مجله هایپریک مجله هایپریک

نرم افزار حسابداری فروشگاه مواد غذایی

کسب و کار نرم افزار حسابداری فروشگاه مواد غذایی
زمان برای مطالعه: 7 دقیقه

فهرست مطالب

انتخاب بهترین نرم‌افزار حسابداری برای فروشگاه مواد غذایی، احتمالا کمی سخت و گیج‌کننده است. چون تاثیر زیادی روی موفقیت کسب‌و‌کار می‌گذارد. برای انتخاب نرم‌افزاری مناسب، باید به نیازهای مختلف فروشگاه و کاربردهای نرم‌افزار مورد نیازتان توجه کنید. نرم‌افزار حسابداری باید ساده، سریع و کارآمد باشد. همچنین از استانداردهای ایمن و به‌روز برای نگهداری و انتقال اطلاعات استفاده کند. از این رو، انتخاب یک نرم‌افزار حسابداری مهم است که خدمات مختلفی مانند خدمات مالیاتی، مدیریت خرید، فروش و هزینه، انبارداری و … را ارائه کند. به‌همین خاطر راهنمای نرم‌افزار حسابداری برای فروشگاه مواد غذایی را نوشته‌ایم تا بتوانید نرم‌افزاری کاربردی و مناسب انتخاب کنید. با هایپریک همراه باشید.

 

تاثیر نرم‌افزار حسابداری بر عملکرد فروشگاه مواد غذایی

در مقدمه گفتیم که برای فروشگاه‌های مواد غذایی، انتخاب نرم‌افزار حسابداری مناسب، حیاتی است. می‌دانید که فروشگاه‌های مواد غذایی، محصولات فاسدشدنی دارند، با کمک این نرم‌افزارها و قابلیت مدیریت موجودی‌شان، می‌توان محصولات و کالاها را بهینه‌تر مدیریت کرد تا مواد غذایی، قبل از خراب شدن و در زمان مناسب، به فروش برسند.

 

این نرم‌افزارها کمکتان می‌کنند تا کارها را سریع‌تر پیش ببرید و خطاهای انسانی را به صفر برسانید. چون با استفاده از نوع کاربردی و مناسب آن‌ها، دیگر نیازی به حسابدار نخواهید داشت. همه فرآیندهای مربوط به بخش حسابداری مانند ثبت اسناد حسابداری، تنظیم دفتر روزنامه، محاسبه سود و زیان و… را خودکار انجام می‌دهند. قدرت تحلیل اطلاعات و ارائۀ گزارش‌های دقیق را دارند تا مدیران فروشگاه‌های مواد غذایی بتوانند به‌موقع، بهترین تصمیمات را با بررسی این اطلاعات دقیق بگیرند.

 

 به خاطر طراحی ساده و همه‌کس‌پندشان، نیازی به دانستن فن حسابداری نیست، چون انجام تمام فرآیندهای مالی و حسابداری، به عهدۀ همین نرم‌افزارهاست. تنها کاری که شما باید انجام بدهید، ثبت درست اطلاعات لازم است. همه افراد می‌توانند راحت کار با آن را یاد بگیرند و به دیگران هم یاد بدهند. برخی از امکانات مهم نرم‌افزار حسابداری برای فروشگاه مواد غذایی را بخوانید:

 

  • تعریف و گروه‌بندی نامحدود کالا، خدمات و طرف حساب؛
  • امکان تعریف نقطه سفارش، مقدار سفارش بهینه، حداقل موجودی و…؛
  • صدور و تسویۀ نقدی و غیر نقدی انواع فاکتور؛
  • جست‌وجوی سریع کالا و خدمات بر اساس نام، بارکد و کد؛
  • گزارش سود و زیان موجودی کالا؛
  • تعریف سطح دسترسی برای صندوق‌دار؛
  • تهیۀ گزارش‌های قانونی مانند مالیات بر ارزش افزوده و فصلی؛
  • پشتیبان‌گیری خودکار از اطلاعات.

 

مواردی که خواندید، تنها تعداد اندکی از امکانات نرم‌افزارهای حسابداری فروشگاهی بود. این نرم‌افزارها برای مدیریت بخش‌های مختلف مانند حسابداری، انبارداری، مدیریت خرید، فروش و هزینه، مشتریان، تامین‌کنندگان و… کمکتان می‌کنند.

 

مدیریت فروشگاه با هایپریک

 

 

چرا باید بهترین نرم‌افزار حسابداری برای فروشگاه مواد غذایی را انتخاب کنیم؟

همانطور که در بخش قبلی گفتیم انتخاب بهترین نرم‌افزار حسابداری برای فروشگاه مواد غذایی بهبود مدیریت، افزایش بهره‌وری و کاهش خطاها را به همراه دارد. بعضی از خطاهای انسانی که در فروشگاه‎ها پیش می‌آیند، جبران‌ناپذیرند و ضرر مالی زیادی به فروشگاه می‌زنند. برطرف کردن خطاهای جبران‌پذیر هم، بسیار زمان‌بر است. با وجود نرم‌افزار، امور فروشگاه را دقیق‌تر پیش می‌برید تا در نهایت به افزایش سود و رضایت مشتریان برسید. بنابراین، برای انتخاب نوع مناسب زمان کافی بگذارید تا بهترین و مناسب‌ترین نوع برای فروشگاه مواد غذایی‌تان انتخاب کنید.

 

همچنین بدانید:

چه نرم افزار حسابداری برای سوپرمارکت بخریم؟

 

راهنمای انتخاب بهترین نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی

برای انتخاب بهترین نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی، ابتدا باید نیازهای فروشگاهتان را شناسایی و اهداف کسب‌وکارتان را مشخص کنید. بعد از مشخص کردن این دو گزینه، به نکات زیر توجه کنید:

 

امکانات مدنظرتان را شناسایی کنید

مشخص کردن نیازها کمکتان می‌کند تا متوجه شوید به چه امکانات و قابلیت‌هایی نیاز دارید. قطعا فروشگاه‎های مواد غذایی، به نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی نیاز دارند که بخش انبارداری و مدیریت موجودی کامل و کاربردی داشته باشند. فروشگاهتان بزرگ است و چند کارمند هم آنجا کار می‌کنند؟ پس شما نرم‌افزاری لازم دارید که چندکاربره باشد تا کارمندانتان هم بتوانند از آن استفاده کنند. همینطور، قابلیت همزمانی داشته باشد تا همه بتوانند همزمان از آن استفاده کنند. قابلیت تعیین سطح دسترسی را هم فراموش نکنید. قابلیت تعیین سطح دسترسی، یعنی به‌عنوان صاحب فروشگاه، بتوانید مشخص کنید کدام کارمند، به کدام بخش و اطلاعات نرم‌افزار دسترسی داشته باشد. مثلا کارمندان صندوق، فقط بتوانند با بخش صندوق فروشگاهی کار کنند و کارمندان انبار، فقط با بخش انبارداری. یعنی کارمندان این دو بخش، نمی‌توانند اطلاعات حسابداری فروشگاه را ببینند.

 

کیفیت امنیت را بررسی کنید

هنگام انتخاب، به نحوۀ تامین امنیت اطلاعات توجه کنید. نرم‌افزاری را انتخاب کنید که امنیت چند لایه دارد. از روش‌ها و پروتکل‌های استاندارد و به‌روز، برای تامین امنیت اطلاعات مالی‌تان و نگهداری از آن‎ها، استفاده می‌کند. مطمئن شوید نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی که انتخاب کردید، داده‌هایتان را ایمن نگه می‌دارد، از آن‌ها خودکار پشتیبان‌گیری می‌کند و اجازه نمی‌دهد که از بین بروند. با استفاده از امنیت چندلایه‌ای، در صورت خرابی یا نقض احتمالی نرم‌افزار، خطری اطلاعاتتان را تهدید نمی‌کند. به عبارت دیگر، حتی اگر یک لایه امنیتی شکست بخورد، سایر لایه‌های امنیتی از داده‌های شما محافظت می‌کنند.

 

مدیریت موجودی را فراموش نکنید

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم که باید دنبال آن باشید، مدیریت موجودی و انبارداری مناسب است. یک نرم افزار خوب باید بتواند اطلاعات به‌روز انبار و موجودی کالاها را در اختیارتان بگذارد. با این امکان، اگر اقلام فاسد‌‎شدنی داشته باشید، از خرابی آن‎ها و مواجه با ضررهای مالی مختلف پیشگیری خواهید کرد.

 

یکپارچگی را جدی بگیرید

در کنار مدیریت موجودی، یکپارچگی هم مهم است. نرم افزاری را انتخاب کنید که بتواند به‌طور یکپارچه بخش فروش، انبار، صندوق فروشگاهی، حسابداری و مشتریان را مدیریت کند. با این امر، مدیریت فروشگاه روان‌تر و راحت‌تر خواهد شد. بگذارید با یک مثال، یکپارچگی را بهتر تعریف کنیم.

 

زمانی که یک فاکتور خرید، فروش یا هزینه ثبت می‌کنید، نرم‌افزار خودکار حواله ورود و خروج از انبار را متناسب با میزان فاکتور خرید یا فروش ثبت می‌کند. از طرف دیگر، در بخش حسابداری، سند حسابداری مربوط به فاکتورهای مختلف هم در دفتر روزنامه ثبت می‌شود تا بتوان میزان سود و زیان، فروشگاه را محاسبه کرد. به همین راحتی، سه بخش مدیریت خرید، فروش و هزینه، حسابداری و انبار را یکپارچه مدیریت کردید.

 

سازگاری و اتصال به ابزارهای مختلف

سراغ نرم‌افزارهایی بروید که به ابزارهای مختلف وصل می‌شوند. در فروشگاه‌های مواد غذایی، به ابزارهایی مانند ترازو، کارت‌خوان، صندوق فروشگاهی، لیبل‌زن و… نیاز دارید. پس سراغ خرید نرم‌افزاری بروید که به این ابزارها وصل می‌شود و از آن‌ها پشتیبانی می‌کند.

 

راهنمای انتخاب بهترین نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی

 

آیا نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی هایپریک برای فروشگاه‎های مواد غذایی مناسب است؟

نرم افزار حسابداری فروشگاهی هایپریک، با داشتن قابلیت‌ها و امکانات متنوع و مختلف، یک انتخاب عالی برای مدیریت فروشگاه مواد غذایی است. نکاتی را به یاد بیاورید که در راهنمای انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری فروشگاه‌های مواد غذایی نام بردیم. هایپریک تمام ویژگی‌های بالا را دارد. یعنی جامع و یکپارچه است و با کمک آن می‌توانید صفر تا صد امور فروشگاه را مدیریت کنید. با دستگاه‌های مختلف مانند لپ‌تاپ، تبلت، کامپیوتر شخصی و گوشی موبایل و همینطور سیستم عامل‌های مختلف مانند اندروید، ویندوز، مک و iOS سازگار است. می‌توان آن را به ابزارهای مختلف، مانند کارت‌خوان، ترازو، فیش‌پرینتر، بارکدخوان و… هم وصل کرد.

 

همانطور که خواندید، با توجه به اهمیت حسابداری برای فروشگاه‌های مواد غذایی، انتخاب نرم‌افزار حسابداری مناسب امری بسیار حیاتی است. تاثیر مثبت نرم‌افزار حسابداری بر عملکرد فروشگاه مواد غذایی و همچنین نیازهای خاص و اهداف کسب‌و‌کار را باید در انتخاب بهترین نرم‌افزار حسابداری مد نظر قرار بدهید. برای استفاده از اشتراک 7 روزه رایگان هایپریک و آشنایی با این نرم‌افزار، سراغ صفحه لیست قیمت بروید. ویژگی‌های این اشتراک رایگان، با اشتراک‌های دیگر هایپریک هیچ تفاوتی ندارد. مدیریت راحت، سریع و بادقت فروشگاه را همین حالا، رایگان شروع کنید.

سوالات متداول

1. آیا هایپریک برای فروشگاه مواد غذایی مناسب است؟

بله. نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی هایپریک، ویژه فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌هاست. فروشگاه‎های موادغذایی هم می‎توانند از آن استفاده کنند.

2. هایپریک ایمن است؟

بله. برای تامین امنیت اطلاعات در هایپریک، از پروتکل‌های استاندارد و به‌روز استفاده می‌کنیم.

3. آیا چند کاربر می‌توانند همزمان از هایپریک استفاده کنند؟

بله. در هایپریک چند کاربر می‌توانند همزمان از امکانات نرم‌افزار استفاده کنند و اطلاعات را به‌روز ببینند.

آینده حسابداری مغازه خود را با هایپریک تجربه کنید

آینده را امروز شروع کنید

خرید اشتراک