مجله هایپریک مجله هایپریک

نرم افزار مدیریت فروشگاه

مقالات نرم افزار مدیریت فروشگاه
زمان برای مطالعه: 4 دقیقه

فهرست مطالب

استفاده از نرم افزارهای حسابداری فروشگاهی اجازه می‌دهد تا بخش‌های مختلف فروشگاه را کنترل کنید و عملکرد کسب‌وکارتان را بهبود ببخشید. برخلاف تصور بسیاری از افراد، مدیریت کردن فروشگاه‌ها اصلا کار ساده‌ای نیست و پیچیدگی‌های زیادی دارد. به خاطر همین همه صاحبان فروشگاه‌ها از ابزارهایی استقبال می‌کنند که مدیریت فروشگاه را راحت‌تر می‌کنند. اگر شما هم جزء این دسته از افرادید، پس مقاله زیر برای شماست. آن را با دقت بخوانید.

 

چرا باید سمت استفاده از نرم افزارها مدیریت فروشگاه برویم؟

دلیل اصلی ضرورت به‌کارگیری یک نرم افزار مدیریت فروشگاه را می‌توان به مزایای متعددی مرتبط دانست که این محصولات در اختیار شما قرار می‌دهند. افرادی که نسبت به کارکرد چنین نرم افزارهایی بی‌اطلاع‌اند؛ طی مدت‌زمان بسیار کوتاهی از گردونه رقابت عقب خواهند افتاد. در ادامه، مزایا و کاربردهای یک نرم‌افزار مدیریت فروشگاه را باهم مرور خواهیم کرد.

امور حسابداری فروشگاه، مهم‌ترین بخشی است که باید به آن توجه داشته باشید. اگر نتوانید امور مالی را به شکل صحیح و دقیق مدیریت کنید، ضررهای مالی گسترده‌ای در کمین فروشگا‌هتان خواهد بود. ایجاد صورت‌حساب‌های سود و زیان، مدیریت کردن سفارش‌های مربوط به خرید و فروش، انبارگردانی و موارد مشابه بخشی از مهم‌ترین خدماتی به شمار می‌آیند که تنها با بهره‌گیری از نرم‌افزارهای مدیریت فروشگاه به آن‌ها دسترسی خواهید داشت. این موضوع، چه برای فروشگاه‌های خرد و برای فروشگاه‌های کلان، حائز اهمیت است و نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد.

یک نرم‌افزار مخصوص مدیریت فروشگاه، باید به ابزارهای جانبی خاصی همچون کارت‌خوان‌ها و بارکدخوان‌ها متصل شود.  این دو ابزارها را به نرم‌افزار مدیریت فروشگاه وصل کنید تا فاکتورها را در کوتاه‌ترین زمان ممکن محاسبه کنید. در کنار این دو ابزار، می‌توانید نرم‌افزارهای حسابداری فروشگاهی را به ابزارهای دیگر مانند فیش‌پرینتر و ترازو هم وصل کنید. زمانی که محصولات کیلویی را روی ترازو می‌گذارید، نرم‌افزار بعد از وزن‌کشی، مبلغ را به‌صورت خودکار برای این وزن محاسبه می‌کند و مبلغ نهایی فاکتور را روی کارت‌خوان نشان می‌دهد.

 

یک نرم افزار مخصوص مدیریت فروشگاه باید چه خصوصیاتی داشته باشد؟

برای یافتن یک نرم افزار مدیریت فروشگاه با کارکرد ساده، باید به چند ویژگی مهم دقت کنید. یکی از این نکات،‌ امکان ذخیره‌سازی کلیه اطلاعات ارائه شده روی پلتفرم‌های ابری است. این موضوع به شما اجازه می‌دهد در هر ساعت بتوانید اطلاعات گوناگونی همچون محصولات فروخته‌شده یا گزارش‌های مربوط به انبارداری را با استفاده از پلتفرم‌های مختلف بررسی کنید. بهتر است موردی را انتخاب کنید که بانک کالا دارد تا بتوانید بدون اتلاف وقت، کالاهای مختلف را وارد انبار فروشگاهتان کنید.

به‌عنوان نمونه، بانک کالای هایپریک در حال حاضر (در کنار سایر رقبای خود از جمله قیاس، چرتکه و .. )، بیش از 30 هزار کالای مختلف دارد که هر روز به این تعداد اضافه می‌شود و اطلاعات کالاها نیز به‌روز می‌ماند. مورد بعدی مربوط به امنیت داده‌های شما در نرم افزار صندوق فروشگاهی است. باید نرم افزاری را انتخاب کنید که از اطلاعاتتان محافظت کند. یعنی بدون اجازه شما آن‌ها را در اختیار کسی قرار ندهد. همینطور خودکار از داده‌هایتان پشتیبان‌گیری ‌کند تا در صورت وقوع اتفاقات ناگهانی، اطلاعاتتان از بین نرود.

آخرین گزینه‌ای که در زمان انتخاب یک نرم افزار مدیریت فروشگاه باید بر آن تأکید شود، پشتیبانی مداوم و با کیفیت است. نرم‌افزاری تهیه کنید که پشتیبانی با کیفیتی دارد و در صورت بروز هرگونه مشکلی، باحوصله پاسخگو شماست.

 

هزینه نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی چقدر است؟

بسیاری از کاربران دنبال بهترین نرم افزار مدیریت فروشگاه رایگان‌اند. در واقع نرم‌افزاری می‌خواهند که بتوان بدون نیاز به پرداخت هزینه از آن استفاده کرد. چنین نرم‌افزارهایی وجود دارند و می‌توان از آن‌ها استفاده کرد، اما معمولاً امکانات چندانی ندارند و بسیار محدودند. در این نرم‌افزارها از پشتیبانی هم خبری نیست؛ در حالی که مشکلات زیادی هم دارند. بنابراین بهتر است سراغ خرید نرم‌افزارهای حسابداری فروشگاهی مانند هایپریک بروید.

 

در این دنیای پرسرعت، فروشگاه‌هایی موفق می‌شوند که بتوانند با این سرعت پیش بروند. برای هماهنگی با این دنیا، به تکنولوژی نیاز دارید. یک راه کاربردی برای قدم گذاشتن در این راه و رسیدن به موفقیت، استفاده از نرم‌افزارهای حسابداری فروشگاهی است. استفاده از یک نرم افزار مدیریت فروشگاه معتبر همچون نرم افزار Hyperyek  به شما اجازه می‌دهد با خیال راحت بخش‌های مختلف فروشگاه را مدیریت کنید. اگر درباره هایپریک سوالی دارید، با شماره 02143378 تماس بگیرید.

آینده حسابداری مغازه خود را با هایپریک تجربه کنید

آینده را امروز شروع کنید

خرید اشتراک