مجله هایپریک مجله هایپریک

بهترین نرم افزار حسابداری برای سوپرمارکت

کسب و کار بهترین نرم افزار حسابداری برای سوپرمارکت
زمان برای مطالعه: 7 دقیقه

فهرست مطالب

دنبال بهترین نرم‌افزار حسابداری برای سوپرمارکتید؟ نرم‌افزاری که بتوانید مدیریت بخش‌های مختلف فروشگاه را به آن بسپارید؟ در این مقاله چند نرم افزار حسابداری فروشگاهی مانند هایپریک، محک، حسابفا و … معرفی می‌کنیم که می‌توانید مدیریت خرید و فروش، هزینه، انبارداری، حسابداری، مشتریان، تامین‌کنندگان و … را به آن‌ها بسپارید.

 

مهم‌ترین کاربرد نرم افزار حسابداری برای سوپرمارکت

از بهترین نرم افزار حسابداری برای سوپرمارکت و مغازه، چه انتظاری دارید؟ نیاز دارید مدیریت چه کارهایی را به او بسپارید؟ یک نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی کاربردی و مناسب، باید جامع باشد تا بتواند بخش‌های مختلف فروشگاه را یکپارچه مدیریت کند. کاربردهای مهم نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی کدام‌اند؟ این‌ها:

  • مدیریت فرآیند فروش و فاکتورها و پیش‌فاکتورهای فروش؛
  • مدیریت فرآیند خرید و فاکتورها و پیش‌فاکتورهای خرید؛
  • مدیریت صندوق فروشگاهی؛
  • مدیریت بخش انبارداری و انبارگردانی؛
  • مدیریت حسابداری فروشگاه؛
  • مدیریت اشخاص مثل مشتریان و تامین‌کنندگان؛
  • ارائه گزارش‌های مالی پیشرفته.

 

راهنمای خرید نرم افزار حسابداری برای مدیریت فروش سوپرمارکت

راهنمای خرید نرم افزار حسابداری برای مدیریت فروش سوپرمارکت

انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری برای کسب‌و‌کارهایی مانند سوپرمارکت‌ها، کار نسبتا سختی است. هنگام تصمیم‌گیری و خرید، می‌توانید چند سوال از خودتان بپرسید. پاسخ دادن به این سوال‌ها، شما را در مسیر درستی برای انتخاب نرم افزار حسابداری مناسب قرار می‌دهد. پس جواب این سوال‌ها را با دقت بدهید.

  • نرم افزار حسابداری فروشگاهی مخصوص سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌ها می‌خواهم؟
  • آیا به نرم‌افزاری نیاز دارم که حقوق و دستمزد را هم محاسبه کند؟
  • نرم افزار حسابداری فروشگاهی می‌خواهم که تحت وب و آنلاین باشد یا آفلاین؟
  • نیاز دارم نرم افزار حسابداری فروشگاهی موجودی کالا‌ها را هم ردیابی ‌کند؟
  • به پشتیبانی از چند کاربر و تعیین سطح دسترسی نیاز دارم؟
  • گزارش‌های مالی را هم می‌خواهم؟
  • آیا نیاز به نرم‌افزاری دارم که بتوان در چند شعبه مختلف از آن استفاده کرد؟
  • نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی می‌خواهم که مالیات فروش را هم ردیابی می‌کند؟
  • نرم‌افزاری می‌خواهم که به چند دستگاه‌ وصل شود و روی صندوق فروشگاهی هم کار ‌کند؟

بعد از جواب دادن به این سوال‌ها، سراغ بررسی ویژگی‌های نرم‌افزاری بروید که انتخاب کردید . بهترین نرم افزار صندوق سوپرمارکت، ویژگی‌های زیر را دارد:

 

جامع و یکپارچه است

نرم‌افزاری تهیه کنید که شما را از هر برنامه دیگری بی‌نیاز کند. یعنی جامع باشد و با کمک آن بتوانید بخش‌های مختلف فروشگاه را یکپارچه و هماهنگ مدیریت کنید. مثلا با ثبت هر فاکتور، میزان سود و زیان را خودکار محاسبه کند و دیگر نیازی نباشد، شما کاری انجام بدهید. جامع بودن یعنی تمام فرآیندهای فروشگاه، از مدیریت خرید و فروش گرفته تا هزینه‌ها، حسابداری، انبارداری، مدیریت اعضای فروشگاه و مدیریت تامین‌کنندگان و فروشندگان را به او بسپارید.

 

ساده و هوشمند است

وقتی می‌گوییم سادگی، منظورمان دو چیز است. اول آنکه برای کار کردن با نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی، نیازی به دانش حسابداری نباشد. این نرم‌افزارها قرار است کار حساب‌وکتاب را برای شما راحت‌تر کنند. اگر قرار باشد برای کار کردن با آن حسابداری و انبارداری یاد بگیرید که نمی‌شود! نکته دوم راحتی کار کردن با آن است. یعنی همه افراد بتوانند بدون گذراندن زمان زیادی، نحوه کار کردن با آن را یاد بگیرند و به دیگران هم یاد بدهند.

 

مستقل از دستگاه است

یعنی با هر دستگاهی بتوانید از آن استفاده کنید که دارید. بهترین نرم افزار حسابداری سوپرمارکت، با دستگاه‌های مختلف مانند کامپیوتر، لپ‌تاپ، موبایل، تبلت و سیستم عامل‌های مختلف مانند اندروید، ویندوز، مک و iOS سازگار است. همینطور برای کار کردن با آن نیازی به دستگاه‌های قوی و گران‌قیمت هم نباشد.

 

نامحدود است

نامحدود بودن، ویژگی حیاتی است. به عنوان صاحب سوپرمارکت، روزانه چند فاکتور ثبت می‌کنید؟ یا چند کالا در مغازه دارید؟ سراغ نرم‌افزارهایی نروید که برای ثبت فاکتور، ثبت کالا و …، محدودیت گذاشته‌اند. معمولا در این نرم‌افزارها، زمانی که به سقف ثبت اطلاعات می‌رسید، باید با پرداخت هزینه‌، آن سقف را تمدید کنید. حالا فرض کنید در کنار خرید نرم افزار، هر چند وقت یک بار هم باید هزینه‌ای هم برای تمدید ویژگی‌های جانبی پرداخت کنید! در حالی که می‌توانید یک نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی نامحدود بخرید تا دستتان در ثبت سند حسابداری، ثبت فاکتور، کالا، مشتریان و …، باز باشد.

 

به ابزارهای مختلف وصل می‌شود

یکی از وظایف نرم افزار حسابداری برای سوپرمارکت، سرعت بخشیدن به فرآیند خرید و نهایی کردن فروش است. وصل شدن به ابزارهای فروشگاهی، به تحقق این وظیفه کمک می‌کند. پس نرم‌افزاری تهیه کنید که به ابزارهای مختلف مانند کارت‌خوان، بارکدخوان، ترازو، فیش پرینتر، کالرآیدی و … وصل شود.

 

پشتیبانی باکیفیت دارد

پشتیبانی، آموزش و توسعه رایگان نرم‌افزار، ویژگی‌های مهمی‌اند که هنگام انتخاب نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی، باید کیفیت آن‌ها را بسنجید. بدون پشتیبانی خوب، چطور می‌خواهید مشکلات احتمالی نرم‌افزار را برطرف کنید یا سوالتان درباره بخش‌های خاص نرم‌افزار را از که می‌خواهید بپرسید؟

 

مدیریت فروشگاه با هایپریک

 

بهترین نرم افزار حسابداری برای سوپرمارکت

در مقدمه مطلب قول دادیم چند نرم‌افزار حسابداری سوپرمارکت معرفی کنم تا بتوانید بین آن‌ها بهترین نرم‌افزار حسابداری برای سوپرمارکت را انتخاب کنید. پس ادامه مطلب را با دقت بخوانید.

 

نرم افزار حسابداری حسابفا

حسابفا نرم‌افزاری برای رفع نیاز حسابداری سازمان‌ها، شرکت‌ها و فروشگاه‌ها طراحی کرده‌است. حسابفا تحت وب و آنلاین است. یعنی نیازی نیست آن را دانلود و نصب کنید. حسابفا امکانات بسیار گسترده و متنوعی دارد، بنابراین اگر کسب‌وکارتان نوپاست یا چندان بزرگ نیست، حسابفا چندان مناسبتان نیست و بدتر کار کردن با آن گیجتان خواهد کرد.

حسابفا چهار نوع اشتراک دارد که هر کدام ویژگی‌ها و محدودیت‌های خاصی دارند. ویژگی نامحدود بودن را به یاد بیاورید. برخی از اشتراک‌های حسابفا، برای ثبت سند حسابداری، فاکتور و …، محدودیت دارند. این نکته را هم به خاطر بسپارید که حسابفا، به دستگاه پوز بانکی و ترازو وصل نمی‌شود.

 

نرم افزار حسابداری محک

محک با ویژگی‌های خاصی که دارد، از بروز خطای انسانی جلوگیری می‌کند و دقت در محاسبات را افزایش می‌دهد. یکی از مزایای محک، ارائه نرم‌افزار حسابداری برای صنف‌ها، سازمان‌ها، شرکت‌ها و حتی استفاده شخصی است. مانند حسابفا، محک هم چهار سطح مختلف دارد که هرکدام، ویژگی‌ها و محدودیت‌های خودشان را دارند. به عنوان مثال در سطح یک، ویژگی انبارداری تکمیلی در اختیار شما نیست. از طرف دیگر، محک برخی از امکانات را جداگانه می‌فروشد. مثلا اگر نیاز به تحلیلگر داشته باشید، باید آن را جداگانه تهیه کنید.

 

نرم افزار حسابداری هایپریک

هایپریک، نرم افزار حسابداری مخصوص فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌هاست. تحت وب و آنلاین است که برای کار کردن با آن، نیازی به دانلود و نصب نیست. Hyperyek مستقل از دستگاه‌هاست، پشتیبانی نامحدود دارد، جامع و یکپارچه است، برای ثبت تعداد کاربران، تعداد اسناد و تعداد کالاها محدودیتی ندارد. به ابزارهای مختلف مانند ترازو، صندوق فروشگاهی، بارکدخوان، کارت‌خوان و … هم وصل می‌شود.

مدیریت امور مختلف فروشگاه مانند حسابداری، انبارداری، مدیریت خرید و فروش، هزینه‌ها، تامین‌کنندگان، مشتریان و … را می‌توانید به هایپریک بسپارید. این نرم‌افزار گزارش‎های پیشرفته مانند صورت سود و زیان و دفتر روزنامه را هم در اختیارتان قرار می‌دهد. هایپریک اشتراک رایگان برای مدت زمان محدود هم دارد که امکانات آن، فرقی با سایر اشتراک‌ها نمی‌کند. برای مشاهده می توانید به صفحه ( لیست قیمت‌ها ) مراجعه کنید.

 

حالا متوجه شدید که چطور می‌توانید بهترین نرم افزار حسابداری برای سوپرمارکت را انتخاب کنید؟ هنگام انتخاب، به ویژگی‌هایی دقت کنید که در این مقاله به آن‌ها اشاره کرده‌ایم. به نظر شما، یک نرم افزار حسابداری فروشگاهی دیگر چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

سوالات متداول

1. نرم افزار حسابداری هایپریک برای سوپرمارکت‎ها مناسب است؟

بله! نرم افزار حسابداری فروشگاهی هایپریک ویژه سوپرمارکت‌ها، هایپرمارکت‌ها و فروشگاه‌هاست.

2. هایپریک به چه ابزارهایی وصل می‌شود؟

می‌توانید صندوق فروشگاهی، کارت‌خوان، بارکدخوان، فیش‌پرینتر و ترازو را به هایپریک وصل کنید.

3. هایپریک پشتیبانی دارد؟

هایپریک 7 روز هفته از راه چت، تماس تلفنی و ثبت تیکت پاسخگوی شماست. پشتیبانی هایپریک رایگان است.

آینده حسابداری مغازه خود را با هایپریک تجربه کنید

آینده را امروز شروع کنید

خرید اشتراک