مجله هایپریک مجله هایپریک

نرم افزار حسابداری فروشگاهی آنلاین

مقالات نرم افزار حسابداری فروشگاهی آنلاین
زمان برای مطالعه: 8 دقیقه

فهرست مطالب

با گسترش علم و تکنولوژی، تحول عظیمی در تمام ابعاد زندگی مردم رخ داد. وجود تکنولوژی رفاه بیشتری ایجاد کرد و جایگزین راهکار‌های سنتی شد. این تحول عظیم سراغ مدیریت فروشگاه آمده و تکنولوژی برای آسان کردن مدیریت فروشگاه‌ها هم قدم برداشته‌است. نرم افزار حسابداری فروشگاهی، برای رسیدن به این هدف طراحی شده است.

 

در این مقاله قصد داریم شما را با ویژگی‌های نرم افزار حسابداری فروشگاهی آنلاین هایپریک آشنا کنیم. با خواندن این مقاله متوجه می‌شوید که چطور یک نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی آنلاین، مدیریت مغازه را آسان‌تر می‌کند.

 

چرا به نرم افزار حسابداری فروشگاهی آنلاین احتیاج داریم؟

هر کسب‌وکاری برای رشد کردن و زنده ماندن، به تکنولوژی و کمک‌های آن نیاز دارد. در این دنیای پرسرعت، دیگر نمی‌توان با روش‌های کند قدیمی کارها را پیش برد. اگر حسابداری مغازه را با روش سنتی پیش ببرید و خطایی در حساب‌وکتاب‌هایتان پیش بیاید، چطور می‌خواهید منشا خطا را پیدا کنید؟ باید چند روز برای این کار وقت صرف کنید؟ هایپریک یکی از ابزارهایی است که برای زنده نگه داشتن و رشد فروشگاه یا مغازه‌تان به آن نیاز دارید. این نرم‌افزار، امکانات کاربردی دارد که با کمک آن‌ها، می‌توانید صفر تا صد فروشگاه را مدیریت کنید و برای آینده برنامه‌ای آگاهانه‌تر و سودبخش‌تر بریزید.

 

ویژگی‌های نرم افزار حسابداری فروشگاهی آنلاین چیست؟

توجه به میزان خرید و فروش در فروشگاه‌ها اهمیت زیادی دارد. صاحبان مغازه و کسب‌وکارها، به حسابداری سنتی عادت دارند و احتمالا سخت به سمت ابزارهای مدرن حرکت کنند. اما با گذر زمان، دیگر جایی برای روش‌های قدیمی باقی نمی‌ماند. پس، ویژگی‌های زیر را بخوانید تا بدانید یک نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی، چطور در مدیریت فروشگاه کمکتان می‌کند. استفاده از نرم افزارهای حسابداری فروشگاهی، مدیریت فروشگاه را راحت‌تر و شما را از یک حسابدار، بی‌نیاز می‌کند!

 

هماهنگی و یکپارچگی بخش‌های مختلف فروشگاه

زمان یک منبع تجدیدناپذیر است. برای پیشرفت کسب‌وکارتان باید از هر فرصتی برای صرفه‌جویی در زمان و کاهش خطاها استفاده کنید. نرم افزار حسابداری فروشگاهی، فرصتی عالی برای هماهنگ کردن بخش‌های مختلف فروشگاه و صرفه‌جویی در زمان است. با این نرم‌افزار می‌توانید اطلاعات را همزمان در بخش‌های مختلف ثبت کنید. مثلا اگر فاکتور فروش ثبت می‌کنید، همزمان میزان فاکتور از انبار کم می‌شود. در بخش حسابداری نیز، سود و زیانتان از این فروش، محاسبه می‌شود. همه چیز همزمان، سریع و بادقت اتفاق می‌افتد.

ورود دستی داده‌ها زمان‌بر و مستعد خطاهای انسانی است. این دو ویژگی منفی، منجر به ثبت سوابق مالی نادرست، از دست رفتن زمان مفید و مرتکب شدن اشتباهات پرهزینه می‌شود. وقتی می‌توانید هوشمندانه‌تر کار کنید، چرا سخت‌تر کار کنید؟ زمانتان را صرف برنامه‌ریزی بهتر و خلاقانه برای سودآوری بیشتر کسب‌وکارتان کنید.

 

مدیریت روش‌های پرداخت مختلف

برای خرید اجناس تازه و فروش محصولاتتان، از چند روش پرداخت استفاده می‌کنید؟ مدیریت کردن آن‌ها و حساب‌کتاب کردنشان چقدر از شما وقت می‌گیرد و گیج کننده است؟ با کمک نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی، می‌توانید روش‌های مختلف پرداخت را یکجا ثبت کنید و کار حساب‌کتاب کردنشان را به آن بسپارید. فقط هنگام ثبت فاکتور فروش یا خرید، روش پرداخت نقدی، نسیه یا چک را انتخاب و اطلاعات لازم را پر کنید. بقیه کارها و حساب‌کتابشان را به نرم‌افزار حسابداری فروشگاه بسپارید. این نرم‌افزارها بخش مدیریت چک نیز دارند که تاریخ وصول چک‌ها را یادآوری می‌کنند یا وصول شدن و نشدن آن‌ها را نشانتان می‌دهد.

 

امنیت داده‌ها و اطلاعات مالی

نرم افزار حسابداری فروشگاهی آنلاین، از اطلاعات مالی‌تان محافظت می‌کند. یعنی این اطلاعات را در اختیار شخص یا سازمان دیگری قرار نمی‌دهد. فقط شمایید که می‌توانید به اشخاص دیگر، دسترسی به حساب کاربری‌تان در این نرم‌افزارها را بدهید. از طرف دیگر، در صورت وقوع اتفاق پیش‎بینی‌نشده مانند زلزله یا آتش‌سوزی، اطلاعات مالی‌تان از بین نمی‌رود و نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی آنلاین، از آن‌ها محافظت می‌کند.

 

تحت وب و ابری بودن

یکی دیگر از ویژگی‌های یک نرم افزار حسابداری فروشگاهی آنلاین، تحت وب و ابری بودن آن است. با این ویژگی، دیگر نیاز به دانلود و نصب کردن این نرم‌افزارها ندارید. همینطور لازم نیست سخت‌افزار خاصی تهیه کنید. با لپ‌تاپ، تبلت یا کامپیوتر شخصی، وارد مرورگر می‌شوید و از طریق آن، فروشگاهتان را مدیریت کنید. با این ویژگی، در هرجا و مکانی که باشید، به نرم افزار حسابداری فروشگاهی کسب‌وکارتان دسترسی خواهید داشت.

 

4 کاربرد نرم افزار حسابداری فروشگاهی آنلاین

5 ویژگی یک نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی آنلاین را باهم بررسی کردیم. در این ویژگی‌ها، به بخشی از کاربردهای نرم افزار حسابداری فروشگاهی نیز اشاره کردیم. در ادامه مطلب، قرار است درباره کاربردهای این نرم‌افزار برای مدیریت صفر تا صد فروشگاه بیشتر صحبت کنیم.

 

صندوق فروشگاهی

مگر می‌شود یک نرم افزار حسابداری فروشگاهی، صندوق فروشگاهی نداشته باشد! این نرم‌افزار با صندوق فروشگاهی‌ سازگار است و می‌توانید تمام عملیات فروش را در آن‌ انجام بدهید. صندوق فروشگاهی یک رایانه‌ کوچک است که نرم افزار حسابداری فروشگاهی را روی آن نصب می‌کنید. امکان اتصال به بارکدخوان، کارت‌خوان، فیش‌پرینتر، ترازو و کالر آی‌دی، جست‌وجوی کالا‌ها بر اساس نام و بارکد، اضافه کردن کالاها با استفاده از بارکدخوان، ثبت کردن فاکتور فروش، تخفیف‌گذاری و …، تنها موارد کمی از کارهایی است که می‌توانید با صندوق فروشگاهی انجام بدهید.

 

خرید و فروش

با این نرم‌افزار آنلاین و تحت وب، می‌توانید سفارش‌های خرید و فروشتان را مدیریت کنید. برای هر فروش یا خرید، فاکتور و پیش فاکتور ثبت کنید. روش‌های پرداختی مختلف را به کار بگیرید. برای خرید یا فروش هر کالا مالیات تعیین کنید. تخفیف‌های ثابت و درصدی را مشخص و میزان سود یا زیانتان از این تخفیف‌ها را بررسی کنید. از دیگر قابلیت‌های خرید و فروش در نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی آنلاین، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دریافت و پرداخت چند مرحله‌ای؛
  • امکان تعریف انواع مالیات؛
  • ثبت هزینه حمل؛
  • امکان تعریف تخفیف‌های ثابت و درصدی به ازای هر کالا؛
  • امکان اعمال تخفیف درصدی به ازای کل فاکتور؛
  • مدیریت مشتریان و تامین‌کنندگان برای ثبت سفارش؛
  • امکان تعریف کالا با دو واحد اندازه‌گیری و تعیین ضریب تبدیل؛
  • امکان تعریف و ویرایش سریع اطلاعات کالاها هنگام خرید و فروش؛
  • ثبت حواله ورود و خروج انبار به صورت سریع و خودکار.

 

حسابداری

استفاده از نرم افزار حسابداری فروشگاهی آنلاین را برای بخش حسابداری‌اش توصیه می‌کنیم! مدیریت یکپارچه امور حسابداری و مالی فروشگاه، بدون نیاز به دانش حسابداری، فقط با کمک این نرم‌افزار انجام می‌شود. بخش حسابداری گزارش‌های مالی مختلفی را در اختیارتان قرار می‌دهد تا با کمک آن‌ها، بتوانید سود و زیان کسب‌وکارتان را بررسی کنید و برای سرمایه‌‌تان، برنامه سودآوری بریزید. با کمک این بخش، کارهای زیر انجام می‌شود:

  • تراز افتتاحیه ابتدای دوره؛
  • مدیریت حساب اشخاص؛
  • ثبت اسناد هزینه‌های فروشگاه؛
  • تعریف حساب‌های بانکی؛
  • نمایش دفتر روزنامه و گزارش سود و زیان؛
  • ثبت خودکار اسناد دریافتی و پرداختی خرید و فروش؛
  • دریافت و پرداخت چند مرحله‌ای؛
  • مدیریت چک‌های دریافتی و پرداختی.

 

انبارداری

سری هم به کاربرد انبارداری بزنیم تا 4 کاربرد نرم افزار حسابداری فروشگاهی آنلاین را بررسی کرده باشیم. درباره ویژگی انبارداری و تاثیر آن در مدیریت سرمایه مالی و زمان صحبت کردیم. هرچه از اوضاع انبارتان باخبرتر باشید و حسابداری دقیق‌تری داشته باشید، بهتر می‌توانید برای رشد کسب‌وکارتان برنامه بریزید. کاربرد انبارداری در فروشگاه نرم افزار حسابداری فروشگاهی آنلاین کمکتان می‌کند تا:

  • موجودی اولیه کالاها را ثبت کنید؛
  • انبارگردانی را راحت‌تر انجام بدهید؛
  • حواله انبار ثبت نکنید. زیرا به‌صورت خودکار ثبت می‌شود؛
  • موجودی تعدادی و ریالی کالاها را ببینید؛
  • در صورت منفی شدن موجودی انبار ، همچنان امکان ثبت فاکتور فروش را داشته باشید؛
  • کالاهای در حال اتمام و ناموجود را مشاهده کنید؛
  • گزارش ورود و خروج را به تفکیک کالا بگیرید؛

 

تفاوت نرم افزارهای آفلاین و آنلاین حسابداری فروشگاهی

 

بهترین نرم‌افزار حسابداری آنلاین چه ویژگی‌هایی دارد؟

اگر به فکر خرید نرم افزار حسابداری آنلاینید، پس بهتر است سراغ بهترین نوعش بروید. بهترین نرم‌افزار حسابداری آنلاین، چند ویژگی دارد. اولین ویژگی، پرسرعت بودن و راحتی کار کردن با آن است. سراغ نرم‌افزاری نروید که پیچیده است و باید چند روزی را صرف آموزش کار با آن کنید. فراموش نکنید این نرم‌افزار قرار است یار شما باشد و باری از دوشتان بردارد! نه اینکه خودش یک بار جدید روی دوشتان باشد. بعضی از این نرم‌افزارها دموی رایگان دارند تا همه افراد بتوانند قبل از خرید، با آن‌ها کار کنند و خیالشان از سرعت و راحتی کار راحت شود.

دومین ویژگی، امنیت است. قرار است اطلاعات مالی‌تان را در این نرم‌افزارها ثبت کنید. پس دنبال نوعی باشید که از اطلاعاتتان محافظت می‌کند، خودکار پشتیبان‌گیری را انجام می‌دهد، از بین نرفتن اطلاعات در صورت وقوع اتفاقات ناگهانی مانند سیل یا زلزله تضمین می‌کند، اطلاعاتتان را در اختیار هیچ شخص یا سازمانی قرار نمی‌دهد.

پشتیبانی خوب را فراموش نکنید. هنگام خرید هر ابزاری، پشتیبانی را جدی بگیرید و حتما کیفیت آن را بررسی کنید. پشتیبانی که هنگام بروز مشکلات احتمالی، حتما پاسخگو باشد و در اسرع وقت، مشکل را برطرف کند.

 

نحوه خرید و استفاده از نرم افزار حسابداری فروشگاهی هایپریک

بهترین نرم افزارهای حسابداری فروشگاهی، هایپریک است! زیرا تمام کاربردهای بالا و ویژگی‌هایی را دارد که نام بردیم. کار کردن با آن راحت است و برای بخش حسابداری‌اش، نیازی به دانش حسابداری ندارید. با کمک آن می‌توانید صفر تا صد امور فروشگاه را کنترل کنید و دخل‌وخرجتان را زیر نظر بگیرید. این نرم افزار محدودیت در ثبت اسناد و کالاها ندارد.

اگر یادتان باشد، در قسمت ویژگی‌ها، به آنلاین و تحت وب بودن اشاره کردیم. پس نیازی نیست که هایپریک را دانلود یا نصب کنید. برای استفاده از آن می‌توانید از طرح‌های مختلف اشتراک را تهیه کنید. البته هایپریک، یک اشتراک رایگان 15 روزه نیز در اختیارتان قرار داده است تا فرصتی برای آشنایی با آن و شناخت ویژگی‌ها و کاربردهایش داشته باشید. برای خرید هایپریک وارد سایت آن و بخش عضویت شوید. همچنین مقاله ” چگونه با هایپریک روی محصول تخفیف بگذاریم؟ ” را نیز مطالعه کنید.

 

در دنیای امروزی، استفاده از روش‌های سنتی برای حسابداری فروشگاهی کارساز نیست. در مدیریت فروشگاه باید به اطلاعات دقیقی از بخش‌های مختلف دسترسی داشته باشید. ثبت اسناد و حسابداری به صورت دستی به‌خاطر خطاهای متعدد، کاربرد زیادی ندارد. استفاده از نرم افزار حسابداری فروشگاهی آنلاین هایپریک، به تمام نیازهایتان برای مدیریت فروشگاه، پاسخ می‌دهد. اگر درباره هایپریک سوالی دارید، با شماره 02143378 تماس بگیرید.

آینده حسابداری مغازه خود را با هایپریک تجربه کنید

آینده را امروز شروع کنید

خرید اشتراک