مجله هایپریک مجله هایپریک

نرم افزار حسابداری مناسب فروشگاه

مقالات نرم افزار حسابداری مناسب فروشگاه
زمان برای مطالعه: 8 دقیقه

فهرست مطالب

مهم نیست فروشگاه یا کسب‌و‌کارتان بزرگ است یا کوچک، یک نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی برای هر کسب‌و‌کاری لازم است. نیازهای هر فروشنده برای کنترل امور مالی‌اش متفاوت است و به نرم افزار حسابداری فروشگاهی نیاز دارد که پاسخگو این نیازها باشد. به همین خاطر است که اکثر صاحبان فروشگاه و کسب‌وکارها، برای انتخاب نرم‌افزار حسابداری مناسب فروشگاه سردرگم می‌شوند و نمی‌دانند دنبال چه ویژگی‌هایی باشند.

 

اینجاست که خواندن این مقاله، کمکتان می‌کند تا بتوانید نرم‌افزار حسابداری مناسب فروشگاه و کسب‌وکارتان را انتخاب کنید.

 

چرا یک فروشگاه به نرم افزار حسابداری فروشگاهی نیاز دارد؟

بعضی از صاحبان کسب‌وکارها، فکر می‌کنند به نرم افزار حسابداری برای مدیریت کسب‌وکارشان نیازی ندارند. چرا که مدیریت مالی فروشگاه را به حسابدار سپرده‌اند. در حالی که با کمک یک نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی، شما نیازی به حسابدار برای مدیریت امور مالی فروشگاهتان ندارید. برای کار کردن با این نرم‌افزار نیز، لازم نیست دانش حسابداری داشته باشید.

یک نرم‌افزار حسابداری مناسب، با راحت‌تر کردن فرآیند انجام وظایف کارمندان و مدیریت امور مالی، به افزایش بهره‌وری و به حداقل رساندن هزینه‌ها کمک می‌کند. این روش به شما اجازه می‌دهد با دقت بیشتر و بدون نیاز به استخدام کارکنان اضافی، حسابداری کسب‌وکارتان را پیش ببرید. از صندوق‌داری فروشگاه تا حسابداری و انبارداری را با کمک این نرم افزارها به نحو احسن مدیریت خواهید کرد. با کمک این ابزار، حسابداری کسب‌وکارتان بهره‌ورتر و معتبرتر خواهد بود.

بهترین نرم افزار حسابداری مناسب فروشگاه را بشناسید

5 ویژگی اساسی نرم افزار حسابداری مناسب فروشگاه

برای آنکه بدانید چه نرم افزار حسابداری فروشگاهی مناسب کسب‌وکار شماست، دنبال نوعی باشید که 5 ویژگی زیر را دارد. برای اینکه مطمئن شوید نرم‌افزاری که انتخاب کرده‌اید قابل اعتماد است، کارآیی دارد و می‌تواند رشد کسب‌وکارتان را تسریع‌ کند و شما را به هدفتان برسد، باید 5 ویژگی زیر را داشته باشد.

 

کار کردن با آن آسان باشد

کار کردن با نرم افزار مدیریت صندوق فروشگاهی باید راحت باشد. این نرم‌افزار قرار است تمام امور مالی شما از جمله صندوق فروشگاهی، انبارداری و حسابداری را مدیریت کند. پس باید طوری طراحی‌ شده باشد که همه کارمندان با سطوح مختلف دانش، بتوانند با آن کار کنند. یعنی صندوق‌دار، فروشنده، انباردار و شما به عنوان صاحب کسب‌وکار، برای کار کردن با آن، مشکلی نداشته باشید. فراموش نکنید هنگام انتخاب این ابزار، مدلی را انتخاب کنید که برای مدیریت امور مالی با آن، نیاز به دانش حسابداری نخواهید داشت.

 

همه چیز را یکپارچه مدیریت کند

این سیستم‌های حسابداری، باید همه چیز را به صورت یکپارچه مدیریت کنند. یعنی زمانی که جنسی را می‌فروشید و فاکتور فروش را ثبت می‌کنید، میزان آن باید به صورت خودکار از انبار کم شود. بنابراین، نیازی نیست که شما به صورت دستی، خروج از انبار را هم ثبت کنید. برای خرید محصولات و ورود آن‌ها به انبار نیز همینطور. بنابراین باید نرم‌افزاری را انتخاب کنید که انبار، صندوق، فروش، خرید و هزینه را به صورت خودکار مدیریت کند. با این روش، دیگر نیازی نیست که همه چیز را دستی وارد و ثبت کنید.

 

خطاها را بشناسد و به شما هشدار بدهد

زمانی که می‌گوییم این ابزار، دقت و کارایی بیشتری را برای کسب‌وکار شما به ارمغان می‌آورد، منظورمان این است که دقت کارها را بیشتر می‌کند و تعداد خطاها را کمتر. به‌همین خاطر، باید نرم‌افزاری را انتخاب کنید که به صورت خودکار، خطاها را به شما گوشزد کند. مثلا، زمانی که مشتری محصولی را می‌خواهد که در انبار موجود نیست، سیستم اجازه ثبت آن را به صندوق‌دار ندهد. یا محاسبه تخفیف، مالیات و حتی تبدیل ضریب‌ها را به صورت خودکار انجام بدهد.

 

همه را هماهنگ کند

فروشگاهتان به نرم افزار حسابداری فروشگاهی نیاز دارد که هماهنگی شما و تیمتان را با مشتریان، تامین کنندگان، حساب‌های بانکی و … هماهنگ کند. مستندسازی و بررسی حساب‌ها، صورت‌حساب‌ها و موجودی‌های بانکی، نظارت و مدیریت اعتبار، پیگیری پرداخت‌ها و سررسید تامین‌کنندگان و مشتریان، همگی از عوامل ضروری در مدیریت صحیح حسابداری‌اند. یک نرم‌افزار حسابداری فروشگاه مناسب، کمکتان می‌کند تا تمام این موارد را به صورت هماهنگ مدیریت کنید.

 

از اطلاعاتتان حفاظت کند

اطلاعات مالی داده‌های حساسی‌اند و نباید در اختیار افراد متفرقه باشد. بنابراین، نرم افزار حسابداری فروشگاهی را انتخاب کنید که از اطلاعات شما محافظت کند. زمانی که می‌گوییم از اطلاعات محافظت کند، منظورمان این است که:

  • از اطلاعات فروشگاه پشتیبان‌گیری کند؛
  • از اطلاعات فروشگاه‌ درصورت وقوع اتفاقاتی از قبیل خرابی سیستم یا آتش‌سوزی، نگهداری کند؛
  • در صورت قطع شدن اینترنت بین‌الملل همچنان بتوانید با نرم‌افزار کار کنید؛
  • اجازه ندهد اطلاعات شما خراب شود یا از بین برود؛
  • امکان ایجاد محدودیت دسترسی برای اعضای فروشگاه داشته باشد تا بتوانید اطلاعات مالی را حفظ کنید؛

 

همچنین بدانید:

هزینه های معوق در حسابداری

 

بهترین نرم افزار حسابداری مناسب فروشگاه را بشناسید

بهترین نرم‌افزار حسابداری فروشگاه، تمام ویژگی‌هایی را دارد که در بخش قبلی، به صورت مفصل درباره آن صحبت کردیم. هایپریک را می‌توانیم به عنوان بهترین نرم‌افزار حسابداری و بارکدخوان مناسب فروشگاه معرفی کنیم. چرا که کار کردن با آن راحت است و نیازی به دانش حسابداری ندارید. صفر تا صد امور مالی و کارمندانتان را به صورت یکپارچه و هماهنگ مدیریت می‌کند. خطاها را به صورت خودکار شناسایی می‌کند و هشدارهای لازم را می‌دهد. از اطلاعات فروشگاهتان محافظت می‌کند و به صورت خودکار، از داده‌هایتان پشتیبان‌گیری می‌کند.

 

هایپریک، نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی است که می‌توانید تمام امور حسابداری خود را به او بسپارید. از صندوق فروشگاهی گرفته تا انبارداری، خرید، هزینه، حسابداری، گزارش‌گیری‌های حرفه‌ای، انبارگردانی، مدیریت شعبه‌ها و کارمندان و … . این نرم‌افزار تحت وب است و در حالت آنلاین و آفلاین می‌توانید از آن استفاده کنید.

 

بهترین برنامه حسابداری خرید و فروش

 

چگونه بهترین نرم افزار حسابداری فروشگاهی را بشناسیم؟

برای آنکه بتوانید بهترین نرم افزار حسابداری فروشگاهی را بشناسید و نوعی را بخرید که مناسب فروشگاه شماست، باید موارد زیر را در نظر بگیرید.

 

مهارت‎های حسابداری خود را ارزیابی کنید

شما صاحب کسب‌وکارید؛ نه یک حسابداری حرفه‌ای! با این حال چون صاحب کسب‌وکارید، پس باید امور مالی فروشگاه را زیر نظر بگیرید. در نتیجه به نرم‌افزاری نیاز دارید که بدون دانش حسابداری بتوانید با آن کار و دخل‌وخرج مغازه را کنترل کنید. گزینه‌های مختلفی برای نرم افزار حسابداری در بازار وجود دارد، باید از بین آن‌ها، نوعی را انتخاب کنید که نه تنها با نیازهایتان، با توانایی‌هایتان هم مطابقت داشته باشد.

 

تحت وب و ابری بودن را دست کم نگیرید

انتخاب یک برنامه تحت وب و ابری، چند مزیت مختلف دارد. این نرم‌افزارها با اتصال به اینترنت در تبلت، لپ‌تاپ و گوشی‌های هوشمند در دسترس‌اند. بنابراین نیازی به نصب یا دانلود ندارد و در هرکجا یا مکانی باشید، می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. دیگر نیازی نیست نگران ارتقا و به‌روزرسانی نرم‌افزارتان باشید. چرا که آن‌ها خودکار به‌روزرسانی می‌شوند. اطلاعات مالی هم در یک فضای ابری ذخیره و حفاظت می‌شوند. یعنی اگر اتفاق ناگهانی مانند سیل یا زلزله پیش بیاید، اطلاعاتتان از بین نخواند رفت.

 

لیستی از نیازهایتان بنویسید

برای کمک به تصمیم‌گیری بهتر، از خودتان بپرسید که برای مدیریت کسب‌وکارتان به چه ویژگی‌هایی نیاز دارید. نرم‌افزاری بخرید که نیازهایتان را پاسخگو باشد. وقتی لیستی از نیازها می‌نویسید و آن را مرور می‌کنید، متوجه خواهید شد که کدام نیاز اولویت بیشتری دارد و کدام یک، نیازی واقعی نیست و باید حذفش کنید. بعد متناسب با لیستتان، تصمیم‌گیری می‌کنید.

 

ایمنی اطلاعات مالی چه می‌شود؟

پرسش درباره ایمنی اطلاعات مالی‌تان را در اولویت قرار بدهید. اگر نرم‌افزاری را انتخاب کردید، از پشتیبانی درباره نحوه محافظت از اطلاعات، سوال بپرسید. بسیاری از نرم‌افزارهای تحت وب، اطلاعات را در یک سرور مجازی ذخیره می‌کنند. نحوه دسترسی به اطلاعات را هم جویا شوید. آیا اطلاعات مالی‌تان در اختیار شخص یا سازمان خاصی قرار می‌گیرد؟ آیا می‌توانید برای دسترسی کاربران دیگر را محدود کنید یا خیر؟

 

آموزش لازم دارد یا خیر

نوعی را بخرید که در کنار امکانات کاربردی متنوع، ساده باشد. یعنی به‌راحتی بتوانید با آن کار کنید. اگر صاحب فروشگاه‌اید، احتمالا نیاز دارید که بقیه کارمندان هم با بخش‌های مربوطه در این نرم‌افزار کار کنند. مثلا صندوق‌دار شما باید با بخش صندوق فروشگاهی نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی کار کند. بنابراین نوعی را انتخاب کنید همه افراد بتوانند کار کردن با آن را سریع و راحت یاد بگیرند.

 

پشتیبانی پس از فروش

چیزی که هنگام انتخاب یک برنامه نرم افزار حسابداری نادیده گرفته می‌شود، خدمات پس از فروش و پشتیبانی است. بعد حتی اگر بهترین نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی دنیا را انتخاب کنید، بعد از خرید، به یک پشتیبانی باکیفیت نیاز خواهید داشت. راه ساده برای بررسی کیفیت پشتیبانی یک برنامه نرم افزار حسابداری ارسال پیام یا تماس گرفتن با پشتیبانی است. تماس بگیرید و ببینید چقدر طول می‌کشد تا پاسخ دریافت کنید. بر اساس زمان پاسخ و کیفیت بازخورد، درک بهتری از کیفیت پشتیبانی خواهید داشت.

 

نرم افزار حسابداری مناسب فروشگاه

اگر دنبال یک نرم افزار مدیریت صندوق فروشگاهی مناسب و رایگان‌ می‌گردید، می‌توانید از دموی رایگان 15 روزه هایپریک استفاده کنید. هایپریک به شما فرصت می‌دهد تا 7 روز به صورت رایگان، از تمام امکانات این نرم‌افزار استفاده کنید تا با کاربردها، امکانات و ویژگی‌های منحصر به فردش آشنا شوید.

 

در این مقاله، 5 ویژگی نرم افزار حسابداری مناسب فروشگاه را بررسی کردیم. هنگام انتخاب این ابزار، به این 5 ویژگی توجه کنید تا بتوانید کاربردی‌ترین نوع را انتخاب کنید. هایپریک، صفر تا صد امور مالی کسب‌وکارتان را بر عهده می‌گیرد و کمکتان می‌کند تا با بهترین روش، آن را مدیریت کنید. اگر درباره هایپریک سوالی دارید، با شماره 02143378 تماس بگیرید. با هایپریک، همین الان رایگان شروع کنید!

آینده حسابداری مغازه خود را با هایپریک تجربه کنید

آینده را امروز شروع کنید

خرید اشتراک