مجله هایپریک مجله هایپریک

برنامه بارکد خوان فروشگاهی

آموزش برنامه بارکد خوان فروشگاهی
زمان برای مطالعه: 8 دقیقه

فهرست مطالب

‌می‌خواهید مدیریت کالاها و انبار، آسان‌تر از همیشه شود؟ به یک برنامه بارکدخوان فروشگاهی نیاز دارید! اولین بارکدخوان را نورمن جی وودلند و برنارد سیلور در 1949 طراحی کرده و آن را در 1952 ثبت کردند. اولین مدل بارکدخوان، یک لامپ معمولی داشت که به یک سری الگوی دایره‌ای می‌تابید. چون استفاده از آن سخت بود، در 1969 این اختراع منسوخ شد و جای خودش را به بارکدهای خطی داد که در 1973 اختراع شدند. در 1974 بود که اولین مغازه جهان، از این بارکدخوان برای مدیریت کالاهایش استفاده کرد. یک مغازه خوار ‌و بار فروشی در آمریکا! از آن سال است که مغازه‌داران مجنون راحتی مدیریت انبار و کالاها با تکنولوژی بارکدخوان شدند و این وسیله، جایگاه همیشگی‌اش را بین صاحبان کسب‌وکار، پیدا کرد.

 

به نظر شما استفاده از برنامه بارکدخوان چه سودی به مغازه و فروشگاه می‌رساند؟ در ادامه مطلب بخوانید.

 

برنامه بارکد خوان فروشگاهی چیست؟

حتما تا به حال در فروشگاه‌ها دستگاه بارکدخوان را دیده‌اید. دستگاهی که برای گرفتن و خواندن اطلاعات موجود در بارکد استفاده‌اش می‌کنند. حالا این دستگاه‌ها، به یک نرم افزار حسابداری بارکدخوان متصل‌اند که بعد از اسکن کردن بارکد، اطلاعات محصول مانند قیمت، نام محصول، مالیات، مقدار و … را نشانتان می‌دهد. زمانی که به برنامه بارکدخوان فروشگاه اشاره می‌کنیم، منظورمان وجود این ویژگی در نرم‌افزارهای حسابداری فروشگاهی است.

نرم افزارهای حسابداری فروشگاهی، به شما کمک می‌کنند تا صفر تا صد مدیریت فروشگاه را آسان و سریع انجام بدهید. این نرم‌افزارها، ویژگی‌ها و قابلیت‌های مختلفی دارند. مانند مدیریت خرید و فروش، انبارداری، حسابداری، صندوق فروشگاهی، گزارش‌های مالی، مدیریت چک و … . این نرم‌افزارها به ابزارهای مختلف مانند بارکدخوان، فیش پرینتر، لیبل پرینتر، ترازو و کارت‌خوان وصل می‌شوند. بنابراین وقتی این نرم‌افزار را به بارکدخوان وصل می‌کنید، بعد از اسکن کردن بارکد، صندوق فروشگاه یا حتی لپ‌تاپ، اطلاعات کالا را نشانتان می‌دهد. حالا می‌توانید فاکتور فروش یا خرید را به‌راحتی ثبت کنید.

 

برنامه بارکد خوان فروشگاهی چه کاربردی دارد؟

اصلی‌ترین کاربرد برنامه بارکدخوان، ثبت کردن اطلاعات درست از کالاهای مغازه شماست. درست پیش رفتن بخش‌های مختلف فروشگاه، به درست ثبت کردن اطلاعات و مشخصات کالاها بستگی دارد. اگر اطلاعات کالاها را درست ثبت کنید، انبار منظم و مرتب می‌شود. اگر انبار منظم و مرتب باشد و اطلاعات کالاها درست در آن ثبت شوند، فاکتورها بدون خطا ثبت می‌شوند. اگر فاکتورها بدون خطا باشند، حساب‌وکتاب و بخش حسابداری دقیق‌تر خواهد بود. متوجه این زنجیره می‌شوید؟ زنجیره‌ای که درست کار کردنش فقط به ثبت کردن دقیق اطلاعات کالاها بستگی دارد. یک نرم افزار صندوق فروشگاهی با قابلیت بارکدخوان، دقیقا همین کار را برای‌ فروشگاهتان انجام می‌دهد. با اسکن کردن بارکد و داشتن اطلاعات درست، این زنجیره دقیق، منظم، پرسرعت و بدون خطا حرکت می‌کند.

 

با هایپریک انباری منظم داشته باشید

 

برنامه بارکد خوان فروشگاهی چه سودی به صاحبان فروشگاه‌ها و کسب‌وکارها می‌رساند؟

حالا که می‌دانید برنامه بارکدخوان، به صورت کلی چه کاربردی در فروشگاه و مغازه دارد، بیایید به پنج مزیت استفاده از اسکنر بارکد برای کسب‌وکارها نگاهی بیندازیم:

 

کنترل موجودی

تقریبا همه اجناس بارکد دارند. اگر کالایی در مغازه شما وجود دارد که بارکد ندارد، می‌توانید با کمک پرینتر لیبل، برای آن بارکد تعریف کنید. از آن به بعد، هر زمانی که با بارکدخوان از بارکد آن اسکن بگیرید، اطلاعاتی را می‌بینید که هنگام ثبت بارکد نوشته‌اید. حالا می‌توانید از این فناوری، برای کنترل و نظارت موجودی‌ کالاها در انبار استفاده کنید. با اسکن کردن بارکد هر کالا و ثبت کردن فاکتور فروش یا خرید برای آن، میزان فاکتور از انبار کم یا به آن اضافه می‌شود. هنگام تعریف محصول در انبار نیز، با اسکن کردن بارکد، اطلاعات محصول وارد نرم‌افزار می‌شود و می‌توانید آن را به فروشگاه اضافه کنید.

 

از بین بردن خطای انسانی

در روزهای قبل از اختراع فناوری بارکد، بسیاری از کسب‌وکارها، وارد کردن دستی اطلاعات کالاها را به کارمندان می‌سپردند. اصطلاح انسان ممکن‌الخطاست هم زیاد به گوشمان خورده است. وارد کردن دستی اطلاعات کالا، با اشتباهات زیاد همراه بود که بعضا، کسب‌وکارها به خاطرشان ضررهای جبران‌ناپذیری می‌کردند. بارکدها، روشی قابل اعتماد برای ثبت کردن دقیق اطلاعات‌اند. این فناوری در کنار از بین بردن خطای انسانی، سرعت فرآیندهای مختلف در فروشگاه را نیز بیشتر کرده است. پس، حالا کارها بدون خطا و باسرعت پیش می‌روند.

 

متخصص نبودن!

بهترین بخش درباره بارکدها این است که در هیچ کاری تخصص ندارند! یعنی همه صنایع می‌توانند برای ثبت اطلاعات کالاهایشان از آن استفاده کنند. بارکدها مختص هیچ صنعتی نیستند. اگر کارخانه خودروسازی داشته باشید بارکدها به کارتان می‌آیند. اگر سوپرمارکت هم داشته باشید، بارکدها کمکتان می‌کنند. بارکدها را می‌توان روی هر وسیله‌ای چسباند یا چاپ کرد.

 

متخصص نمی‌خواهد

کار کردن با بارکدخوان نیازی به آموزش و مهارت چندانی ندارد. تنها کاری که باید بکنید وصل کردن آن به صندوق فروشگاهی و نرم افزار حسابداری فروشگاهی‌تان است. بنابراین نیازی نیست که یک فرد را به عنوان متخصص استخدام کنید تا با بارکدها کار کند. صندوقدارتان بدون هیچ مشکلی می‌تواند از آن استفاده کند.

 

صرفه جویی در زمان

به روزهای قبل از اختراع بارکدخوان و استفاده از آن فکر کنید. مغازه‌داران چقدر از وقتشان را صرف ثبت کردن دستی اطلاعات کالاها در دفترهای انبارداری، فاکتورهای دستی و دفترهای حسابداری می‌کردند؟ چقدر از وقتشان را برای پیدا کردن اشتباهات، اصلاح کردن آن و حساب‌وکتاب دوباره تلف می‌کردند؟ با وجود بارکدخوان‌ها و بارکدها، دیگر این داستان‌ها تکرار نمی‌شود. اکنون تنها کاری که صاحبان فروشگاه و مغازه‌ها باید انجام بدهند، اسکن کردن بارکد است! دیگر نیازی نیست همه چیز را با دست ثبت کنید. زیرا بارکد تمام اطلاعات مورد نیاز شما را دارد.

 

 

4 کاربرد مهم برنامه بارکد خوان فروشگاهی هایپریک

 

4 کاربرد مهم برنامه بارکد خوان فروشگاهی هایپریک

در بخش‌های قبلی به این موضوع اشاره کردیم که منظور ما از برنامه بارکدخوان فروشگاهی، در واقع ویژگی اتصال به بارکدخوان در نرم‌افزارهای حسابداری فروشگاهی است. صفر تا صد مدیریت فروشگاهتان را به نرم افزار حسابداری فروشگاهی هایپریک بسپارید. این نرم‌افزار در کنار بارکدخواندن به شما کمک می‌کند تا بتوانید حسابداری را بدون نیاز به دانش حسابداری انجام بدهید. مدیریت خرید و فروش، انبارداری، انبارگردانی، مدیریت چک، مدیریت مشتری‌ها و تامین‌کنندگان و … تنها بخشی از قابلیت‌های این نرم‌افزارند. در ادامه مطلب، درباره 4 کاربرد مهم برنامه بارکدخوان فروشگاهی هایپریک صحبت خواهیم کرد.

 

ثبت فاکتورهای بدون درز!

ثبت کردن فاکتورهای دقیقی که درزی برای مو رفتن لای آن‌ها ندارند، تخصص هایپریک است. با هایپریک می‌توانید صفر تا صد مدیریت خرید و فروش را انجام بدهید. با هایپریک:

  • از روش‌های مختلف برای خرید و فروش استفاده کنید؛
  • فاکتور و پیش فاکتور برای هر خرید و هر فروش ثبت کنید؛
  • فاکتور برگشت از خرید و فروش ثبت کنید؛
  • دریافت و پرداخت چند مرحله‌ای داشته باشید؛
  • انواع مالیات را تعریف کنید؛
  • تخفیف درصدی یا ثابت بگذارید؛

 

فروش بی‌دردسر

هایپریک قابلیت صندوق فروشگاهی پیشرفته را دارد که کار کردن با آن ساده و سریع است و با انواع سخت‌افزارها سازگاری دارد. صندوق فروشگاهی هایپریک به بارکدخوان، کارت‌خوان، فیش پرینتر، ترازو و کالر آی‌دی وصل می‌شود. صندوق فروشگاهی هایپریک دیگر چه ویژگی‌هایی دارد؟ بخوانید:

  • جست‌وجوی کالا‌ها بر اساس نام و بارکد؛
  • اضافه کردن کالاها با استفاده از بارکدخوان؛
  • محیط کاربری بهینه شده برای نمایشگرهای لمسی؛
  • یکپارچه و روان برای انجام کلیه‌ عملیات فروش در یک صفحه؛
  • دسترسی به بیش از 30 هزار کالای از پیش تعریف شده؛
  • امکان شخصی‌سازی گروه‌بندی کالاها؛
  • صدور و شخصی‌سازی انواع پیش‌فاکتور، فاکتور و فیش‌پرینت؛
  • پشتیبانی از واحدهای اندازه‌گیری مختلف؛
  • مدیریت مشتریان و صف سفارش‌ها؛
  • امکان تعیین مالیات و انواع تخفیف‌ها روی ردیف کالاها و کل فاکتور؛
  • انواع روش‌های دریافت نقدی، کارت‌خوان، چک و نسیه؛
  • نمایش لیست کالاها به همراه تصویر؛
  • نمایش سود و زیان سفارش‌ها؛

 

نیاز نبودن دانش حسابداری

یکی از وظایف اصلی نرم‌ افزار حسابداری فروشگاهی هایپریک، حسابداری است. این نرم‌افزار، امور حسابداری و مالی فروشگاهتان را به‌صورت یکپارچه مدیریت می‌کند. یعنی بدون نیاز به دانش حسابداری، می‌توانید تمام حساب‌وکتاب‌های مغازه را با کمک هایپریک انجام بدهید و زیر نظر داشته باشید؛ از گزارش سود و زیان گرفته تا محاسبه میزان مالیات، ترازنامه، مدیریت چک‌های دریافتی و پرداختی و … .

 

انباری مرتب و منظم

کاربرد دیگر هایپریک، برای انبارداری است. می‌توانید انبارداری، انبارگردانی و مدیریت موجودی کالاها را به هایپریک بسپارید. با ثبت فاکتور خرید یا فروش، حواله‌های انبار نیز به صورت خودکار ثبت می‌شوند تا موجودی انبار به‌روز باشد. در بخش انبارداری هایپریک می‌توانید موجودی تعدادی و ریالی کالاها را ببینید. همچنین اسناد را در صورت منفی شدن موجودی انبار ثبت و تعداد کالا‌های در حال اتمام یا ناموجود را مشاهده کنید. گزارشی کامل هم از ورود و خروج به تفکیک کالاها داشته باشید.

 

دانلود برنامه بارکد خوان فروشگاهی Hyperyek

نرم افزار بارکدخوان فروشگاهی هایپریک، دانلود کردنی نیست. هایپریک تحت وب است و برای کار کردن با آن، نیازی نیست دانلود یا نصبش کنید. با لپ‌تاپ، تبلت یا کامپیوتر شخصی به اینترنت وصل شوید و مرورگرتان را باز کنید. بعد وارد سایت هایپریک شوید و در آن ثبت نام کنید. بعد از خرید اشتراک، فروشگاهتان را راه می‌اندازید. برای کار کردن با هایپریک و مدیریت فروشگاه، فقط به مرورگر و اینترنت نیاز دارید. همین و بس!

هایپریک، دموی 7 روزه رایگانی دارد که می‌توانید از آن برای آشنایی بیشتر با نرم‌افزار و کاربردهایش استفاده کنید. در کنار این دموی رایگان، 15 روز هم ضمانت بازگشت وجه دارد. پس با خیال راحت همین الان رایگان شروع کنید و بعد از تمام شدن 15 روز، اشتراکتان را تهیه کنید. درباره هایپریک در تلگرام سوالی دارید؟ با شماره 02143378 تماس بگیرید. پشتیبان هایپریک در خدمت شماست.

آینده حسابداری مغازه خود را با هایپریک تجربه کنید

آینده را امروز شروع کنید

خرید اشتراک