مجله هایپریک مجله هایپریک

مهمترین قابلیت های نرم افزار انبارداری هایپریک

آموزش مهمترین قابلیت های نرم افزار انبارداری هایپریک
زمان برای مطالعه: 6 دقیقه

فهرست مطالب

کسب‌وکارها مانند شرکت‌ها، فروشگاه‌ها، کارگاه‌های تولیدی و کارخانه‌ها به منظور ذخیره و نگهداری مواد اولیه، تولیدات یا محصولات خریداری شده، از انبارها استفاده می‌کنند. مدیریت انبار فعالیتی پراهمیت است که نیروی مراقبتی و پشتیبانی 24 می‌خواهد. صاحبان کسب‌و‌کارها هم از اهمیت این امر آگاهند و برای کاهش نیاز به نیروی انسانی و هزینه‌های انبارداری، دنبال روش‌های متنوع انبارداری می‌گردند. از طرف دیگر، ورود تکنولوژی و فناوری به حوزه مدیریت کسب‌و‌کارها، سبب طراحی نرم‌افزارهای گوناگون فروشگاهی، مدیریتی، حسابداری و انبارداری شده است. ‌نرم‌افزار انبارداری فروشگاهی با قابلیت‌ها و امکانات متنوع، نیاز به نیروی انسانی در انبارها را کمتر می‌کند. در افزایش کیفیت انبارداری و بهبود خدمت‌رسانی شرکت‌ها به مشتریان هم نقش بسزایی دارد. در ادامه مهمترین قابلیت های نرم افزار انبارداری هایپریک را بررسی می‌کنیم.

 

معرفی ‌نرم‌افزار انبارداری هایپریک

برنامه حسابداری خرید و فروش هایپریک، نرم‌افزاری برای مدیریت صفر تا صد امور فروشگاه است. بخش‌های مختلفی مانند حسابداری، مدیریت خرید و فروش، مدیریت هزینه، سیستم گزارش‌دهی و… دارد. یکی از بخش‌های پرکابرد هایپریک، بخش انبارداری‌اش است که به صاحبان مشاغل مختلف کمک می‌کند تا موجودی کالاهایشان را سریع، راحت و دقیق مدیریت کنند.

 

هایپریک با استفاده از روش‌های مختلف، فعالیت روزمره انبارها را ساماندهی می‌کند. همچنین، میزان کالاهای ورودی، کالاهای خروجی و کالاهای مورد نیاز را ثبت و ارزیابی می‌کند. استفاده از ‌نرم‌افزارهای کاربردی به منظور افزایش بهره‌وری و عملکرد انبارداری، کسب‌وکارتان را رونق می‌بخشد و مشتریانتان را راضی‎ خواهد کرد.

 

قابلیت‌های بخش انبارداری هایپریک

‌ هر نرم‌افزار انبارداری، چهار فعالیت اصلی دارد:

  • ثبت مشخصات و موقعیت کالای ورودی؛
  • ثبت کالای خروجی؛
  • ارزیابی نیاز شرکت به کالای جدید؛
  • حفظ وضعیت استاندارد موجودی کالا در انبار.

 

می‌توانید از نرم‌افزار انبارداری هایپریک به‌عنوان یک ‌نرم‌افزار مستقل و کاربردی در ساماندهی امور انبارداری استفاده کنید. قابلیت‌های اولیه و عمومی این ‌نرم‌افزار انبارداری را در ادامه بخوانید:

  • ثبت موجودی اولیه کالاها؛
  • امکان انبارگردانی دستی و گروهی؛
  • ثبت خودکار حواله انبار برای کلیه فاکتورها؛
  • نمایش موجودی تعدادی و ریالی کالاها؛
  • امکان ثبت اسناد در صورت منفی شدن موجودی انبار؛
  • امکان مشاهده تعداد کالا‌های ناموجود و کالاهای در ‌حال اتمام؛
  • گزارش ورود و خروج به تفکیک کالاها؛
  • گزارش تعداد محصولات بدون موجودی، نقطه سفارش، موجودی کافی؛
  • امکان انبار گردانی به تفکیک سال مالی.

 

در هایپریک روش حسابداری ادواری و دائمی و دو روش انبارداری FIFO و LIFO در اختیارتان است. این نرم‌افزار را به بارکدخوان وصل کنید تا اطلاعات کالاها را راحت‌تر و سریع‌تر، با اسکن کردن بارکد ثبت کنید. در کنار بارکدخوان، می‌توان آن را به ابزارهای دیگر مانند ترازو، صندوق فروشگاه، کارت‌خوان، فیش‌پرینتر، کالر آیدی و… وصل کنید.

 

نسخه جدید هایپریک را باز کنید، در داشبورد و در قسمت محصولات، گزینه تعریف محصول را انتخاب کنید. فرم تعریف محصول باز می‌شود. در این فرم می‌توانید هر کالایی که می‌خواهید را در لیست کالاهای فروشگاه تعریف کنید. در ادامه، تغییرات فرم تعریف محصول را بخوانید.

 

بانک کالای هایپریک و تعریف محصول در بخش انبارداری آن!

گفتیم بخش انبارداری در هایپریک، جزء بخش‌های اصلی است. به همین خاطر، در ادامه مطلب می‌خواهیم نگاهی به بخش تعریف محصول هایپریک و ویژگی‌های آن برای مدیریت موجودی بیندازیم. هایپریک، اشتراک رایگان 7 روزه دارد که می‌توانید از آن  برای بررسی قابلیت‌ها و ویژگی‌های مختلف نرم‌افزار استفاده کنید. برای بهره بردن از این اشتراک رایگان 7 روزه، کافیست روی این لینک کلیک کنید. بعد از پر کردن اطلاعات لازم، اشتراک رایگان فعال خواهد شد.

 

اشتراک رایگان را که فعال کردید، وارد نرم‌افزار شوید و فروشگاه‌تان را راه بیندازید. بعد در داشبورد و در قسمت محصولات، گزینه تعریف محصول را انتخاب کنید. فرم تعریف محصول باز می‌شود. در این فرم می‌توانید هر کالایی که می‌خواهید را در لیست کالاهای فروشگاه تعریف کنید و تنظیمات مدیریت موجودی را انجام بدهید. با باز کردن این قسمت، فرم زیر را می‌بینید:

 

بانک کالای هایپریک و تعریف محصول در بخش انبارداری آن!

 

 از این لیست، به بانک کالای هایپریک هم دسترسی خواهید داشت. بانک کالا چیست؟ ما در هایپریک، اطلاعات 50 هزار کالا را ثبت کرده‌ایم تا دیگر نیازی نباشد شخصا اطلاعات آن‌ها را وارد کنید. اطلاعات این کالاها هر روز در حال به‌روزرسانی است و دائما کالاهای جدید به بانک کالای ما اضافه خواهد شد.  در  قسمت «جست‌وجو در بانک محصولات هایپریک»، می‌توانید محصول مدنظرتان را با نوشتن نام یا بارکد، پیدا کنید.  در نسخه جدید، امکان تعریف سریع گروه محصول را فراهم کردیم. فقط باید در کادر گروه محصول، نام گروه مدنظرتان را بنویسید و بعد گزینه افزودن را انتخاب کنید.

 

بانک کالای هایپریک

هنگام تعریف محصول،  نام و بارکد آن در فروشگاه را بنویسید. در عکس بالا، کادری برای بارکد فرعی وجود دارد. بارکد فرعی برای زمانی که است که کالای مدنظرتان را با دو مقدار بفروشید. مثلا آب معدنی را هم به‌صورت باکس و هم بطری می‌فروشید. می‌توانید برای باکس، بارکد اصلی را بنویسید. برای بطری نیز یک بارکد فرعی تعریف کنید.

 

در بخش قیمت واحد اصلی، قیمت خرید، قیمت فروش، واحد فرعی و ضریب تبدیل را بنویسید. تخفیف درصدی و تخفیف ثابت را هم می‌توانید مشخص کنید. به این بخش، کنترل موجودی را هم اضافه کردیم. اگر می‌خواهید کنترل موجودی را برای یک محصول مشخص فعال کنید، باید تیک آن را بزنید تا فرم مربوط باز شود. شامل مالیات بودن یا نبودن را هم در همین بخش مشخص خواهید کرد.

 

بخش قیمت واحد اصلی

 

حالا به بخش موجودی می‌رسیم. برای کنترل موجودی، باید تیک آن را فعال کنید. بعد مقدار موجودی را وارد کنید که پیشنهاد می‌‌‌شود موجودی انبار از آن مقدار کمتر نشود. نقطه سفارش، یعنی زمانی که محصول به این میزان رسید، نرم‌افزار به شما هشدار دهد سفارش خرید مجدد برای این کالا را ثبت کنید. مقدار سفارش بهینه نیز به معنای میزان سفارش مناسب فروشگاه شماست.

 

قابلیت‌های بخش انبارداری نرم افزار هایپریک

 

 

زمان انتظار هم، مدتی است که برای رسیدن کالا به دستتان باید صبر کنید. با تعیین مقدارهای حداقل موجودی، نقطه سفارش، مقدار سفارش بهینه و زمان انتظار، پیش از اتمام موجودی هر محصول از آن مطلع می‌شوید و برنامه بهتری برای خرید مجدد می‌چینید. بعد از آن که کار تعریف محصول تمام شد، بسته به موجود بودن یا نبودن آن، می‌توانید گزینه فعال یا غیرفعال بودن محصول را انتخاب کنید. فراموش نکنید که حتما دکمه ذخیره را کلیک کنید.

 

با قابلیت‌های بخش انبارداری نرم افزار هایپریک آشنا شدید؟ در کنار انبارداری، با هایپریک می‌توانید حساب‌وکتاب‌هایتان را هم مدیریت کنید. یعنی فاکتورهای خرید، فروش و هزینه را ثبت کنید، چک‌های پرداختی و دریافتی‌تان را مدیریت کنید، گزارش‌های مالی آخر سال مانند صورت سود و زیان یا ترازنامه را داشته باشید و ده‌ها کار دیگر. درباره هایپریک سوالی دارید؟ با شماره 02143378 تماس بگیرید. پشتیبان‌های هایپریک، پاسخگو شمایند.

برچسب‌ها:
آینده حسابداری مغازه خود را با هایپریک تجربه کنید

آینده را امروز شروع کنید

خرید اشتراک