مجله هایپریک مجله هایپریک

بهترین نرم افزار حسابداری فروشگاهی

مقالات بهترین نرم افزار حسابداری فروشگاهی
زمان برای مطالعه: 7 دقیقه

فهرست مطالب

زمانی که به یک کالا یا محصول، لقب بهترین را می‌دهیم، از آن انتظار داریم که تمام نیازهای ما را برطرف کند. اصلا به‌همین خاطر است که همیشه دنبال یافتن بهترینیم. در دنیای کسب‌وکارها و فروشگاه‌ها، یکی از سوال‌های رایج صاحبان مغازه یا فروشگاه، این است: بهترین نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی در بازار کدام است؟ بهترین نرم افزار حسابداری فروشگاهی، نرم‌افزاری است که خدمات و امکانات کاربردی در اختیارتان قرار بدهد تا به هیچ نرم افزار دیگری برای مدیریت امور مالی فروشگاه نیاز نداشته باشید.

 

در ادامه مطلب، قرار است درباره امکانات و خدمات بهترین نرم افزار حسابداری فروشگاهی بازار صحبت کنیم!

 

بهترین نرم افزار حسابداری فروشگاهی چه کاری برای ما انجام می‌دهد؟

اگر کنار اسم یک نرم افزار حسابداری فروشگاهی، صفت «بهترین» را ببینید، قطعا از آن انتظارهای زیادی خواهید داشت. لقب بهترین برای نرم‌افزاری مناسب است که تمام بخش‌های حسابداری فروشگاهتان را به عهده بگیرد و نتایج سودبخش زیر را رقم بزند:

 

ارتقای عملکرد فروشگاه

نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی با مدیریت امور مالی و حسابداری فروشگاه، به کسب‌و‌کارها کمک می‌کند تا روند تراکنش‌های مالی‌شان را ثبت کرده و وضعیت آن را بررسی کنند. از امکانات این نرم‌افزارها می‌توان به کنترل موجودی کالا، صدور خودکار فاکتورها، تطبیق صورت‌های بانکی، حل مشکلات مالیاتی، گزارش‌گیری و تجزیه و تحلیل داده‌ها اشاره کرد. استفاده از این نرم‌افزار باعث ساده‌تر شدن مدیریت امور مالی و کاهش خطاهای انسانی می‌شود. در نتیجه عملکرد فروشگاه، بهتر و بهتر خواهد شد.

 

کاهش خطاهای انسانی

استفاده از نرم‌افزار صندوق فروشگاهی می‌تواند به کاهش خطاهای انسانی در مدیریت امور مالی کمک کند. ممکن است در وارد کردن اطلاعات مالی یا حسابداری، خطاهایی پیش بیاید که منجر به مشکلات جدی مالی شوند. این نرم‌افزارها احتمال پیش آمدن اشتباه را به حداقل ممکن می‌‌رسانند. به این ترتیب، کسب‌و‌کارها می‌توانند در مدیریت امور مالی خود دقت بیشتری داشته باشند و از ضررهای مالی تا حد امکان دور بمانند.

 

سرعت در ارائه خدمات به مشتریان

صدور فاکتورها و مدیریت تراکنش‌های مالی خودکار انجام می‌شوند. بنابراین کسب‌و‌کارها می‌توانند به جای تلف کردن زمانشان برای دستی ثبت کردن فاکتورها، آن را برای انجام فعالیت‌های مهم‌تری صرف کنند. مشتریان نیز از سرعت و دقت در فرآیند خریدشان لذت می‌برند و تجربه دلنشینی از خریدشان در فروشگاه شما خواهند داشت.

 

تجزیه و تحلیل دقیق

زمانی فاکتورهای خرید و فروش یا هزینه‌های خود را در این نرم‌افزارها ثبت می‌کنید، در واقع اطلاعات مالی فروشگاهتان را در اختیار آن‌ها قرار داده‌اید. بهترین نرم افزار حسابداری فروشگاهی از این اطلاعات، برای تجزیه و تحلیل وضعیت و عملکرد فروشگاه استفاده می‌کند. بعد این تجزیه و تحلیل‌ها را در قالب گزارش‌های مختلف، در اختیار صاحبان فروشگاه می‌گذارد تا بتوانند تصمیم‌های آگاهانه‌تری بگیرند. مثلا با گزارش پرفروش‌ها، می‌توانید کالاهای پرطرفدار مغازه را شناسایی و برای خرید مجدد آن‌ها برنامه‌ریزی کنید. با گزارش سود و زیان، متوجه خواهید شد که از لحاظ مالی در چه وضعیتی قرار دارید و برای بهبود وضعیت یا رشد بیشتر، باید چه راهی را پیش بگیرید.

 

آسانی در ثبت فاکتورها

نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی با امکان ثبت فاکتورهای دقیق، یک ابزار بسیار قدرتمند و مهم برای کسب‌و‌کارها است. با استفاده از این نرم‌افزار، تراکنش‌های مالی خود را به‌طور دقیق ثبت و وضعیت مالی‌تان را بررسی می‌کنید. با این امکان، همیشه از میزان درآمد و هزینه‌های خود آگاهید و می‌توانید تصمیم‌های بهتری در زمینه مدیریت مالی بگیرید.

 

روش‌های تشخیص بهترین نرم افزار حسابداری فروشگاهی

 

بهترین نرم افزار حسابداری فروشگاهی؛ هایپریک در خدمت شماست!

حالا می‌دانید چرا استفاده از نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی آنلاین برای فروشگاه‌ها و مغازه‌ها حیاتی است. این نرم‌افزارها، امکاناتی دارند تا به کسب‌و‌کارها در به‌دست آوردن سود بیشتر، گزارش‌های مالی دقیق و قابل اعتماد، مدیریت بهتر موجودی، مدیریت بخش مالیات، فروش بیشتر و آسانی در ثبت فاکتورها و مدیریت مالی کمک کنند.

 

هایپریک، نرم افزار حسابداری فروشگاهی است که با کمک آن، می‌توانید بخش‌های مختلف فروشگاهتان را مدیریت کنید و به نتایج سودبخشی برسید که در بخش قبلی درباره آن صحبت کردیم. مدیریت خرید و فروش، هزینه‌ها، حسابداری، انبارداری، صندوق فروشگاهی و … را به هایپریک بسپارید و از مدیریت فروشگاهتان به صورت هوشمند، لذت ببرید.

 

روش‌های تشخیص بهترین نرم افزار حسابداری فروشگاهی

بهترین روش برای پیدا کردن نرم افزار حسابداری فروشگاهی مناسب کسب‌وکارتان، توجه به یک سری از ویژگی‌هاست. ویژگی‌هایی که فقط در بهترین‌ نرم افزار حسابداری فروشگاهی پیدا خواهید کرد. چه ویژگی‌هایی؟ در ادامه بخوانید.

 

کار کردن با آن آسان باشد

آسانی کار کردن با نرم‌افزار، یک معیار مهم برای انتخاب بهترین نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی است. هنگام انتخاب، سراغ نوعی بروید کار کردن با آن آسان است و همه افراد می‌توانند نحوه کار با آن را یاد بگیرند. این نرم‌افزار قرار است کارها را آسان‌تر و پر‌سرعت‌تر کند؛ پس، نباید پیچیده باشد.

 

بعضی از کارها را خودکارسازی کند

یکی از مهم‌ترین کارهایی که نرم‌افزارهای حسابداری فروشگاهی انجام می‌دهند، یکپارچه کردن اطلاعات فاکتورهای خرید و فروش، با اطلاعات موجودی انبار است. مثلا با هر فاکتور خرید یا فروشی که ثبت کنید، نرم‌افزار خودکار، میزان آن را به انبار اضافه و از آن کم کند. دنبال نرم‎افزاری باشید که بعضی از کارهای تکراری این چنینی را خودکارسازی کند.

 

خطاها را بشناسد و جلوی آن را بگیرد

نوعی را انتخاب کنید که خودکار، شناسایی خطاها را انجام می‌دهد. فرض کنید روی بعضی از کالاها تخفیف گذاشته‌اید. اگر هزینه نهایی کالای تخفیف خورده از مبلغ خرید پایین‌تر بیاید، نرم‌افزار باید به شما هشدار زیان بدهد. بنابراین متوجه می‌شوید که با این قیمت‌ ضرر خواهید کرد.

 

یکپارچه و جامع باشد

نرم‌افزاری بخرید که یکپارچه و جامع باشد و با کمک آن بتوانید بخش‌های مختلف فروشگاه را مدیریت کنید. یعنی در کنار مدیریت مالی و بخش حسابداری، بتوانید مدیریت انبارداری، مشتریان، تامین‌کنندگان، چک و … را هم با آن انجام بدهید. اگر به ابزارهای مختلف مانند بارکدخوان، ترازو، کارت‌خوان و … هم وصل شود که چه عالی!

 

از اطلاعات مالی محافظت کند

اطلاعات مالی حساس‌اند و هرگز نباید در دسترس افراد نادرست قرار بگیرند. سراغ نرم‌افزاری بروید که از اطلاعات مالی‌تان محافظت می‌کند. پشتیبان‌گیری خودکار از اطلاعات هم یک معیار مهم دیگر است. همینطور، بازگرداندن اطلاعات! یعنی در صورت وقوع اتفاقات ناگهانی مانند سیل و زلزله، اطلاعاتتان از بین نرود و بتوانید آن را بازگردانید.

 

مهم‌ترین ویژگی‌ های بهترین نرم افزار حسابداری فروشگاهی

مواردی که در بالا گفته شد، جزء ویژگی‌های مهم یک نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی کاربردی و مناسب بود. در کنار این موارد، بهترین نوع، ویژگی‌های زیر را هم دارد:

  • بانک کالا برای تسهیل افزودن کالاها به لیست فروشگاه؛
  • پشتیبانی نامحدود برای آموزش، حل مشکل و توسعه نرم‌افزار؛
  • اتصال به ابزارهای جانبی مانند کارت‌خوان، بارکدخوان، ترازو و …؛
  • داشتن صندوق فروشگاهی پیشرفته با کارکردی آسان، سریع و سازگار با انواع صندوق‌های فروشگاه؛
  • نبود محدودیت در ثبت تعداد کاربران، تعداد اسناد و کالاها؛
  • سازگاری با ابزارهای مختلف مانند صندوق فروشگاهی، لپ‌تاپ، کامپیوتر شخصی، تبلت یا موبایل با سیستم‌عامل‌های ویندوز، اندروید و مک؛
  • تحت وب و ابری بودن تا در هر زمان و مکانی بتوان امور فروشگاه را بررسی کرد.

 

چطور نرم افزار حسابداری فروشگاهی هایپریک استفاد کنیم؟

این نرم‌افزار تحت وب است. یعنی برای استفاده از آن نیازی به دانلود یا خرید دستگاه خاصی نیست. فقط باید با لپ‌تاپ، تبلت یا کامپیوتر، وارد سایت هایپریک شوید. اشتراک تهیه کنید و بعد فروشگاه را راه بیندازید. این نرم افزار به دستگاه‌های مختلف مانند کارت‌خوان، صندوق فروشگاهی، بارکدخوان و فیش پرینتر وصل می‌شود. یکی دیگر از مزیت‌های هایپریک، سازگار بودن آن با سیستم عامل‌های مختلف مانند اندروید، ویندوز، مک و iOS  است. مدیریت فروشگاه آسان و راحت با هایپریک، در انتظار شماست.

 

در این مطلب به یک سوال رایج در دنیای مدیریت فروشگاه پاسخ دادیم؛ بهترین نرم افزار حسابداری فروشگاهی چه سودی به ما می‌رساند و چه خدماتی را ارائه می‌دهد؟ حالا که جواب این سوال را می‌دانید، برای استفاده از آن، تعلل نکنید. هرچه زودتر مدیریت امور مالی و حسابداری فروشگاهتان را به دستان هایپریک بسپارید و از مدیریت فروشگاه به سبک هوشمند، لذت ببرید.

آینده حسابداری مغازه خود را با هایپریک تجربه کنید

آینده را امروز شروع کنید

خرید اشتراک