مجله هایپریک مجله هایپریک

بهترین نرم افزار حسابداری آنلاین

مقالات بهترین نرم افزار حسابداری آنلاین
زمان برای مطالعه: 6 دقیقه

فهرست مطالب

حالا که تصمیم گرفتید از روش سنتی حسابداری مغازه فاصله بگیرید و حساب‌وکتاب مغازه را به نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی بسپارید، چرا سراغ بهترین نروید؟ بودجه و نیازهایتان را مشخص کنید و بعد متناسب با آن‎ها، بهترین نرم افزار حسابداری فروشگاهی آنلاین را انتخاب کنید. این نرم‌افزار باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟ در ادامه بخوانید.

 

نرم افزار حسابداری آنلاین چیست؟

نرم‌افزارهای حسابداری دو دسته کلی دارند؛ آنلاین و آفلاین. حالا این دو دسته، هر کدام زیر مجموعه مخصوص خودشان را دارند. نرم‌افزارهای آنلاین به دو دسته تحت وب آنلاین و نصبی آنلاین تقسیم می‌شوند. مثلا نرم‌افزار هایپریک، تحت وب آنلاین است. نرم‌افزارهای همراه بانک، جزء آنلاین‌های نصبی‌اند.

 

دسته آفلاین هم به دو گروه تقسیم می‌شود. آفلاین‌های تحت وب و آفلاین‌های نصبی. مثلا نرم‌افزار ورد، یک نرم‌افزار آفلاین و نصبی است. اما نرم‌افزارهای ورود و خروج کارمندان، تحت وب و آفلاین‌اند. این تفاوت را متوجه شدید؟ هنگام انتخاب نرم‌افزار حسابداری، باید متناسب با نیاز خود، نوع کاربردی و مناسب را انتخاب کنید. منظور ما در این مطلب از نرم‌افزار حسابداری آنلاین، نوع تحت وب آنلاین است.

 

همچنین بدانید:

آشنایی با 3 نوع نرم‌افزار حسابداری رایج بازار

 

بهترین نرم‌افزار حسابداری آنلاین چه ویژگی‌هایی دارد؟

اگر به فکر خرید نرم افزار حسابداری آنلاینید، پس بهتر است سراغ بهترین نوعش بروید. بهترین نرم‌افزار حسابداری آنلاین، چند ویژگی دارد. اولین ویژگی، پرسرعت بودن و راحتی کار کردن با آن است. سراغ نرم‌افزاری نروید که پیچیده است و باید چند روزی را صرف آموزش کار با آن کنید. فراموش نکنید این نرم‌افزار قرار است یار شما باشد و باری از دوشتان بردارد! نه اینکه خودش یک بار جدید روی دوشتان بگذارد. بعضی از این نرم‌افزارها دموی رایگان دارند تا همه افراد بتوانند قبل از خرید، با آن‌ها کار کنند و خیالشان از سرعت و راحتی کار راحت شود.

 

دومین ویژگی، امنیت است. قرار است اطلاعات مالی‌تان را در این نرم‌افزارها ثبت کنید. پس دنبال نوعی باشید که از اطلاعاتتان محافظت می‌کند، خودکار پشتیبان‌گیری را انجام می‌دهد، از بین نرفتن اطلاعات در صورت وقوع اتفاقات ناگهانی مانند سیل یا زلزله تضمین می‌کند و در آخر اطلاعاتتان را در اختیار هیچ شخص یا سازمانی قرار نمی‌دهد.

 

پشتیبانی خوب را فراموش نکنید. هنگام خرید هر ابزاری، پشتیبانی را جدی بگیرید و حتما کیفیت آن را بررسی کنید. پشتیبانی که هنگام بروز مشکلات احتمالی، حتما پاسخگو باشد و در اسرع وقت، مشکل را برطرف کند. در کنار این سه مورد، به یاد داشته باشید که هرچه امکانات و قابلیت‌های نرم‌افزار بیشتر باشد، قطعا بهتر و کاربردی‌تر خواهد بود.

 

بهترین نرم‌افزار حسابداری آنلاین چه ویژگی‌هایی دارد؟

 

کاربردهای نرم افزار حسابداری آنلاین

نرم‌افزارهای حسابداری فروشگاهی آنلاین قرار است به شما برای مدیریت بهتر فروشگاه کمک کنند. بنابراین بخش‌های مختلفی مانند خرید، فروش، هزینه، انبار، حسابداری، بانکداری و ابزارهایی برای مدیریت این بخش‌ها دارند. نرم‌افزارهای حسابداری آنلاین تحت وب، در کنار این دسته از کاربردها، قابلیت‌های دیگری هم دارند.

 

در ادامه، به کاربردهای نرم افزار حسابداری آنلاین اشاره می‌کنیم که کمتر درباره آن‌ها صحبت شده‌است.

 

کاهش هزینه‌ها

اگر برای حساب‌وکتابتان یک حسابدار استخدام کنید، باید مبلغ نسبتا زیادی را برای حقوق در نظر بگیرید. پس بهتر است از نرم‌افزارهای حسابداری استفاده کنیم. همانطور که اشاره کردیم نرم‌افزار حسابداری دو دسته است؛ آفلاین و آنلاین. یکی از معایب نرم‌افزارهای آفلاین، هزینه مداوم به‌روزرسانی و پشتیبانی آن است. برای به‌روزرسانی این نرم‌افزارها، هر بار باید نسخه جدید را بخرید. در صورتی که نرم‌افزارهای آنلاین تحت وب، خودکار به‌روزرسانی می‌شوند، پشتیبانی رایگان دارند و با هر دستگاهی سازگارند. پس با یک نرم‌افزار حسابداری آنلاین، دیگر نیازی نیست حسابدار استخدام کنید یا هزینه‌ای برای به‌روزرسانی و پشتیبانی نرم‌افزارهای آفلاین بدهید.

 

دسته‌بندی اطلاعات و گزارش‌گیری خودکار

نرم‌افزار حسابداری آنلاین، اطلاعات مالی را ذخیره و دسته‌بندی می‌کند. بعد متناسب با این دسته‌بندی‌ها، گزارش‌های مهم مالی را در اختیار صاحبان مغازه قرار می‌دهد. یعنی شما می‌توانید فقط با ثبت فاکتور خرید، فروش و هزینه‌ها، گزارش‌هایی مانند سود و زیان یا مالیات را دریافت کنید.

دسترسی به اطلاعات و بررسی کردن آن‌ها در این روش بسیار راحت‌تر است. با چند کلیک ساده می‌توانید به فاکتورها یا تراکنش‌های مدنظرتان دسترسی داشته باشید. در صورتی که اگر با روش سنتی این فاکتورها را ثبت کنید، دیگر به این آسانی‌ها، فاکتورها در دسترستان نخواهند بود.

 

یکپارچه کردن فعالیت‌های فروشگاه

بهترین نرم‌افزار حسابداری آنلاین، کمکتان می‌کند تا بخش‌های مختلف فروشگاه را یکپارچه مدیریت کنید؛ مانند بخش انبار، صندوق فروشگاه و فرآیند فروش، مدیریت خرید و هزینه‌ها، حسابداری و… . به‌همین خاطر است که می‌گوییم با استفاده از این نرم‌افزارها، می‌توانید سریع، راحت و بادقت فروشگاه را مدیریت کنید.

 

همچنین بدانید:

چرا به نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی آنلاین احتیاج داریم؟

 

مزایای نرم‌افزار حسابداری آنلاین هایپریک

با ویژگی‌های این گونه نرم‌افزار آشنا شدید. سری هم به کاربردهایش زدیم. حالا وقت آن است که از مزایای نرم‌افزار حسابداری آنلاین تحت وب، بگوییم. از این مزایا، به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

  • نیازی به دانلود و نصب ندارد؛
  • با انواع دستگاه‌ها مانند لپ‌تاپ، تبلت، گوشی یا صندوق فروشگاهی سازگار است؛
  • با انواع سیستم‌عامل‌ها مانند ویندوز، اندروید، مک و iOS سازگار است؛
  • راه‌اندازی آن زمان‌بر نیست و با چند کلیک ساده، می‌توانید کار کردن با آن را شروع کنید؛
  • به قفل‌های سخت‌افزاری نیاز ندارد؛
  • هرکجایی که باشید می‌توانید با آن کار کنید و در دسترستان است؛
  • دیگر نیازی به نیروی متخصص IT برای نصب، راه‌اندازی یا نگهداری آن ندارید.

 

مواردی که نام بردیم، فقط تعداد کمی از مزایای نرم‌افزار حسابداری آنلاین بود.

 

هایپریک؛ بهترین نرم‌افزار حسابداری آنلاین!

Hyperyek، نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی آنلاین و تحت وب است که می‌توانید مدیریت بخش‌های مختلف فروشگاه مانند خرید و فروش، هزینه، حسابداری، انبار، مشتریان و تامین‌کنندگان و … را به او بسپارید. نیازی به دانلود و نصب این نرم‌افزار نیست. فقط کافیست وارد سایت هایپریک شوید، ثبت نام کنید، اشتراک مدنظرتان را بخرید و با چند کلیک، فروشگاهتان را راه بیندازید. هایپریک یک اشتراک 7 روزه رایگان دارد که فرصت مناسبی برای آشنایی بیشتر با این نرم‌افزارها و کاربردهایش است.

 

مقاله بهترین نرم افزار حسابداری آنلاین را خواندید. به نظر شما برای اینکه نرم‌افزاری لقب بهترین را بگیرد باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟ در قسمت نظرات، ویژگی‌های مدنظرتان را با ما و بقیه خوانندگان به اشتراک بگذارید. درباره هایپریک (Hyperyek) سوالی دارید؟ با شماره 02143378 تماس بگیرید. پشتیبان‌های هایپریک Hyperyek پاسخگوی سوال‌هایتان خواهند بود.

آینده حسابداری مغازه خود را با هایپریک تجربه کنید

آینده را امروز شروع کنید

خرید اشتراک