مجله هایپریک مجله هایپریک

نرم افزار ثبت فروش روزانه

مقالات نرم افزار ثبت فروش روزانه
زمان برای مطالعه: 7 دقیقه

فهرست مطالب

اداره یک کسب‌وکار، بدون اطلاعات دقیق از وضعیت فروش، مثل ریسک کردن برای پیاده‌روی در یک کوچه تاریک است. اغلب کسب‌و‌کارهایی که در حال رشدند، ترجیح می‌دهند سالی یک بار گزارش فروش را تهیه کنند. بیشتر آن‎ها، تهیه کردن این گزارش را امری ضروری نمی‌دانند و معتقدند که جمع‌آوری سالیانه اطلاعات مربوط به این بخش، کافی است. چرا گزارش سالانه کافی نیست؟ چون تا لحظه‌ای که این گزارش را تهیه نکرده‌اید، ممکن است نواقص بخش فروش را بررسی نکرده باشید و به‌احتمال زیاد، درآمد چشمگیری را از دست‌داده باشید.

 

ثبت فروش روزانه، اجازه نمی‌دهد این فرصت‌ها از بین بروند و ضرر مالی نصیبتان شود. با یک نرم افزار ثبت فروش روزانه، می‌توان میزان فروش هر روز را بررسی کرد، علت کمی یا زیادی آن را سنجید و برای مشکلات مختلف، راه حل پیدا کرد. در این مقاله قرار است شما را با نرم افزار ثبت فروش روزانه، کاربردها و مزایایش آشنا کنیم. همراه هایپریک شوید.

 

نرم افزار ثبت فروش روزانه چیست؟

برای مدیریت کسب‌وکارهای مختلف مانند فروشگاه‌ها، تعمیرگاه‌ها و…، نرم‌افزارهای مختلفی در بازار موجود است؛ نرم‌افزارهای ثبت فروش روزانه هم در این دسته قرار دارند. با کمک این نرم‌افزارها فروش روزانه‌تان را ثبت می‌کنید و در آخر روز، آمار و گزارشی دقیق از وضعیت فروش آن روز، ماه، سال یا بازه زمانی مدنظرتان خواهید داشت.

 

پیشنهاد ما به شما، استفاده از یک نرم افزار حسابداری فروشگاه جامع‌ است. یعنی به‌جای آنکه سراغ نرم‌افزار ثبت فروش روزانه بروید، از یک نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی استفاده کنید. این نرم‌افزار در کنار قابلیت مدیریت فروشگاه و ثبت فروش روزانه، امکانات دیگر را هم در اختیارتان قرار می‌دهد تا صفر تا صد امور مالی و غیرمالی فروشگاهتان را مدیریت کنید. امکاناتی نظیر:

  • حسابداری؛
  • صندوق فروشگاهی؛
  • انبارداری؛
  • مدیریت خرید‌وفروش؛
  • مدیریت هزینه‌ها؛
  • بانکداری؛
  • مدیریت مشتریان و تأمین‌کنندگان؛
  • مدیریت چک‌ها و پرداخت‌های نسیه‌ای؛
  • مدیریت کارمندان؛
  • و…

 

گفتیم که قرار است درباره مزایا و امکانات نرم افزار ثبت فروش صحبت کنیم. در ادامه مطلب منظورمان از این نرم‌افزار، بخش ثبت فروش روزانه، در نرم‌افزارهای جامع‌تر مانند نرم‌افزارهای حسابداری فروشگاهی است.

 

هایپریک گامی برای راحتی برای ثبت فروش روزانه

 

فواید و کاربردهای نرم افزار ثبت فروش روزانه

چرا باید فاکتور فروش ثبت کنیم و هر روز، گزارش فروش کسب‌وکارمان را بررسی کنیم؟ ثبت کردن فروش به‌صورت روزانه چه فواید و کاربردهایی دارد؟ در ادامه بخوانید!

 

بایدی است!

در همین ابتدای کار بگوییم که ثبت کردن فاکتور فروش روزانه و وارد کردن آن در دفتر روزنامه، بایدی است! طبق قوانین سازمان دارایی و مالیات، همه مشاغل باید فاکتورهای فروششان را روزانه ثبت و وارد دفتر روزنامه کنند. یکی از مزیت‌های نرم‌افزار ثبت فروش روزانه، سریع‌تر کردن و راحت‌تر کردن انجام این فرایند است.

 

در زمان و منابع صرفه‌جویی خواهید کرد

اگر دنبال مهم‌ترین مزیت ثبت فروش روزانه در نرم‌افزارهای حسابداری فروشگاهی می‌گردید، باید به صرفه‌جویی در زمان و منابع اشاره کنیم! نرم‌افزارهای حسابداری فروشگاهی، بخشی مختص به صندوق فروشگاهی و ثبت فروش دارند. شما فقط خدمت یا محصول مدنظرتان را انتخاب می‌کنید. کار محاسبه مبلغ نهایی، مالیات، تخفیف _اگر تخفیفی داده‌اید_  و… را به نرم‌افزار می‌سپارید. در نتیجه وقت کمتری صرف می‌شود، فروشنده  پاسخگوی مشتریان بیشتری خواهد بود و در آخر، دیگر نیازی نیست چند فروشنده استخدام کنید. از طرف دیگر با خودکار شدن محاسبه مبلغ نهایی فاکتورها و خودکار شدن ثبت فاکتورها در دفتر روزنامه، خطاها نیز کمتر می‌شوند. یعنی لازم نیست زمانی را برای خطایابی بگذارید.

 

آیا می دانید:

چگونه سود و زیان مغازه را محاسبه کنیم؟

 

به تصمیم‌گیری بهتر کمک می‌کند

هرچه ثبت فروش دقیق‌تر انجام شود، گزارش‌های دقیق‌تری خواهید داشت. هرچه گزارش‌های دقیق‌تری در اختیارتان قرار بگیرد، تصمیم‌های بهتری خواهید گرفت. با کمک گزارش فروش روزانه، از میزان و حجم فروش هر روز باخبر خواهید شد. حالا اگر روزی فروش بیشتر یا کمتری نسبت به حدِّنصاب داشته باشید، علت را پیدا خواهید کرد و مطابق با آن برنامه می‌ریزید. داشتن گزارش‌های دقیق فروش، به قضاوت آگاهانه‌تر درباره عملکرد و وضعیت مالی کسب‌وکارتان در آینده، کمک می‌کند.

 

مسئولیت‌پذیری را افزایش می‌دهد

اگر فروشگاه بزرگی دارید یا کسب‌وکارتان آن‌قدر پیشرفت کرده است که چند کارمند برای بخش فروش داشته باشید، پس حتماً به یک نرم‌افزار ثبت فروش روزانه، حسابداری فروشگاهی یا مدیریت کسب‌وکار نیازی خواهید داشت. گزارش فروش سالانه یا ماهانه، اطلاعات کمی درباره نحوه عملکرد یک فروشنده خاص، نشان می‌دهد. درحالی‌که گزارش فروش روزانه، به صاحبان کسب‌وکار اجازه می‌دهد تا اقدامات و عملکرد هر کارمند را جداگانه پیگیری کند و بسنجد. اگر فروشندگان بدانند که عملکردشان منظم بررسی و ارزیابی می‌شود و اگر نتیجه این ارزیابی رضایت‌بخش باشد، واکنش مثبتی در انتظارشان است، مسئولیت‌پذیرتر خواهند بود.

 انگیزه را فراموش نکنید. این ارزیابی عملکرد و انجام واکنش‌های مثبت و منفی نسبت به آن، باعث می‌شود فروشندگانتان پرانگیزه‌تر برای بهتر کردن عملکردشان و فروش بیشتر، تلاش کنند.

 

فروشتان را بیشتر می‌کند

فکر می‌کنید به‌اندازه کافی می‌فروشید و نیازی نیست برای فروش بیشتر، برنامه بریزید؟ این نظر شماست؛ اما حقیقت چیز دیگری است! احتمالاً اگر گزارش‌های فروش را بررسی کنید، به نتیجه دیگری برسید. نرم‌افزارهای ثبت فروش با نمودارها و گزارش‌های این‌چنینی، نشانتان می‌دهند که روند فروشتان در یک بازه زمانی خاص، چطور بوده است. با بررسی این گزارش‌ها متوجه می‌شوید میزان فروشتان آن‌قدرها هم که مطمئن بودید زیاد نیست و هنوز هم جای پیشرفت دارد. پس به فکر بررسی چرایی این میزان فروش می‌افتید و راه‌حل‎های خلاقانه برای رشد آن، پیدا خواهید کرد.

 

بیشتر بدانید:

گردش موجودی کالا چیست؟

 

هایپریک گامی برای راحتی برای ثبت فروش روزانه

درباره مزایا و کاربرد ثبت فروش روزانه و گزارش‎های مربوط به آن صحبت کردیم. اگر قانع شده‌اید که فروشتان را روزانه ثبت کنید، پس مرحله بعدی چگونگی انجام آن است! جواب این سؤال، پیش ماست؛ با هایپریک! هایپریک، نرم‌افزاری حسابداری فروشگاهی است که می‌توانید امور مالی و غیرمالی فروشگاهتان را با آن مدیریت کنید. چون این مطلب درباره بخش فروش است، درباره این بخش در نرم افزار هایپریک بیشتر صحبت می‌کنیم. در بخش مدیریت فروش و صندوق فروشگاهی هایپریک، امکانات زیر در اختیارتان خواهد بود:

  • ثبت پیش‌فاکتور و فاکتور فروش؛
  • ثبت فاکتورهای برگشت از فروش؛
  • انواع روش‌های پرداخت نقدی، کارت‌خوان، چک و نسیه؛
  • دریافت و پرداخت چندمرحله‌ای؛
  • امکان تعریف انواع مالیات؛
  • امکان اعمال تخفیف درصدی به‌ازای کل فاکتور؛
  • مدیریت مشتریان برای ثبت سفارش؛
  • امکان تعریف کالا با دو واحد اندازه‌گیری و تعیین ضریب تبدیل؛
  • امکان تعریف و ویرایش سریع اطلاعات کالاها هنگام خریدوفروش؛
  • ثبت حواله ورود و خروج انبار به‌صورت سریع و خودکار؛
  • ثبت سند حسابداری در دفتر روزنامه به‌صورت خودکار؛
  • گزارش چک‌های دریافتی و پرداختی؛
  • گزارش تعداد و حجم کالاها یا خدمات پرفروش؛
  • گزارش تعداد و حجم بیشترین کالاهای خریداری شده؛
  • گزارش سفارش‌های فروش؛
  • و… .

 

هایپریک با اتصال به ابزارهای مختلف، مانند کارت‌خوان، بارکدخوان، ترازو، فیش پرینتر، صندوق فروشگاهی و…، کمک می‌کند تا سریع‌تر، راحت‌تر و بدون خطا بفروشید. کار کردن با این نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی راحت است و نیازی به دانستن حسابداری ندارد!

 

درباره برنامه حسابداری خرید و فروش و قابلیت ثبت فروش روزانه در نرم افزارهای حسابداری فروشگاهی صحبت کردیم. نگاهی مفصل هم به مزایا و کاربردهای آن انداختیم. برای‌آنکه ویژگی‌ها و قابلیت‌های هایپریک را بررسی کنید، یک اشتراک رایگان 7 روزه در نظر گرفته‌ایم. برای دریافت اشتراک رایگان، به این صفحه، سری بزنید. درباره هایپریک سؤالی دارید؟ با شماره 02143378 تماس بگیرید. پشتیبان‌های هایپریک، پاسخگو سؤال‌هایتان خواهند بود.

سوالات متداول

1. هایپریک برای ثبت فروش روزانه مناسب است؟

بله. از نرم‌افزار هایپریک برای ثبت فروش روزانه و گزارش‌گیری می‌توان استفاده کرد.

2. هایپریک به چه ابزارهایی متصل می شود؟

کارت‌خوان، بارکدخوان، ترازو، فیش پرینتر، صندوق فروشگاهی

3.

آینده حسابداری مغازه خود را با هایپریک تجربه کنید

آینده را امروز شروع کنید

خرید اشتراک