مجله هایپریک مجله هایپریک

4 کاربرد مهم لیبل پرینتر

مقالات 4 کاربرد مهم لیبل پرینتر
زمان برای مطالعه: 6 دقیقه

فهرست مطالب

لیبل پرینتر چیست؟ لیبل پرینتر، همان چاپگر برچسب است. احتمالا اسم‌های لیبل زن، چاپگر برچسب بارکد یا حتی چاپگر بارکد را هم شنیده باشید. با کمک آن، می‌توانید لوگو، اسم برند یا بارکدهایی که برای کالاهای مختلف معرفی کردید را به‌صورت برچسب چاپ کنید و روی کالاهای مدنظرتان بچسبانید. این دستگاه کاربردی، دو نوع رومیزی و صنعتی دارد. در ادامۀ مقاله با موضوع  4 کاربرد مهم لیبل پرینتر، دربارۀ کاربردها، انواع و راهنمای خرید لیبل‌پرینتر صحبت می‌کنیم. با هایپریک همراه باشید.

 

انواع لیبل پرینتر را بشناسید

در مقدمه گفتیم که لیبل‌پرینتر، دو نوع رومیزی و صنعتی دارد. مسلما، مدل رومیزی بیشتر به کار کسب‌وکارها می‌آید. هر دو نوع را در ادامۀ معرفی می‌کنیم تا بتوانید متناسب با نیازهای‌تان، نوع کاربردی‌تر را انتخاب کنید.

 

لیبل پرینتر رومیزی

لیبل پرینتر رومیزی را با جنس پلاستیک با‌کیفیت می‌سازند. خیالتان راحت این جنس پلاستیک، در مقابل ضربه مقاوم است و کسب‌وکارهای کوچک و متوسط، می‌توانند به‌راحتی از آن استفاده کنند. البته، باید مراقب باشید تا گردوخاک و غبار وارد آن نشود. در غیر این صورت، خیلی زود از کار خواهد افتاد. اگر در روز نیازی نیست تعداد زیادی لیبل چاپ کنید، این مدل انتخاب خوبی است. چون برای چاپ تیراژهای کم مناسب است.

 

لیبل پرینتر صنعتی

اگر هر روز تیراژهای زیادی چاپ می‌کنید، لیبل پرینتر صنعتی برای شماست. دستگاه‌های صنعتی را با آلومینیوم مرغوب می‌سازند تا در برابر ضربه مقاوم باشند. خلاف لیبل پرینترهای رومیزی، صنعتی‌ها مقابل آلودگی، گردوخاک و غبار هم مقاوم‌اند. با توجه به این دو معرفی، کدام نوع برای کسب‌وکارتان مناسب است؟

 

انواع لیبل پرینتر را بشناسید

 

انواع لیبل پرینتر از نظر نحوۀ چاپ

انواع لیبل پرینتر از نظر نوع کاربرد را باهم بررسی کردیم. حالا سراغ انواع آن، از نظر نوع چاپ می‌رویم. لیبل پرینت حرارتی مستقیم و غیر مستقیم. در ادامه هر کدام را مجزا معرفی می‌کنیم.

 

لیبل پرینتر حرارتی مستقیم

ساختار و عملکرد پرینتر بارکد بر اساس ترکیبات شیمیایی است. دستگاه گرم می‌شود و حرارت تولید می‌کند. بعد کاغذها یا برچسب‌های حرارتی که مخصوص چاپ با این لیبل‌پرینترند، رنگشان تغییر می‌کند و اطلاعات روی آن‌ها چاپ می‌شود. بنابراین دیگر نیازی به جوهر، نوار جوهری یا ریبون، تونر و… نیست. از این روش برای صدور فیش‌پرینترها، دستگاه‌های خودپرداز بانک، رسیدهای حمل و نقل و… استفاده می‌کنند. لیبل پرینترهای حرارتی مستقیم، فقط روی کاغذها و برچسب‌های رولی مخصوص به خودشان چاپ می‌کنند.

 

لیبل پرینتر انتقال حرارتی یا غیر مستقیم

لیبل پرینتر انتقال حرارتی‌، از ریبون و گرمای پرینت هد برای چاپ کردن لیبل استفاده می‌کنند. این نوع از لیبل پرینترها، برای چاپ روی برچسب‌های غیرحرارتی مناسب‌اند. چاپ این دستگاه‌ها هم ماندگارتر است. لیبل پرینتر انتقال حرارتی، با فشار و گرما به ریبون و انتقال جوهر از ریبون به برچسب، بارکد را روی برچسب چاپ می‌کنند.

 

همچنین بدانید:

چگونه در مدیریت سوپرمارکت موفق باشیم؟

 

مزایا و کاربردهای لیبل پرینتر

در فروشگاه، حتی ریزترین اطلاعات هم باارزش‌اند و باید ثبت شوند تا بتوان کالاهای موجود در فروشگاه را راحت‌تر مدیریت کرد. بارکدها کمکتان می‌کنند همۀ اطلاعات مربوط به محصولات را یکجا ذخیره کنید و بعد با لیبل‌پرینتر، آن‌ها را روی برچسب چاپ کنید و به کالاهای مدنظرتان بچسبانید. در ادامه برخی از کاربردها و مزیای استفاده از لیبل پرینتر را با هم مرور می‌کنیم.

 

موجودی فروشگاه را کنترل کنید

همۀ‌ کالاها روی بسته‌بندی‌شان بارکد ندارند. می‌توانید برای محصولاتی که بارکد ندارد، بارکدی با اطلاعات لازم تعریف کنید و آن را بعد از چاپ روی کالای مدنظرتان بچسبانید. با همین راه ساده و با کمک بارکدها، به‌راحتی می‌توانید ورود و خروج کالاها و موجودی انبار را مدیریت کنید. بارکدها را اسکن می‌کنید تا اطلاعات مربوط به کالاها را ببینید؛ مثل میزان موجودی، قیمت، ابعاد، رنگ و سایر اطلاعات.

 

سریع‌تر بفروشید

با وجود بارکدها، فرآیند فروش سریع‌تر می‌شود و در نتیجۀ آن، مشتری از فروشگاه شما راضی‌تر خواهد بود. چطور؟ چون دیگر لازم نیست در صندوق فروشگاه، اسم محصول را جست‌وجو کنید تا آن را بین صدها محصول موجود در فروشگاهتان بیابید. کافیست بارکدش را اسکن کنید تا همۀ اطلاعات مربوط به آن وارد صندوق فروشگاهی شود. مبلغ نهایی فاکتور هم خودکار محاسبه می‌شود. در نتیجه مشتری بدون معطلی خرید می‌کند و از سرعت عمل فروشگاه شما راضی خواهد بود.

 

راحت‌تر بفروشید

لیبل پرینتر یک راه حل عالی برای مدیریت کالاهای کیلویی است. بعد از وزن‌کشی، بارکد لازم چاپ‌شده را روی کالا بچسبانید. بعد در صندوق فروشگاه با اسکن کردن بارکد، وزن، قیمت و اطلاعات لازم را مشاهده و فاکتور فروش را ثبت کنید.

 

ظاهری زیبا داشته باشید

با لیبل پرینترها می‌توانید لوگوی کسب‌وکارتان را هم چاپ کنید. بعد روی بسته‌بندی‌ مختص به مشتریان، لوگوی خودتان را بچسبانید. با این روش بسته‌بندی زیبایی خواهید داشت که در ذهن مشتری می‌ماند.

 

بنر تبلیغاتی هایپریک

چطور با لیبل پرینتر کار کنیم؟

برای چاپ بارکد با لیبل پرینتر، ابتدا به یک نرم‌افزار برای تولید بارکد نیاز دارید. Bartender، یک نرم‌افزار ساخت بارکد است که می‌توانید با کمک آن، برای محصولاتتان بارکد تعریف کنید. بعضی از نرم‌افزارهای حسابداری فروشگاهی هم سیستمی برای تولید بارکد دارند و می‌توان لیبل پرینتر را هم به آن‌ها وصل کرد تا راحت کار تولید بارکد، ثبت و چاپش انجام شود.

 

در بخش قبلی، فروش راحت‌تر محصولات کیلویی با بارکد را به یاد بیاورید. بعضی از ترازوها خودشان سیستمی برای ساخت و چاپ بارکد و برچسب آن دارند. کافیست اطلاعات لازم را انتخاب کنید تا بارکد را تولید و چاپ کنند. در واقع کار تراز و لیبل‌پرینتر را باهم انجام می‌دهند.

 

هنگام خرید لیبل پرینتر باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

هنگام انتخاب لیبل پرینتر، به اندازه برچسب بارکدی توجه کنید که می‌خواهید چاپ شود. مثلا برای چاپ برچسب‌های کوچک و با کیفیت مرغوب، باید از لیبل پرینترهایی با وضوح چاپ بالا مانند 300dpi استفاده کنید. به تعداد بارکدهایی که نیاز دارید هم توجه کنید. اگر تیراژ روزانۀ شما بالاست، ممکن است به لیبل پرینترهای صنعتی نیاز داشته باشید. نوعی را تهیه کنید که پورت‌های مختلف داشته باشد تا بتوانید آن را به صندوق فروشگاهی هم وصل کنید.

 

گفتیم لیبل پرینتر چیست و انواع آن را از دو نظر مرور کردیم. سری به کاربردها و مزایای آن و مواردی که باید هنگام خرید لیبل پرینتر به آن توجه کنید هم زدیم. شما چه کاربرد و مزیتی دیگری از لیبل پرینتر و استفاده از بارکدها به ذهنتان می‌رسد؟ با ما در قسمت نظرها، به اشتراک بگذارید.

آینده حسابداری مغازه خود را با هایپریک تجربه کنید

آینده را امروز شروع کنید

خرید اشتراک