری فروشگاهی مناسب و کاربردی انتخاب کنید، حتما یکی از مواردی که برای انتخابش بررسی خواهید کرد، قیمت آن است. چه عواملی در قیمت نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی تاثیر می‌گذارد؟ یا فرق این نرم‌افزارها با هم چیست که بعضی‌ از آن‌ها گران‌تر از بقیه‌اند؟ در ادامۀ مطلب به این دو سوال پاسخ می‌دهیم. یک راهنمای مختصر برای خرید نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی نیز نوشته‌ایم تا با کمک آن، بهترین گزینه را انتخاب کنید.

 

فاکتورهای مهم برای انتخاب نرم افزار حسابداری فروشگاهی

انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری برای کسب‌و‌کار چالش برانگیز است. هر کدام از این نرم‌افزارها ویژگی‌های مختص به خودشان را دارند. هنگام انتخاب، باید نیازهایتان را با این ویژگی‌ها تطابق بدهید. به غیر از بررسی این موضوع، فاکتورهای مهم دیگری نیز وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کنید. سه فاکتور اصلی را با هم مرور کنیم:

 

سیری چند؟

آیا نرم‌افزار حسابداری ساده و ارزان قیمت را ترجیح می‌دهید یا برنامه‌ای که هزینه‌اش بیشتر است؛ اما امکانات متنوع‌تری دارد؟ قطعا هرچه یک نرم‌افزار امکانات بیشتری داشته باشد، قیمتش هم بالاتر می‌رود. بنابراین قبل از خرید، حتما بودجه‌تان را مشخص کنید تا بهترین گزینه متناسب با آن را بخرید.

 

فراتر از حدومرزهاست یا نه؟

چند کاربر می‌توانند به نرم‌افزار دسترسی داشته باشند و با بخش‌های مختلف به‌صورت همزمان کار کنند؟ آیا یک نرم‌افزار تحت وب را ترجیح می‌دهید که بتوانید در هر جایی به آن دسترسی داشته باشید یا نرم‌افزارهایی که نیاز به نصب کردن دارند؟ نیاز دارید این نرم‌افزار نسخه موبایل هم داشته باشد تا بتوانید با موبایل هم کارهای فروشگاه را پیش ببرید؟

 

آمدنت بهر چه بود؟

قیمت و محدودیت‌ها را بررسی کردیم. فاکتور سوم، کاربردهاست. کم‌وبیش تا اینجای مطلب به رابطه کاربردها و نیازها اشاره کردیم. بهتر است قبل از خرید، این سوال‌ها را از خودتان بپرسید و جواب دقیقی برای ‌آن‌ها بنویسید:

  • نرم افزار حسابداری را برای انجام چه کاری نیاز دارید؟
  • آیا به ابزاری جامع برای مدیریت خرید، فروش یا هزینه‌ها نیاز دارید یا می‌خواهید فقط یکی از این بخش‌ها را مدیریت کنید؟
  • به کدام گزارش حسابداری نیاز دارید؟
  • آیا برای بررسی موجودی حسابتان به آن نیاز دارید؟
  • چه خدمات جانبی را می‌خواهید؟ شامل بخش کنترل ورود و خروج کارمندان، مدیریت پروژه و حقوق و دستمزد باشد یا خیر؟

 

همچنین بخوانید:

8 عامل موثر در قیمت نرم افزار حسابداری فروشگاهی

با خواندن بخش قبلی متوجه شدید که یکی از عوامل مهم در انتخاب نرم افزار حسابداری فروشگاهی مناسب، قیمت است. چه چیزهایی باعث افزایش قیمت یک نرم افزار حسابداری نسبت به هم‌نوعان خودش می‌شود؟ در ادامه بخوانید:

 

پشتیبانی

پشتیبانی با‌کیفیت یکی از عوامل بسیار موثر در قیمت این نرم‌افزارهاست. هنگام انتخاب نرم افزار حسابداری فروشگاهی، سراغ نوعی بروید که پشتیبانی باکیفیت دارد. اگر سوالی دربارۀ نرم افزار داشته باشید یا هنگام کار کردن با آن به مشکلی بربخورید، می‌توانید روی کمک پشتیبانی‌ حساب کنید. سراغ خرید نرم‌افزاری نروید که پشتیبانی پس از فروش ندارد. زمانی که مشکلی پیش بیاید، قدر یک پشتیبانی باکیفیت را خواهید دانست.

 

محدودیت‎ها

محدودیت‌های یک نرم‌افزار، روی افزایش یا کاهش قیمت آن تاثیر دارد. هرچه نرم‌افزار امکانات بیشتری داشته باشد، مسلما قیمتش هم بیشتر خواهد بود. به عنوان مثال، در هایپریک برای ثبت اسناد مالی، تعریف کالاها، تعریف مشتریان و تامین‌کنندگان و… ، هیچ محدودیتی ندارید.

 

دسترسی کاربران

این هم ویژگی دیگری است که روی قیمت تاثیر می‌گذارد. نرم‌افزارهای اصولی، طوری ساخته می‌شوند که با فروشگاه‌های کوچک و بزرگ سازگار باشند. یک فروشگاه بزرگ، کارمندان زیادی دارد. بنابراین نرم‌افزاری برای آن مناسب است که محدودیتی برای تعداد کاربران نداشته باشد. از طرف دیگر صاحب فروشگاه، باید امکان ایجاد محدودیت را داشته باشد. به‌عنوان مثال، به صندوق‌دارها فقط امکان کار کردن با صندوق را بدهد و به انباردار، فقط امکان کار کردن با بخش انبارداری و مدیریت کالاها. بعید است نرم‌افزارهای بسیار ارزان قیمت یا حتی رایگان، این ویژگی را داشته باشند.

 

اعتبار سازنده

احتمالا در این راه به شرکت‌های مختلف و نرم‌افزارهایشان در بازار برخورده‌اید. قطعا شرکت‌های بزرگ‌تر، از افراد ماهرتری برای ساختن نرم‌افزارها و پشتیبانی آن استفاده می‌کنند. بنابراین، نرم‌افزارهایشان کاربردی‌تر، بدون مشکل و اصولی‌اند. مسلما نرم‌افزارهایی که سازنده‌شان معتبرترند، قیمت بیشتری دارند.

 

امکانات مختلف

این عامل افزایش قیمت بدیهی است. نرم‌افزاری قیمتش بیشتر است که مدیریت بخش‌های مختلف فروشگاه را به عهده می‌گیرد. مسلما اگر نوعی را بخرید که فقط بخش خرید و فروش را مدیریت می‌کند، هزینه کمتری می‌پردازید. اما فراموش نکنید که آن‌وقت، باید یک نرم افزار دیگری برای مدیریت هزینه‌ها یا حسابداری تهیه کنید. پس بهتر است سراغ نوعی بروید که همه بخش‌های فروشگاه مانند مدیریت خرید، فروش، هزینه‌ها، انبارداری، حسابداری، صندوق فروشگاهی و… را به آن‌ها بسپارید.

 

میزان امنیت

اطلاعات مالی برای همۀ ما مهم است. بنابراین، ایمن بودن این اطلاعات در نرم‌افزارهایی که استفاده می‌کنیم هم اهمیت زیادی برای ما دارد. اگر نرم‌افزاری نتواند امنیت اطلاعاتی که در آن ثبت می‌کنید را تامین کند، به‌طور یقین ارزش خریدن ندارد؛ حتی اگر ارزان‌ترین است. نرم‌افزارهایی که سطح امنیتی کافی و لازم برای محافظت از اطلاعات مختلف را دارند، مسلما قیمت بیشتری از نرم‌افزارهایی خواهند داشت که امنیت اطلاعات، چندان اهمیتی برای آن‌ها ندارد و برای آن، زمانی صرف نمی‌کنند.

 

به‌روزرسانی به نسخه‌های جدید

بعضی از نرم‌افزارها قیمت چندانی ندارند، اما شما برای هر به‌روزرسانی آن‌ها، باید هزینه‌ای جدا بپردازید. زمانی که نگاهی به قیمت نرم‌افزار و هزینه‌ مداوم آن برای به‌روزرسانی می‌اندازید، متوجه خواهید شد که آن‌قدرها هم که فکر می‌کردید، قیمت کمی ندارد. در مقابل، نرم‌افزارهایی وجود دارند که به‌روزرسانی‌هایشان رایگان و خودکار است. ممکن است در نگاه اول، هزینه خرید آن‌ها به نظرتان زیاد باشد. اما با یک مقایسه سر انگشتی، متوجه خواهید شد خرید نرم‌افزارهایی به‌صرفه‌تر است که به‌روزرسانی خودکار و رایگان دارند. اصولا نرم‌افزارهای آنلاین و تحت وب از این‌ گونه‌اند.

 

پشتیبانی‌گیری

فرض کنید بر اثر یک اتفاق ناگهانی و پیش‌بینی نشده، همۀ اطلاعاتی حذف می‌شود که در نرم‌افزار ذخیره کرده بودید. دو راه پیش  روی شماست. اگر نرم‌افزاری تهیه کرده باشید که خودکار از داده‎هایتان پیشتیبان‌گیری می‌کند، خیالتان راحت است که بعد از یک تماس با پشتیبانی، اطلاعات مالی‌تان برمی‌گردد. اما اگر نرم‌افزاری تهیه کردید که پشتیبان‌گیری از اطلاعات ندارد و این کار به عهده خودتان است، آن‌وقت اگر منظم از اطلاعاتتان پیشتیبان‌گیری نکرده باشید، باید با آن‎ها خداحافظی کنید. نرم‌افزار نوع اول کمی قیمت بیشتری دارد اما در نهایت به سود شماست. چون دیگر نگران از بین رفتن اطلاعاتتان نخواهید بود.

 قیمت نرم افزار حسابداری فروشگاهی

آیا خرید نرم افزار حسابداری فروشگاهی به صرفه است؟

بستگی به نوع نرم‌افزاری دارد که تهیه می‌کنید. اگر نرم‌افزاری بخرید که برای مدیریت صفر تا صد فروشگاه کمکتان کند، بله! خریدن آن به‌صرفه است. با یک نرم افزار مناسب، بسیاری از کارهای تکراری فروشگاه، مانند ثبت حواله ورود و خروج از انبار، به‌صورت خودکار انجام می‌شود. بنابراین در وقت صرفه‌جویی می‌کنید.

 

اگر بخش حسابداری داشته باشد، دیگر نیازی به استخدام یا برون‌سپاری این بخش نخواهید داشت. نرم‌افزارهای پیشرفته مانند هایپریک، بخش حسابداری دارند. برای کار کردن با بخش حسابداری آن، نیازی به دانش حسابداری هم ندارید. بنابراین در هزینه‌ها هم صرفه‌جویی خواهید کرد.

هزینه نرم افزار حسابداری هایپریک چقدر است؟

نرم افزار حسابداری فروشگاهی Hyperyek در مدیریت خرید، فروش، هزینه‌ها، انبارداری، حسابداری، صندوق فروشگاهی و … کمکتان می‌کند. یک نرم‌افزار جامع برای مدیریت فروشگاه و حسابداری آن، بدون نیاز به دانش حسابداری. هایپریک اشتراک یک ماهه، سه ماهه، شش ماهه و یک ساله دارد. بعد از خرید هایپریک، 15 روز ضمانت بازگشت وجه دارید.

 

مدیریت فروشگاه با هایپریک

 

8 عامل موثر در قیمت نرم افزار حسابداری فروشگاهی را بررسی کردیم. راهنمای خرید مختصر برای انتخاب یک نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی را هم خواندید. حالا با توجه به این دو بخش، کاربردی‌ترین نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی را برای کسب‌وکارتان انتخاب کنید. بعد، مدیریت فروشگاهتان را به دستان پرتوان آن بسپارید.

آینده حسابداری مغازه خود را با هایپریک تجربه کنید

آینده را امروز شروع کنید

خرید اشتراک