مجله هایپریک مجله هایپریک

نرم افزار مدیریت صندوق فروشگاهی

مقالات نرم افزار مدیریت صندوق فروشگاهی
زمان برای مطالعه: 6 دقیقه

فهرست مطالب

این روزها فروشگاه‌ها به جای ثبت فاکتور فروش محصولات و اجناس خود در دفترهای حسابداری، از نرم افزار مدیریت صندوق فروشگاهی استفاده می‌کنند. دیگر مثل گذشته کسی از دفترها و سالنامه‌های قدیمی استفاده نمی‌کند و ابزارهای هوشمند جای آن‌ها را گرفته‌اند. به نظر شما می‌توان به این نرم‌افزارهای جدیدی اعتماد کرد که برای حسابداری و مدیریت فروشگاه طراحی شده‌اند؟ اطلاعات مالی فروشگاه در این برنامه‌ها امن است؟ با ما همراه باشید. قرار است درباره نرم افزارهای مدیریت صندوق فروشگاهی صحبت کنیم.

 

استفاده از نرم افزار مدیریت فروشگاهی چه فوایدی برای کسب‌وکار دارد؟

نرم افزار مدیریت فروشگاهی کمکتان می‌کند تا فروشگاه و بخش‌های مختلف آن را راحت‌تر مدیریت کنید. این نرم‌افزارها، در کنار راحت‌تر کردن کارها، فواید دیگر هم برای کسب‌وکارها دارند. در ادامه مطلب، 3 فایده استفاده از نرم افزار مدیریت فروشگاهی برای کسب‌وکارها را بخوانید.

 

صرفه‌جویی در زمان و انرژی

با استفاده از نرم‌افزارهای مدیریت صندوق فروشگاهی در زمانتان صرفه‌جویی می‌کنید. در گذشته باید قیمت تمامی محصولات را حفظ می‌کردید یا آن را روی اجناس می‌نوشتید. اگر محصولی تخفیف می‌خورد، باید دستی قیمت نهایی آن را محاسبه می‌کردید که ممکن بود هنگام محاسبه آن دچار خطا شوید. وقت زیادی را باید صرف بررسی همه فاکتورهای کاغذی خرید، فروش و هزینه می‌کردید تا با جمع و تفریق آن‎ها، حساب‌وکتاب مغازه را در بیاورید و سود و زیانتان را مشخص کنید. باید زمانی را هم برای بررسی موجودی‎های انبار و مغازه می‌گذاشتید.

حالا همه این کارها را می‌توانید با کلیک کردن رو چند دکمه، در نرم افزار حسابداری فروشگاهی انجام بدهید. با استفاده از نرم افزار مدیریت صندوق فروشگاهی می‌توانید به سادگی اسم کالای مدنظرتان را جست‌وجو کنید تا اطلاعات آن را ببینید. اگر بارکدخوان داشته باشید که هیچ! فقط باید بارکد را اسکن کنید. آن‌ها به صورت خودکار میزان تخفیف و مالیات را حساب می‌کنند. بعد از ثبت فاکتور، مقدار آن را از انبار کم یا به آن اضافه می‌کنند تا موجودی انبار یا فروشگاه دقیق باشد. آخر سر هم با توجه به فاکتورهایی که ثبت کردید، گزارش‌های سود و زیان یا مالیات را حاضر و آماده، در اختیارتان قرار می‌دهند؛ آن هم در هر بازه زمانی که بخواهید!

 

دقت در ثبت فاکتورها

یکی دیگر از مزیت‌های استفاده از نرم افزار مدیریت صندوق فروشگاهی، جلوگیری از بروز اشتباهات هنگام ثبت فاکتور فروش است. در روش سنتی احتمال اشتباه کردن زیاد است. عمدتاً در فروشگاه‌های کوچک، به دلیل سهل‌انگاری، این اشتباهات بیشتر اتفاق می‌افتد. فرض کنید همه چیز را با همان روش سنتی پیش ببرید و فاکتورها را در دفتر یادداشت کنید. اگر در هر روز یک اشتباه پیش بیاید، در طی ماه خسارت زیادی به فروشگاه وارد می‌شود. در حالی که با استفاده از برنامه مدیریت صندوق فروشگاهی، پیش آمدن چنین اشتباهی به صفر می‌رسد.

 

تحلیل کسب و کار

یکی دیگر از مزیت‌هایی که استفاده از نرم افزارهای مدیریت صندوق فروشگاهی به همراه دارد، امکان تجزیه و تحلیل منظم عملکرد فروشگاه است. مثلا می‌خواهید بدانید کدام کالا را سریع‌تر فروخته‌اید یا چقدر در بازه زمانی مهر تا آذر سود کرده‌اید و ضرر دیده‌اید؛ نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی این گزارش‌ها را در اختیارتان قرار می‌دهد.

تجزیه و تحلیل با روش دستی زمان‌بر است و معمولا چندان دقیق نیست. در حالی که نرم‌افزارهای مدیریت صندوق قادرند با سرعت و دقت بیشتر، اطلاعات را در اختیارتان قرار دهند. این پلتفرم‌ها به صورت هوشمند طراحی شده‌اند و تمامی محاسبات را دقیق و با نمودارهای مختلف نشانتان می‌دهند.

 

از یک نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی و مدیریت صندوق فروشگاهی آن برای مدیریت کسب‌وکارتان استفاده کنید.

 

بهترین نرم افزار مدیریت صندوق فروشگاهی چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

حالا که با فواید نرم افزار حسابداری فروشگاهی آشنا شدید، دنبال یک نرم افزار کاربردی می‌گردید؟ اگر چرخی در اینترنت بزنید، با انواع مختلف این نرم‌افزارها آشنا می‌شوید. بهتر است موردی را انتخاب کنید که همه ویژگی‌های زیر را داشته باشد.

 

روش مختلف برای پرداخت

در نرم‌افزار مدیریت صندوق فروشگاهی، روش‌های پرداختی مختلفی دارید. یعنی مشتریانتان با هر روشی هزینه را پرداخت می‌کنند که دوست دارند. روش پرداخت نقدی، نسیه، چکی و کارت‌خوان در اختیار آن‌هاست. در فاکتور نیز نوع روش پرداختی ذکر می‌شود تا حساب‌وکتاب‌ها مرتب و منظم باقی بمانند.

 

جامع و یکپارچه

منظورمان از جامع و یکپارچه بودن، این است که بتوانید همه بخش‌های فروشگاهتان را در یک جا مدیریت کنید. یعنی نرم‌افزاری را برای مدیریت فروشگاه انتخاب کنید که امکانات مختلفی داشته باشد. به عنوان مثال، با کمک آن بتوانید از فرآیند خرید و فروش گرفته تا انبارداری، حسابداری، مدیریت مشتری‌ها، تامین‌کنندگان و … را به آن بسپارید.

 

همه چیز به مدیریت خوب برمی‌گرده.

 

 

سادگی و هوشمندی

سادگی یعنی چه؟ یعنی کار کرد با آن ساده باشد و همه افراد، بتوانند به‌راحتی با آن کار کنند. سریع کار کردن با آن را یاد بگیرید و نیازی به آموزش‌ زیاد نداشته باشید. حالا هوشمندی یعنی چی؟ هوشمندی یعنی کارها به صورت خودکار انجام شود. به عنوان مثال، با هر فاکتور فروش یا خرید، حواله ورود و خروج انبار به صورت خودکار ثبت شود. گزارش‌های حسابداری، انبارداری و مالیاتی و … نیز به صورت خودکار در بازه زمانی دلخواهتان آماده باشد.

 

نامحدودی

نوع نامحدود را بخرید. یعنی مدلی که بتوانید با آن، به‌صورت نامحدود در فروشگاه کالا تعریف کنید یا اسناد خرید و فروش، حسابداری و انبارداری ثبت کنید. اگر فروشگاهتان بزرگ است و تعداد زیادی صندوق فروشگاه دارید، در وصل کردن نرم‌افزار به صندوق‌های فروشگاهتان محدودیت نداشته باشید.

 

پشتیبانی عالی

اگر در استفاده از نرم‌افزار به مشکلی بر بخورید و کسی نباشد که مشکلات را حل کند، چه کاری از دستتان برمی‌آید؟ نرم‌افزاری بخرید که پشتیبانی پاسخگو و حرفه‌ای داشته باشد. کار کردن با نرم‌افزار را یادتان بدهد و اگر مشکلی پیش آمد، آن را حل کند.

 

نرم افزار مدیریت صندوق فروشگاهی هایپریک را می‌شناسید؟

هایپریک، نرم افزار حسابداری فروشگاهی است که برای مدیریت بخش‌های مختلف فروشگاه، مانند صندوق فروشگاهی، می‌توانید از آن استفاده کنید. هایپریک هوشمند است و کارها را به صورت خودکار پیش می‌برد. همه ویژگی‌هایی را در هایپریک پیدا می‌کنید که در بخش قبلی از آن‌ها نام بردیم. در هایپریک، امکانات زیر را در اختیار دارید:

  • ثبت محصولات همراه با بارکد، میزان مالیات، قیمت و تخفیف؛
  • ثبت فاکتور خرید و فروش؛
  • ثبت فاکتور بازگشت از خرید یا فروش؛
  • حسابداری؛
  • انبارداری؛
  • ثبت هزینه‌ها؛
  • تعریف کالاها و گروه‌بندی آن‌ها؛
  • گزارش‌های مختلف از بخش حسابداری و انبارداری؛
  • تعریف حساب‌های بانکی؛
  • اتصال به ابزارهای مختلف مانند صندوق فروشگاهی، کارت‌خوان، بارکدخوان، فیش‌پرینتر و …؛

 

مواردی که خواندید تعداد محدودی از امکانات و کاربردهای این نرم افزار بود. هایپریک هر آن چیزی است که برای مدیریت همه بخش‌‌های فروشگاهتان به آن نیاز دارید.

 

با نرم افزار مدیریت صندوق فروشگاه، کارهای فروشگاه سریع‌تر و دقیق‌تر پیش می‌روند. با کمک آن، می‌توانید فروشگاه را راحت‌تر مدیریت کنید. مدیریت امور مختلف فروشگاه را به هایپریک بسپارید. هایپریک نقش حسابدار هوشمند را در فروشگاهتان ایفا می‌کند. به‌راحتی خرید و فروشتان را ثبت کنید و در هر زمان و هر مکان وضعیت فروشگاهتان را تحت کنترل بگیرید.

آینده حسابداری مغازه خود را با هایپریک تجربه کنید

آینده را امروز شروع کنید

خرید اشتراک