مجله هایپریک مجله هایپریک

چرا باید از نرم افزار حسابداری برای مغازه استفاده کنیم؟

مقالات چرا باید از نرم افزار حسابداری برای مغازه استفاده کنیم؟
زمان برای مطالعه: 5 دقیقه

فهرست مطالب

چرا باید از نرم افزار حسابداری برای مدیریت مالی مغازه خود استفاده کنیم؟ استفاده از نرم‌افزار حسابداری مغازه یکی از عوامل کلیدی برای افزایش فروش و تضمین موفقیت است. این نرم افزار، قابلیت‌هایی برای سریع‌تر کردن صدور فاکتورها و پیش فاکتورها، انجام امور حسابداری، راحت‎تر کردن مدیریت کالاها و انبار، افزایش رضایت مشتری، فروش بیشتر و… دارد. در ادامۀ مقاله، قرار است به این سوال پاسخ بدهیم که چرا بهتر است برای پیش بردن امور حسابداری فروشگاه، از یک نرم افزار حسابداری فروشگاهی کمک بگیرید. با هایپریک همراه باشید.

 

معجزه‌ای به نام نرم افزار حسابداری برای مغازه!

بهتر است ابتدا بگوییم این نرم افزار حسابداری فروشگاهی چیست که مغازه‌داران شیفته‌اش شده‌اند! می‌دانید که حسابداری، علم ظریفی است و دقت انجام کارها در آن، اهمیت والایی دارد. با وارد کردن یک عدد اشتباه، ممکن است همه حساب‌ها به هم بریزد. با یک نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی، می‌توانید از این اشتباه‎ها دور بمانید.

 

این ابزار با ارائه گزارش‌های دقیق مالی  به مغازه‌دار کمک می‌کند تا بتواند عملکرد و وضعیت فروشگاه را رصد کند و برای آینده، تصمیم‌های آگاهانه‌تری بگیرد. تنها وظیفۀ نرم‌افزارهای حسابداری فروشگاهی، فقط کمک کردن در انجام کارهای مربوط به حسابداری نیست! همانطور که در مقدمه گفتیم این نرم‌افزارها کمکتان می‌کنند تا:

  • کالاها و موجودی مغازه و انبار را راحت‌تر تحت کنترل بگیرید و مدیریت کنید؛
  • مدیریت بخش خرید و فروش را دقیق‌تر پیش ببرید؛
  • هزینۀ‎ها را درست ثبت و گروه‌بندی کنید؛
  • باشگاه مشتریان بسازید و مشتریان راضی‌تری داشته باشید؛
  • تامین‌کنندگان و حساب‌هایشان را مدیریت کنید؛
  • گزارش‎های مختلف دقیق در بازه‌های زمانی دلخواهتان داشته باشید.

این موارد، تنها بخشی از کارهایی است که این نرم‌افزارها در فروشگاهتان انجام می‌دهند. در نهایت باید بگوییم نرم‌افزار حسابداری مغازه، به سهولت در مدیریت امور مختلف فروشگاه کمکتان می‌کند.

 

چرا باید از نرم افزار حسابداری برای مدیریت مغازه استفاده کنیم؟

 

پنج مزیت استفاده از نرم‌افزار حسابداری برای مدیریت مغازه

حالا که می‌دانید نرم افزار حسابداری مغازه یا همان حسابداری فروشگاهی چیست و چه کاربردهایی دارد، وقت آن می‌رسد که به سوال اصلی مقاله پاسخ بدهیم؛ چرا باید از این نرم‌افزارها برای مدیریت مغازه استفاده کنیم؟ پنج مزیت زیر، جواب ما به این سوال‌اند.

 

هماهنگ کردن بخش انبار و حسابداری

فرض کنید مغازه‌تان روزی 100 مشتری دارید. یعنی باید روزانه 100 فاکتور فروش ثبت کنید. حالا فرض کنید هر مشتری هم متوسط، 5 عدد کالا از شما بخرد. پس باید روزانه، خروج 500 کالا را از انبار یا مغازه ثبت کنید تا بتوانید موجودی کالاها را درست مدیریت کنید. به نظرتان انجام این کار، با روش سنتی و دستی، امکان پذیر است؟ قطعا خیر! چطور می‌خواهید کالاهای هر فاکتور را به خاطر بسپارید؟ همزمان با حساب کردن مبلغ فاکتور مشتری هم نمی‌توانید خروج کالاها از انبار را ثبت کنید، مشتری معطل می‌شود و ناراضی!

این نرم افزارها بخش خرید و فروش و انبار (موجودی مغازه) را با هم هماهنگ می‌کند. با هر فاکتور خرید یا فروشی که ثبت کنید، میزان آن خودکار به انبار اضافه یا از آن کم می‌شود. یعنی همیشه اطلاعات انبار به‌روز باقی می‌ماند و لازم نیست خودتان، حوالۀ ورود یا خروج را ثبت کنید.

 

کاهش خطاها

روش‌های دستی، همیشه مستعد خطایند. احتمال زیاد شما هم موافقید که ماشین‌ها و نرم‌افزارها، کارها را دقیق‌تر و بدون خطا انجام می‌دهند. دنیای حسابداری هم، دنیای خطاخیزی است. یعنی هر لحظه، ممکن است در وارد کردن عدد یا محاسبه کردن هزینۀ نهایی یک فاکتور، اشتباه پیش بیاید. استفاده از نرم‌افزار حسابداری برای مدیریت مغازه، کاهش خطاها در محاسبات و ثبت اطلاعات فاکتورها را به همراه دارد.

 

گزارش‌دهی دقیق

صاحبان کسب‌وکار، به خاطر دو دلیل، نیاز به گزارش‎های دقیق دارند. اول آنکه برای محاسبۀ مالیات، سود و زیان و موارد این چنینی، باید گزارش‎های مختلفی مانند دفتر روزنامه را داشته باشند. دوم برای بررسی کردن عملکرد کسب‌وکار، داشتن دید آگاهانه‎تر نسبت به آن و گرفتن تصمیم‌های بهتر، به گزارش‌های دقیق نیاز دارند.

نرم افزارهای حسابداری فروشگاهی، با استفاده از اطلاعاتی که در آن ثبت می‌کنید، گزارش‎های دقیق را در بازۀ زمانی دلخواهتان آماده می‌کنند. گزارش‌هایی مانند صورت سود و زیان، پرفروش‎ترین کالا، پرخرید‌ترین کالا، حساب اشخاص، چک‌های دریافتنی و پرداختنی، موجودی‌های انبار و… .

 

وصل شدن به ابزارهای دیگر

اگر یک نرم‌افزار حسابداری مغازه کاربردی و مناسب انتخاب کنید، می‌توانید آن را به ابزارهای مختلف لازم در فروشگاه هم وصل کنید تا کارها سریع‌تر از همیشه انجام شوند. ابزارهایی مانند کارت‌خوان، بارکدخوان، ترازو، صندوق فروشگاهی، فیش‌پرینتر، لیبل پرینتر و… .

 

کاهش هزینه ها

بله! با انتخاب یک روش مناسب برای مدیریت مغازه، هزینه‌ها هم کمتر می‌شوند. با وجود این نرم‌افزارها دیگر نیازی به استخدام یا کمک گرفتن از حسابداری نیست. قبلا هم گفتیم که وجود این ابزار، به کاهش خطاها کمک می‌کند. کاهش خطا هم منجر به کم شدن هزینه‌ها، افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌های ناشی از خطاهای انسانی می‌شود.

 

برنامۀ حسابداری مغازه هایپریک را می‌شناسید؟

برنامه حسابداری مغازه هایپریک، جزء بهترین نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی است که به کسب‌وکارهاکمک می‌کند تا راحت‎تر امور مالی خود را مدیریت کنند. هایپریک کمکتان می‌کند امور مختلف فروشگاه مانند انبارداری، حسابداری، مدیریت خرید و فروش، ثبت هزینه، مدیریت مشتریان و تامین‌کنندگان و… را سریع‌تر، راحت‌تر و با دقت بیشتری پیش ببرید. با استفاده از برنامۀ حسابداری مغازه، دیگر به حسابدار نیازی نخواهید داشت. بدون نیاز به دانش حسابداری، حساب‌وکتاب مغازه را مدیریت کنید.

هایپریک، تحت وب و آنلاین است. بنابراین نیازی نیست آن را دانلود یا نصب کنید. برای استفاده از آن، فقط باید وارد سایت هایپریک شوید، ثبت نام کنید و اشتراک بخرید. بعد از خرید اشتراک، فروشگاهتان را راه بیندازید و مدیریت صفر تا صد آن را به دستان پرتوان هایپریک بسپارید.

 

مزیّت‌ها و کاربردهای نرم‌افزار حسابداری برای مغازه را خواندید. حالا می‌دانید چرا باید از نرم افزار حسابداری برای مدیریت مالی مغازه استفاده کنید؟ این نرم‌افزارها امکان مدیریت فروشگاه را راحت‌تر و نیازتان به اسخدام یک حسابدار برطرف می‌کنند. با امکانات و قابلیت‌های متنوعی که این نرم‌افزار در اختیار کسب‌وکارها قرار می‌دهد، عملکرد فروشگاه بهتر می‌شود و می‌توانید تصمیم‌های سودبخش‌تری بگیرید.

آینده حسابداری مغازه خود را با هایپریک تجربه کنید

آینده را امروز شروع کنید

خرید اشتراک