مجله هایپریک مجله هایپریک

نرم افزار حسابداری فروشگاهی، راهکاری برای افزایش فروش

مقالات نرم افزار حسابداری فروشگاهی، راهکاری برای افزایش فروش
زمان برای مطالعه: 6 دقیقه

فهرست مطالب

دنبال راهکاری برای افزایش فروش می‌گردید؟ در دنیای امروز رقابت بین فروشگاه‌ها روز‌به‌روز افزایش می‌یابد. استفاده از تکنولوژی و نرم افزارهای کاربردی، مانند نرم‌افزارهای حسابداری فروشگاهی، برگ برنده‌ای برای پیروزی در این رقابت خواهد بود. اگر فکر می‌کنید نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی، فقط برای ثبت فاکتورهای خرید، فروش یا هزینه‌ها و تولید گزارش‌های مالی است، باید بگوییم فرصتی ارزشمند را برای افزایش فروش کسب‌وکارتان از دست داده‎اید. چگونه می‌توانید این نرم‌افزار را برای افزایش فروش به کار بگیرید؟ در مقالۀ زیر گفته‌ایم.

 

نرم افزار حسابداری فروشگاهی و رابطۀ آن با افزایش فروش

جدا از صدور فاکتور و پیش‌فاکتورهای مختلف و انجام حساب و کتاب مربوط به آن‌ها، مدیریت و ثبت هزینه‎ها، مدیریت و ردیابی موجودی فروشگاه، محاسبه کردن مالیات و…، تحت نظر گرفتن و انجام امور مختلف فروشگاه را پیچیده‌تر می‌کنند. چگونه بین این حجم از کارهای کرده و نکرده، می‌خواهید بفهمید کدام محصول را بیشتر از همه فروخته اید، کدام محصول سود بیشتری به شما رسانده و کدام کالا پتانسیل افزایش فروش را دارد؟ چطور می‌خواهید متوجه شوید که کدام کالا دارد به کسب‌وکارتان ضرر می‌زند؟

 

بله. مدیریت یک کسب‌وکار، اصلا کار ساده‎ای نیست. باید بدانید چه اتفاقی برای سرمایه نقدی و غیرنقدی شما می‌افتد، هزینه‌ها را اولویت‌بندی کنید و حواستان به هزار چیز ریز و درشت دیگر هم باشد. در حالی که با کمک گرفتن از یک نرم‌ افزار حسابداری فروشگاهی، مدیریت فروشگاه بسیار راحت‌تر خواهد شد. هرچه مدیریت فروشگاه راحت‎تر و سریع‌تر باشد:

  • وقت بیشتری برای بررسی عملکردتان خواهید داشت؛
  • می‎توانید تصمیم‌های سودبخش‌تری بگیرید؛
  • برنامه بهتری بریزید؛
  • بیشتر بفروشید.

 در ادامۀ مقاله، بعضی از راه‌های افزایش فروش با کمک نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی را معرفی کرده‌ایم.

 

رفتار مشتری را درک کنید

نرم افزار حسابداری فروشگاهی، کمکتان می‌کند مشتریانتان را بهتر بشناسید و نیازهایشان را درک کنید. به نظرتان اگر مشتری‌هایتان را بهتر بشناسید و بدانید چه نیازهایی دارند، چه می‌شود؟

با این اطلاعات می‌توانید محصولاتی را در فروشگاه موجود کنید که مشتریان کسب‌وکار شما، علاقۀ بیشتری به آن دارند. نتیجۀ آن؟ افزایش فروش. با گزارش‎های این نرم‌افزار، می‌دانید چه زمان‎هایی مشتریان شما، توانایی و تمایل بیشتری برای خرید دارند، پس برای این مواقع، برنامۀ بهتری برای فروش می‌چینید یا جشنواره‌های تخفیفی را برگزار می‌کنید. نتیجۀ آن؟ باز هم افزایش فروش! این فقط دو روش برای بررسی رفتار مشتری، درک آن و پیدا کردن راه حلی برای افزایش فروش بود.

به نظر شما نرم افزار حسابداری فروشگاهی، چگونه برای درک بهتر رفتار مشتری کمکتان می‌کند؟ با آماده کردن گزارش‎های مختلف. گزارش‌هایی که می‌گویند کدام‌یک از کالاها بیشتر فروش رفته و بین مشتریان محبوب‌تر است، کدام کالا طرفدار چندانی نداشته، در چه بازۀ زمانی بیشتر فروخته‎اید و مشتریانتان توانایی و تمایل زیادتری برای خرید کردن دارند و… .  با اطلاعات این گزارش‌ها، متوجه خواهید شد که مشتریان شما واقعاً چه چیزی می‌خواهند؛ در نتیجه، بیشتر می‌فروشید.

 

وقت کافی خواهید داشت!

یکی از مزیت‌های فوق‌العادۀ نرم افزارهای حسابداری فروشگاهی، خودکار کردن بسیاری از کارهاست. مثلا با کمک آن‌ها دیگر نیازی نیست مبلغ نهایی فاکتور را شما حساب کنید. مبلغ نهایی فاکتور و پیش فاکتورهای مختلف را با تخفیف و مالیات محاسبه می‌کند و آن را روی کارت‌خوان نشان می‌دهد. با ثبت هر فاکتور خرید یا فروش، میزان آن را به انبار اضافه یا از آن کم می‌کند، پس حوالۀ انبار هم خودکار ثبت می‌شود. نرم‎‌افزارها، گزارش‎دهی، ثبت اسناد حسابداری، ثبت حوالۀ انبار، تبدیل ضرایب، محاسبۀ صورت سود و زیان، محاسبۀ مالیات و… را خودکار انجام می‌دهند. بنابراین وقت بیشتری خواهید داشت. این زمان ارزشمند را صرف انجام کارهای زیر کنید:

  • به توسعۀ مهارت‌های‌تان فکر کنید و راه‌کارهای افزایش فروش جدید را یاد بگیرید؛
  • طبق گزارش‎هایی که در اختیارتان قرار گرفته است، برنامۀ‌ جدیدی برای توسعه کسب‌وکارتان بچینید؛
  • متناسب با شناختی که از مشتریان به دست آوردید، بهترین راه‌‌ها را بازاریابی آنلاین و آفلاین و جذب مشتری جدید مشخص کنید؛
  • باشگاه مشتریان را راه بیندازید و برای آن برنامه‌های جذاب در نظر بگیرید؛
  • راهی برای پاداش دادن به مشتریان وفادارتان پیدا کنید تا آن‌ها را تشویق کنید که کسب‌وکارتان را به دیگران معرفی کنند؛
  • به برنامه‌هایی عمل کنید که برای رشد کسب‌وکارتان داشتید؛
  • برای کاهش هزینه‌ها، بهبود بهره‌وری و افزایش حاشیۀ سود، فکری کنید و راه‌حلی کاربردی بیابید.

 

سرویس دهی را بهتر کنید

یکی از رموز فروش بیشتر، افزایش رضایت مشتری است. زیرا مشتری راضی، یعنی مشتری وفادار و مشتری وفادار یعنی تبلیغ شما. مشتری‌ها کسب‌وکارهایی را به یکدیگر معرفی می‌کنند که از آن راضی‌اند. پس اگر مشتریانتان را راضی نگه‌دارید، بدون پرداخت هزینه، تبلیغ کرده‌اید. تبلیغی که تاثیر باورنکردنی دارد.

 

چطور با نرم افزار حسابداری فروشگاهی، مشتریان را راضی نگه داریم؟ ساده است. این نرم‌افزارها امکانات مختلفی دارند و با استفادۀ هوشمندانه از این امکانات، می‌توانید مشتری‌های راضی‌تری داشته باشید. مثلا در بخش انبارداری، برای محصولات پرطرفدار، نقطۀ سفارش مشخص کنید. نقطۀ سفارش یعنی چه؟ سطحی از موجودی کالاست که اگر موجودی انبار به آن برسد، باید برای خرید مجدد کالا اقدام کنید.

 

فرض کنید مشتریان شما طرفدار پالت سایۀ چشم روولوشن مدل Re-Loaded و طیف رنگ‌های آن هستند. هنگام تعریف این محصول در نرم‌افزار، برای این پالت سایۀ چشم، نقطۀ سفارش 5 را مشخص می‌کنید. پس هر زمانی که موجودی این پالت سایه به 5 عدد رسید، نرم‌افزار هشدار می‌دهد که باید دوباره آن را موجود کنید. در نتیجه، موجودی این پالت سایه، ناگهانی تمام نمی‌شود و تا تمام شدن آن، بار جدید خواهد رسید. به این قابلیت، نقطۀ سفارش می‌گویند.

 

با استفاده هوشمند از این قابلیت نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی، به سینۀ هیچ مشتری دست رد نمی‌زنید و همیشه خواسته‌های آن‎ها را اجابت می‌کنید. بنابراین، سرویس‌دهی را باکیفیت‌تر کرده‌اید و مشتری را راضی نگه داشته‌اید.

 

هایپریک؛ ابزاری نوین برای مدیریت فروشگاه و افزایش فروش

مواردی که خواندید، تعداد محدودی از راه‌هایی بود که نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی با آن‌ها، کمکتان می‌کند فروشگاه را بهتر مدیریت کنید و بیشتر بفروشید. حالا که دربارۀ مزیت این نرم‌افزارها صحبت کردیم، نظرتان چیست که یک مدل کاربردی و مناسب را هم معرفی کنیم؟

 هایپریک، نرم افزار حسابداری فروشگاهی است که به‌طور اختصاصی برای فروشگاه‌ها و صاحبان آن طراحی‌اش کرده‌اند. یعنی صاحبان فروشگاه، می‌توانند:

  • بدون نیاز به دانش حسابداری با آن کار کنند؛
  • حساب‌وکتاب فروشگاه را پیش ببرند؛
  • برای فروش بیشتر، برنامه‌های تضمینی بچینند.

 

هایپریک شما را از استخدام یک حسابدار برای مدیریت امور مالی بی‌نیاز می‌کند. تمام مواردی که در بالا خواندید، با هایپریک امکان‌پذیر است. کارهای روتین را خودکار می‌کند تا فرصت بیشتری برای برنامه‌ریزی داشته باشید. گزارش‌های دقیق را در بازۀ زمانی دلخواهتان آماده می‌کند تا بتوانید با اطلاعات به‌روز و مطمئن، تصمیم بگیرید. انجام کارها را پرسرعت‌تر می‌کند تا بتوانید جواب مشتریان را سریع‌تر بدهید و آن‎ها را راضی نگه دارید. با قابلیت‌های مختلف مانند همان نقطۀ سفارش، کمکتان می‌کند سرویس‌دهی را بهبود ببخشید. هایپریک امکانات حسابداری، خرید و فروش، مدیریت هزینه، انبارداری، گزارش‎های پیشرفته و مدیریت اشخاص (مشتریان، تامین‌کنندگان و کارمندان) را دارد.

 

یکبار دیگر می‌پرسیم. دنبال راهکاری برای افزایش فروش می‌گردید؟ نرم افزار حسابداری فروشگاهی هایپریک را بخرید! این نرم‌افزارها، ابزاری کارآمد برای مدیریت فروشگاه‌ها و افزایش فروش آن‌هاست. اگر دربارۀ هایپریک سوالی دارید، با شمارۀ  02143378 تماس بگیرید. پشتیبان‌های هایپریک، در خدمت شمایند. به نظر شما، یک نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی، از چه راه‌های دیگری می‌تواند به افزایش فروش کمک کند؟ نظرات را با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

آینده حسابداری مغازه خود را با هایپریک تجربه کنید

آینده را امروز شروع کنید

خرید اشتراک