مجله هایپریک مجله هایپریک

چرا به نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی آنلاین احتیاج داریم؟

مقالات چرا به نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی آنلاین احتیاج داریم؟
زمان برای مطالعه: 7 دقیقه

فهرست مطالب

می‌دانید نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی آنلاین چیست؟ ابزاری است که با استفاده از آن می‎توان دفترهای حساب‌وکتاب و ماشین‌حساب را کنار گذاشت. این نرم‌افزار کمک می‌کند تا کارهای مختلف و متنوع فروشگاه را سریع و بادقت بیشتری پیش ببرید. می‌توانید امور مختلف فروشگاه مانند حسابداری، انبارداری، خرید و فروش، هزینه‌ها، مشتریان و تامین کنندگان را راحت‌تر مدیریت کنید. این از تعریف کلی نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی آنلاین. در این مقاله قرار است به یک سوال پرتکرار پاسخ بدهیم: چرا به نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی آنلاین احتیاج داریم؟

 

چرا کسب‌و‌کارهای کوچک و متوسط نیاز به نرم افزار حسابداری فروشگاهی آنلاین دارند؟

دیگر زمان ثبت موجودی محصولات، فروش، خرید و… در دفترهای فیزیکی و بزرگ گذشته است. خیلی وقت است که نرم‌افزارهای حسابداری به بازار آماده‌اند. اما این نرم‌افزارهای پیچیده، مخصوص حسابداران طراحی شده بودند و فقط کسانی می‌توانستند از آن‎ها استفاده کنند که دانش حسابداری داشتند. برای صاحبان فروشگاه و مغازه مناسب نبودند و همه افراد نمی‌توانستند با آن‎ها کار کنند.

 

به همین خاطر، نرم افزارهای حسابداری فروشگاهی آنلاین به بازار آمدند. نرم‌افزارهایی که کار کردن با آن‌ها راحت بود و همه افراد می‌توانستند حساب‌وکتاب کسب‌وکارشان را با کمک آن‎ها انجام بدهند و دیگر نیازی به حسابداری نداشته باشند. امکان ثبت اطلاعات محصولات، انجام امور حسابداری مانند ثبت اسناد حسابداری در دفتر روزنامه یا آماده کردن ترازنامه و صورت سود و زیان، دریافت گزارش، جست‎وجوی سریع بین هزاران محصول، امکان پشتیبانی و ده‎ها قابلیت دیگر را فراهم می‎کنند. قابلیت‌هایی که برای کسب‌وکارهای مختلف کاربردی‌اند. با این نرم‌افزارها، می‌توان کارها را سریع‌تر پیش برد، حساب‌وکتاب‌های دقیق‌تری داشت، آگاه‌تر وضعیت دخل‌وخرج مغازه و کسب‌وکار را بررسی کرد و برای آینده برنامه‌ها و تصمیم‌های بهتری گرفت.

 

چرا کسب‌و‌کارهای کوچک و متوسط نیاز به نرم افزار حسابداری فروشگاهی آنلاین دارند؟

 

کاربردهای اصلی نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی

در مقدمه گفتیم که این نرم‌افزار کمکتان می‌کند کارهای مختلف فروشگاه را سریع و راحت انجام بدهید. بعضی از کارها را هم حتی خودکار انجام می‌دهند و دیگر نیازی نیست شما اقدامی کنید. در ادامۀ مطلب، کاربردهای یک نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی را مفصل‌تر بررسی می‌کنیم.

 

حسابداری

یکی از وظایف اصلی این نرم‌افزارها، حساب‌وکتاب کردن و انجام کارهای حسابداری است. در واقع این نرم‌افزارها طوری ساخته شده‌اند تا دیگر نیازی نباشد حسابدار استخدام کنید یا خودتان فاکتورهای مختلف را حساب‌وکتاب کنید. مثلا تمام اسناد حسابداری را خودکار در دفتر روزنامه ثبت می‌کند. با کمک این بخش خودتان سال مالی را می‌بندید و می‌توانید هزینه‌های مختلف را ثبت و گروه‌بندی کنید.

 

صندوق فروشگاهی و مدیریت فروش

 یکی از بخش‎های مهم مورد نیاز برای هر کسب‌و‌کار و فروشگاه، صندوق فروشگاهی است تا با کمک آن بتوان بخش فروش را مدیریت کرد. صادر کردن درست فاکتورهای فروش، اصلی‌ترین کار در این بخش است. با صندوق فروشگاهی و نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی که روی آن نصب شده است، می‌توان فاکتورهای فروش را سریع و دقیق ثبت کرد. هر محصول با اطلاعات جزئی‌اش مانند مالیات و میزان تخفیف، در فاکتور فروش ثبت می‌شود و بعد نرم‌افزار خودکار مبلغ نهایی فاکتور را محاسبه می‌کند.

 

مدیریت انبار

مدیریت موجودی‌ها و انبار هم یکی دیگر از بخش‌های اساسی فروشگاه است که با کمک یک نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی، می‌توانید آن را بادقت و سریع‌تر انجام بدهید. با هر فاکتور خرید یا فروشی که ثبت کنید، نرم‌افزار خودکار حواله ورود و خروج کالاها را از انبار یا مغازه ثبت می‌کند. بنابراین اطلاعات موجودی کالاها به‌روز خواهد بود. در نهایت، گزارش ورود و خروج کالاها را به تفکیک هر کالا را هم در اختیارتان می‌گذارد.

 

مدیریت خرید و هزینه

برای داشتن حساب‎وکتاب دقیق، در کنار ثبت فاکتورهای فروش و مدیریت آن، دیگر به چه چیزهایی نیاز است؟ بله. فاکتورهای خرید و هزینه. این نرم‌افزارها بخش مجزایی برای مدیریت خرید و هزینه هم دارند. درست مانند بخش فروش، نرم‌افزارهای حسابداری فروشگاهی کمکتان می‌کنند تا فاکتورهای خرید و هزینه را هم دقیق و با جزئیات لازم و کافی، سریع و راحت ثبت کنید. بعد هم با کمک بخش گزارش‌دهی، می‌توانید گزارش‌های مختلف مربوط به این سه بخش را هم از نرم‌افزار بگیرید.

 

همچنین بدانید:

 

چرا باید از نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی آنلاین استفاده کنیم؟

حالا چرا باید از نوع آنلاین این نرم‌افزارها استفاده کنیم؟ برای آنکه مزیت نرم‌افزارهای آنلاین نسبت به نوع آفلاین درک کنید، بهتر است مقالۀ « مقایسه نرم افزارهای آفلاین و آنلاین حسابداری فروشگاهی » بخوانید. برای استفاده از نرم‌افزارهای حسابداری فروشگاهی آنلاین، کمتر از 5 دقیقه وقت نیاز دارید. کافیست وارد سایت مدنظرتان شوید، ثبت نام کنید، اشتراک بخرید و ثبت نام را تکمیل کنید. بعد از تمام شدن این فرآیند کوتاه، فروشگاهتان راه می‌اندازید و مدیریت مغازه را شروع می‌کنید. یعنی به دانلود یا نصب نیازی نیست. اما نصب نرم‌افزارهای آفلاین، به این سادگی‌ها نیست. عموما برای نصب این نرم‌افزارها، به کمک نمایندگی شرکتی نیاز دارید که از آن نرم‌افزار را تهیه کرده‌اید یا باید خودتان با نحوه نصب نرم‌افزارهای فیزیکی آشنا باشید.

 

با نرم‌افزارهای حسابداری آنلاین، در هر زمان و هر مکانی به فروشگاهتان دسترسی دارید و می‌توانید آن را مدیریت کنید. چون فقط به اینترنت و یک مرورگر نیاز دارید! حتی با گوشی موبایل هم می‌توانید وارد نرم‌افزار حسابداری‌تان شوید و کارها را پیش ببرید. اگر نرم‌افزار حسابداری آنلاین داشته باشید، به‌روزرسانی خودکار است. فرض کنید در نرم‌افزار به مشکلی برخوردید و به پشتیبان‌ها اطلاع دادید. بدون اینکه متوجه شوید، با به‌روزرسانی خودکار و رایگان، این مشکل برطرف می‌شود.

 

 نرم‌افزارهای تحت وب آنلاین، با دستگاه‌ها و سیستم عامل‌های مختلف سازگارند. یعنی روی دستگاه‌های مختلف مانند لپ‌تاپ، کامپیوتر، تبلت یا موبایل و سیستم عامل‌های متعدد مانند ویندوز، اندروید، مک یا iOS کار می‌کنند. در نرم‌افزارهای آفلاین پشتیبان‌گیری به عهده خودتان است. در حالی که نرم‌افزاهای آنلاین، کار پشتیبان‌گیری را خودکار و رایگان انجام می‌دهند. اطلاعاتتان را روی وب سرور ذخیره می‌کنند و حتی به حافظه اضافی هم نیاز ندارید.

 

نرم افزار حسابداری فروشگاهی آنلاین هایپریک

این نرم‌افزار بخش‌های مختلف و مجهز برای انجام کارهای مربوط به حسابداری، مدیریت خرید و فروش، مدیریت هزینه‌ها، انبارداری و مدیریت مشتریان و تامین‌کننگان دارد. به خاطر تحت وب بودن، نیازی نیست دانلود و نصبش کنید. برای کار کردن با هایپریک نیازی به دانش حسابداری هم ندارید و همۀ افراد به راحتی می‌توانند با آن کار کنند و نحوۀ کار با آن را به دیگران هم یاد بدهند.

 

نرم افزار حسابداری فروشگاهی هایپریک، آنلاین و تحت وب است. همانطور که در بخش‌های قبلی به آن اشاره کردیم، نیازی به نصب این برنامه ندارید و از دردسرهای مربوط به دانلود، نصب و به‎روزرسانی آن راحت خواهید بود. می‎توانید با یک مرورگر ساده، به کلیۀ امکانات این نرم افزار دسترسی داشته باشید. ضمنا با این ویژگی، دیگر محدود به کامپیوتر موجود در فروشگاه خود نخواهید بود. با هر سیستمی و از هر جایی می‎توانید به نرم افزار حسابداری فروشگاهی آنلاین خود وصل شوید. این نرم‌افزار مختص به فروشگاه‌ها و مغازه‌دارها ساخته شده است. یعنی هر امکاناتی که در آن می‌بینید، برای مدیریت فروشگاه ضروری و کاربردی است.

 

حالا می‌دانید چرا به نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی آنلاین احتیاج داریم؟ چون با آن می‌توانیم امور مالی فروشگاه را سریع‌تر، دقیق‌تر و آسان مدیریت کنیم. هایپریک، اشتراک 7 روزه رایگان دارد تا با استفاده از آن، با ویژگی‌ها و کاربردهای هایپریک بیشتر آشنا شوید. برای استفاده از این دموی رایگان، وارد سایت هایپریک شوید و در آن ثبت نام کنید. بعد از ثبت نام اشتراک‌های مختلف هایپریک، از جمله اشتراک 7 روزه رایگان را خواهید دید. با هایپریک، همین الان رایگان شروع کنید!

آینده حسابداری مغازه خود را با هایپریک تجربه کنید

آینده را امروز شروع کنید

خرید اشتراک