مجله هایپریک مجله هایپریک

تغییرات جدید در نظام مالیات بر ارزش افزوده

اخبار تغییرات جدید در نظام مالیات بر ارزش افزوده
زمان برای مطالعه: 2 دقیقه

فهرست مطالب

تغییرات جدید در نظام مالیات بر ارزش افزوده

اشخاص حقیقی و حقوقی در فعالیت‌های مشخصی مشمول مرحله نهم ثبت نام می‌شوند

 

اطلاعیه جدید سامانه مودیان

مطابق با قانون مالیات بر ارزش افزوده که در تاریخ 1400/03/02 توسط سازمان امور مالیاتی مصوب گردیده است، ثبت نام اشخاص حقیقی و حقوقی تا زمان راه‌اندازی سامانه مودیان بر اساس قانون مالیات بر ارزش افزوده سال 1387 انجام می‌شود. همچنین، با توجه به اختیاراتی که ماده (18) این قانون در تاریخ 1387/02/17 ارائه کرده است، اشخاصی که تاکنون طبق شرایط فراخوان‌های مراحل اول تا هشتم ثبت نام و اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده، در نظام مالیاتی جدید شرکت نکرده‌اند، در صورت اشتغال به فعالیت‌های خاصی، مشمول مرحله نهم ثبت نام خواهند شد.

 

این فعالیت‌ها که در سامانه مودیان نیز قابل مشاهده است، عبارت‌اند از تهیه و ارائه انواع غذا به صورت بیرون بر که شامل آشپزخانه‌ها، کیترینگ‌ها و کافی شاپ‌های صنعتی یا خانگی می‌باشد. فرد یا سازمانی که در این حوزه‌ها فعالیت می‌کند، با توجه به میزان فروش یا درآمد خود، مشمول مرحله نهم ثبت نام خواهد بود.

 

یک نکته مهم برای فعالان اقتصادی که قبلاً در مراحل اول تا هشتم ثبت نام و اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده شرکت کرده‌اند، این است که حتی اگر با شرایط مشمولیت مرحله نهم ثبت نام در نظام مالیاتی جدید همخوانی داشته باشند، باید همچنان مکلف به اجرای مقررات قانون از تاریخی که در فراخوان سازمان امور مالیاتی مربوطه شمول شده‌اند، باشند.

 

همچننی بدانید:

مالیات پنهان چیست؟ به چه کسانی تعلق می گیرد؟

 

ثبت نام اولیه در سامانه مودیان

صاحبان مشاغل ذکر شده در این اطلاعیه، به منظور آگاهی می‌توانند با مراجعه به سایت مودیان از فرآیند ثبت نام باخبر شوند.

 

بنابراین، اشخاص حقیقی و حقوقی در زمینه تهیه و ارائه غذا به صورت بیرون بر، توصیه می‌شود با دقت به این تغییرات جدید در قوانین مالیاتی توجه کنند و نسبت به ثبت نام در مرحله نهم اقدام نمایند. این اقدامات جدید از ابتدای تیرماه سال 1402 اعمال خواهند شد.

برچسب‌ها:
آینده حسابداری مغازه خود را با هایپریک تجربه کنید

آینده را امروز شروع کنید

خرید اشتراک