مجله هایپریک مجله هایپریک

نرم افزار حسابداری فروشگاه لوازم یدکی

کسب و کار نرم افزار حسابداری فروشگاه لوازم یدکی
زمان برای مطالعه: 8 دقیقه

فهرست مطالب

مغازه لوازم یدکی، از آن مغازه‌هایی است که مدیریت کردنش سخت است و برای کنترل کردن آن، باید یک دستیار خوب و کاربلد داشته باشید. چرا؟ زیرا اجناس این مغازه بسیار متنوع‌اند. دلیل دیگر هم تغییر دائمی قیمت کالاهای آن به خاطر شرایط اقتصادی است. بنابراین صاحب مغازه لوازم یدکی، باید حسابداری، انبارداری و ورود و خروج کالای بسیار منظمی داشته باشد تا بتواند در این بازار، کسب‌وکارش را کنترل کند و برای موفقیت و رشد آن برنامه بریزد. به نظر شما چه چیزی به صاحبان این مغازه‌ها کمک می‌کند تا بتوانند حساب‌وکتاب فروشگاه را به خوبی و منظم مدیریت کنند؟ بله! وجود یک نرم افزار حسابداری فروشگاه لوازم یدکی که برای این فروشگاه‌ها نعمت است.

 

در ادامۀ این مطلب، می‌خواهیم بهترین نرم‌افزار حسابداری فروشگاه لوازم یدکی را معرفی کنیم تا با کاربردها و ویژگی‌هایش آشنا شوید.

 

آیا نرم افزار حسابداری فروشگاه برای مدیریت حسابداری فروشگاه لوازم یدکی کاربرد دارد؟

یک بار دیگر مقدمه مقاله را بخوانید. در مقدمه به این نکته اشاره کردیم که دنیای لوازم یدکی خودرو، بسیار گسترده است. جنس‌ها آنقدر زیادند که مدیریت کردنشان به روش سنتی، مشکل، پرهزینه و وقت‌گیر است. از طرف دیگر قیمت لوازم یدکی خودرو، دائما تغییر می‌کند و همین امر، مدیریت حساب‌وکتاب فروشگاه را به سختی می‌اندازد. مخصوصا اگر فروشگاه بزرگ و جامعی داشته باشید. پس، چاره کار چیست؟ کمک گرفتن از تکنولوژی و تکیه کردن بر شانه‌های آن!

 

با یک نرم‌افزار حسابداری فروشگاه لوازم یدکی، به‌راحتی هر دو دغدغه بالا حل می‌شود. این نرم‌افزارها، بخش انبارداری دارند که با کمک آن‎ها، می‌توانید تمام اجناستان را گروه‌بندی کنید. یعنی همه چیز را منظم در دستۀ خود جای بدهید. از طرف دیگر، با بارکدخوان و تکنولوژی بارکد نیز راحت محصولاتتان را در انبار نرم‌افزار پیدا می‌کنید. بعد از ثبت کردن همۀ کالاها و وارد کردن اطلاعات لازم در بخش انبارداری نرم افزار حسابداری فروشگاه لوازم یدکی، دیگر باید منتظر مشتری بمانید.

 

نرم افزارهای حسابداری لوازم یدکی، با خودکار کردن بعضی از کارها، کمکتان می‌کنند تا انباری منظم با اطلاعات به‌روز داشته باشید. با ثبت کردن هر فاکتور میزان کالا به‌صورت خودکار از انبار یا به آن اضافه می‌شود. در واقع حوالۀ ورود و خروج به انبار یا از آن را نرم‌افزار، خودکار ثبت خواهد کرد. به همین خاطر اطلاعات انبار به‌روز می‌ماند.

انبارگردانی کردن در این مغازه‌ها هم سختی خودش را دارد و بسیار زمان‌بر است. اگر یک نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی معتبر و متناسب با ماهیت مغازۀ لوازم یدکی خودرو انتخاب کنید، دیگر انبارگردانی کار سختی نخواهد بود. معمولا این نرم‌افزارها، انبارگردانی گروهی دارند تا بتوان در راحت‌ترین و سریع‌ترین حالت ممکن، موجودی انبار را به‌روز کرد.

 

حالا باید سراغ یک راه حل برای دغدغه بعدی برویم؛ یعنی تغییر قیمت مداوم کالاهای لوازم یدکی. این تغییرات احتمالا حساب‌وکتاب‌هایتان را به هم می‌ریزد. اما با یک نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی، جای هیچ نگرانی نیست. با کلیک کردن روی چند گزینه، قیمت‌ها را تغییر می‌دهید و بقیه فرآیند حسابداری، مانند بررسی مقدار سود و زیان، محاسبه قیمت فاکتور، تعیین میزان مالیات، محاسبه تخفیف و… را به نرم‌افزار می‌سپارید. در واقع شما فقط باید فاکتورهای مختلف را ثبت کنید و انجام فرایندهای مالی مربوط به آن، مانند ثبت سند حسابداری را به نرم‌افزار بسپارید. این ابزار، بخش‌های دیگری مانند مدیریت هزینه، مدیریت خرید و فروش، مدیریت تامین‌کنندگان و مشتریان و… دارد.

 

همچنین بخوانید:

5 دلیل استفاده از نرم افزار حسابداری فروشگاهی

 

بهترین نرم افزار حسابداری لوازم یدکی

حالا که می‌دانید این نرم افزار، چه درد عظیمی از فروشگاه‌های لوازم یدکی دوا می‌کند، بهتر است سراغ معرفی بهترین نرم افزار حسابداری لوازم یدکی برویم. از بهترین نرم افزارهای حسابداری فروشگاهی برای مدیریت صفر تا صد این کسب‌وکار، می‌توانیم به نرم‌افزارهای مانند پارمیس، محک و هایپریک اشاره کنیم. هایپریک با داشتن بخش حسابداری دقیق و کاربردی و بخش انبارداری منظم و خودکار، به صاحبان این کسب‌وکار کمک می‌کند تا خیلی ساده و راحت، دخل‌وخرج مغازه را کنترل کنند. در مقاله «» درباره تفاوت نرم‌افزارهای محک، هلو، هایپریک و… صحبت کرده‌ایم.

 

بازار لوازم یدکی خودرو، مشتریان زیادی دارد و همین زیادی مشتری‌ها، مدیریت کردن آن را سخت می‌کند. هایپریک در کنار بخش حسابداری و انبارداری قدرتمند و کاربردی، بخش مدیریت مشتریان و تامین کنندگان نیز دارد. این بخش به صاحبان مغازۀ لوازم یدکی کمک می‌کند تا مشتریانشان را بهتر مدیریت کنند. به عنوان مثال، خیلی راحت با آن‌ها تماس بگیرند و از آمدن قطعه یدکی باخبرشان کنند که به آن نیاز داشتند. زمانی که برای یک مشتری پرداخت چکی یا نسیه را انتخاب می‌کنند، با قسمت مدیریت مشتری می‌توانند پرداختی‌های او را پیگیری کنند.

 

درست خواندید! با هایپریک پرداخت و دریافت هزینه ترکیبی هم دارید. یعنی می‌توانید بخشی از هزینه را با چک یا کارت‌خوان دریافت یا پرداخت کنید و بخش دیگری را به‌صورت نقدی. در بخش مدیریت مشتریان و تامین‌کنندگان هم وضعیت پرداختی‌هایتان را بررسی و مدیریت کنید.

4 ویژگی نرم افزار هایپریک برای مدیریت حسابداری مغازه لوازم یدکی خودرو

ویژگی نرم افزار هایپریک برای مدیریت حسابداری مغازه لوازم یدکی خودرو

با هایپریک آشنا شدید. در بخش قبلی به دو کاربرد اصلی نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی هایپریک، برای مدیریت مغازه لوازم یدکی خودرو اشاره کردیم. در این قسمت قرار است درباره این دو کاربرد، با جزئیات بیشتری صحبت کنیم. همینطور، دو کاربرد دیگر را نیز معرفی کنیم. 4 ویژگی نرم افزار هایپریک برای مدیریت حسابداری مغازه لوازم یدکی خودرو را در ادامه مطلب بخوانید:

 

صندوق فروشگاهی و مدیریت فروش

همانطور که گفتیم تعداد مشتریان مغازه‌های لوازم یدکی زیاد است. همیشه شخصی وجود دارد که به یک قطعه یدکی خودرو نیاز داشته باشد! به همین خاطر مدیریت فروش و رهگیری آن، مخصوصا در روزهای پر رفت‌وآمد، کار پیچیده‌ای است. از طرف دیگر یک اشتباه در نوشتن فاکتور دستی، همه حساب‌ها را به هم می‌ریزد. اینجاست که ویژگی صندوق فروشگاهی و مدیریت فروش نرم افزار هایپریک به کمکتان می‌آید.

 

با ویژگی صندوق فروشگاهی، می‌توانید فاکتور و پیش فاکتور ثبت کنید. روی اجناس تخفیف بدهید یا مالیات را تعیین کنید. به‌راحتی با بارکدخوان یا جست‌وجو نام کالا، جنس مدنظرتان را با اطلاعات دقیق پیدا کنید و روش پرداخت‌های مختلف را به کار بگیرید. می‌توانید صندوق فروشگاهی را به ابزارهای مختلف، مانند بارکدخوان، ترازو، فیش پرینتر یا کارت‌خوان وصل کنید. با کمک این قابلیت، ثبت کردن فاکتور فروش، مدیریت بخش فروش و صندوق فروشگاه، منظم و ساده می‌شود.

 

مدیریت بخش خرید و هزینه

بیایید درباره بخش مهم دیگر از یک مغازه لوازم یدکی صحبت کنیم. قسمت خرید و مدیریت تامین‌کنندگان قطعات هم مهم است. درست مانند صندوق فروشگاهی و بخش فروش، در خرید نیز می‌توانید فاکتور و پیش فاکتور خرید ثبت کنید. ثبت روش پرداخت مختلف، میزان تخفیف، مالیات و نام تامین‌کننده را می‌شود تعیین کرد. با این روش دیگر فاکتورهای خرید و فروش به هم نمی‌ریزند و همه چیز منظم و درست، در جای خودش قرار می‌گیرد.

 

مدیریت بخش هزینه را نباید فراموش کرد. هزینه‌ها هم روی تعیین سود یا ضرر نهایی فروشگاه تاثیر زیادی دارند. هایپریک بخشی مختص به هزینه دارد که می‌توانید آن‌ها را ثبت و دسته‌بندی کنید. زمانی که فاکتورهای خرید، فروش و هزینه مغازه منظم و دقیق باشند، چه چیزی درست و بدون اشکال خواهد بود؟ درست است! بخش حسابداری و دخل‌وخرج مغازه.

 

حسابداری و گزارش‌های پیشرفته

به علت تراکنش بالای مغازه‌های لوازم یدکی، مدیریت خرید و فروش و سود و زیان حاصل از فرآیندهای آن، مشکل و بسیار پیچیده است. باید وقت زیادی را برای تعیین سود و زیان یک روز خود صرف کنید. چه برسد به سود و زیان یک ماه یا حتی سال! در ضمن به جزء خرید و فروش، فاکتورهای بخش هزینه را نباید فراموش کرد. برای آنکه بتوانید صورت سود و زیان یا ترازنامه را محاسبه و آماده کنید، به دانش حسابداری نیاز دارید یا باید از یک حسابدار کمک بگیرید. در صورتی که می‌توان تمام حساب‌وکتاب‌ها و آماده کردن گزارش‌های مالی مختلف را به نرم‌افزار حسابداری فروشگاه لوازم یدکی هایپریک سپرد. هایپریک در کنار آماده کردن صورت سود و زیان در بازه‌های زمانی مختلف، گزارش‌های زیر را نیز در اختیارتان قرار می‌دهد:

  • ترازنامه؛
  • گزارش‌های مالیاتی؛
  • دفتر روزنامه؛
  • دفتر حساب‌ها؛
  • گزارش چک‌های دریافتی و پرداختی؛
  • گزارش جابجایی و گردش‌های کالا؛
  • گزارش‌های فصلی؛
  • گزارش تعداد و حجم فروش کالاها؛
  • گزارش موجودی کالا؛
  • گزارش سفارش‌های خرید و فروش.

 

انبارداری و انبارگردانی

قبلا هم گفتیم که تنوع زیاد دنیای لوازم یدکی، نیاز به یک نظم‌دهندۀ قوی دارد. با ویژگی انبارداری هایپریک، می‌توانید مغازه‎تان را منظم کنید و موجودی کالاها را تحت نظر داشته باشید. با ثبت هر فاکتور در بخش خرید و فروش، میزان آن به‌صورت خودکار، به انبار اضافه یا از آن کسر می‌شود. انبارداری هایپریک دیگر چه ویژگی‌هایی دارد؟ در ادامه بخوانید:

 

  • ثبت موجودی اولیه کالاها؛
  • امکان انبارگردانی؛
  • ثبت خودکار حواله انبار برای کلیه فاکتورها؛
  • نمایش موجودی تعدادی و ریالی کالاها؛
  • امکان ثبت اسناد در صورت منفی شدن موجودی انبار؛
  • امکان مشاهده تعداد کالا‌های ناموجود و کالاهای در ‌حال اتمام؛
  • گزارش ورود و خروج به تفکیک کالاها؛
  • گزارش بیشترین و کمترین کالای فروخته شده.

 

خرید نرم افزار حسابداری فروشگاه لوازم یدکی هایپریک

حالا می‌دانید چرا هایپریک، بهترین نرم افزار حسابداری لوازم یدکی است. برای استفاده از این نرم‌افزار، نیازی به دانلود و نصب نیست. هایپریک تحت وب است. یعنی با هر دستگاهی از جمله لپ‎تاپ، کامپیوتر یا تبلت، می‌توانید از آن استفاده کنید. فقط باید با مرورگرتان، وارد سایت هایپریک شوید. بعد از ثبت نام و خرید اشتراک، فروشگاهتان راه‌اندازی می‌شود. کالاهایتان را در آن ثبت و کار حسابداری و مدیریت فروشگاه را شروع کنید. برای کار با هایپریک  و مدیریت امور مالی، نیازی به دانش حسابداری نیست.

 

با خواندن این مقاله متوجه شدید که چرا به یک نرم افزار حسابداری فروشگاه لوازم یدکی، برای مدیریت فروشگاه لوازم یدکی خودرو  یا فروشگاه لوازم الکتریکی نیاز دارید. با این نرم‌افزار و قابلیت‌های جذاب و پرکاربردش، می‌توانید همه چیز را سریع، دقیق و راحت مدیریت کنید. با گزارش‌های بخش حسابداری و انبارداری، برای آینده بهتر برنامه بریزید و کسب‌وکارتان را رشد بدهید. هایپریک 15 روز ضمانت بازگشت وجه دارد. در ضمن یک نسخه 7 روزۀ رایگان نیز در خدمتتان است تا بتوانید با کمک آن، ویژگی‌ها و کاربردهای هایپریک را بهتر بشناسید. درباره هایپریک سوالی دارید؟ با 02143378 تماس بگیرید. پشتیبان‌های هایپریک در خدمت شمایند.

آینده حسابداری مغازه خود را با هایپریک تجربه کنید

آینده را امروز شروع کنید

خرید اشتراک