مجله هایپریک مجله هایپریک

برنامه حسابداری خرید و فروش

مقالات برنامه حسابداری خرید و فروش
زمان برای مطالعه: 6 دقیقه

فهرست مطالب

ثبت خرید و فروش به‌صورت منظم و جمع‌آوری و بایگانی کردن اسناد و فاکتورهای مربوط به آن، یکی از مباحث مالی بسیار مهم است که صاحبان کسب‌وکار باید آن را به‌خوبی انجام دهند. با ثبت کردن منظم فاکتورهای خرید و فروش، می‌توان برای ثبت سند حسابداری و در نهایت تهیه و تنظیم گزارش‌‌های مالی اقدام کرد. از طرف دیگر، به‌اندازه‌ای که ثبت کردن فاکتورهای خرید و فروش مهم است، انجام‌دادن منظم این کار هم سخت است.  به همین خاطر، به یک راه حل تازه و کاربردی نیاز است. راه‌حلی که با کمک آن بتوان فاکتورهای خرید و فروش و انواع سندهای حسابداری مربوط به آن را ثبت کرد. اینجاست که برنامه حسابداری خرید و فروش، می‌درخشد! یک برنامه حسابداری برای راحت‌تر کردن مدیریت امور مالی و خودکار کردن کارهای روتین! برای آشنایی بیشتر با این نرم‌افزار، همراه هایپریک شوید.

 

چرا باید فاکتورهای خرید‌وفروش و سندهای حسابداری را منظم ثبت کنیم؟

ثبت رویدادهای مالی، مانند انواع فاکتورهای خرید، فروش و هزینه، و بعد از آن ثبت سندهای حسابداری مربوط به این رویدادها، از امور حسابداری مهم است که به‌هیچ‌عنوان نباید پشت‌گوش بیندازید. اگر این کار را منظم و بر اساس اصول حسابداری انجام ندهید، دیگر کارهای مربوط به بخش حسابداری، به هم می‌ریزد. مثلاً دیگر نمی‌شود ترازنامه تنظیم کنید یا حتی اظهارنامه مالیاتی‌ را به اداره دارایی تسلیم کنید! زیرا با استفاده از این سندهاست که می‌توانید گزارش‎های مالی لازم و حیاتی را آماده کنید.

 

یکی دیگر از اهداف ثبت اسناد حسابداری، جلوگیری از تغییر، تحریف یا دست‌کاری در این اسناد است. با ثبت فاکتورهای منظم، از گم شدن اطلاعات و اسناد مربوط به هر رویداد مالی، جلوگیری خواهید کرد.  اگر این کار منظم و اصولی انجام نشود، در مشخص کردن سود و زیان کسب‌وکارتان، مسائل مربوط به مالیات، پرداخت حقوق و دستمزد، برنامه‌ریزی مالی برای خریدها و هزینه‌های آتی، برنامه‌ریزی بودجه و… دچار مشکل خواهید شد. به زبان ساده، اگر خرید، فروش و هزینه‌ها را منظم ثبت نکنید، نمی‌دانید چقدر درآمد داشته‌اید، چقدر هزینه‌ کرده‌اید و در نهایت سود شما چقدر بوده است.

 

همه چیز به مدیریت خوب برمی‌گرده.

 

چگونه خرید و فروش خود را مدیریت کنیم؟

متوجه اهمیت ثبت خرید و فروش و اسناد حسابداری مربوط به آن شدید؟ بنابراین باید دنبال راه‌حلی برای انجام منظم این کارها باشید! یک برنامه حسابداری خرید و فروش، راه حل خوبی به نظر می‌آید. نرم‌افزاری که وظیفه و هدف اصلی‌اش، راحت‌تر کردن انجام امور حسابداری کسب‌وکارهاست. این برنامه‌ها، امکانات مختلفی مانند مدیریت خرید و فروش، مدیریت هزینه، مدیریت انبار و موجودی کالاها، مدیریت مشتریان و تأمین‌کنندگان، مدیریت چک و خرید و فروش‌های نسیه‌ای و… را دارند.

 

اگر آن‎ها را روی صندوق فروشگاهی، کامپیوتر، لپ‌تاپ یا حتی تبلت و گوشی موبایل راه بیندازید، به‌راحتی می‌توانید همه فاکتورها را در لحظه ثبت کنید. کار ثبت سند حسابداری مربوط به هر رویداد مالی را هم به عهده خود نرم‌افزارها بگذارید. زیرا خودکار، همه امور حسابداری بعد از قسمت ثبت فاکتور را انجام می‌دهند. اموری مانند ثبت سند حسابداری در دفتر روزنامه، محاسبه سود و زیان، محاسبه مالیات، ثبت حواله ورود و خروج انبار، گزارش‌های مالی لازم و… .

 

 

همچنین بدانید:

11 نکته مدیریت انبار برای بهبود عملکرد و بهره‌وری فروشگاه

 

بنابراین یک برنامه حسابداری خرید و فروش، وظیفه دارد به شما در مدیریت امور مالی و بعضاً غیرمالی کسب‌وکارتان کمک کند. با وجود این نرم‌افزارها می‌توانید حساب‌وکتاب‌ها را سریع‌تر، راحت‌تر و بادقت بیشتری انجام بدهید، همیشه حساب‌وکتاب منظم و بدون خطا داشته باشید، با گزارش‌های دقیق برای بودجه برنامه بهتری بریزید، خیالتان از امور مالیاتی و گزارش‎های مربوط به آن راحت باشد و… .

 

چرا باید فاکتورهای خرید‌وفروش و سندهای حسابداری را منظم ثبت کنیم؟

 

یک برنامه ثبت خرید و فروش کاربردی!

برای منظم و اصولی کردن ثبت خرید و فروش، یک راه حل کاربردی، یعنی خرید نرم افزار ثبت خرید و فروش، معرفی کردیم. موافقید یک برنامه ثبت خرید و فروش هم معرفی کنیم تا بتوانید هرچه سریع‌تر، به اوضاع مالی و حساب‌وکتاب کسب‎وکارتان نظم ببخشید؟ پیشنهاد ما هایپریک است!

 

نرم افزار حسابداری فروشگاهی که کمکتان می‌کند خرید و فروش را منظم ثبت کنید. اما این تنها قابلیت هایپریک نیست! هایپریک امکانات زیر را در اختیارتان می‌گذارد:

 

  • مدیریت یکپارچه امور حسابداری و مالی فروشگاه بدون نیاز به دانش حسابداری؛
  • مدیریت سفارش‌های خرید و فروش با پشتیبانی از روش‌های مختلف دریافت و پرداخت؛
  • مدیریت موجودی کالاها، انبارگردانی، ثبت خودکار حواله انبار و گزارش‌‌های انبار؛
  • ارائه‌ گزارش‌های سود و زیان، خرید، فروش، انبار، اشخاص و…؛
  • مدیریت حساب و ارزیابی عملکرد مشتریان و تأمین‌کنندگان فروشگاه؛
  • اتصال به ابزارهای متنوع مانند صندوق فروشگاهی، ترازو، کارت‌خوان، بارکدخوان و…؛
  • و… .

 

همچنین بدانید:

5 دلیل استفاده از نرم افزار حسابداری فروشگاهی

 

4  ویژگی برنامه ثبت خرید و فروش هایپریک

هایپریک را معرفی کردیم و بخش‌های اصلی آن را هم‌نام بردیم. فرصت خوبی است که 4 ویژگی برتر هایپریک را باهم مرور کنیم تا بهتر با این نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی آشنا شوید.

 

بانک کالا

بانک کالا چیست؟ اولین قدم برای استفاده از یک برنامه ثبت خرید و فروش، تعریف کردن محصولات یا خدمات کسب‌وکارتان در این نرم‌افزارهاست. هایپریک یک بانک کالا ساخته است که در آن اطلاعات بیش از 50 هزار کالا وجود دارد. با کمک این بانک، تعریف محصول در نرم‌افزارها آسان‌تر و پرسرعت‌تر شده است. اطلاعات این بانک همواره به‌روزرسانی می‌شود و کالاهای جدید را به آن اضافه می‌کنند.

 

آنلاین و تحت وب

نرم افزار حسابداری فروشگاهی هایپریک، آنلاین و تحت وب است. بنابراین برای کار با آن، فقط باید به اینترنت وصل شوید، در سایت هایپریک ثبت‌نام کنید و اشتراک بخرید. بعد برای وارد شدن به نرم‌افزار، از طریق سایت اقدام می‌کنید. فقط باید نام کاربری و رمز عبورتان را وارد کنید. خبری از نرم‌افزار فیزیکی یا نصب آن روی کامپیوتر و لپ‌تاپ نیست. چرا باید یک برنامه حسابداری خرید و فروش آنلاین را انتخاب کنید؟ چون با این انتخاب، هرجایی که باشید می‌توانید امور فروشگاه را زیر نظر بگیرید. کافی است به اینترنت وصل شوید!

 

مستقل از دستگاه

برای کار با هایپریک نیازی به سیستم‌ قوی و گران‌قیمت نیست. چون این برنامه با انواع صندوق فروشگاهی، لپ‌تاپ، کامپیوتر شخصی، تبلت و موبایل و سیستم‌عامل‌های ویندوز، اندروید و مک سازگار است. یعنی با همان لپ‌تاپی که در خانه دارید هم می‌توانید با آن کار کنید و حساب‌وکتاب فروشگاه را به دست بگیرید.

 

ساده و هوشمند

احتمال برایتان سؤال شده است که آیا برای استفاده از هایپریک، باید حسابداری بلد باشید؟ باید بگوییم خیر! هایپریک حسابدار آنلاین و هوشمند مغازه شماست. تنها کاری که شما باید بکنید، ثبت کردن فاکتور هزینه‌، خرید یا فروش است. انجام بقیه امور حسابداری را به نرم‌افزار بسپارید.

 

بهترین برنامه حسابداری خرید و فروش

 

با برنامه حسابداری خرید و فروش آشنا شدید؟ حالا از میزان اهمیت ثبت رویدادهای مالی و اسناد حسابداری بعد از آن هم باخبرید. پس، آب دستتان است زمین بگذارید و همین حالا، با اشتراک رایگان 7 روزه هایپریک، حساب‌وکتاب اصولی و منظم فروشگاه را شروع کنید. برای استفاده از اشتراک رایگان، اینجا کلیک کنید. درباره هایپریک سؤالی دارید؟ با شماره 02143378 تماس بگیرید. پشتیبان‌های هایپریک منتظر تماس شمایند.

سوالات متداول

1. برنامه حسابداری خرید و فروش چیست؟

وظیفه و هدف اصلی‌ این نرم‌افزار، راحت‌تر کردن انجام امور حسابداری کسب‌وکارهاست. این برنامه‌ها، امکانات مختلفی مانند مدیریت خرید و فروش، مدیریت هزینه، مدیریت انبار و موجودی کالاها، مدیریت مشتریان و تأمین‌کنندگان، مدیریت چک و خرید و فروش‌های نسیه‌ای و… را دارند.

2. هایپریک چیست؟

هایپریک یک نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی است که با کمک آن می‌توانید امور مالی و غیرمالی فروشگاهتان را مدیریت کنید.

3. هایپریک اشتراک رایگان دارد؟

بله هایپریک، اشتراک رایگان هفت روزه دارد. با اینجا کلیک کردن، اشتراک رایگان را دریافت کنید.

4. چطور نرم افزار هایپریک را بگیرم؟

برای خرید نرم‌افزار هایپریک، وارد صفحه لیست قیمت شوید و اشتراک مدنظرتان را تهیه کنید. نیازی به دانلود و نصب این نرم‌افزار نیست. بعد از ثبت نام، با نام کاربری و رمز عبورتان وارد نرم‌افزار شوید.

آینده حسابداری مغازه خود را با هایپریک تجربه کنید

آینده را امروز شروع کنید

خرید اشتراک