مجله هایپریک مجله هایپریک

نرم افزار حسابداری فروشگاهی ساده

مقالات نرم افزار حسابداری فروشگاهی ساده
زمان برای مطالعه: 7 دقیقه

فهرست مطالب

حسابداری فروشگاه کار ساده‌ای نیست. تعداد تراکنش‌های مالی روزانه فروشگاه به‌ طرز سرسام‌آوری زیاد است. به‌همین خاطر، کنترل کردنش هم کار آسانی نیست. به احتمال زیاد تا امروز، از یک حسابدار برای مشخص کردن میزان سود و زیان سالانه یا ماهانه کمک می‌گرفته‌اید. خوشبختانه با پیشرفت تکنولوژی در حوزه حسابداری فروشگاهی، دیگر نیازی نیست برای مدیریت مالی فروشگاه، سختی بکشید یا از یک حسابدار کمک بگیرید. کافیست از یک نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی ساده کمک بگیرید تا به شما در حساب‌کتاب مغازه کمک کند. این نرم‌افزار ساده را چطور انتخاب کنید و باید چه انتظاراتی از آن داشته باشید؟ در ادامه به این دو سوال پاسخ خواهیم داد و درباره یک نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی ساده و مناسب، صحبت خواهیم کرد.

 

چرا برای حساب‌ و کتاب فروشگاه، به نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی نیاز دارید؟

چون کارها سریع‌تر و دقیق‌تر انجام می‌شود. بیایید فرآیندهای مالی فروشگاه را مرور کنیم. هر روز مقدار زیادی کالا می‌فروشید که اگر به درستی ثبتشان نکنید، بعدا در محاسبه سود و زیان به مشکل برمی‌خورید. از طرف دیگر هر چند وقت یک بار سراغ خرید کالاهای مختلف می‌روید تا موجودی انبار را شارژ کنید. اگر این خریدها را درست ثبت نکنید، در مدیریت انبار و انبارگردانی به مشکل برخواهید خورد. در کنار این دو فرآیند، هزینه‌های مختلف را نباید فراموش کنید. ثبت کردن دستی تمام این موارد، زمان‌بر است و یک خطای کوچک، تمام حساب ماهانه یا سالانه شما را به‌ هم‌ می‌ریزد. از طرف دیگر حتما به کمک یک حسابدار برای گزارش‌گیری ماهانه یا سالانه نیاز خواهید داشت.

اگر سراغ تکنولوژی و کمک گرفتن از یک نرم‌افزار مناسب بروید، می‌توانید بدون خطا و پرسرعت، تمامی تراکنش‌های گفته شده را ثبت کنید. به‌راحتی فاکتور یا پیش فاکتور فروش و خرید ثبت کنید، انبارگردانی را به نحو احسن انجام بدهید، بدون دغدغه تخفیف بگذارید و خیالتان از محاسبه میزان تخفیف روی هر کالا راحت باشد، کارت‌خوان و ترازو را به نرم‌افزار متصل کنید و… . حالا می‌دانید که چرا باید از یک نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی ساده استفاده کنید؟ یک نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی کمکتان می‌کند تا کارهای زیر را انجام بدهید:

  • ثبت پیش‌فاکتور و فاکتور خرید و فروش؛
  • ثبت فاکتورهای برگشت از خرید و فروش؛
  • انواع روش‌های پرداخت نقدی، کارت‌خوان، چک و نسیه؛
  • دفتر روزنامه و گزارش سود و زیان؛
  • ثبت خودکار اسناد دریافتی و پرداختی خرید و فروش؛
  • دریافت و پرداخت چند مرحله‌ای؛
  • مدیریت چک‌های دریافتی و پرداختی؛
  • امکان انبارگردانی؛
  • امکان انبارگردانی گروهی؛
  • امکان تعریف انواع مالیات؛
  • امکان اعمال تخفیف درصدی به ازای کل فاکتور؛
  • ثبت خودکار حواله انبار برای کلیه فاکتورها.

 

یک نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی ساده، باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

در یک جمله، این نرم‌افزار باید مدیریت مالی فروشگاه را برای شما، مثل آب خوردن، آسان و راحت کند. مثلا پشتیبانی خوبی داشته باشد که هنگام بروز مشکلات، بتوانید روی کمک آن‌ حساب باز کنید. در ادامه، ویژگی‌های یک نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی ساده را بررسی خواهیم کرد.

 

همه‌جا، همه وقت، در هر شرایطی

یک نرم‌افزار مدیریت مالی مناسب و ساده، به شما این امکان را می‌دهد تا در هر شرایطی از آن استفاده کنید. این نرم‌افزار نباید به دستگاه یا سیستم عامل خاصی محدود باشد. یعنی شما با هر دستگاه از جمله موبایل، کامپیوتر شخصی، لپ‌تاپ و با هر سیستم عاملی مثل اندروید، مک و  iOS، بتوانید از آن استفاده کنید. نرم‌افزارهای تحت وب آنلاین، این امکانات را در اختیارتان قرار می‌دهند.

 

امنیت حسابی

نرم‌افزاری را انتخاب کنید که بتواند امنیت فروشگاهتان را تامین کند. پشتیبان‌گیری خودکار از اطلاعات فروشگاه، نگهداری اطلاعات فروشگاه‌ درصورت ایجاد مشکل، در دسترس بودن اطلاعات در صورت قطع شدن اینترنت بین‌الملل، جلوگیری از پاک شدن اطلاعات، امکان ایجاد محدودیت دسترسی برای اعضای فروشگاه جهت حفظ اطلاعات مالی و…، از مواردی است که برای امنیت اطلاعاتتان باید در نظر گرفته شود. همینطور، این نرم‌افزار، نباید اطلاعات فروشگاه را در اختیار شخص یا سازمان دیگری قرار بدهد.

 

حوصله دردسرهایش را ندارم!

این نرم‌افزار قرار است دنیای مدیریت مالی فروشگاه را برای شما آسان‌تر کند. پس باید کار کردن با آن بسیار راحت و کاربردی باشد. شما در فروشگاهتان کارمندان مختلفی دارید. همه کارمندانتان باید بتوانند از این نرم‌افزار، بدون دردسر استفاده کنند. شما هم باید بتوانید بدون دانش حسابداری، از این نرم‌افزار استفاده و گزارش‌های مالی مدنظرتان را دریافت کنید. اگر قرار باشد کار کردن با این نرم‌افزار مشکل‌زا باشد، چرا باید از آن استفاده کنید؟!

 

محدودیت معنایی ندارد!

تعداد کالاهای یک فروشگاه، محدودیت ندارد و بی‌نهایت است. از طرف دیگر تعداد کارمندان نیز محدودیت خاصی ندارد. در صورت گسترده شدن فروشگاه، تعداد زیادی فروشنده یا انباردار خواهید داشت. بنابراین محدودیت ثبت کالا، سند یا کاربر، برای این نرم‌افزار معنایی ندارد. یک نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی ساده و کاربردی، نباید محدودیتی برای ثبت این موارد داشته باشد.

 

هماهنگی چه شد؟

یکی از ویژگی‌های مهمی که بهترین نرم‌افزار مدیریت فروشگاه باید داشته باشد، هماهنگی بین دستگاه‌هاست. منظورمان از هماهنگی چیست؟ یعنی صندوق نرم‌افزار به ترازو، بارکدخوان و کارت‌خوان متصل شود. متناسب با نوع خرید، باید قیمت کالا روی صندوق نمایش داده شود و بعد از تایید فاکتور، قیمت روی کارت‌خوان نیز بیاید. تنها کاری که خریدار باید انجام بدهد، کشیدن کارت و وارد کردن رمز است. هماهنگی بین بخش‌های مختلف فروشگاه را فراموش نکنید. مثلا بخش حسابداری، انبارداری و صندوق فروشگاهی باید یکپارچه مدیریت شوند. با فروش هر کالا، باید از مقدار آن در انبار کسر شود و با ورود هر کالا، مقدار آن در انبار افزایش یابد. سود و زیان نیز به تناسب، در صورت‌های مالی ثبت می‌شود. این یک فرآیند کاملا هماهنگ است که مدیریت حساب‌کتاب را پرسرعت و بدون خطا می‌کند.

نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی ساده رایگان‌

اتصال به ابزارهای مختلف

وجود بعضی از ابزارها برای ادامه حیات فروشگاه‌ها اجباری است. اگر ابزارهایی مانند کارت‌خوان را نداشته باشید، اصلا چطور می‌خواهید بفروشید؟ نرم افزار حسابداری فروشگاهی را انتخاب کنید که به ابزارهای مختلف وصل می‌شود؛ ابزارهایی مانند کارت‌خوان، بارکدخوان، فیش پرینتر، ترازو، کالر آیدی و… .

 

یک پشتیبانی باکیفیت

هنگام خرید نرم افزار، پشتیبانی آن را حتما بررسی کنید. یک پشتیبانی باکیفیت، برگ برنده است! اگر مشکلی برای نرم‌افزار پیش بیاید، چطور می‌خواهید بدون کمک، این مشکل را برطرف کنید؟ اگر کار کردن با بخشی از نرم‌افزار را بلد نباشید، از چه کسی برای یادگیری کار کردن با آن کمک خواهید گرفت؟ پشتیبانی باکیفیت کمکتان می‌کند تا مشکلات احتمالی را در سریع‌ترین حالت ممکن رفع کنید. یادتان می‌دهد چطور با نرم‌افزار کار کنید تا بتوانید بیشترین بهره را از آن ببرید.

 

نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی ساده رایگان‌

احتمالا هنگام انتخاب نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی، سراغ نوع رایگان آن‌ها هم می‌روید. باید بگوییم بهتر است از رایگان‌ها، دوری کنید. نرم‌افزارهای رایگان اصولا امکانات بسیار محدودی دارند که نیازهای اساسی‎ شما را رفع نخواهند کرد. از طرف دیگر به خاطر رایگان بودن، پشتیبانی درستی ندارند یا ممکن است بدافزارهایی باشند که برای لپ‌تاپ، کامپیوتر و ابزارهای دیگر فروشگاهتان، مشکل‌ساز شوند.

دنبال نرم افزار حسابداری فروشگاهی باشید که دموی رایگان داشته باشد. یعنی اجازه بدهد برای مدت زمان محدودی، رایگان از آن استفاده کنید و به همه امکاناتش دسترسی داشته باشید. دموی رایگان فرصتی مناسبی است تا بتوانید کاربرد و امکانات آن را بسنجید. نشان می‌دهد که نرم‌افزار مدیریت مالی، تا چه اندازه کارآیی دارد و چقدر حساب‌کتاب را برای شما آسان‌تر خواهد کرد.

 

دانلود نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی ساده

یکی از بهترین نرم‌افزارهای حسابداری فروشگاهی ساده که در تمام دستگاه‌ها می‌توان از آن استفاده کرد، هایپریک است. هایریک نیازی به دانلود و نصب ندارد. کافیست وارد سایت شوید و ثبت نام کنید. آیا کار با نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی اندروید هایپریک ساده است؟ بله. کار کردن با این نرم‌افزار برای هر سیستم عاملی از جمله اندروید، ساده و راحت است. به‌‌راحتی با کمک این نرم‌افزار حسابداری، می‌توانید مدیریت مالی فروشگاه را انجام بدهید. بدون آنکه نیازی به دانش‌ حسابداری داشته باشید. Hyperyek به ابزارهای مختلف مانند بارکدخوان، کارت‌خوان، ترازو و … وصل می‌شود. پشتیبانی رایگان در هفت روز هفته دارد. برای ثبت تعداد فاکتور، کالا، مشتریان و… محدودیتی ندارید.

 

در این مقاله درباره ویژگی‌های یک نرم افزار حسابداری فروشگاهی ساده صحبت کردیم. همچنین چرایی نیاز فروشگاه به آن را نیز بررسی کردیم. شما می‌توانید با سر زدن به سایت هایپریک و مشاهده امکانات آن، با این نرم‌افزار بیشتر آشنا شوید. برای آنکه بدانید آیا هایپریک مناسب فروشگاه شما است یا خیر، می‌توانید از دموی 7 روزه رایگان استفاده کنید. اگر سوالی درباره هایپریک دارید از چت آنلاین سایت یا شماره 02143378 بپرسید.

سوالات متداول

1. هایپریک رایگان است؟

خیر هایپریک رایگان نیست. اما اشتراک رایگان برای مدت زمان محدود دارد که می‌توانید از آن برای بررسی بخش‌های مختلف نرم‌افزار استفاده کنید.

2. چرا برای حساب‌ و کتاب فروشگاه، به نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی نیاز دارید؟

چون با کمک آن‎، می‌توانید امور مختلف فروشگاه را راحت‌تر و سریع‌تر مدیریت کنید.

3.

آینده حسابداری مغازه خود را با هایپریک تجربه کنید

آینده را امروز شروع کنید

خرید اشتراک