مجله هایپریک مجله هایپریک

صندوق فروشگاهی چیست؟

مقالات صندوق فروشگاهی چیست؟
زمان برای مطالعه: 6 دقیقه

فهرست مطالب

شما هم برای مدیریت کسب‌وکارتان، دنبال بهترین راه‌حل یا ابزارید که مناسب و کاربردی باشد؟ در این مطلب قرار است یک ابزار کاربردی را برای مدیریت فروشگاه معرفی کنیم؛ آن هم ابزاری نیست جزء، صندوق فروشگاهی! به احتمال زیاد در فروشگاه‌های بزرگ این صندوق‌ها را دیده‌اید. در ادامه مطلب، قرار است بگوییم صندوق فروشگاهی چیست و چه کاربردها و مزیت‌هایی دارد. پس با هایپریک همراه باشید.

 

صندوق فروشگاهی چیست؟

صندوق فروشگاهی کمک می‌کند تا فروشنده بتواند محاسبه فاکتور فروش را با‌ دقت و سرعت بیشتری انجام بدهد. اولین صندوق فروشگاهی را جیمز ریتی در 1879 اختراع و در 1883 ثبت کرد. این ابزار در طول سال‌ها، تغییرهای زیادی را پشت سر گذاشت و با پیشرفت‌ تکنولوژی، تکامل یافت تا به شکل امروزی رسید. در مقاله « تاریخچه صندوق فروشگاهی »، تاریخچه اختراع صندوق فروشگاهی از ابتدا تا شکل امروزی‌اش را بررسی کردیم. حالا صندوق‌های فروشگاهی با وصل شدن به نرم‌افزارهای حسابداری فروشگاهی، به صاحبان کسب‌وکارها کمک می‌کنند تا خرید و فروش را مدیریت کنند.

 

مزایا و کاربرد صندوق فروشگاهی

وجود صندوق فروشگاهی در مغازه شما چه کاربرد و مزایایی دارد؟ در ادامه بخوانید. البته بگوییم که برای استفاده از صندوق فروشگاهی و بهره بردن از مزایای آن، باید یک نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی تهیه کنید و آن را روی صندوق فروشگاهی راه بیندازید.

 

مدیریت تمام فرآیند فروش

از همان اول کار، هدف اصلی اختراع همچین صندوقی، مدیریت فروش بوده‌است. می‎توانید تمام فرآیند فروش از انتخاب محصولات و وارد کردن آن در فاکتور، تا محاسبه قیمت، مالیات، تخفیف‌، چاپ فاکتور فروش و فیش را به صندوق فروشگاه بسپارید. فقط باید با بارکدخوان یا دستی، کالاها را وارد لیست خرید کنید.

 

بررسی موجودی انبار و مدیریت خروجی‌ها

با صندوق فروشگاهی، بخشی از کارهای انبار را مدیریت کنید. مثلا با ثبت هر فاکتور فروش، حواله خروج از انبار هم به‌صورت خودکار ثبت خواهد شد. همینطور موقع ثبت فاکتور، می‌توانید موجود بودن یا نبودن کالاهای مختلف را بررسی کنید.

 

پرسرعت‎تر کردن روند فروش

صندوق‌های فروشگاهی مبلغ نهایی فاکتور را محاسبه می‌کنند. روش‌های مختلفی برای دریافت هزینه آن هم، در اختیارتان قرار می‌دهد. بنابراین در سریع‌ترین حالت ممکن می‌توانید هزینه سبد خرید مشتری را حساب و از او دریافت کنید. فرآیند فروش را سریع‌تر می‌کنند تا وقت برای پاسخگویی به مشتریان بیشتری داشته باشید. البته به شرط آنکه صندوق فروشگاهی را به یک نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی مانند هایپریک وصل کنید.

 

تضمین امنیت دخل‌

می‌توانید به صندوق فروشگاهی، کشوی پول وصل کنید. این کشوها با یک کابل، به صندوق وصل می‌شوند. این نوع کشوها تقسیم‌بندی شده‌اند تا بتوانید پول‎های نقد را در آن منظم بگذارید. اما این تنها کاربرد کشوی پول نیست. با وصل کردن این کشو به صندوق فروشگاهی، از پول‌های نقد فروشگاه محافظت خواهید کرد. تا زمانی که یک معامله فروش انجام و ثبت نشود، این کشو قفل خواهند ماند. دیگر پول‌ها در معرض دید عموم قرار نمی‌گیرند و همین امر، احتمال سرقت در فروشگاه را کاهش می‌دهد.

 

گزینه‌ پرداخت چندگانه

بعد از وصل کردن صندوق فروشگاهی به نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی و همینطور، وصل کردن بارکدخوان به آن، روش‌های پرداخت متنوعی در خدمت شماست. می‌توانید هزینه را نقدی، با کارت‌خوان، نسیه یا چکی دریافت کنید. نوع دریافت را در صندوق فروشگاهی ثبت می‌کنید تا حساب‌وکتاب‌ها هم منظم شوند. با حق انتخاب دادن به مشتری‌ها، رضایت‌ ایشان را هم جلب می‌کنید.

 

مزایا و کاربرد صندوق فروشگاهی

 

همچنین بدانید:

چگونه نرم افزار حسابداری مناسب کسب و کار خود را انتخاب کنیم؟

راهنمای خرید صندوق فروشگاهی

برای خرید صندوق فروشگاهی، نگاهی دوباره به کسب‌وکارتان بیندازید و نیازهایتان را بررسی کنید. حجم فروشتان چقدر است، به چه ابزارهایی نیاز دارید و … . متناسب با این نیازها، صندوق فروشگاهی‌تان را انتخاب کنید. هنگام انتخاب به سوال‌های زیر جواب بدهید:

  • به صفحه نمایش لمسی نیاز دارید یا خیر؟
  • به چه سخت‌افزارهایی نیازی دارید؟
  • سیستم عامل مدنظرتان چیست؟
  • به ابزارهای جانبی نیاز دارید یا خیر؟
  • حجم فروشتان چقدر است؟
  • هزینه خرید و نصب آن چقدر است؟
  • بودجه‌تان چقدر است؟

 

مهم‌ترین نکاتی که هنگام خرید صندوق فروشگاهی باید به آن دقت کرد

چون صندوق فروشگاهی یک سخت‌افزار است، پس باید هنگام خرید به ویژگی‌های سخت‌افزاری آن و کیفیتش توجه کنید. ویژگی‌هایی مانند نوع پردازنده، صفحه نمایش، رم و هارد را حتما بررسی کنید. نکته دیگر، درگاه‌های اتصال است. نوعی را تهیه کنید که بتوانید بارکدخوان، فیش‌پرینتر، ترازو، کارت‌خوان و کشوی پول را به آن وصل کنید.

 

ویژگی یک صندوق فروشگاهی خوب!

یک صندوق فروشگاهی خوب از نرم‌افزارهای حسابداری فروشگاهی مختلف پشتیبانی می‌کند. قابلیت ارتقا سخت‌افزاری دارد و به ابزارهای مختلف وصل می‌شود. قابلیت‌های دیگر مانند نمایشگر سمت مشتری، جزء ویژگی‎های ثانویه‌اند و  بدون آن‎ها هم می‌توان صندوق فروشگاه را مدیریت کرد. هنگام خرید ابتدا به ویژگی‌های اصلی توجه کنید و بعد سراغ ویژگی‌های فرعی بروید. بایامکس یکی از برندهای معتبر در زمینه فروش صندوق فروشگاهی است و می‌توانید با خیال راحت از آن‌ها خرید کنید.

 

برای کار کردن با صندوق فروشگاهی به چه چیزی نیاز دارید؟

به یک نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی! بعد از خرید صندوق فروشگاهی باید یک نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی تهیه و آن را روی صندوق فروشگاه راه بیندازید. این نرم‌افزارها بخش‌ها مختلفی دارند و کمکتان می‌کنند امور مختلف فروشگاه را مدیریت کنید. در واقع می‌توانید مدیریت خرید، فروش، هزینه، حسابداری، انبارداری، مدیریت مشتریان و تامین‌کنندگان و … را به عهده این نرم‌افزارها بسپارید. به عنوان مثال، هایپریک، یک نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی ابری است که امکانات گسترده‌ای دارد و کمکتان می‌کند فروشگاه را بهتر مدیریت کنید.

 

هایپریک، بخشی به نام صندوق فروشگاهی دارد که با کمک آن، می‌توانید خرید و فروش را مدیریت کنید. این بخش پیشرفت، راحت، سریع و سازگار با انواع سخت‌افزارهاست. ویژگی‌هایش را در ادامه بخوانید:

 

  • محیط کاربری بهینه شده برای نمایشگرهای لمسی؛
  • یکپارچه و روان برای انجام کلیه‌ عملیات فروش در یک صفحه؛
  • دسترسی به بیش از 40 هزار کالای از پیش تعریف شده؛
  • امکان اتصال به بارکدخوان، کارت‌خوان، فیش‌پرینتر و ترازو؛
  • جست‌وجوی کالا‌ها بر اساس نام و بارکد؛
  • اضافه کردن کالاها با استفاده از بارکدخوان؛
  • امکان شخصی‌سازی گروه‌بندی کالاها؛
  • صدور و شخصی‌سازی فیش‌پرینت؛
  • پشتیبانی از واحدهای اندازه‌گیری مختلف؛
  • امکان خرید و فروش کالا بر اساس واحد فرعی و اصلی؛
  • مدیریت مشتریان و صف سفارش‌ها.

 

هایپریک بدون محدودیت است. یعنی برای ثبت تعداد فاکتورها، تعداد اسناد، تعداد کالاها و… هیچ محدودیتی ندارد. اشتراک‌های مختلف هایپریک، در امکانات باهم تفاوتی ندارند. فقط مدت زمان اشتراک‌ها با هم فرق می‌کند. همینطور، هایپریک اشتراک رایگان 7 روزه دارد تا از آن برای آشنایی با امکانات و ویژگی‌های هایپریک استفاده کنید.

 

حالا می‌دانید صندوق فروشگاهی چیست و چرا به آن نیاز دارید؟ برای مدیریت بهتر حساب‌وکتاب، خرید و فروش، بهتر است روی کمک یک صندوق فروشگاهی حساب باز کنید. هنگام خرید این صندوق‌ها، به نکاتی توجه کنید که در این مقاله به آن‌ها اشاره کردیم. اگر سوالی درباره صندوق فروشگاهی یا نرم‌افزارهای حسابداری فروشگاهی دارید، پشتیبان‌های Hyperyek در خدمت شمایند. کافیست با شماره 02143378 تماس بگیرید.

آینده حسابداری مغازه خود را با هایپریک تجربه کنید

آینده را امروز شروع کنید

خرید اشتراک