مجله هایپریک مجله هایپریک

کاربرد هوش مصنوعی در حسابداری

مقالات کاربرد هوش مصنوعی در حسابداری
زمان برای مطالعه: 8 دقیقه

فهرست مطالب

هوش مصنوعی! عبارتی که این روزها، زیاد به گوشتان می‌خورد. با پیشرفت تکنولوژی در دنیای امروز، هوش مصنوعی در هر موضوعی که فکر کنید دخیل است. حسابداری هم از این داستان مستثنا نیست. کاربرد هوش مصنوعی در حسابداری فراتر از آن چیزی است که تصور می‌کنید. هوش مصنوعی در حسابداری با کم کردن خطاها و اشتباهات، ساده‌سازی فرآیندها، حسابرسی پیشرفته و …، کمکتان می‌کند تا امور مالی فروشگاه‌ها را راحت‌تر و سریع‌تر مدیریت کنید. در ادامه این مقاله، درباره این ابزار جدید و کارآیی آن در دنیای مدیریت فروشگاه و مغازه، بیشتر صحبت خواهیم کرد.

 

هوش مصنوعی در حسابداری به چه معناست؟

زمانی که می‌گوییم از هوش مصنوعی در حسابداری استفاده کنید، منظورمان استفاده از این فناوری برای خودکارسازی و بهبود فرآیندهای مختلف مالی است. یعنی از آن برای انجام وظایفی مانند گزارش‌گیری مالی، حسابرسی و انطباق، کشف خطاها و تجزیه و تحلیل داده‌ها استفاده کنید. در واقع هوش مصنوعی به شما کمک می‌کند تا بتوانید راحت‌تر از همیشه، امور مالی مغازه یا فروشگاهتان را تحت نظر بگیرید.

 

4 تاثیر مثبت هوش مصنوعی در حسابداری فروشگاه‌ها

به نظرتان چگونه هوش مصنوعی در عملکرد حسابداری مغازه و فروشگاه موثر عمل می‌کند؟ حالا که می‌دانید منظور از هوش مصنوعی در حسابداری چیست، بیایید سری به تاثیر آن در مدیریت امور مالی فروشگاهی بزنیم. در ادامه مطلب، 4 تاثیر مثبت این ابزار را در مدیریت امور مالی و حسابداری فروشگاه باهم بررسی کنیم.

 

کم کردن خطاها

اگر دنبال کم کردن خطاها در گزارش‌های مالی و حسابداری کسب‌وکارید، هوش مصنوعی می‌تواند در انجام این کار کمک بزرگی باشد. با کم کردن خطاهای انسانی می‌توانید گزارش‌های دقیق‌تری بگیرید تا براساس آن‌ها، برنامه‌های سودبخش‌تری بریزید و برای آینده، تصمیم‌های بهتری بگیرید. هوش مصنوعی می‌تواند در مدت زمان کمتر، داده‌های مختلف را پردازش و نتیجه‌گیری کند. حتی اگر داده‌های زیادی به این ابزار بدهید، با کمترین خطا نتایج را به شما نشان می‌دهد. یعنی زیادی داده‌ها، موجب احتمال وجود خطای بیشتر نمی‌شود.

 

تجزیه و تحلیل باکیفیت‌تر و دقیق‌تر

یکی از اصلی‌ترین کاربردهای هوش مصنوعی، تجزیه و تحلیل داده‌ها و ارائه گزارش‌های مرتبط با آن‌هاست. به احتمال زیاد می‌دانید که تحلیل درست داده‌ها، در تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی تا چه اندازه مهم و حیاتی است. پس اگر بتوانید بدون خطا، داده‌های مالی را تجزیه و تحلیل کنید و نتایج درستی از آن بگیرید، تقریبا نیمی از راه برنامه‌ریزی را پیش رفته‌اید. از طرف دیگر، تجزیه و تحلیل صورت‌های مالی مستعد خطاست. پس برای گرفتن نتیجه بهتر، به هوش مصنوعی و توانایی‌هایش اعتماد کنید و تجزیه و تحلیل داده‌ها را به او بسپارید. در عین تحلیل داده‌ها، هوش مصنوعی می‌تواند خطاها را نیز پیدا کند.

 

صرفه جویی در هزینه

استخدام کردن یک حسابدار برای انجام امور مالی یا برون‌سپاری کردن آن به یک شرکت خاص، هزینه‌بر است. در صورتی که به کار گرفتن هوش‌مصنوعی در فرآیندهای حسابداری و مالی هزینه بسیار کمتری دارد. حتی بعضی از ابزارهای هوش مصنوعی، رایگان‌اند. به همین خاطر است که می‌گوییم برای مدیریت مالی یک فروشگاه، هوش مصنوعی گزینه بهتری است و کمکتان می‌کند تا در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید. با خودکار کردن کارهای روتین و جایگزین کردن هوش مصنوعی به جای روش‌های سنتی، هزینه نیروی کار را کاهش می‌دهید. این روش، کارایی عملیاتی کلی را نیز بهبود می‌بخشد.

سیستم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی از روش‌های دیگر نیز به صرفه‌جویی در هزینه‌ها کمک می‌کنند. آن‌ها می‌توانند فرآیندهای مالی را بهینه کنند، فرصت‌های صرفه‌جویی در هزینه را شناسایی کنند و توصیه‌هایی برای تخصیص منابع ارائه بدهند. با این کمک‌ها، می‌توانید تصمیم‌های آگاهانه‌تری بگیرید و کارایی مالی را افزایش دهید. در نتیجه، هزینه‌ها را به حداقل و سودآوری کسب‌و‌کار خود را به حداکثر می‌رسانید.

 

افزایش کارآیی و دقت

سیستم‌های حسابداری مبتنی بر هوش مصنوعی، قادر به خودکارسازی کارهای تکراری مانند ورود داده‌ها، پردازش صورت‌حساب و تطبیق‌اند. این خودکارسازی، باعث صرفه‌جویی در زمان ارزشمندتان می‌شود تا بتوانید برای کارهای دیگر وقت صرف کنید. هوش مصنوعی همیشه در حال بهبود است. این ابزار از الگوریتم‌های یادگیری ماشینی استفاده می‌کند و به‌همین خاطر، به‌طور پیوسته در حال یادگیری است. با کمک این الگورتیم، دقت آن را در طول زمان بهتر می‌شود و از گزارش‌های مالی مطمئن‌تری را در اختیارتان قرار می‌دهد.

در واقع هوش مصنوعی به عنوان یک مدیر مالی، با داده‌ها و اطلاعات دقیق، به شما کمک می‌کند تا گزارش‌های مالی درستی داشته باشید و بر پایه آن‌ها برنامه‌ریزی کنید. برای پاسخ به سؤالات مربوط به پیامدهای مالی هر تصمیمی که می‌گیرید و شناخت مزایا و خطرات استراتژیک آن می‌توانید روی کمک آن حساب باز کنید.

 

همچنین بخوانید:

 

آیا هوش مصنوعی باعث بیکار شدن حسابدارها خواهد شد؟

جواب این سوال مشخص است؛ خیر. هوش مصنوعی هنوز آنقدری قوی نشده است که بتواند مانند یک انسان عمل کند و جای او را در محیط‌های کاری بگیرید. هوش مصنوعی در واقع یک دستیار کمکی برای حسابداران و صاحبان کسب‌وکار است. این ابزار با انجام کارهای روتین و تکراری به جای حسابداران، به آن‌ها اجازه می‌دهد تا وقت خود را صرف انجام کارهای مهم‌تری بکنند. مثلا وقت بیشتری برای بهتر کردن مهارت‌های مشاوره‌های مالی یا تحلیل داده‌ها داشه باشند. در واقع هوش مصنوعی به ما کمک می‌کند تا از کارهای روتین فارغ شویم و به تقویت دیگر مهارت‌ها و انجام کارهای مهم‌تر بپردازیم. پس اگر نگران جایگزین شدن هوش مصنوعی به جای انسان‌هایید، باید بگوییم جای نگرانی نیست.

 

معرفی چند ابزار هوش مصنوعی برای حسابداری فروشگاه

 

معرفی چند ابزار هوش مصنوعی برای حسابداری فروشگاه

هنگام صحبت کردن درباره کاربرد هوش مصنوعی در حسابداری، سخت‌ترین معرفی انواع کاربردی و مناسب آن است. در ادامه این مطلب، 4 ابزار هوش مصنوعی برای حسابداری را معرفی می‌کنیم.

 

با استفاده از این لیست، هر ابزار را بر اساس بهترین ویژگی‌ها، محدودیت‌ها و قیمت‌ ارزیابی کنید تا انتخاب درستی داشته باشید.

 

ClickUp

ClickUp Accounting اولین ابزار هوش مصنوعی است که می‌خواهیم معرفی‌اش کنیم. برای ساده‌سازی فرآیندهای مالی طراحی‌اش کرده‌اند. با کمک آن حساب‌ها را مدیریت و گزارش‌های ریزبینانه را آماده کنید و به اشتراک بگذارید. ClickUp AI به‌عنوان دستیار شخصی شما عمل می‌کند تا بتوانید روی استراتژی و هدف‎های بزرگ‌تر تمرکز کنید.

Bill

Bill یک ابزار هوش مصنوعی ابری است. این برای شرکت‌های حسابداری و مشاغلی طراحی کرده‌اند که می‌خواهند فرآیند صدور صورت‌حساب دریافتی و پرداختی را ساده‌تر کنند. اگر از این ابزار استفاده کنید، به Divvy From Bill نیز دسترسی خواهید داشت. ابزار دوم، برای مدیریت خودکار اعتبار و هزینه است که برای استفاده از آن، نیاز نیست هزینه‌ای بپردازید. برای کنترل بودجه نیز می‌توانید روی کمک این ابزار حساب کنید.

Zeni

ابزار سوم، Zeni نام دارد. از هوش مصنوعی برای خودکارسازی فرآیندهای حسابداری، هزینه و بودجه استفاده می‌کند تا فرآیند مالی برای فروشگاه را راحت‌تر کند. همینطور، تجزیه و تحلیل داده‌های مالی به صورت گزارش در اختیار صاحبان کسب‌وکار قرار می‌دهد تا بتوانند تصمیم‌های بهتر و دقیق‌تری بگیرند. از Zeni برای خودکارسازی ثبت فاکتورهای های روزانه و سریع‌تر کردن این فرآیند زمان‌بر استفاده کنید.

QuickBooks

این نرم افزار حسابداری در فضای ابری کار می‌کند. برای خودکار سازی حسابداری، ثبت صورت‌حساب‌ها، امور مالیاتی و … به کارتان می‌آید. اگر قصد فروختن کالاها و خدماتتان را در بازارهای بین‌المللی دارید، این ابزار انتخاب مناسبی است. زیرا به برنامه‌ها و درگاه‌هایی مانندShopify ،PayPal و Square متصل می‌شود و داده‌های آن‌ها را نیز مدیریت می‌کند. با کمک آن می‌تونید امور مالی را بهتر و دقیق‌تر مدیریت کنید.

 

حسابداری منظم با هایپریک

 

هایپریک، نرم افزار هوشمند برای حسابداری فروشگاه شما

مقاله کاربرد هوش مصنوعی در حسابداری را خواندید. باید بگوییم هنوز هیچ هوش مصنوعی طراحی نشده است که بتواند صفر تا صد امور مالی فروشگاهتان را انجام بدهد. اگر از هوش مصنوعی برای حسابداری کمک می‌گیرید، همچنان باید بعضی از کارها مانند انبارداری را خودتان انجام بدهید. در حالی که نرم‌افزار هوشمند هایپریک، صفر تا صد مدیریت مالی فروشگاهتان را بر عهده می‌گیرد. از صندوق فروشگاه تا مدیریت هزینه، چک، خرید و انبار را می‌توانید به هایپریک بسپارید. این نرم‌افزار، بخش‌های مختلف فروشگاه را به صورت یکپارچه و هماهنگ مدیریت می‌کند.

با کاربرد هوش مصنوعی در حسابداری و امور مالی فروشگاه آشنا شدید. درباره تاثیر موثر هوش مصنوعی در مدیریت امور مالی فروشگاه صحبت کردیم. همانطور که در بخش قبلی به آن اشاره کردیم، هوش مصنوعی هنوز به قدری پیشرفت نکرده است که بتواند صفر تا صد امور مالی فروشگاهتان را به عهده بگیرد. می‌توانید انجام بخشی از کارها را به آن بسپارید؛ اما همچنان باید بسیاری از کارها را خودتان انجام بدهید. در حالی که نرم افزار حسابداری فروشگاهی هایپریک، تمام بخش‌های مالی فروشگاهتان را پوشش می‌دهد.

 

اگر درباره هایپریک سوالی دارید، با شماره 02143378 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

1. کدام ابزار هوش مصنوعی برای حسابداری است؟

می‌توانید از سه ابزار هوش مصنوعی clickup، Bill، Zeni کمک بگیرید.

 

 

آینده حسابداری مغازه خود را با هایپریک تجربه کنید

آینده را امروز شروع کنید

خرید اشتراک