مجله هایپریک مجله هایپریک

نرم افزار حسابداری تحت وب چیست؟

مقالات نرم افزار حسابداری تحت وب چیست؟
زمان برای مطالعه: 6 دقیقه

فهرست مطالب

یکی از چیزهایی که این روزها، در دنیای حسابداری و نرم افزارهای آن بر سر زبان افتاده، نرم‌ افزار حسابداری تحت وب است. عبارتی که ممکن است قدری گمراه‌کننده به‌نظر برسد. اما پس از آشنایی با آن متوجه خواهید شد که خلاف نام پیچیده‌اش، ابزاری برای راحتی شماست. این نرم‌افزار، با جزئیات و ویژگی‌های خاصش می‌تواند در کسب‌وکار شما جادو کند. با ما همراه باشید تا بیشتر با این نرم افزار آشنا شده و به یک سؤال رایج درباره آن پاسخ دهیم: این نرم‌افزارها امن‌اند؟

 

نرم افزار حسابداری تحت وب و ذخیره اطلاعات در اینترنت

احتمالا تابه‌حال از فضاهای ابری و ذخیره‌سازی آنلاین، مانند گوگل‌درایو یا گوگل‌داکس برای ذخیره آنلاین اطلاعاتتان استفاده کرده‌اید. یک نرم افزار حسابداری فروشگاهی تحت وب نیز چنین عملکردی دارد. فرض کنید یک فاکتور را در نرم افزار حسابداری تحت وب صادر می‌‌کنید. اطلاعات این فاکتور همزمان پس از صدور، در یک سرور اینترنتی ذخیره می‌شود. اگر به بقیۀ همکارانتان در فروشگاه، اجازه دسترسی داده باشید، همزمان آن‌ها نیز می‌توانند جزئیات فاکتور را بخوانند. زیرا به اطلاعات سرور آنلاین (برخط)، دسترسی دارند.

 حالا بیایید همین اتفاق را در نرم افزار حسابداری آفلاین بررسی کنیم. منظور ما از نرم‌افزارهای آفلاین، آن‌هایی‌اند که باید روی کامپیوتر یا لپ‌تاپ، نصبشان کنید. اطلاعات این نرم‌افزارها، در یک حافظۀ فیزیکی ذخیره می‌شوند. یعنی برای جابه‌جایی آن، به فلش یا هارد نیاز دارید. بنابراین، یکی از تفاوت‌های اصلی نرم‌افزار حسابداری آنلاین با آفلاین، در استفاده از اینترنت، ثبت و انتقال داده‌ها به‌صورت لحظه‌ای و ایمن است. در مقاله « مقایسه نرم افزارهای آفلاین و آنلاین حسابداری فروشگاهی » درباره تفاوت این دو نرم‌افزار مفصل صحبت کرده‌ایم. معمولاً مخاطبان پس از شنیدن این توضیحات درباره نرم افزار حسابداری فروشگاهی تحت وب، یک سوال مهم می‌پرسند: آیا اطلاعات امنیت دارند؟

 

امنیت اطلاعات سیستم حسابداری تحت وب

بسیاری از صاحبان کسب‌وکار، به‌خاطر حساس بودن فرآیندهای مالی، دغدغه امنیت اطلاعاتشان را دارند. در دنیای امروز، اطلاعات به‌قدر اسکناس‌ها و سکه‌ها اهمیت دارند. میزان امنیت اطلاعاتتان، وابسته به نرم‌افزار حسابداری تحت وبی است که انتخاب می‌کنید. اگر پای یک نرم افزار ایمن مانند هایپریک وسط باشد، اطلاعات شما امنیت دارند.

 اگر از یک نرم افزار نامعتبر و آنلاین استفاده کنید، تضمینی برای امنیت اطلاعاتتان وجود ندارد. در نرم افزار حسابداری معتبر آنلاین، اطلاعاتتان امنیت بیشتری نسبت به اطلاعاتی دارند که در نرم‌افزارهای آفلاین ذخیره می‌کنید. نرم افزار هایپریک، با استفاده از یک رمزگذاری‌ها و پروتکل‌های استاندارد و به‌روز، امنیت اطلاعات مالی‌تان را تا حدتوان تضمین می‌کند.

 

مزایای استفاده از نرم افزار حسابداری تحت وب

 

یک نرم افزار حسابداری تحت وب، چطور امنیت اطلاعات مالی فروشگاه را تامین می‌کند؟

درباره مفهوم نرم‌افزار حسابداری تحت وب صحبت و کمی هم به امنیت اطلاعات در آن‎ها اشاره کردیم. حالا می‌خواهیم به این سوال پاسخ بدهیم: یک نرم‌افزار حسابداری تحت وب، چطور امنیت اطلاعات مالی فروشگاه را تامین می‌کند؟ در ادامه، نحوه تامین امنیت اطلاعات در هایپریک را باهم مرور می‌کنیم.

نرم‌افزارهای تحت وب معتبر مانند هایپریک، از چند سرور برای ذخیرۀ اطلاعات استفاده می‌کنند. بنابراین اطلاعات مالی شما، لحظه‌ای در چند سرور ذخیره می‌شود. با این روش اگر برای یک سرور مشکلی پیش بیاید، خراب شود یا از کار بیفتد، آسیبی به داده‌های شما نخواهد رسید و همچنان می‌توانید به آن‎ها دسترسی داشته باشید.

استفاده از چند سرور در نرم‌افزار حسابداری تحت وب و آنلاین، سرعت انجام کارها را هم بیشتر می‌کند. زیرا بار و حجم کار، دیگر روی یک سرور نیست و بین چند سرور متعدد، تقسیم می‌شود. یکی از دلایل پرسرعت بودن هایپریک، همین است. در هایپریک، فقط به ذخیرۀ اطلاعات در چند سرور بسنده نمی‌کنیم. در عین حال، به‌صورت منظم از داده‌ها پشتیبان‌گیری و آن‎ها را در آرشیو، ذخیره می‌کنیم.

برای ایمنی اطلاعات شما، استانداردهای امنیتی را مداوم بررسی می‌کنیم تا آن‌ها را به‌روز نگه داریم و از ایجاد مشکل، پیشگیری کنیم. برای تبادل اطلاعات نیز از روش‌ها و پروتکل‌های امن و استاندارد استفاده می‌کنیم. از برنامه‌های اختصاصی تامین امنیت و ضد بد افزارها هم در سرورها استفاده می‌کنیم تا بتوانیم جلوی هک و مشکلات این چنینی را بگیریم.

 یکی از روش‌های حفظ امنیت اطلاعات در هایپریک، استفاده از Two-factor authentication (2FA)  است. یعنی در کنار وارد کردن نام کاربری و رمز عبور، باید کد تاییدی را را هم وارد کنید که برای شماره موبایلتان SMS می‌کنیم تا بتوانید وارد نرم‌افزار شوید. با کمک این روش، حتی اگر کسی نام کاربری یا رمز عبورتان را هم بداند، بدون کد تایید نمی‌تواند وارد حساب کاربری شما شود. البته، این شمایید که باید در قسمت تنظیمات نرم‌افزار فروشگاه، 2FA را فعال کنید.

روش دیگر هایپریک برای ایجاد ایمنی بیشتر، تعیین سطح دسترسی است. یعنی شما به عنوان صاحب فروشگاه، می‌توانید برای کارمندانتان نقش تعریف کنید و سطح دسترسی آن‎ها را به اطلاعات فروشگاه معین کنید. مثلا کارمندان فروش فقط به اطلاعات لازم در بخش فروش دسترسی خواهند داشت و دیگر اطلاعاتی مانند صورت سود و زیان را نمی‌توانند ببینند.

 

مزیت‌های نرم افزار حسابداری تحت وب

تا اینجای مقاله، درباره امنیت در نرم‌افزارهای حسابداری تحت وب خواندید. حالا وقت آن است که سری به دیگر مزایای این نرم‌افزارها بزنیم. از مزایای دیگر نرم‌ افزار حسابداری فروشگاهی تحت وب، می‌توانیم گزینه‌های زیر را معرفی کنیم:

  • دسترسی به اطلاعات مالی از هر جا و در هر زمان؛
  • به‌روزرسانی خودکار نرم‌افزار؛
  • دسترسی به گزارش آنلاین و لحظه‌ای از وضعیت مالی کسب‌وکار و گردش‌های آن؛
  • سازگاری با دستگاه‌های مختلف مانند لپ‌تاپ، کامپیوتر، تبلت و موبایل؛
  • سازگاری با سیستم‌عامل‌های مختلف مانند ویندوز، اندروید، مک و iOS؛
  • قابلیت استفاده همزمان چند کاربر از نرم‌افزار؛
  • بدون نیاز به پشت سر گذاشتن فرآیندهای طولانی نصب نرم افزار؛
  • دسترسی به پشتیبانی دائمی و باکیفیت؛
  • پشتیبان‌گیری خودکار از اطلاعات.

 

برای اینکه بتوانید یک سامانه حسابداری تحت وب با اعتبار و امنیت کافی را انتخاب کنید، باید ویژگی‌های بالا را بررسی کنید. نرم افزاری که انتخاب کرده‌اید، این ویژگی‌ها را دارد؟ اگر جوابتان مثبت است، پس نرم‌افزار معتبری را انتخاب کرده‌اید.

 

در این مقاله مفصل درباره امنیت نرم‌ افزار حسابداری تحت وب صحبت کردیم. دیگر مزیت‌های این نرم‌افزارها هم مرور شد. فراموش نکنید که برای کار کردن با نرم‌افزارها تحت وب، نیازی به دانلود و نصب کردن نیست. کافیست وارد سایت‌ آن‌ها شوید و ثبت نام کنید. برای مدیریت صفر تا صد فروشگاه با کمک نرم‌افزار حسابداری فروشگاه هایپریک، وارد سایت هایپریک شوید. ثبت نام و اشتراک مدنظرتان را انتخاب کنید. سوالی درباره هایپریک دارید؟ با شماره 02143378 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

1. آیا نرم افزار تحت وب امنیت دارد؟

بله. اگر از یک نرم‌افزار تحت وب معتبر استفاده کنید، اطلاعاتتان امنیت لازم و کافی را دارند.

2. هایپریک تحت وب است؟

بله. هایپریک، نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی معتبر، تحت وب و آنلاین است.

آینده حسابداری مغازه خود را با هایپریک تجربه کنید

آینده را امروز شروع کنید

خرید اشتراک