مجله هایپریک مجله هایپریک

مهم‌ترین تجهیزات و ملزومات فروشگاهی

مقالات مهم‌ترین تجهیزات و ملزومات فروشگاهی
زمان برای مطالعه: 6 دقیقه

فهرست مطالب

احتمالا تصمیم نهایی‌تان را برای بازکردن فروشگاه گرفته‌اید که حالا دنبال تجهیزات لازم آن می‌گردید. شاید هم هنوز در مرحله تصمیم گیری قرار دارید و می‌خواهید با شناخت تجهیزات لازم برای مدیریت فروشگاه، تصمیمات را سبک و سنگین کنید. در هر صورت مقاله زیر برای شماست. در این مقاله تجهیزات و ملزومات فروشگاهی لازم برای حسابداری و انبارداری منظم فروشگاه را معرفی کرده‌ایم. ابزارهایی که وجودشان، موفقیت شما را تضمین می‌کند.

 

مهم‌ترین تجهیزات و ملزومات فروشگاهی که باید داشته باشید

نیاز داشتن به بعضی از تجهیزات و ملزومات فروشگاهی، بستگی به نوع کسب‌وکار شما دارد. مثلا اگر فروشگاه سوپرمارکت یا خواربار دارید، احتمالا باید یخچال هم تهیه کنید. اگر فروشگاهتان آرایشی و بهداشتی باشد، دیگر نیازی به یخچال و فریزر نیست. اما بعضی از تجهیزات بین اکثر فروشگاه‌ها مشترک‌اند. مثلا همه فروشگاه‌ها به قفسه‌های مناسب یا کارت‌خوان نیاز دارند! در ادامه مطلب، مواردی را معرفی می‌کنیم که بین فروشگاه‎های مختلف مشترک‌اند و وجودشان برای مدیریت درست فروشگاه ( نرم افزار حسابداری خرده فروشی )، حیاتی است.

 

صندوق فروشگاهی

اول از همه به فکر خرید یک صندوق فروشگاهی باکیفیت باشید. صندوق فروشگاهی کمکتان می‌کند تمام فرآیند فروش را مدیریت کنید. یعنی از انتخاب کالاها گرفته تا صدور فاکتور، محاسبه قیمت، تخفیف، مالیات، ثبت حواله خروج از انبار و … . البته صندوق فروشگاهی این کار را با کمک نرم‌افزارهای حسابداری فروشگاهی انجام می‌دهند. برای آشنایی بیشتر با صندوق فروشگاهی، مقاله « صندوق فروشگاهی چیست؟ » را بخوانید. صندوق فروشگاهی بخرید که ابزارهای مختلف به آن وصل شوند. ابزارهایی مانند بارکدخوان، کارت‌خوان، فیش‌پرینتر، ترازو و … .

 

بارکدخوان فروشگاهی

برای مدیریت کالاهای فروشگاه، از سیستم بارکد استفاده کنید و حتما به فکر خرید یک بارکدخوان باکیفیت باشید. بارکدها، حاوی اطلاعات مربوط به کالاهای شمایند. با وجود آن‌ها، دیگر نیازی نیست کالاها را دستی در صندوق فروشگاهی انتخاب یا اطلاعات آن را دستی وارد کنید. دو نوع بارکدخوان نوری و لیزری در بازار موجود است که باید نوع مناسب آن با کسب‌وکارتان را انتخاب کنید.

 

کارت‌خوان

بدون وجود کارت‌خوان، مشتری‌هایتان را از دست خواهید داد! آخرین باری را به یاد دارید که پول نقد همراهتان بود یا خریدتان را با پول نقد حساب کردید؟ دیگر کسی پول نقد همراه ندارد و همه از کارت‌‌های اعتباری برای پرداخت هزینه استفاده می‌کنند. پس حتما به فکر تهیه کارت‌خوان باشید. برای تهیه کارت‌خوان، باید وارد سایت‌ بانک مدنظرتان شوید و فرم درخواست آن را پر کنید.

 

فیش‌پرینتر

برای اعتمادسازی، به این یکی نیاز دارید. کار فیش پرینتر در واقع چاپ فاکتور یا همان فیش مشتری است. در این فیش اطلاعات مربوط به خرید می‌آید؛ اطلاعاتی مانند ساعت و تاریخ خرید، قیمت کالاها، تخفیف‌ها، مالیات و … . فیش پرینتر را به صندوق فروشگاهی وصل می‌کنید تا اطلاعات فیش مشتری را چاپ کند.

 

ترازو

اگر کالایی دارید که واحد فروش آن کیلویی است، پس باید ترازو هم بخرید. ترازویی بخرید که به صندوق فروشگاهی یا کامیپوتر وصل شود. می‌دانید چرا؟ زیرا آن‌وقت می‌توانید از ویژگی‌ محاسبه خودکار قیمت برای کالاهای کیلویی، در نرم‌افزارهای حسابداری فروشگاهی استفاده کنید.

 

نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی

در کنار تجهیزات بالا، به فکر خرید یک نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی کاربردی هم باشید. نرم‌افزاری که کمکتان کند بخش‌های مختلف فروشگاه مانند خرید و فروش، هزینه‌ها، حسابداری، انبارداری، مشتریان، تامین‌کنندگان و … را سریع و راحت مدیریت کنید. نوعی را بخرید که:

  • کار کردن با آن ساده باشد؛
  • برای کار کردن با آن نیازی به دانش حسابداری نداشته باشید؛
  • مخصوص فروشگاه‌ها طراحی‌اش کرده باشند؛
  • به ابزارهای مختلف مانند صندوق فروشگاه، کارت‌خوان، بارکدخوان، ترازو و … وصل شود؛
  • تحت وب باشد تا نیازی به دانلود و نصب آن نداشته باشید؛
  • با سیستم‌عامل‌های مختلف مانند اندروید، ویندوز، مک و iOS سازگار باشد؛
  • بتوان با آن همه بخش‌های فروشگاه یعنی خرید، فروش، هزینه، حسابداری و انبارداری را مدیریت کرد؛
  • با دستگاه‌های مختلف مانند تبلت، موبایل، لپ‌تاپ و کامپیوترهای شخصی سازگار باشد.

بعضی از نرم‌افزارهای حسابداری مانند هلو، محک و .. را می‌شناسید. این نرم‌افزارها برای حسابدارها طراحی شده‌اند و کار کردن با آن‌‌ها، برای افرادی سخت است که دانش حسابداری ندارند. پس چاره کار چیست؟ باید سراغ نرم‌افزارهایی بروید که ویژه فروشگاه‌ها طراحی شده‌اند و همه افراد می‌توانند با آن، دخل‌وخرج کسب‌وکارشان را مدیریت کنند. نرم‌افزاری مانند هایپریک. تمام موارد بالا، از ویژگی‌های هایپریک است.

 

مهم‌ترین تجهیزات و ملزومات فروشگاهی که باید داشته باشید

 

نکاتی که هنگام خرید تجهیزات و ملزومات فروشگاهی باید به آن دقت کرد

قبل از خرید و تصمیم‌گیری درباره تجهیزات و ملزومات فروشگاهی، حتما یک لیست از نیازهایتان بنویسید و بودجه را مشخص کنید. این لیست کمکتان می‌کند تا فقط لوازم کاربردی را بخرید که نیازهایتان را پاسخ می‌دهند. همینطور، کمکتان می‌کند تا از بودجه‌ای خارج نشوید که تعیین کرده‌اید.

بعد از نوشتن لیست نیازها، نوبت به پیدا کردن تجهیزات و و وسایل مناسب می‌رسد. سعی کنید برای هرکدام از تجهیزاتی که نیاز دارید، گزینه‌های مختلفی را انتخاب و بعد آن‎ها را با هم مقایسه کنید. با این روش، مناسب‌ترین گزینه را انتخاب خواهید کرد. هنگام بررسی تجهیزات مختلف، در کنار قیمت، به کاربرد، کیفیت و خدمات پس از فروش آن‌ها نیز توجه کنید.

 

همچنین بخوانید:

راهبردهای موثر تخفیف‌گذاری برای فروش بیشتر

 

هایپریک گزارش‌های مالی را هم آماده می‌کند!

تجهیزات لازم فروشگاه را تهیه کردید؟ حالا برنامه‌تان برای گزارش‌گیری یا بررسی عملکرد فروشگاه چیست؟ می‌توانید کنار مدیریت بخش‌های مختلف فروشگاه، این کار را هم به هایپریک بسپارید. زمانی که اطلاعات مالی مانند فاکتورهای مختلف را در Hyperyek ثبت می‌کنید، نرم‌افزار از این اطلاعات برای تجزیه و تحلیل وضعیت فروشگاه و حساب‌ دخل‌وخرجتان استفاده می‌کند. بعد نتیجه این تجزیه و تحلیل را در قالب گزارش‎های مختلف، مانند گزارش مالیات، سود و زیان، بیشترین و کمترین کالای فروش رفته، گزارش ورود و خروج از انبار و … در اختیارتان می‌گذارد.

مهم‌ترین تجهیزات و ملزومات فروشگاهی برای حسابداری و انبارداری منظم را شناختید؟ حیات کسب‌وکارها به موارد مختلفی بستگی دارد. حسابداری دقیق و انبارداری منظم، دو مورد از آن‎هایند. هرچه حساب‌وکتاب دقیق‌تری داشته باشید و اطلاعاتتان از انبار به‌روزتر باشد، دید بهترین نسبت به وضعیت فروشگاهتان خواهید داشت و تصمیمات سودده‌تری خواهید گرفت.

 

برای خرید این تجهیزات، وقت کافی بگذارید تا مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید. هایپریک در کنار نرم‌افزار حسابداری مناسب فروشگاهی، این تجهیزات را هم با پرداخت شرایطی یا اقساطی، در اختیارتان قرار خواهد داد. برای مشاوره، با شماره 02143378 یا از طریق لینکداین هایپریک تماس بگیرید.

آینده حسابداری مغازه خود را با هایپریک تجربه کنید

آینده را امروز شروع کنید

خرید اشتراک