مجله هایپریک مجله هایپریک

نرم افزار حسابداری خرده فروشی

کسب و کار نرم افزار حسابداری خرده فروشی
زمان برای مطالعه: 6 دقیقه

فهرست مطالب

اکثر مردم، مغازه‌های خرده‌فروشی، با چشم کسب‌وکارها یا مغازه‌های کوچک می‌بینند. به‌همین خاطر فکر می‌کنند که حساب‌کتاب کردن دخل و خرج آن‌ها کار راحتی است. در حالی که حساب‌‌وکتاب یک خرده فروشی مثل آجیل و خشکبار، پیچیدگی و سختی خاص خودش را دارد. این مغازه‌ها، اجناس زیادی دارند و مدیریت کردن آن‌ها، بدون یک سیستم منظم و سریع، کار آسانی نیست. در این مقاله، قرار است دربارۀ یک نرم افزار حسابداری خرده فروشی مناسب صحبت کنیم که به این کسب‌وکارها کمک می‌کند تا امور مختلف مغازه مثل انبار یا حسابداری را بهتر و راحت‌تر مدیریت کنند. به نظر شما چرا باید از نرم افزار حسابداری برای مغازه استفاده کنیم؟در ادامۀ مطلب با هایپریک همراه باشید.

 

روش‌ جدید برای مدیریت حسابداری مغازه خرده فروشی با نرم‌افزارهای حسابداری فروشگاهی

اگر مغازه‌ دارید، احتمالا با مفهوم دفتر روزنامه، دفتر کل، ترازنامه، صورت سود و زیان و موارد این چنینی آشنایید. همۀ مغازه‌دارها، برای حساب‌وکتاب آخر سال مالی یا حتی محاسبۀ میزان مالیاتشان، باید این دفاتر را داشته باشند. برای آنکه بتوانید گزارش‌های مالی آخر سال را درست و دقیق آماده کنید، به فاکتورهای بدون خطا نیاز دارید. زمانی که مغازه شلوغ باشد، چطور می‌خواهید بین همهمۀ مشتریان، فاکتورها را دقیق ثبت کنید و حواستان هم به میزان کالاهای خارج شده از مغازه باشد؟ روش سنتی وقت‌گیر و مستعد خطاست. اگر در ثبت فاکتورها اشتباه کنید و دیر متوجه اشتباهتان شوید، برای اصلاح خطاها، باید زمان زیادی را صرف کنید.

 

 اینجاست که نرم‌افزار حسابداری خرده فروشی (نرم افزار حسابداری فروشگاهی)، به کمکتان می‌آید. با این نرم‌افزارها دیگر نیازی نیست فاکتورها را دستی ثبت کنید یا برای آماده کردن گزارش‎‌های مالی لازم، سراغ کمک گرفتن از حسابدار بروید. این نرم‌افزارها به صندوق فروشگاهی وصل می‌شوند تا بتوانید فاکتورهای خرید و فروش را سریع و دقیق ثبت کنید. بخشی هم برای ثبت هزینه دارند، تا هزینۀ‌های مغازه را در آن ثبت کنید.

 

 با ثبت هر فاکتور خرید و فروش یا هزینه، سند حسابداری آن، خودکار در بخش دفتر روزنامه نرم‌افزار ثبت می‌شود. نرم‌افزارها هم با کمک این اطلاعات، گزارش‎های مالی و غیرمالی لازم را در هر تاریخی آماده می‌کنند که نیاز دارید. یعنی تنها کاری که شما باید انجام بدهید، وارد کردن فاکتورها و ثبت هزینه‌هاست. در کنار به عهده گرفتن کارهای حسابداری، این نرم‌افزارها کمکتان می‌کنند امور دیگر فروشگاه، مانند انبارداری، خرید و فروش، هزینه، مشتریان، تامین‌کنندگان و… را نیز راحت‎تر و سریع‌تر مدیریت کنید.

 

یک نرم افزار حسابداری خرده فروشی، چطور به مدیریت انبار کمک می‌کند؟

همۀ کالاهای موجود در مغازه، دسته‌بندی مخصوص به خودشان را دارند. مثلا اگر مغازه‌تان خرده فروشی محصولات شوینده است، احتمالا محصولات را به گروه‌های مختلف مانند شامپو، صابون، لوازم شوینده مناسب ماشین لباس‌شویی یا ظرف‌شویی تقسیم می‌کنید. می‌توانید در بخش انبارداری یا تعریف محصول یک نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی، محصولات را گروه‌بندی کنید تا نظم بهتری داشته باشند و بتوانید میزان موجودی آن‌ها را بهتر کنترل کنید.

 

امکان گروه‌بندی کالاها، دقیقا در صندوقداری و ثبت کردن فاکتور فروش به کارتان می‌آید. هنگام فروش کالا و ثبت فاکتور با نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی، دیگر مجبور نیستید دنبال کالای مدنظرتان بگردید. کافیست گروه یا دسته‌بندی آن را پیدا کنید. از طرف دیگر، می‌توانید نرم‌افزار را به کارت‌خوان، ترازو و بارکدخوان نیز وصل کنید. بعد از وزن‌کشی محصول یا اسکن کردن بارکد آن، نرم‌افزار قیمت نهایی آن را بعد از محاسبه تخفیف و مالیات، مشخص می‌کند و روی کارت‌خوان هم نشان می‌دهد. فقط کافیست از مشتری بخواهید کارت بکشد و رمز عبور خود را وارد کند. اگر خریدار می‌خواهد نقدی حساب کند، بازهم محدودیتی نخواهید داشت و می‌توانید روش پرداخت نقدی را روی فاکتور فروش ثبت کنید. تمامی این موارد برای فاکتور خرید و ثبت هزینه نیز، انجام‌شدنی است.

 

 یکی دیگر از روش‌های جدید برای مدیریت انبارداری مغازه خرده فروشی، استفاده از این نرم‌افزارها برای هماهنگ کردن صندوق و انبار است. این نرم‌افزارها اجازه می‌دهند تا صندوق را به انبار متصل کنید. بعد از ثبت شدن هر فاکتور فروش یا خرید، میزان کالا خودکار از انبار کسر یا به آن اضافه خواهد شد. بنابراین، دیگر نیازی نیست تا دستی در یک دفتر سالنامه، خروج کالا از مغازه یا انبار ثبت کنید. با این روش، اطلاعات موجودی مغازه‌تان، همیشه به‌روز و دقیق خواهد بود.

 

آیا نرم افزار حسابداری هایپریک برای خرده فروشی کاربرد دارد؟

تا اینجای مطلب، کاربرد نرم‌افزار حسابداری را برای انبارداری و مدیریت کالاهای یک مغازه خرده‌فروش را به صورت کلی بررسی کردیم. همینطور، سری به قسمت صندوقداری و هماهنگی خودکار آن با انبار زدیم و راحتی ثبت فاکتور خرید، فروش و هزینه را گفتیم.

 

نرم افزار حسابداری هایپریک، تمام ویژگی‌ها و کاربردهایی را دارد که تا اینجای مقاله، خواندید. به نظر شما، نرم‌افزار حسابداری خرده فروشی هایپریک، دیگر چه کاربردهایی دارد؟ در ادامه، چند کاربرد و مزیت دیگر را خلاصه و تیتروار بخوانید.

 

با صندوق فروشگاهی هایپریک در بخش خرید و فروش می‌توانید:

  • کالا‌ها را بر اساس نام و بارکد جست‌وجو کنید؛
  • کالاها را با استفاده از بارکدخوان اضافه کنید؛
  • انواع پیش‌فاکتور، فاکتور و فیش‌پرینت را صدور و شخصی‌سازی کنید؛
  • مالیات و انواع تخفیف‌ها را روی هر کالا و کل فاکتور تعیین کنید؛
  • به روش‌های دریافت نقدی، کارت‌خوان، چک و نسیه دسترسی داشته باشید.

نرم افزار حسابداری خرده فروشی

قسمت حسابداری هایپریک گزارش‎های زیر را در اختیارتان می‌گذارد:

  • ترازنامه؛
  • گزارش‌های مالیاتی؛
  • دفتر روزنامه؛
  • دفتر حساب‌ها؛
  • گزارش چک‌های دریافتی و پرداختی؛
  • گزارش جابجایی و گردش‌های کالا؛
  • گزارش‌های فصلی؛
  • گزارش تعداد و حجم فروش کالاها؛
  • گزارش موجودی کالا؛
  • گزارش سفارش‌های خرید و فروش؛
  • چک‌های دریافتی و پرداختی را مدیریت کنید.

 

بخش انبارداری هایپریک کمکتان می‌کند تا:

  • موجودی اولیۀ کالاها را ثبت کنید؛
  • با انبارگردانی گروهی، سریع‌تر و راحت‌تر انبارگردانی کنید؛
  • موجودی تعدادی و ریالی کالاها را ببینید؛
  • در صورت منفی شدن موجودی انبار، باز هم فاکتور فروش ثبت کنید؛
  • تعداد کالا‌های ناموجود و کالاهای در ‌حال اتمام را ببینید؛
  • گزارش ورود و خروج را به تفکیک کالاها داشته باشید.

در کنار موارد بالا، حوالۀ ورود و خروج از انبار را هم خودکار ثبت می‌کند.

 

بخش مدیریت اشخاص هایپریک کمکتان می‌کند تا:

  • اشخاص را دسته‎بندی کنید؛
  • به تعداد نامحدود مشتری و تامین‌کننده تعریف کنید؛
  • حساب اشخاص را مدیریت کنید؛
  • کل دریافتی و پرداختی مشتریان و تامین‌کنندگان را ببینید؛
  • اطلاعات دقیق و مشخصات مشتریان و تامین‌کنندگان را ثبت کنید.

 

دانلود نرم افزار حسابداری خرده فروشی هایپریک

هنگام دانلود نرم‌ افزار حسابداری خرده فروشی، سراغ نوعی بروید که یک نسخۀ رایگان را در اختیار شما قرار بدهد. نرم افزار حسابداری فروشگاهی هایپریک، به شما اجازه می‌دهد که 7روز، رایگان از آن استفاده کنید. این 7 روز، فرصت مناسبی است تا با امکانات مختلف نرم‌افزار حسابداری هایپریک بیشتر آشنا شوید. این نرم‌افزار کامل است و با انتخاب آن، دیگر برای پیش بردن کارهای مغازه‌، به نرم‌افزار دیگری نیاز نخواهید داشت. نگران نباشید! برای کار کردن با هایپریک و انجام امور حسابداری، نیازی نیست حسابداری بلد باشید!

 

لازم نیست نرم‎افزار حسابداری خرده فروشی هایپریک را نصب و دانلود کنید؛ زیرا تحت وب و آنلاین است. برای آنکه بتوانید از آن استفاده کنید، فقط باید در سایت هایپریک ثبت نام کنید. بعد از تمام شدن اشتراک رایگان، می‌توانید از صفحۀ لیست قیمت کمک بگیرید و اشتراک مدنظرتان را انتخاب و تهیه کنید.

 

با کمک این نرم‌افزارها، تمام فرآیندهای حساب‌کتاب مغازه شما، سریع و بدون خطا انجام خواهد شد. نرم افزار حسابداری خرده فروشی هایپریک، حسابداری مغازه را مثل آب خوردن ساده می‌کند. تنها کاری که باید انجام بدهید، ثبت فاکتورهای مختلف و هزینه‌هاست. اگر دربارۀ نرم‌افزار حسابداری خرده فروشی هایپریک سوالی دارید، با شمارۀ 02143378  تماس بگیرید. پشتیبان‌های هایپریک، پاسخگو شما عزیزان خواهند بود.

آینده حسابداری مغازه خود را با هایپریک تجربه کنید

آینده را امروز شروع کنید

خرید اشتراک