مجله هایپریک مجله هایپریک

چگونه نرم افزار حسابداری مناسب کسب و کار خود را انتخاب کنیم؟

مقالات چگونه نرم افزار حسابداری مناسب کسب و کار خود را انتخاب کنیم؟
زمان برای مطالعه: 8 دقیقه

فهرست مطالب

امور مالی بخش پیچیده‌ای از مدیریت یک کسب‌وکار است. برای مدیریت کردن این بخش پیچیده و مستعد خطا، بهتر است از تکنولوژی کمک بگیرید و سراغ نرم افزار حسابداری فروشگاهی بروید. با نظارت کردن روی سرمایه و مدیریت دخل‌وخرج مغازه، راحت‌تر می‌توانید برای مغازه یا فروشگاهتان تصمیم بگیرید. نرم افزار حسابداری فروشگاهی به شما کمک می‌کند تا فاکتورهای مختلف ثبت کنید، ورود و خروج سرمایه و هزینه‌ها را تحت نظر بگیرید و با کمک گزارش‌های مختلف، وضعیت مالی فروشگاهتان را تجزیه و تحلیل کنید. حالا با توجه به مواردی که گفتیم، چگونه نرم افزار حسابداری مناسب کسب و کار خود را انتخاب کنیم؟ پیدا کردن نرم افزار حسابداری فروشگاهی مناسب برای یک کسب‌وکار، کار چندان پیچیده‌ای نیست. کافیست به چند نکته توجه کنید.

 

در ادامه این مطلب، به این نکات اشاره می‌کنیم تا بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید.

 

8 نکته برای انتخاب نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی مناسب و کاربردی

برای پاسخ دادن به سوال چگونه نرم افزار حسابداری مناسب کسب و کار خود را انتخاب کنیم؟ باید هشت نکته زیر را با دقت بخوانید. رعایت کردن این نکات کمکتان می‌کند تا بهتر تصمیم بگیرید و در آخر نرم‌افزاری را انتخاب کنید که پاسخگو نیازهای شما باشد. به نظر شما، یک نرم افزار حسابداری فروشگاهی باید چه خصوصیاتی داشته باشد؟

 

مهارت‌های حسابداری‌تان را در نظر بگیرید

اگر صاحب یک کسب‌وکار کوچک یا مغازه‌اید، به احتمال زیاد چندان در علم حسابداری ماهر نیستید. پس بهتر است نرم افزاری را انتخاب کنید که در عین داشتن تمام امکانات لازم برای مدیریت امور مالی فروشگاه یا مغازه، برای کار کردن با آن نیازی به دانش حسابداری نداشته باشید. موردی را انتخاب کنید که با نیازها و توانایی‌های شما تطابق داشته باشد. برای آنکه بتوانید بیشترین بهره را از نرم‌افزاری ببرید که انتخاب کرده‌اید، سراغ نوعی بروید که پشتیبانی آموزش دارد. یعنی به شما یاد می‌دهند چطور از امکانات مختلف آن استفاده کنید.

 

تحت وب بودن را در اولویت قرار بدهید

سراغ انتخاب نوعی بروید که خدمات را در فضای ابری اینترنت ارائه می‌کند. با کمک این ویژگی، فقط کافیست برای کار کردن با آن، به اینترنت وصل شوید. اگر نرم‌افزاری را انتخاب کنید که تحت وب است، می‌توانید با تبلت، لپ‌تاپ، موبایل و کامپیوتر شخصی، در هر زمان و مکانی با آن کار کنید که دوست دارید. وجود این دسترسی آسان به نرم افزار حسابداری فروشگاهتان، این اجازه را به شما می‌دهد که به صورت مداوم، حساب‌هایتان را به‌روز نگه دارید.

از طرف دیگر، نیازی نیست نگران خرید کامپیوتر یا ابزار خاصی باشید. همانطور که گفتیم، نرم‌افزارهای تحت وب از هر نوع دستگاه و سیستم عاملی پشتیبانی می‌کنند. در کنار تمام این‌ها، لازم نیست نرم‌افزارهای تحت وب را دانلود و نصب کنید. می‌توانید با همان مرورگر گوشی یا لپ‌تاپ، وارد فضای نرم‌ افزار حسابداری فروشگاهی شوید.

 

بودجه را در نظر بگیرید

اگر کمی بگردید، مطمئنا یک نرم افزار حسابداری فروشگاهی مناسب برای تمام بودجه‌ها پیدا خواهید کرد. برای آنکه بتوانید نوع مناسب با بودجه‌تان را بخرید، لیستی از نیازهایتان را یادداشت کنید. سقف بودجه را نیز قبل از شروع تحقیق، بنویسید. بعد درباره نرم‌افزارهای مختلف تحقیق کنید تا بتوانید نوع کاربردی و مناسب بودجه‌تان را انتخاب کنید. اگر درباره نرم‌افزارها سوالی دارید، با بخش پشتیبانی آن تماس بگیرید و تمام سوال‌های خود را بپرسید. بعضی از این نرم‌افزارها، نسخه‌های دموی رایگان برای مدت زمان مشخصی دارند. از این نسخه‌ها استفاده کنید تا با تمام امکانات نرم‌افزاری آشنا شوید که انتخاب کرده‌اید. با این روش مطمئن می‌شوید که انتخاب درستی کرده‌اید یا خیر.

 

به چه ویژگی‌هایی نیاز دارید؟

در بخش قبلی درباره نوشتن لیستی از نیازها صحبت کردیم. به نظر شما یک نرم افزار حسابداری فروشگاهی مناسب، باید کدام نیاز شما را پاسخ بدهد؟ از خودتان بپرسید که برای مدیریت بهتر حساب‌وکتاب فروشگاه یا مغازه، به چه ویژگی‌هایی نیاز دارید. مثلا شما به بخش صندوق فروشگاهی، انبارداری و حسابداری نیاز دارید. یا با خود می‌گویید نرم‌افزاری که انتخاب می‌کنم باید به دستگاه‌های مختلف مانند کارت‌خوان یا بارکدخوان و ترازو وصل شود. نیاز دارید که در بازه زمانی مشخص، گزارش‌های مختلفی را داشته باشید. گزارش‌هایی مانند میزان فروش، میزان خرید، مالیات یا حتی سود و زیان! به تمام جنبه‌های مدیریت مالی فروشگاهتان فکر کنید و لیستی از نیازها را با دقت بنویسید. در این لیست، امنیت اطلاعات مالی و هماهنگی نرم‌افزار با حساب بانکی‌تان را فراموش نکنید.

 

آیا استفاده از برنامه آسان است؟

نگاهی به فضای فروشگاهتان بیندازید. تنها کسی در این فروشگاه کار می‌کند شمایید یا کارمندان دیگری هم دارید؟ در هر دو صورت، باید نوعی را انتخاب کنید که همه افراد بتوانند به‌راحتی و بدون دردسر با آن کار کنند. مطمئن شوید نرم افزاری که انتخاب کرده‌اید برای همه افراد فروشگاه قابل درک است. یعنی همه می‌توانند با یک ‌بار آموزش، به‌راحتی با بخش‌های مختلف آن کار کنند. خودتان نیز بتوانید بدون مشکل، تمام بخش‌ها را مدیریت کنید و تحت نظر بگیرید.

 

همچنین بدانید:

7 عامل موثر در انتخاب نرم افزار مدیریت کسب و کار

 

پشتیبانی پس از فروش چه شد!

مهم نیست چه نرم‌افزاری می‌خرید، باید حتما داشتن پشتیبانی پس از فروش را بررسی کنید. هنگام انتخاب یک برنامه نرم افزار حسابداری فروشگاهی، خدمات پس از فروش را نادیده نگیرید. شما باید بتوانید هر سوال و مشکلی را با پشتیبان مطرح کنید که دارید. بنابراین، سراغ خرید نرم‌افزاری بروید که پشتیبانی 7 روزه یا حتی 24 ساعته دارد.

حتی اگر مدل درستی انتخاب کرده باشید، باز هم به خدمات پس از فروش نیاز خواهید داشت. اغلب برنامه‌هایی که قیمت کمتری دارند، پشتیبانی ندارند یا پشتیبانی‌شان ضعیف است. بنابراین بهتر است هنگام بودجه‌بندی، به این نکته نیز توجه کنید. یک راه ساده برای بررسی کیفیت پشتیبانی یک برنامه نرم افزار حسابداری، آزمودن سرعت پاسخگویی پشتیبانی قبل از خرید است. یک پیام ارسال کنید یا با خط پشتیبانی تماس بگیرید و ببینید چقدر طول می کشد تا پاسختان را بدهند. بر اساس زمان پاسخ و کیفیت بازخورد، درک بهتری از عملیات پشتیبانی شرکت خواهید داشت.

 

بازیابی و امنیت اطلاعات

هنگام انتخاب برنامه نرم افزار حسابداری فروشگاهی، امنیت داده‌ها و اطلاعات را در اولویت قرار بدهید. از پشتیبان بپرسید که شرکت چگونه اطلاعات را ذخیره و محافظت می‌کند؟ اگر بر اثر یک اتفاق، اطلاعات شما از بین بروند، چطور می‌توانید بازهم به آن‌ها دسترسی پیدا کنید؟ آیا اطلاعات مالی‌تان در اختیار شخص یا سازمان خاصی قرار می‌گیرد؟ آیا نرم‌افزار قابلیت محدود کردن دسترسی اشخاص و کاربران را دارد؟ همه چیز را بررسی کنید تا از اتفاقات ناگوار، دور بمانید.

 

رشد و پیشرفت مهم است

قرار است با گذشت زمان کسب‌وکارتان رشد کند و به سوی پیشرفت قدم بردارید؟ پس نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی را پیدا کنید که برای رسیدن به این هدف، کمکتان کند. در عین حال، حتی زمانی که رشد کرده‌اید و به یک کسب‌وکار بزرگ تبدیل شده‌اید نیز بتواند نیازهای مختلفتان را برطرف کند. نرم افزاری که گزارش‌های مالی دقیق و بدون خطا را در اختیار شما می‌گذارد، در واقع دیدتان را نسبت به واقعیت و وضعیت کسب‌وکارتان باز می‌کند. با این روش، می‌توانید تصمیم‌های بهتر بگیرید و برنامه‌های سودآورتری بریزید.

 

همچنین بخوانید:

3 دلیل مهم برای استفاده از نرم افزار حسابداری فروشگاهی

 

چرا بهتر است برای اداره فروشگاه یا شرکت از نرم افزار حسابداری استفاده کنیم؟

چون همه‌چیز دقیق، هماهنگ، بدون خطا و با سرعت بیشتری پیش می‌رود. به روند سنتی حسابداری نگاهی بیندازید. اگر در ثبت کردن دستی فاکتورها یک خطای کوچک رخ بدهد و دیر متوجه آن شوید، ممکن است تمام حساب‌وکتاب‌هایتان بهم بریزد. اگر بخواهید یک گزارش از فعالیت یک ساله یا حتی یک ماهه خود آماده کنید، چقدر باید زمان بگذارید تا همه چیز را محاسبه کنید؟ یا چقدر باید به یک حسابدار بپردازید تا این گزارش‌های را برای شما آماده کند؟ در حالی که اگر به تکنولوژی اعتماد کنید و مدیریت امور مالی را به دست یک نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی بسپارید، دیگر نیازی به صرف کردن این همه وقت و هزینه نیست. با زدن چند دکمه، می‌توانید گزارش‌های متنوع و بدون خطا را دریافت کنید. مدیریت صندوق فروشگاهی، انبارداری، فاکتورهای خرید و هزینه، مدیریت چک، فروشندگان و تامین‌کنندگان را نیز به راحتی انجام می‌شود. همانطور که در بخش‌های قبلی درباره آن صحبت کردیم، با کمک این ابزار، می‌توانید بهتر برنامه بریزید و تصمیمات سودبخش‌تری بگیرید.

 

آیا نرم افزار حسابداری فروشگاهی هایپریک نیاز شما را برای مدیریت کسب و کارتان برطرف می کند؟

 

یک بار دیگر مقاله و هشت نکته‌ای را بخوانید که بررسی کردیم. برای انتخاب یک نرم افزار حسابداری فروشگاهی کاربردی و مناسب، باید به این هشت نکته توجه کنید. Hyperyek، انتخاب مناسبی است، زیرا تمام این نکات را شامل می‌شود. بیایید با هم مرور کنیم. برای کار کردن با این نرم‌افزار نیازی به دانش حسابداری ندارید. تحت وب است و نیازی به دانلود و نصب ندارد. از انواع دستگاه‌ها مانند گوشی، کامپیوتر، تبلت و لپ‌تاپ، و تمام سیستم عامل‌های اندروید، مک، ویندوز و iOS، پشتیبانی می‌کند. استفاده از آن آسان است و همه افراد با یک بار آموزش، می‌توانند به راحتی از آن استفاده کنند.

پشتیبانی پس از فروش نامحدود دارد. یعنی 7 روز هفته می‌توانید با پشتیبان تماس بگیرید و سوالات و مشکلات احتمالی‌تان را مطرح کنید. پشتیبان به شما یاد می‌دهد که چطور از آن استفاده کنید. اطالاعات شما ایمن است و در اختیار هیچ شخصی یا سازمانی قرار نمی‌گیرد. در صورت بروز اتفاقات ناگوار و ناگهانی، اطلاعاتتان از بین نمی‌روند و باز هم می‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

می‌توانید دسترسی کارمندانتان را به بخش‌های مختلف محدود کنید. مثلا به کارمند صندوق‌داری، فقط دسترسی صندوق فروشگاه و به کارمند انبارداری، فقط دسترسی کار با بخش انبار را بدهید. در کنار تمام این موارد، هایپریک قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ای دارد که برای همه بودجه‌ها مناسب است. قابلیت‌های این نرم‌افزار به قدری کامل است که کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ، می‌توانند از آن استفاده کنند و کارها را به بهترین شکل پیش ببرند.

 

 

در این مقاله به سوال «چگونه نرم افزار حسابداری مناسب کسب و کار خود را انتخاب کنیم؟» پاسخ دادیم. هشت نکته اصلی را بررسی کردیم که هنگام انتخاب نرم افزار حسابداری فروشگاهی باید به آن توجه کنید. به نظر شما برای انتخاب این ابزار، چه نکات دیگری باید بررسی شود؟ در ادامه مطلب با هایپریک و امکانات آن برای مدیریت امور مالی مغازه یا فروشگاه آشنا شدید. اگر درباره هایپریک سوالی دارید، با شماره 02143378 تماس بگیرید. پشتیبان‌های هایپریک، پاسخگو شما خواهند بود.

 

آینده حسابداری مغازه خود را با هایپریک تجربه کنید

آینده را امروز شروع کنید

خرید اشتراک