مجله هایپریک مجله هایپریک

نرم افزار فاکتور فروش اندروید

مقالات نرم افزار فاکتور فروش اندروید
زمان برای مطالعه: 6 دقیقه

فهرست مطالب

وقتی نوبت به تراکنش‌های مالی و فرآیند فروشتان می‌رسد، ثبت کردن دقیق فاکتورهای فروش حیاتی است! فاکتورهای فروش جزء مهمی از فرآیند رهگیری و بررسی فروش و سود و زیان فروشگاه‌اند. راهی مفید برای ردیابی آنچه به مشتریان فروخته‌اید، شناخت بیشترین کالای فروخته شده، کالاهای سودآور و … . مطلبی که می‌خوانید، یک راهنمای خرید نرم افزار فاکتور فروش اندروید است. در این راهنما، ما به سوال‌های مهم شما پاسخ خواهیم داد. سوال‌هایی مانند فاکتور فروش چیست؟ چرا به آن نیاز دارم؟ و بهترین نرم افزار فاکتور فروش اندروید را از کجا بخرم؟ در ادامه مطلب با هایپریک همراه باشید.

 

فاکتور فروش چیست؟

فاکتور فروش یک سند حسابداری است که برای خریدار و فروشنده صادر می‌شود. در این فاکتور خدمات یا کالای ارائه شده، تعداد یا میزان آن‌ها، هزینه خرید کالا یا خدمات، تاریخ، ساعت، نحوه پرداخت، میزان تخفیف و حتی مالیات ثبت می‌شود. فروشندگان و صاحبان کسب‌وکار، از این فاکتورها برای بررسی حساب‌وکتاب فروشگاه استفاده می‌کنند.

 

چه چیزهایی باید در فاکتور فروش باشد؟

اصولا فروشگاه‌ها و کسب‌وکارهای مختلف، اطلاعات زیادی را در فاکتورشان ثبت می‌کنند. شما هر اطلاعاتی را می‌توانید در فاکتور فروشتان بیاورید که به آن نیاز دارید. با این حال، در تمام فاکتورهای فروش در کنار مبلغ و اقلام خریداری شده، بهتر است اطلاعات زیر آورده شود:

 

اطلاعات تماس

این مورد برای فاکتور فروشی است که می‌خواهید به مشتری بدهید. اطلاعات تماس فروشنده یا فروشگاه، باید در فاکتور فروش آورده شود. اگر از نرم افزار فاکتور فروش اندروید استفاده می‌کنید، این گزینه را در قسمت تنظیمات فاکتور فروش فعال کنید. با فعال کردن این قسمت، اطلاعات فروشگاه و لوگو آن روی فاکتور چاپ می‌شود. با این روش مشتری‎ها همیشه یک راه ارتباطی با شما دارند. آدرس فروشگاه را هم اضافه کنید تا مشتری برای مراجعه بعدی، راحت پیدایتان کند. می‌توانید نام و تلفن مشتری را نیز در فاکتور رسمی فروش مخصوص خودتان ثبت کنید. با این روش، او را از اخبار فروشگاه مانند رسیدن اجناس جدید یا تخفیف‌ها، باخبر می‌کنید.

شماره فاکتور و تاریخ

اضافه کردن یک شماره شناسایی در فاکتور، کمکتان می‌کند تا هنگام حسابرسی، فاکتورهای فروش را راحت‌تر بررسی کنید. تاریخ صدور نیز به شناسایی و یادآوری شرایط فروشگاه هنگام پرداخت کمک می‌کند. به عنوان مثال می‌خواهید بدانید چرا یکسری از فاکتورها، 50 درصد تخفیف خورده‌اند. بعد با بررسی کردن تاریخ، متوجه می‌شوید که در تاریخ این فاکتورها، جشنواره تخفیف داشته‌اید یا اتفاق دیگری افتاده است.

 

نحوه پرداخت

یک نرم افزار فاکتور فروش معتبر، به شما اجازه می‌دهد تا هنگام ثبت فاکتور فروش، نحوه پرداخت را نیز انتخاب کنید. این موضوع برای مدیریت نقدینگی فروشگاه، حیاتی است. بعضی از نرم افزارهای پیشرفته‌تر به شما اجازه می‌دهند تا هنگام ثبت خرید، از روش ترکیبی برای پرداخت هزینه  استفاده کنید. مثلا بخشی از هزینه را به صورت نقدی و بخش دیگر را به صورت چکی از مشتری بگیرید. در فاکتور فروش نیز این موضوع ثبت می‌شود تا بدانید حساب‌وکتاب‌ها به چه صورت است. این نرم‌افزارها پرداخت با چک، کارتخوان و نقدی را پشتیبانی می‌کنند.

 

همچنین بخوانید:

چگونه نرم افزار حسابداری مناسب کسب و کار خود را انتخاب کنیم؟

 

4 کاربرد نرم افزار هایپریک برای صدور فاکتور اندروید (برنامه فاکتور زدن)

به نظر شما چرا باید از یک نرم افزار حسابداری فروشگاهی برای فاکتور زدن استفاده کرد؟ این نرم‌افزارها با قابلیت فاکتور زدن هنگام فروش و خرید، به شما کمک می‌کنند تا:

 

حساب‌ و کتاب منظمی داشته باشید

ثبت کردن فاکتور فروش به صورت منظم و دقیق، برای داشتن حساب‌وکتاب سازمان‌یافته و حسابرسی آخر سال یا حتی ماه، لازم است. متاسفانه استفاده از روش‌های سنتی برای ثبت فاکتور فروش نیز مستعد خطاست و ممکن است تمام حساب‌وکتاب‌ها را به هم بریزد. باید از نرم افزار حسابداری فروشگاهی یا همان نرم افزار فاکتور، برای زدن فاکتورها به صورت خودکار استفاده کنید تا از خطاهای احتمالی دور بمانید.

 

از موجودی انبار آگاه باشید

نرم‌ افزار فاکتور فروش اصولا بخش انبارداری نیز دارد. بخش انبارداری با قسمت صندوق فروشگاهی هماهنگ است. یعنی با ثبت هر فاکتور فروش، میزان آن از انبار کاسته می‌شود. با این روش، می‌دانید که از هر کالا چه مقدار موجود دارید و چه زمانی دوباره باید برای خرید آن اقدام کنید. این اطلاعات به شما اجازه می‌دهند تا برای خرید کالاهای مختلف، بهتر برنامه بریزید. همچنین با کمک آن، می‌توانید جشنواره‌های تخفیفی را در زمان مناسب‌تری برگزار کنید.

 

دقیق تجزیه و تحلیل کنید

اگر فاکتور فروش دقیق و منظمی داشته باشید، یعنی می‌دانید که کدام کالاها بیشتر فروش رفته و کدام کمتر. با کدام کالا سود بیشتری کسب کرده‌اید و کدام‌یک به شما ضرر زده‌اند. به این می‌گویند تجزیه و تحلیل دقیق، با استفاده از فاکتور فروش و خرید. تجزیه و تحلیل کردن میزان فروش و سود، با وجود صورت‌حساب‌های منظم و بدون اشتباه، بسیار آسان‌تر است.

 

پیش‌بینی کنید و برنامه بریزید

با سازمان‌دهی فاکتورها، می‌توانید جریان نقدی آینده را پیش‌بینی و بودجه دقیق‌تری را برای خرید کالای جدید و هزینه‌ها مشخص کنید. پیش‌بینی دقیق‌تر و برنامه‌ای سودبخش، فقط با ثبت کردن فاکتورهای خرید و فروش، به کمک نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی یا همان نرم افزار فاکتور فروش.

 

4 کاربرد نرم افزار هایپریک برای صدور فاکتور اندروید (برنامه فاکتور زدن)

 

بهترین نرم افزار فاکتور فروش اندروید

بعد از آشنایی با نرم افزار فاکتور فروش، آشنایی با بخش‌های مختلف فاکتور و در آخر کاربردها و مزیت‌های فاکتور فروش، به معرفی بهترین نرم افزار فاکتور فروش اندروید می‌رسیم. اسم این نرم‌افزار هایپریک است. هایپریک، در واقع یک نرم افزار حسابداری فروشگاهی است که با کمک آن می‌توانید در کنار ثبت فاکتور فروش و خرید، انبارداری، حسابداری، مدیریت هزینه‌ها و … را نیز انجام بدهید.

 

دانلود رایگان نرم افزار صدور فاکتور فروش برای اندروید

هایپریک نیازی به دانلود و نصب کردن ندارد. فقط وارد سایت هایپریک شوید و روی گزینه ثبت نام کلیک کنید. بعد از انتخاب اشتراک مدنظرتان و ثبت نام، می‌توانید از هایپریک برای مدیریت صفر تا صد فروشگاه استفاده کنید. یک اشتراک 15 روزه رایگان نیز درنظر گرفته‌ایم. از این 15 روز برای بررسی ویژگی‌ها و کاربردهای هایپریک استفاده کنید.

حالا می‌دانید نرم‌افزار فاکتور فروش برای اندروید به چه کاری می‎‌آید؟ با این نرم‌افزار زندگی مالی فروشگاه‌تان تغییر و پیشرفت بزرگی می‌کند. با آن، فاکتورهای خرید و فروش را به صورت خودکار ثبت کنید تا کارها سریع‌تر و با دقت بیشتری پیش‌ بروند.

 

دنبال بهترین نرم افزار حسابداری فروشگاهی برای اندروید (جهت مدیریت فاکتورهایتان) می‌گردید؟ همین حالا با هایپریک، رایگان شروع کنید. شماره تماس با پشتیبانی 02143378 

سوالات متداول

1. فاکتور فروش چیست؟

یک سند حسابداری است که برای خریدار و فروشنده صادر می‌شود. در این فاکتور خدمات یا کالای ارائه شده، تعداد یا میزان آن‌ها، هزینه خرید کالا یا خدمات، تاریخ، ساعت، نحوه پرداخت، میزان تخفیف و حتی مالیات ثبت می‌شود. فروشندگان و صاحبان کسب‌وکار، از این فاکتورها برای بررسی حساب‌وکتاب فروشگاه استفاده می‌کنند.

2. چه چیزهایی باید در فاکتور فروش باشد؟

اطلاعات تماس، شماره فاکتور و تاریخ و نحوه پرداخت را باید در فاکتور فروش بنویسید.

3. فاکتور فروش رسمی چیست؟

شماره سریال(شماره فاکتور)، اطلاعات خریدار و فروشنده، تخفیفات، مالیات و عوارض و امضاء و مهر را باید در فاکتور فروش بنویسید تا بتوان آن را فاکتور رسمی نامید.

آینده حسابداری مغازه خود را با هایپریک تجربه کنید

آینده را امروز شروع کنید

خرید اشتراک