مجله هایپریک مجله هایپریک

چه نرم افزار حسابداری برای سوپرمارکت بخریم؟

کسب و کار چه نرم افزار حسابداری برای سوپرمارکت بخریم؟
زمان برای مطالعه: 11 دقیقه

فهرست مطالب

چه نرم افزار حسابداری برای سوپرمارکت بخریم؟ نرم‌افزاری که یار شما در فروشگاه باشد و باری از دوشتان بردارد.  یعنی فرآیند حسابداری سوپرمارکت را راحت‌تر کند و  شما را از استخدام حسابدار بی‌نیاز. حالا چه نرم‌افزار حسابداری برای مغازه انتخاب کنیم که بتواند به ما در مدیریت فروشگاه کمک کند؟ در ادامه بخوانید.

 

نرم افزار حسابداری سوپرمارکت چیست؟

نرم افزار حسابداری برای سوپرمارکت‌ها، یک سیستم حسابداری تخصصی برای همین صنف است. این سیستم طوری طراحی شده‌است که صاحبان فروشگاه‌ها و مغازه‌ها بتوانند بدون دردسر با آن کار کنند و حسابداری مغازه را پیش ببرند تا دیگر نیازی به استخدام حسابدار و برون‌سپاری حساب‌وکتاب مغازه نداشته باشند.

 

زمانی که اسم از نرم‌افزار حسابداری می‌بریم، احتمالا نرم‌افزار هلو و تخصصی و پیچیده بودن آن به ذهنتان خطور می‌کند. اما نرم‌افزارهای حسابداری ویژه سوپرمارکت‌ها و صاحبان فروشگاه، مانند هایپریک، با نرم‌افزارهای تخصصی حسابداران تفاوت بسیار زیادی دارند. برای کار کردن با نرم افزار حسابداری فروشگاهی، نیازی به دانش حسابداری ندارید. فقط باید اطلاعات لازم مانند فاکتورهای مختلف را ثبت کنید و کار حساب‌وکتاب کردن فاکتورها و آماده کردن گزارش‌های مالی را به آن‌ها بسپارید. این نرم‌افزارها کمکتان می‌کند تا خرید، فروش، هزینه، انبار، حسابداری، مشتریان، تامین‌کنندگان و … را راحت‌تر مدیریت کنید.

 

امکانات کلیدی نرم افزار حسابداری سوپرمارکت

 

همچنین بدانید:

امکانات کلیدی نرم افزار حسابداری سوپرمارکت

نرم افزار حسابداری سوپرمارکت، با داشتن امکانات مختلف، انجام فرآیندهای مالی فروشگاه را تا حد زیادی ساده خواهد کرد. در اینجا برخی از امکانات کلیدی نرم افزار حسابداری سوپرمارکت را آورده‌ایم. آن‌ها را با دقت بخوانید.

 

مدیریت موجودی

 با این نرم‌افزار موجودی کالاهایتان را لحظه‌ای پیگیری و مدیریت کنید. می‌توانید لیست موجودی فروشگاه را تحت نظر بگیرید و فرآیند انبارگردانی را راحت‌تر انجام بدهید. حواله ورود و خروج از انبار هم خودکار ثبت می‌شود. بعضا این نرم‌افزارها گزارش ورود و خروج کالاها را هم به تفکیک کالا در اختیارتان قرار می‌دهد. می‌توانید کالاهای موجود و در حال اتمام را هم مشاهده کنید و برای خرید مجدد، برنامه بریزید.

 

مدیریت فروش

 نرم افزار حسابداری سوپرمارکت به صندوق فروشگاهی وصل می‌شود تا بتوانید یک سیستم مکانیزه فروش یکپارچه داشته باشید. کمکتان می‌کند فاکتور و پیش فاکتور خرید و فروش را با دقت و خیالی راحت ثبت کنید و دیگر دغدغه حساب‌وکتاب مبلغ فاکتور و فرآیندهای مالی بعد از آن را نداشته باشید. این ویژگی کمکتان می‌کند تا گزارش‌های خرید و فروش دقیقی داشته باشید. به نرم‌افزارهای حسابداری سوپرمارکت، ابزارهای جانبی مختلف دیگری هم وصل می‌شود تا فرآیند فروش سریع‌تر اتفاق بیفتد. ابزارهایی مانند کارت‌خوان، بارکدخوان، فیش پرینتر، ترازو، کالرآیدی و … .

 

مدیریت خرید و هزینه‌ها

این نرم‌افزارها، در کنار مدیریت فروش، کمکتان می‌کنند تا خریدها و هزینه‌های فروشگاه را هم درست مدیریت کنید. درست مانند فروش، مدیریت و ثبت فاکتورها و پیش فاکتورهای خرید و هزینه، با نرم‌افزارهای حسابداری فروشگاهی، سریع‌تر و بادقت‌تر خواهد بود. این نرم‌افزارها حتی دریافت و پرداخت چند مرحله‌ای را هم در اختیارتان قرار می‌دهند.

 

حسابداری و گزارش‌های مالی

یادتان است که گفتیم با یک نرم افزار حسابداری خوب، دیگر نیازی به حسابدار نخواهید داشت؟ چون این نرم‌افزار گزارش‌های مالی لازم را برای شما آماده می‌کند؛ گزارش‌های مالی جامعی مانند صورت‌های سود و زیان و ترازنامه‌ و … در کنار این موارد، گزارش‎های دیگر مانند پرفروش‌ترین محصول، پرخریدترین محصول و … را نیز در اختیارتان قرار می‌دهد. در واقع شما فقط باید اطلاعات مالی مورد نیاز مانند فاکتورهای خرید و فروش را ثبت کنید. کار ثبت سند حسابداری و حساب‌وکتاب به عهده نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی است.

 

ویژگی‌های اساسی که هنگام خرید نرم‌ افزار حسابداری سوپرمارکت‌، باید دنبال آن باشید

 

ویژگی‌های اساسی که هنگام خرید نرم‌ افزار حسابداری سوپرمارکت‌، باید دنبال آن باشید

هنگام انتخاب نرم افزار حسابداری سوپرمارکت، باید سه ویژگی اساسی را در نظر بگیرید: انبارداری منظم و انبارگردانی راحت، یکپارچه‌کردن بخش‌های مختلف فروشگاه و حسابداری دقیق همراه با گزارش‌های مالی لازم. در ادامه درباره این سه ویژگی بیشتر صحبت خواهیم کرد.

 

همچنین بدانید:

آشنایی با مالیات کارتخوان

 

انبارداری و انبارگردانی منظم

انبارداری منظم برای ردیابی و مدیریت موجودی کالاهای فروشگاه، اهمیت زیادی دارد. با یک انبارداری منظم است که می‌توانید به اطلاعات دقیق درباره موجودی کالاها دسترسی داشته باشید و برای خریدهای بعدی، برنامه‌ای دقیق‌تر بریزید. بنابراین مطمئن شوید که در نرم افزار حسابداری فروشگاهی که انتخاب می‌کنید، بخش انبارداری و انبارگردانی گنجانده شده باشد. در جدول زیر، بعضی از ویژگی‌های بخش انبارداری را در نرم افزارهای حسابداری سوپرمارکت تعریف کردیم و مزایای هر کدام را هم نوشتیم. نگاهی به این جدول بیندازید. با یک بررسی دقیق متوجه می‌شوید که یک انبار منظم چه تاثیری روی رشد کسب‌وکار، گرفتن تصمیم‌های بهتر و سودبخش‌تر و پیشگیری از پیش آمدن ضررهای مالی دارد.

 

 

ویژگی تعریف مزایا

مدیریت موجودی

مدیریت موجودی کالاها در یک سیستم متمرکز و یکپارچه

 مشاهده موجودی دقیق کالاها؛

کمک به تصمیمات آگاهانه‌تر برای خرید مجدد کالاها.

اطلاعات به روز

به‌روزرسانی فوری اطلاعات انبار با ثبت حواله ورود و خروج خودکار؛

  اطمینان از به‌روز بودن و دقیق بودن اطلاعات انبار؛

 اطلاع به موقع از کالاهای تمام شده؛

جلوگیری از انباشت بیش از حد کالاها در انبار؛

بهبود بخشیدن رضایت مشتری.

تحلیل و گزارش دهی

گزارش‌های ورود و خروج به تفکیک کالا؛

گزارش کالاهای در حال اتمام یا تمام‌شده؛

گزارش موجودی تعدادی و ریالی کالاها.

 کمک بهبود سودآوری؛

کمک به شناسایی فرصت‌های رشد؛

گرفتن تصمیمات آگاهانه مبتنی بر اطلاعات دقیق.

 

جامع و یکپارچه بودن

سراغ نرم‌افزاری بروید که با کمک آن بتوانید بخش‌های مختلف فروشگاهتان را یکپارچه مدیریت کنید. یعنی بخش‌های مختلف مانند خرید و فروش، هزینه، انبار، صندوق فروشگاهی، حسابداری، مشتریان و تامین‌کنندگان را یکپارچه‌سازی کند. اگر بخواهید کار انبارداری را به یک نرم‌افزار بسپارید و حسابداری را به نرم‌افزاری دیگر، کارها به جای آسان‌تر شدن، پیچیده‌تر و پرزحمت‌تر خواهند شد.

 

بگذارید مثال بزنیم. اگر یک نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی یکپارچه و جامع داشته باشید، بخش مدیریت خرید و فروش با بخش انبارداری هماهنگ و وصل است. یعنی با هر فاکتور فروش یا خریدی که ثبت کنید، میزان آن از انبار کم یا به آن اضافه می‌شود. این اتفاق خودکار است. یعنی دیگر نیازی نیست یک بار فاکتور ثبت کنید و یک بار دیگر حواله ورود یا خروج از انبار را! اما اگر نرم‌افزاری داشته باشید که فقط برای مدیریت انبار باشد و کاری به بخش حسابداری نداشته باشد، باید فاکتورها و حواله‌ها را جداگانه ثبت کنید. پس جامع و یکپارچه بودن را دست کم نگیرید.

 

حسابداری و ارائه گزارش‌های مالی

ویژگی کلیدی آخر، توانایی گزارش‌دهی مالی است. نرم افزار حسابداری فروشگاهی با تحلیل اطلاعاتی که شما در آن ثبت می‌کنید، اسناد حسابداری و گزارش‌های مالی لازم مانند صورت سود و زیان، مالیات و ترازنامه را آماده می‌کند تا دیگر نیازی به حسابدار نداشته باشید. پس زمان انتخاب نرم‌افزار حسابداری برای سوپر مارکت، نوعی را انتخاب کنید که ابزارهای گزارشی دقیقی دارد.

گزارش‌های مالی به شما بینش ارزشمندی نسبت به عملکرد فروشگاه هدیه می‌دهند. با استفاده از این ابزار، درک عمیق‌تری از وضعیت مالی سوپرمارکتتان خواهید داشت. بنابراین تصمیمات آگاهانه‌ای برای رشد کسب‌و‌کارتان خواهید گرفت. 3 مزیت کلیدی استفاده از ابزارهای گزارش‌دهی مالی را در جدول زیر بخوانید:

 

مزیت استفاده گزارش‌های مالی دقیق

توضیحات

پیدا کردن راه حل‌های مقرون به صرفه

زمانی که گزارش‌های مالی را بررسی کنید، برای رفع مشکلات یا دغدغه‌های مختلف، راه‌حل‌های مقرون به صرفه‌ و سودبخشی پیدا خواهید کرد؛ راه‌حل‌هایی کم ریسک‌تر. گزارش‌های آماده کمکتان می‌کند در زمان صرفه‌جویی کنید و کارایی را بهبود ببخشید.

گزارش‌های فوری و در بازه زمانی دلخواه

با استفاده از گزارش‌های مالی، فوری به اطلاعات مربوط به امور مالی سوپرمارکت خود دسترسی خواهید داشت. مثلا می‌توانید در بازه زمانی دلخواهتان، سریع و راحت روند فروش را بررسی یا هزینه‌ها را پیگیری کنید از آخرین وضعیت مالی‌تان باخبر باشید.

تصمیم گیری پیشرفته

با گزارش‌ها مالی دقیق، می‌توانید اطلاعات مالی را بهتر تجزیه و تحلیل کنید. آگاه بودن از وضعیت فروشگاه، کمکتان می‌کند نقاط ضعف، قوت و فرصت‌ها را شناسایی کنید. در نتیجه، اهداف واقع‌بینانه تعیین خواهید کرد و تصمیمات تجاری آگاهانه‌ای خواهید گرفت.

 

چرا وجود نرم افزار حسابداری سوپرمارکت برای فروشگاه حیاتی و ضروری است؟

یکی از مزایای اصلی استفاده از نرم افزارهای حسابداری سوپرمارکت، افزایش دقت و کارایی در نگهداری سوابق مالی است. کاری که در سوپرمارکت‌ها اهمیت زیادی دارد و باید با دقت فراوان انجام شود. با نرم افزار حسابداری سوپرمارکت، می‌توانید به‌راحتی فروش، هزینه‌ها و موجودی کالا را به‌صورت لحظه‌ای مدیریت و پیگیری کنید تا حساب‌وکتاب منظم و دقیقی داشته باشید.

این نرم‌افزارها کارهای تکراری را خودکار انجام می‌دهند؛ کارهای تکراری مثل محاسبه مالیات برای هر فاکتور، ثبت حواله‌های انبار یا ثبت اسناد حسابداری. با خودکارسازی فرآیندهای تکراری، در زمان صرفه جویی می‌کنید و احتمال خطای انسانی را کاهش می‌دهید. در بخش قبلی هم مفصل درباره مزیت‌های گزارش‌دهی این نرم‌افزارها صحبت کردیم.

 

همچنین بدانید:

 

4 ویژگی نرم افزار هایپریک برای مغازه سوپرمارکت

 

چه نرم افزار حسابداری برای سوپرمارکت بخریم؟

 در بخش‌های قبلی، مفصل بعضی از امکاناتی را بررسی کردیم که هنگام خرید نرم‌افزار حسابداری برای سوپر مارکت باید به آن‌ها توجه کنید. در این بخش، می‌خواهیم سه ویژگی را معرفی کنیم که برای خرید نرم افزار حسابداری فروشگاهی کاربردی و مناسب، باید به آن‌ها توجه کنید. سه ویژگی مقیاس پذیری، سهولت استفاده و سازگاری با سایر ابزارها.

 

مقیاس پذیری

نرم‌افزاری انتخاب کنید که همراه با رشد کسب‌وکارتان، بزرگ شود! منظورمان از مقیاس‌پذیری این است که نیازهای فعلی و آینده‌تان را پاسخگو باشد. زمانی که رشد کردید و بزرگ‌تر شدید، نیازی نباشد دنبال نرم‌افزار دیگری بگردید. نرم‌افزارهای حسابداری کاربردی، برای همه کسب‌وکارها، از کوچک تا بزرگ، مناسب‌اند.

 

سهولت استفاده

به زبان ساده، یعنی کار کردن با آن راحت باشد و هرکسی بتواند نحوه کار با آن را یاد بگیرد. این نرم‌افزارها قرار است به انجام کارها سرعت ببخشند. پس اگر کار کردن با آن‌ها سخت و پیچیده باشد، چطور می‌خواهید به این هدف برسید؟ بنابراین نوعی را انتخاب کنید راحت می‌توان با آن کار کردن و به دیگران، نحوه کار کردن با آن را یاد داد.

 

سازگاری با ابزارهای مختلف

نوعی را تهیه کنید که با ابزارهای مختلف سازگار باشد. یعنی بتوانید با کامپیوتر، لپ‎تاپ، تبلت، گوشی و با سیستم عامل‌های مختلف مانند اندروید، ویندوز، مک یا iOS با آن کار کنید. در عین حال، به ابزارهای جانبی هم وصل شود. یعنی بتوانید آن را به صندوق فروشگاهی، کارت‌خوان، بارکدخوان، ترازو، فیش پرینتر و … وصل کنید.

 

مدیریت فروشگاه با هایپریک

 

حالا می‌دانید باید چه نرم افزار حسابداری برای سوپر مارکت بخرید؟ نرم‌افزاری که یکپارچه و جامع است، نیازهایتان را برطرف کند، کار کردن با آن راحت است، به ابزارهای مختلف وصل شود و متناسب با بودجه شماست. هایپریک، نرم افزار حسابداری فروشگاهی مخصوص فروشگاه‌ها، سوپرمارکت‌ها و هایپرمارکت‌هاست. با کمک این نرم‌افزار می‌توانید تمام امور فروشگاه از خرید و فروش گرفته تا هزینه‌ها، انبارداری، حسابداری و … را مدیریت کنید. برای تهیه اشتراک رایگان هایپریک و مشاهده قیمت اشتراک‌های آن، صفحه لیست قیمت را بررسی کنید.

سوالات متداول

1. نرم افزار حسابداری سوپرمارکت چیست؟

نرم‌افزار حسابداری که برای انجام و مدیریت امور مالی سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌ها طراحی‌ شده‌اند. صاحبان فروشگاه، به‌راحتی می‌توانند با آن کار کنند و برای استفاده از آن، نیازی به دانش حسابداری ندارند.

2. هایپریک چیست؟

هایپریک یک نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی، ویژه سوپرمارکت‌ها، هایپرمارکت‌ها و فروشگاه‌هاست که می‌توان بخش‌های مختلف فروشگاه را با آن مدیریت کرد.

3. چرا باید از نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی استفاده کنم؟

این نرم‌افزارها کمکتان می‌کنند تا بدون دانش حسابداری و استخدام یک حسابدار، امور مالی فروشگاه را پیش برید. همینطور، باعث افزایش دقت، سرعت و کارآیی فروشگاه می‌شوند.

آینده حسابداری مغازه خود را با هایپریک تجربه کنید

آینده را امروز شروع کنید

خرید اشتراک